Jump to content
Sign in to follow this  
nobody

При завиване на пълен десен и ляв се чува едно тупкане.

Recommended Posts

От три седмици имам този проблем. Става въпрос за Хонда CR-V 3, 2.2 дизел, 140 коня. Проблема е само като навия пълен десен или ляв. Чува се едно тупкане. Окачването е наред. Маслата всичките са сменени с оригинални на Хонда. Тампоните на двигателя са здрави. Ако някой се е сблъсквал този проблем моля моля за помощ. Благодаря предварително! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Откъде го чуваш тупкането,задния диференциал колко сложихте.

Това ли беше маслото

diferencialno-maslo-HONDA-DPS-F-Dual-Pump-Fluid-II-1L-1000x1000.thumb.jpg.f6ef3ec35acf68a5c4dee97752e0596e.jpg

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 17.11.2024 г. at 21:40, CARPERA написа:

Откъде го чуваш тупкането,задния диференциал колко сложихте.

Това ли беше маслото

diferencialno-maslo-HONDA-DPS-F-Dual-Pump-Fluid-II-1L-1000x1000.thumb.jpg.f6ef3ec35acf68a5c4dee97752e0596e.jpg

Чува се отпред, да маслото е това. Литър в диференциала. Тупкането е само на пълен десен и ляв. Ако навия оборот и половина го няма, но навия ли пълен и двете посоки го има.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото е по норма, свалих кардана и тупкането го няма. Сега се чудя дали е от него, деференциала или аре на задна полуоска. Но след свалянето на кардана и качването се усеща, че е отзад към диференциала. Видях се в чудо, дали е кардан или диференциал.

Edited by nobody

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това тупкане ако на място въртиш волана, го има това тупкане (но се усеща отпред и на самия волан. 

Като си свалил кардана и не чуваш нищо, може да е от дифа. 

Затова смени му маслото още един път. 

П. П. При смяна, дифа събира от 1 до 1.2 литра - според зависи.

1.4 литра събира когато е чисто нов и за сефте му се налива масло. 

При мен събра точно 1 литър при смяната му. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото го смених миналата сряда за втори път, първата смяна беше през месец юни тази година. На място, като навивам тупкане няма, само в движение.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как да проверя и да съм сигурен, че е точно диференциала или карета на кардана.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи, това тупкане/щракане при пълен десен или ляв завой, е един от признаците за нещо нередно в задния диф. Как да го провериш и да си сигурен , няма кой да ти каже, но това са признаците при тези модели на Хонда, които използват тази система за 4х4 .

Тук във форума,  в раздела за 1-ва или 2-ра генерация СРВ, имаше тема за една процедура по "полиране на дисковете на задния диф", която оправя нещата - ако не е твърде късно.

 Намери я, прочети я, направи я и може да се наредят нещата.

 

п.п. Е може да е и от карета на кардана , но по-малко вероятно. 

Edited by Emicha
П. П.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 10 часа, nobody написа:

Как да проверя и да съм сигурен, че е точно диференциала или карета на кардана.

 

Сваляш кардана и ще си проличи при каране.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо - не знам, какви точно са усещането и звука при проблем с 4х4 на Хонда.

Някои говорят за "виене", други за "тропане/щракане", трети за вибрации в цялото купе, четвърти за всичко заедно ....  в тази тема се говори за "тупкане"...

 

Второто ми CR-V 1 JDM го купих с проблем. При потегляне с навит волан се тресеше цялата кола. По него време (около 2011-та г.) бях вече чел много за DPS, имах се за знаещ, и бях много, прекалено много активен във форума. Реших, че това е прословутия проблем със задния диф на CR-V.

Да, ама не!

Оказа се счупена чашка на предното каре на кардана. Свалих кардана и не го качих повече. А днес, а утре и ... три години си карах колата без кардан.

 

Значи

Преди 13 часа, Emicha написа:

Като си свалил кардана и не чуваш нищо, може да е от дифа.

Ама може и да НЕ е. ;)

 

Към днешна дата вече карам 5-тото си CR-V. Не съм имал проблем с DPS-а.

 

Затова казвам, че не знам, какви точно са симптомите за проблем с DPS-а на Хонда.

 

После

Преди 12 часа, Emicha написа:

... Тук във форума,  в раздела за 1-ва или 2-ра генерация СРВ, имаше тема за една процедура по "полиране на дисковете на задния диф" ...

Не е една, много са. Кажи-речи във всички съм писал.

Хвърлих едно око. Объркващо е, дори за мен. Няма смисъл тук питащия да се рови във всички стари теми. Почти навсякъде в темите се мъдри препратка към това:

 

https://offroad-bulgaria.com/forum/основни-форуми/автомобили-4x4/дискусии-по-марки/honda/104558-халдекс-или-виско-муфа?t=104513#post2033734

 

Пост #14.

Човекът, въпреки че не е хондаджия, си направи труда да обясни т.нар. "Полиране на дискове на задния диф" на Хонда.

 

Таааааа

Преди 13 часа, nobody написа:

Как да проверя и да съм сигурен, че е точно диференциала или карета на кардана.

По процедурата "Око да види, ръка да пипне".

Гледаш, пипаш, мърдаш, натискаш, въртиш ...

Ако нямаш условия и познания, отиваш при някой, който има.

Когато се убедиш, че кардана е здрав, правиш "Полиране" и тогава сменяваш маслото.

Edited by Krasi-mir
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

Есето, което написах в горния пост ме накара да съчиня още едно.

 

Интернет диагностиката и съветите за отстраняване на проблеми са нож с две остриета.

Понякога помагат, понякога не (даже вредят).

В една друга тема споделих (не мое) мнение:

"Откакто спрях да чета форуми, вече нямам проблеми с колата"!

 

Диагностиката и ремонтите зависят от теоретичните технически познания, и от практическите техничарски умения, както на питащия, така, и на отговарящите.

 

Човешките възприятия са различни. Един усеща тропане, друг виене .... При проверка на място може да се окаже съвсем друго.

 

Затова, понякога (бих казал много често), правилният отговор на зов за помощ е - Закарай колата на майстор. Иначе, вероятността питащия да попадне в едно безкрайно "проба-грешка" е голяма.

 

Тааааа, тетака.

 

 

Edited by Krasi-mir
  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, Krasi-mir написа:

...Значи

Ама може и да НЕ е. ;)......

 

 

Значи...

Ама може и ДА е ! :P

 

Значи , така и така е свалял кардана, могло е да го закара на проверка, за да го елиминира като заподозрян...

Значи, тук всеки се стреми да помогне с нещо, особено ако е патил...

Значи, има и такива които само си пишат , ама те се познават и нормалните четящи им подминават написаните глупости...

Значи, може да е от всичко, ама така от разстояние само се гадае и е хубаво да се залага на елементарните и евтините решения. Вече ако няма ефект, се търси специалист който да диагностицира точно проблема и да го отстрани...

 

П.П.

Значи, да разбирам ли, че ти му предлагаш да си свали кардана и да си кара така за да не му тупка, щрака , тресе или каквото там си го усеща...:cool:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Emicha написа:

Значи, да разбирам ли, че ти му предлагаш да си свали кардана и да си кара така за да не му тупка, щрака , тресе или каквото там си го усеща...:cool:

 

Ми не, не разбирай.

Просто споделих, моите патила на тема "нещо тропа". :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен се чува пък едно тупкане когато давам назад и натисна малко по-рязко спирачката, дали има нещо общо с проблема?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic
Преди 6 часа, Krasi-mir написа:

 

Ми не, не разбирай.

Просто споделих, моите патила на тема "нещо тропа". :P

 

Ми сигурен съм, ама все пак да попитам :)...

 

Мани майтапа, ама може да е от всичко: диф, кардан,  полуоска , диск - та дори и от демпферния маховик...

Па може и от генерацията нещо да тупка...

Или пък нещо забравено в легена на багажника...

 

Ама иначе си прав - гледане, пипане, натискане, въртене...и ще се открие по-лесно, отколкото гадаене на боб.. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

При свален кардан няма никакво тупкане, колата си върви нормално. На място при завиване на пълен ляв също, няма нищо. Това се чува само в движение при завиване на пълен ляв и десен. Закарах я в сервиза на Омбре (София). Покараха я и казаха че наистина се чува от към диференциала. Аз бях сменил маслото отново и ми казаха да покарам 100 км. Ако не се оправи да им се обадя и да я закарам. Съмняват се за карета на кардана. Защото до сега на този модел не е имало проблем с диференциала.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...