Jump to content
Restless

Менящо се напрежение при повишени обороти

Recommended Posts

Здравейте.
Миналата седмица ходих за текуща проверка на окачване - в крайна сметка накрайник, дреболии, 100лв... но майстора каза че двигателя е омаслен - да го измия на мивка за да се види откъде и да се смени гарнитура евентуално.

Измих го в събота следобед (Детелина на брюксел и цариградско).

И на връщане забелязах че фаровете "менят" светлината си - имам ксенони, така я взех колата, даже единия е оригиналния с който я купих преди 10г :O

Понеделник - рано-рано, запалих, тръгнах... в движение какво да забележи човек. Вечерта забелязах че  амплитудите са особено силни докато е студена колата. На място, при 700-750 оборота - няма трептене. Дигна ли обороти над 1000 - лесно се забелязваше. Не драстично но  тревожно.

Снощи - валеше дъжд, отказах се да ровя - нямам гараж.

Сутринта, понеже запалих да загрява колата докато чистя, бях щракнал на габарити - и на 1500об габаритите видимо меняха светлината... дотогава промяната на ксеноните я отдавах на намокрен баласт... а явно просто при повишено напрежение нещо не е наред.

В движение, се сетих да щракна плафончето над огледалото - над 1000об се вижда лампичката как мени, т.е. ефекта си е... глобален вероятно.

Някаква идея? Хрумва ми за проблем в стабилизирането на подаваното от алтернатора. понеже мени равномерно, все едно... половината време идва, половината време не и е "на акумулатор". Но аз съм теоретик :(

Довечера пак е при майстора - за какво да се приготвя, идеи?

 

 

PS: това ще ми е първо и последно миене на двигател :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, преди мокренето в моторният отсек, не е имало проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, никакъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вкарай я в някой гараж ако може с нещо да се затопли,виж в отсеците за предпазителие дали няма вода.

Виж дали не е пълно с вода там където са свещите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И подсуши (може със сешоара на жената) при клемите на алтернатора и акумулатора.

Мил съм си двигателите доста пъти (разумно де - не с директна струя), но не съм патил.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

премерихме с мултицет напражението (което трябваше веднага да направа... кой да помисли малко) - над 16В :(

Явно алтернатора. Има ли смисъл да си взима оригиналния и да го рециклирам във Франсизкъп примерно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рециклирай го.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

16V е доста, може би регулаторът е заминал. Аз имах наскоро проблеми с алтернатора и първо ми замениха само регулатора, но после се наложи и подмяна на диодния блок. Ако е алтернаторът и ще го рециклираш, съветът ми е да се увериш, че са го тествали преди да го отворят за ремонт и след това. При мен директно смениха регулатора (който всъщност е бил окей) и казаха, че е готов, а се оказа нещо друго. Успех!

 

 

Редактирано от Mandalorian
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това и аз го играх. При положение, че си измерил такъв ток, регулаторът със сигурност е заминал. На мен ми отне час - два пред блока, с кафетата и лафовете. Това, ако имаш подходящи инструменти, желание и хубаво време( нали няма гараж:). Ама аз бих го дал за рециклиране, щото за тия години, поне четките са към края на живота си.

Снимките са от Акорд 7!

IMG_20210504_154343.thumb.jpg.faee4fa5b33dba2158459c3be602ed59.jpgIMG_20210504_154457.thumb.jpg.71e7d3c1b81e52a6ade2d95bb29a1cfd.jpgIMG_20210504_160558.thumb.jpg.d995d593355858c3de88f699c621bdc8.jpgIMG_20210504_160730.thumb.jpg.1f6a1496b8e27d4e6f9115edb2cc34d0.jpg

  

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да докладвам - 240лв за рециклиране (във франсизкъп) + труд по смяната, снощи бързах, момчето което се е занимавало си беше тръгнал, та не научих подробности.
засега изглежда наред

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших да премеря - при работа с парно+фарове+радио - 12.7В :(

като изключа консуматорите - 12.8

Форсирано до 2500-3000 об - 12.85 ... това при загряла кола :(

Довечера ще я карам за рекламация :(

Как може да се провери алтернатор "на сухо" дали е ок? 100% като е взет от сервиза е било на доверие, не е тестван (във Фрънсизкъп е правено)

Поне има 6мес гаранция...

Май ще е същото като при Мандалориан - "диоден блок и едното болтче за маса на регулатора беше леко разхлабено"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За рекламация е  ,тест на сухо едва ли има ,освен сервиза да има специален стенд.

Лошо е че сервиза не го демонтира сам и после да  тества,хубаво е че си се сетил да го провериш.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж ги тестват на стенд преди да се монтират. Не бях при Франсизкуп, но предполагам работят сходно. При рекламацията на моя, бях до човека през цялото време и наблюдавах всяка спойка, болтче и гайка. След сглобяването, тестваха на стенд и си пожелахме да не се връщам повече :D Ако е 12.7-12.85V не знам колко време ще работи двигателят преди да се предаде акумулаторa. Това го казвам с идеята, че трябва да стигнеш до сервиза отново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Restless написа:

Вчера реших да премеря - при работа с парно+фарове+радио - 12.7В :(

като изключа консуматорите - 12.8

Форсирано до 2500-3000 об - 12.85 ... това при загряла кола :(

Довечера ще я карам за рекламация :(

Как може да се провери алтернатор "на сухо" дали е ок? 100% като е взет от сервиза е било на доверие, не е тестван (във Фрънсизкъп е правено)

Поне има 6мес гаранция...

Май ще е същото като при Мандалориан - "диоден блок и едното болтче за маса на регулатора беше леко разхлабено"

акумулатора ти колега на колко години е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

около 3г , защо? Поне 2 пъти годишно  го дозареждам профилактично.

Фактът е че с недозареждане се движих 2 дена в София, а измерен "студен", след дозареждане, показваше 12.7В (преди дозареждането беше отишъл на 12.3, запали но колебливо, просто ми трябваше да измина 20м до зареждачката - да буташ Црв по лек наклон не е много лесно :) )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Restless написа:

около 3г , защо? Поне 2 пъти годишно  го дозареждам профилактично.

Фактът е че с недозареждане се движих 2 дена в София, а измерен "студен", след дозареждане, показваше 12.7В (преди дозареждането беше отишъл на 12.3, запали но колебливо, просто ми трябваше да измина 20м до зареждачката - да буташ Црв по лек наклон не е много лесно :) )

Питам защото имах същия случай със моя CIVIC . Мислех и аз че е генератора   но когато отидох и аз като теб при един добър майстор да види точно какъв е проблема той ми каза че модела на моя генератор е така измислен от японеца ,че той зарежда само тогава когато е необходимо.Не тъпче  постоянно 14.3V като при другите автомобили.Пробвах колко ми е пусковия ток и се оказа че е под 8V.  при натоварване  със вилката за измерване на пусков ток. Нов акумулатор за стрт-стоп система BOSCH и всичко си доиде на мястото ,та виж 100% дали акумулатора ти е добре нищо че е на 3г.УСПЕХ:honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, venkostanev написа:

...............Пробвах колко ми е пусковия ток и се оказа че е под 8V.  при натоварване  със вилката за измерване на пусков ток. .......

Това казва всичко за майстора.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

оставих в сервиза да тестват - ще проверят колко дава алтернатора на изхода си.

В сервиза правил ремонта са им казали ако не дава 14+, да го дадат по гаранция

 

 моето црв е много далече от старт-стоп системи, доколкото знам трябва да вади 14+ винаги  при запален двигател

:blink:

Редактирано от Restless
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дефектирали (или дефектни?) релета.

Дано , пу-пу, няма изненади

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...