Restless 209 #1 Публикувано 12 Ноември Здравейте. Миналата седмица ходих за текуща проверка на окачване - в крайна сметка накрайник, дреболии, 100лв... но майстора каза че двигателя е омаслен - да го измия на мивка за да се види откъде и да се смени гарнитура евентуално. Измих го в събота следобед (Детелина на брюксел и цариградско). И на връщане забелязах че фаровете "менят" светлината си - имам ксенони, така я взех колата, даже единия е оригиналния с който я купих преди 10г :O Понеделник - рано-рано, запалих, тръгнах... в движение какво да забележи човек. Вечерта забелязах че амплитудите са особено силни докато е студена колата. На място, при 700-750 оборота - няма трептене. Дигна ли обороти над 1000 - лесно се забелязваше. Не драстично но тревожно. Снощи - валеше дъжд, отказах се да ровя - нямам гараж. Сутринта, понеже запалих да загрява колата докато чистя, бях щракнал на габарити - и на 1500об габаритите видимо меняха светлината... дотогава промяната на ксеноните я отдавах на намокрен баласт... а явно просто при повишено напрежение нещо не е наред. В движение, се сетих да щракна плафончето над огледалото - над 1000об се вижда лампичката как мени, т.е. ефекта си е... глобален вероятно. Някаква идея? Хрумва ми за проблем в стабилизирането на подаваното от алтернатора. понеже мени равномерно, все едно... половината време идва, половината време не и е "на акумулатор". Но аз съм теоретик Довечера пак е при майстора - за какво да се приготвя, идеи? PS: това ще ми е първо и последно миене на двигател Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6143 #2 Отговорено 12 Ноември Тоест, преди мокренето в моторният отсек, не е имало проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #3 Отговорено 12 Ноември не, никакъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #4 Отговорено 12 Ноември Вкарай я в някой гараж ако може с нещо да се затопли,виж в отсеците за предпазителие дали няма вода. Виж дали не е пълно с вода там където са свещите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6143 #5 Отговорено 12 Ноември И подсуши (може със сешоара на жената) при клемите на алтернатора и акумулатора. Мил съм си двигателите доста пъти (разумно де - не с директна струя), но не съм патил. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #6 Отговорено 13 Ноември премерихме с мултицет напражението (което трябваше веднага да направа... кой да помисли малко) - над 16В Явно алтернатора. Има ли смисъл да си взима оригиналния и да го рециклирам във Франсизкъп примерно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #7 Отговорено 13 Ноември Рециклирай го. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 34 #8 Отговорено 13 Ноември (Редактирано) 16V е доста, може би регулаторът е заминал. Аз имах наскоро проблеми с алтернатора и първо ми замениха само регулатора, но после се наложи и подмяна на диодния блок. Ако е алтернаторът и ще го рециклираш, съветът ми е да се увериш, че са го тествали преди да го отворят за ремонт и след това. При мен директно смениха регулатора (който всъщност е бил окей) и казаха, че е готов, а се оказа нещо друго. Успех! Редактирано 13 Ноември от Mandalorian 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 161 #9 Отговорено 13 Ноември Това и аз го играх. При положение, че си измерил такъв ток, регулаторът със сигурност е заминал. На мен ми отне час - два пред блока, с кафетата и лафовете. Това, ако имаш подходящи инструменти, желание и хубаво време( нали няма гараж:). Ама аз бих го дал за рециклиране, щото за тия години, поне четките са към края на живота си. Снимките са от Акорд 7! 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #10 Отговорено 28 Ноември Да докладвам - 240лв за рециклиране (във франсизкъп) + труд по смяната, снощи бързах, момчето което се е занимавало си беше тръгнал, та не научих подробности. засега изглежда наред 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #11 Отговорено 2 Декември Вчера реших да премеря - при работа с парно+фарове+радио - 12.7В като изключа консуматорите - 12.8 Форсирано до 2500-3000 об - 12.85 ... това при загряла кола Довечера ще я карам за рекламация Как може да се провери алтернатор "на сухо" дали е ок? 100% като е взет от сервиза е било на доверие, не е тестван (във Фрънсизкъп е правено) Поне има 6мес гаранция... Май ще е същото като при Мандалориан - "диоден блок и едното болтче за маса на регулатора беше леко разхлабено" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #12 Отговорено 2 Декември (Редактирано) За рекламация е ,тест на сухо едва ли има ,освен сервиза да има специален стенд. Лошо е че сервиза не го демонтира сам и после да тества,хубаво е че си се сетил да го провериш. Редактирано 2 Декември от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mandalorian 34 #13 Отговорено 2 Декември Уж ги тестват на стенд преди да се монтират. Не бях при Франсизкуп, но предполагам работят сходно. При рекламацията на моя, бях до човека през цялото време и наблюдавах всяка спойка, болтче и гайка. След сглобяването, тестваха на стенд и си пожелахме да не се връщам повече Ако е 12.7-12.85V не знам колко време ще работи двигателят преди да се предаде акумулаторa. Това го казвам с идеята, че трябва да стигнеш до сервиза отново. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venkostanev 6 #14 Отговорено 2 Декември Преди 5 часа, Restless написа: Вчера реших да премеря - при работа с парно+фарове+радио - 12.7В като изключа консуматорите - 12.8 Форсирано до 2500-3000 об - 12.85 ... това при загряла кола Довечера ще я карам за рекламация Как може да се провери алтернатор "на сухо" дали е ок? 100% като е взет от сервиза е било на доверие, не е тестван (във Фрънсизкъп е правено) Поне има 6мес гаранция... Май ще е същото като при Мандалориан - "диоден блок и едното болтче за маса на регулатора беше леко разхлабено" акумулатора ти колега на колко години е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #15 Отговорено 3 Декември около 3г , защо? Поне 2 пъти годишно го дозареждам профилактично. Фактът е че с недозареждане се движих 2 дена в София, а измерен "студен", след дозареждане, показваше 12.7В (преди дозареждането беше отишъл на 12.3, запали но колебливо, просто ми трябваше да измина 20м до зареждачката - да буташ Црв по лек наклон не е много лесно ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venkostanev 6 #16 Отговорено 3 Декември Преди 6 часа, Restless написа: около 3г , защо? Поне 2 пъти годишно го дозареждам профилактично. Фактът е че с недозареждане се движих 2 дена в София, а измерен "студен", след дозареждане, показваше 12.7В (преди дозареждането беше отишъл на 12.3, запали но колебливо, просто ми трябваше да измина 20м до зареждачката - да буташ Црв по лек наклон не е много лесно ) Питам защото имах същия случай със моя CIVIC . Мислех и аз че е генератора но когато отидох и аз като теб при един добър майстор да види точно какъв е проблема той ми каза че модела на моя генератор е така измислен от японеца ,че той зарежда само тогава когато е необходимо.Не тъпче постоянно 14.3V като при другите автомобили.Пробвах колко ми е пусковия ток и се оказа че е под 8V. при натоварване със вилката за измерване на пусков ток. Нов акумулатор за стрт-стоп система BOSCH и всичко си доиде на мястото ,та виж 100% дали акумулатора ти е добре нищо че е на 3г.УСПЕХ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NikiG 161 #17 Отговорено 3 Декември преди 21 минути, venkostanev написа: ...............Пробвах колко ми е пусковия ток и се оказа че е под 8V. при натоварване със вилката за измерване на пусков ток. ....... Това казва всичко за майстора. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #18 Отговорено 3 Декември (Редактирано) оставих в сервиза да тестват - ще проверят колко дава алтернатора на изхода си. В сервиза правил ремонта са им казали ако не дава 14+, да го дадат по гаранция моето црв е много далече от старт-стоп системи, доколкото знам трябва да вади 14+ винаги при запален двигател Редактирано 3 Декември от Restless 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #19 Отговорено 10 Декември дефектирали (или дефектни?) релета. Дано , пу-пу, няма изненади Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове