Jump to content
ceco_accord

Преценка състоянието на водна помпа

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Привет съфорумци.

ДВГ е J35A8 - Legend KB1 / колата е на 352000 km.

В мануала пише "проверка" през 105000км.

Знам че по-добро от заводски монтираното няма. Има и патили от смяна, но там е мъгливо какво е сложено.

Има и сменили помпа на много км, но тя си е била ОК.

А и точене на антифриз + че до свалянето и има и други демонтажи за достъп.

Лагера ще чуем, а и винаги е била с антифриз.

Може ли да се прецени състоянието на водната помпа, без демонтаж?

https://www.ebay.com/itm/233693314333

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно се има предвид визуална проверка за теч, сълзене, шум. Реално само със сваляне, иначе  няма как да разбереш какво е състоянието на турбината(виждал съм ментаци със стопени/изчезнали "перки" на турбината). Карай докато не протече и не я мисли.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очаквам да видя състояние като в клипа (след 3-тата минута), но за достъп до там се сваля и лапата на тампона, а и тук е лесно - моторът е вън от колата. ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старата / новата и дренажният канал на свалената от колата.

Лагери и турбини в еднакво състояние.

Експлоатационна разлика - десетилетие.

IMG_20240308_150340.jpg

IMG_20240308_150414.jpg

IMG_20240308_150548_edit_327905582308297.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа е консуматив и се сменя заедно с ремъка , затова не разбирам смисъла на темата. 

  • Благодаря 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смисъл имаше преди аз да намеря отговора. ;)

В мануала пише "проверка" при смяна на ангренажния ремък.

IMG_20240306_115603_edit_257291342899281.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Старата / новата и дренажният канал на свалената от колата.

Лагери и турбини в еднакво състояние.

Експлоатационна разлика - десетилетие.

IMG_20240308_150340.jpg

IMG_20240308_150414.jpg

IMG_20240308_150548_edit_327905582308297.jpg

Пази си старата помпа. Към 2050-та година може да я върнеш обратно с ново уплътнение или само силиконче по него. ОЕМ-ските помпи не е задължително да се сменят с ремъка, ако антифриза е оригинал и няма течове или шум. И ОЕМ-ските ремъци може да са за смяна след многократно повече км от предписаното. Може да се проверят за напукване при реглажа на клапаните.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И такива мнения чух и обратните.

Тоест, и аз като мнозина други се оказа че имам 1 нова помпа в колата и 1 здрава в мазето  ;)

Старите ремъци са като новите по видимо състояние, както и ролките. Всичко се прибира за всеки случай, а по-вероятно за следващия собственик. Майсторите станаха търговци и то добри.

Единствено имам леко ромолене в шайбата на компресора.

Ще пробвам да си намеря само лагера, защото веднага ми предлагат нова с тезата че само той не се сменя.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен водната помпа е била за смяна.IMG_20240308_150548_edit_327905582308297.jpg.4caa946241f24fb9c477fe7aceb56f59.thumb.jpg.230ef513145595c2397ccdd858421d52.jpg От този дренажен отвор какво е капало?

Може и да е в начален стадий но тъкмо е уцелен момента.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.03.2024 г. at 0:06, ceco_accord написа:

Единствено имам леко ромолене в шайбата на компресора.

Аз бих сменил демпферната шайба превантивно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди доста години, още с Прелюд, трябваше да му се направи обслужване от - до на двигател. Бях го купил от 1 дърт италианец с още ОЕ ремъците на него. В България, естествено майсторите са следвали в Япония инжинерни специалности, та за да дадат гаранция на ангренажа, смениха и ОЕ водната помпа, която при Прелюда играе ролята на ролка за ангренажа.

В service manual е описано ясно и точно - проверка за течове и луфтове и ако няма, нова г-ра и се връща на място. Българските титани на мисълта не го отчетоха това, видиш ли, гаранция как да се даде с тази стара помпа, нищо, че ще изкара повече от новата която ще сложат?! Е да, ама не, сложиха нова, италианска. На 2-рата седмица след смяната на ангренажа, новата водна помпа изви като карпатски вълк. Колата обратно в сервиза и нали, гаранцията...та си я смениха с друга. Докато беше в мен колата не е имало проблеми но тогава още не можех сам да си сменя ангренажа. Е, сега мога и ако съм в същата ситуация, бих си оставил старата ОЕ помпа с най-голям кеф, ако е наред. Тези помпи са много здрави, ако нямат проблем, няма никаква логика да се сменя с нова, защото ясно и точно е написано - проверка и ако е наред, обратно на място   

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

+1

На 350 000 водна помпа, този мотор продължава да ме изумява. Цецо е късметлия защото уцелва момента ако на снимката следите са от антифриз.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тази помпа не е оригинално монтираната в Япония, а еднаква с новата. Старата е на колата от 08.02.2012 - 157861 км.

Цифрите в отливките са година и седмица на производство. И 2-те хондови, ама щатски.

И Фена питах - каза че е сменял на Ледженди и все са били изрядни. Аа и каза да не "тъня въжето", а да слагам новата, понеже можех да я върна. Антифриз през 44-те месеца откак колата е при мен не съм губил, ноо факта си е факт - има нещо зацапано. Капаците и надолу до под семеринга на коляновия вал са сухи.

Таа - "имал - дал - сменил" стана моята и вече е "късно либе за китка". Старата ще отлежава, щот новата не знам кой и как я е правил, в модерната пазарно консуматорска икономика.

IMG_20240308_155755_edit_318179644857177.jpg

 

IMG_20240308_152207.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старата после, не знам дали е ок да се ползва, след като е работила. Ако се монтира веднага е ок но ако седи няколко месеца а да не говорим години, според мен по-добре в кофата. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я консервирам и ще полежи в резерв, па ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 7 часа, Митко Йотов написа:

+1

На 350 000 водна помпа, този мотор продължава да ме изумява. Цецо е късметлия защото уцелва момента ако на снимката следите са от антифриз.

Не знам от какво са, но си го поддържам, а и помпата си е консуматив - през няколко смени на ангренажен ремък.

Иначе е факт - милионник е,  и смятам да си го ползвам още дълго време. Колата е - нема вече такива. ;)

Още няколко консуматива в еднакво състояние. Горе са старите и прашни чаркове - под тях - новите.

432286678_370890389160871_8265810031990630660_n.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Mkilla написа:

В България, естествено майсторите са следвали в Япония инжинерни специалности, та за да дадат гаранция на ангренажа, смениха и ОЕ водната помпа, която при Прелюда играе ролята на ролка за ангренажа.

До ден днешен е изискване за гаранция от Хонда.

Как се връзва със също техният контра факт "В service manual е описано ясно и точно  - проверка и ако е наред, обратно на място " е вероятно въпрос на юридическо тълкувание при съдебни дела.

  

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord, аз лично не мога да кажа кое как се тълкува тук, какви съдебни дела и тн.. но е факт, че смяната на водната помпа според това което пише в service manual e, че не е задължителна - инспектирай и ако е нужно да се смени. Ако не е нужно и тя е в кондиция - продължаваш с нея. До ден днешен като идеш в сервиза и си връзват гащите като ти слагат части които са на 1/3 от интервала за смяна на ОЕ-то. Набиват ти Gates/Conti ремък с ролки INA или SKF, водна помпа обикновенно каквато имат - Saleri, Hepu, Мепу и тем подобни. Не, че нещо но те се хвърлят наистина, защото от нови не се знае дали ще изкарат и 1/3 от пробега на ОЕ-то. Казват гаранция 50 000км, смяна най-късно на 60 000км. Като попиташ, защо, отговори не дават а то е ясно, просто частите са такива. И всичко това е ако купиш частите от майстора. Занесеш ли си ти частите, гаранция - Франция. Оригиналната помпа кара по 350 000км и нагоре т.е 2 смени на оригинален ангренаж на който пък му дават 100 000 мили или 170 000 км, пак по предписание или 7 години ( което настъпи първо ). Всичко това е за Prelude но вярвам, че се отнася за много от моделите на Хонда. 

При Type R-a не съм я пипал, свалих я, беше ок и 7-ма година си карам с нея, оригиналната е. На 200 000км е вече и мисля да си карам с нея още.

Съвсем различен е въпроса как майстора познава дали съответната част е ОЕ или не е, и на колко хиляди км е тя. Това обикновенно е и причината да се случва смяната на части които не е нужно но превантивно се разкарват. 

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вечната тематика - от "Не пипай нещо което работи", до "Вържи попа да е мирно селото". Еми - назначих нов поп (и други свещенници) да баят и вардят от зли духове. ;)

П.П. Много ме кефи "гранатата" - обтегача на ангренажния ремък (средните в снимката горе) - прост и вечен механизъм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това амортисьорче ако го сложат, а са махнали скобата преди това - отива на кино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре че няма как да се сложи с извадена скоба.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord Това е най-големия ми страх, надявам се да е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...