Mkilla 985 #1 Публикувано 31 Юли Привет, Д14-ската нещо взе да вдига градусите повече. Сменен термостат, капачка, радиатор, антифриз. Водната помпа не съм я пипал. Някакви идеи? Термостат взех някакъв последно, нов, преди няколко месеца, не е от марковите. Да го сменя пак? Антифриз не губи, не пуши бяло. Като подам газ до прекъсвач на място, стрелката слиза сама по някой път в граница под средата, което за мен беше странно от какво се получава. Перката се пуска нормално. Идеи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #2 Отговорено 31 Юли Първо пробвай с друг термостат, после виж водна помпа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6031 #3 Отговорено 31 Юли Принципно термостата остава отворен. Грее ли в движение, или само на място? Как са ламелите на антифризния радиатор? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #4 Отговорено 31 Юли Това за ламелите е доста важно, на Хрвето бях купил китайски радиатор, ламелите бяха в обратна посока на оригиналните и вдигаше стрелката. Мисля оригиналните бяха в хоризонтално положение, на китаеца във вертикално. Та аз смених радиатора с Нисен (Шведски) и се оправи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6031 #5 Отговорено 31 Юли Фена като ми прави основен ремонт на Д14-ката му рекох: Пътем (освен в ДВГ-то) каквото решиш - сменяй. Рече: Нов термостат и радиатор - обезателно и няма да грее. Стрелката никога/никъде не е отивала над вълничките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2834 #6 Отговорено 31 Юли При мен на сивика имаше проблем за известно време, по-миналото лято. След смяна на водна помпа и антифриз (не оригинален), колата лятото по магистралата вдигаше 98 градуса при скорости между 120 и 140 км/ч. Перката на радиатора не спираше да върти и на моменти сваляше до 95 градуса, но до толкова. Мислех, че е нещо от водната помпа, и купих нова, плюс нов радиатор, ако старият се е запушил нещо. Ванката ми ги смени с неохота, защото според него не може да е от новата водна помпа, но настоях. Свалената водна помпа си беше о.к. и нямаше никакви признаци за проблем. След смяната им и наливане на нов антифриз (оригинален този път), нещатата си дойдоха на мястото. По магистралата държеше между 88 и 91 градуса без да включва перката. Не можах да разбера каква беше причината, понеже реших да сменя всичко възможно, което може да води до проблема. Може да се е запушило нешо вътре в системата и при новото източване на антифриза да се е отпушило. Може и оригиналният радиатор да е бил позапушен и от там да идват нещата. Кой да знае... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #7 Отговорено 31 Юли (Редактирано) @ceco_accord, оригинален чисто нов радиатор съм сложил. Вероятно струва колкото 1/2 от Сивика ако се купува сега и щях вероятно да гледам в тази посока ако не беше сменян. Прави го само в задръстване. Като тръгна да се движа и пада стрелката. Отворих капачката на студен мотор, 200мл вода досипах и преля. Не е от липса на антифриз. Термостата намерих снимка какво съм слагал, Gates, което не е лош вариант принципно. Капачката е ОЕ, което не пречи да е проблемна но не вярвам, имам друга и ще я сменя за проба. Както написах и в темата, като настъпих педала на газта и задържах крака на него, да видя интервала на перката, кога и как ще се пусне, стрелката се върна до нормална степен, което за мен беше странното и затова и пуснах темата. Днес в задръстването беше стигнала почти до червено, пуснах парното на топло и слезе долу веднага. @dandilov, е това е, че не знам моята водна помпа кога и с каква е сменяна. Старият собственик ми връчи 1 плик и вътре бяха оригиналните ролка, водна помпа и ангренажен ремък. Сложил е сигурно и най-евтините боклуци, като гледам как е поддържана. Нямам никаква времева възможност в момента да разхвърлям мотора и да си сменя ангренажа. Обаждах се на 2 места, сроковете са по 2-3 месеца напред за смяна на ангренаж и то с части на сервиза, което директно ме отказва дори и да запиша час. Иначе антифриза няма значение какъв е в случая. Това, което ми се върти в главата е, газовата уредба да не прави проблеми или по-точно изпарителя нещо да е задръстен с боклуци. Като съм настъпил газта на прекъсвач, за да видя перката кога се пуска, сигурно боклука, който е бил в системата се е "прокарал" и затова стрелката се е върнала до нормално положение под средата. Карах за проба само на бензин от работа до вкъщи и нямаше никакви проблеми. Като сменях радиатора, когато се спука, изтекоха всякакви боклуци и кашички отвътре и нищо чудно някакви боклуци да са позадръстили и изпарителя. С тази газова купих и колата, не е монтирана и настроена добре. Пада мощността и светва чека като карам само на газ но не ми е оставало време да резна всичко и да ида да ми монтират нова такава. Не знам дали има резон в това, което пиша но мисля да пробвам на бензин и ако няма проблем, ситуацията ще е ясна. Ако има проблем, ще продължавам да пиша в темата и да ви искам мнението Иначе съм минал вече 30 000км с нея, не е имало такава драма до момента. Редактирано 31 Юли от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6031 #8 Отговорено 31 Юли Ее, долей и в разширителният съд, да си дръпне и от том и покарай. Въздушен джоб в системата рязко вдига температурата. Високите обороти и увеличеният обем чрез парното помагат. Но ако е от боклуци - промиване под налягане. Помпата е чак следваща операция. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #9 Отговорено 31 Юли (Редактирано) @ceco_accord, в разширителя е на макс, там нямаше нужда. Възможно е за въздуха, да. Като сменях радиатора, не я чаках особено много много но пък щеше да се прояви все за 1 година, че и повече от смяната му. Редактирано 31 Юли от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6031 #10 Отговорено 31 Юли Няма логика там да е на макс, а да долееш в радиатора. При изстиване системата дърпа от разширителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #11 Отговорено 31 Юли (Редактирано) До макса си е там, винаги ги държа всичките коли така и проблеми не съм имал. Принципно в Юби Ко ми казваха, че се долива и в разширителя и в радиатора при смяна на антифриз в системата на студен мотор естествено. Ще видим, ще си покаже Редактирано 2 Август от kvd74 Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6031 #12 Отговорено 31 Юли В радиатора нивото винаги е до капачката. В разширителя е променливо. В движение се качва, а сутрин преди палене е по-ниско - основен постулат. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #13 Отговорено 31 Юли Проблема най вероятно е от мястото където са свързани маркучите към изпарителя. Това с вдигането но оборотите връщане на стрелката към нормалната температура не е въобще странно така трябва да бъде когато помпата роботи правилно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #14 Отговорено 31 Юли Новата капачка оригинална ли е? Скутера ми SH300i правеше същата мизерия в задръстване, когато капачката беше зле. Помпа стрелката на място и като тръгна смъква...ама там препълваше и разширителя, без да връща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #15 Отговорено 1 Август (Редактирано) @vespa, мерси. Не можех да си обясня защо стрелката пада при подаване на газ на място. Днес съм си с нея и имам да обикалям та ще я видя. @boiskii, писал съм, оригинална е. Това не пречи и тя да е бъгава естествено но мисля, че не е от нея. Редактирано 1 Август от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko2Niko 27 #16 Отговорено 1 Август Здравейте колега, имах подобен проблем, колата англичанка Д14 загряваше в градски условия, но не и извънградско, явно насрещната струя успяваше да охлади системата. Беше с обикновена газова - накратко оказа се гарнитура на цилиндровата глава. Беше диагностицирана с тест за газове от радиатора (едва доловимо оцветяване). Отделно изпарителя беше монтиран с няколко см ( може би 3-5) над радиатора и това създаваше въздушна тапа. Карах я с шунт на перката на вентилатора - постоянно включен, понякога включвах и парното. Прочетох ,че на бензин няма ядове. Мисълта ми е да байпасираш газовото и да го изключиш като възможна причина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #17 Отговорено 1 Август Не знаех, че караш на газ, може да погледнеш триножника към изпарителя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 985 #18 Отговорено 1 Август (Редактирано) От рано рано сутринта до преди час, в жегата, малко над 100км в града, само на бензин, не мърда стрелката от стандартното си положение. Даже и чека изгасна. Това газово нещо не е като хората и ще трябва да мисля за нов изпарител и дюзи. Иначе като електроника е на АЕБ а бутилката е на 3 години. Все пак ще покарам на бензин известно време за да съм 100% сигурен, но е това драмата. Мерси на отзовалите се Редактирано 1 Август от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове