Jump to content
JapCar

Ще имам Сивик 9, вероятно и въпроси.

Recommended Posts

Преди 2 часа, ihtiandar написа:

Тая кола да не и е изпразнен катализаторът.От това пикае.

Как да разбера...? В Швейцария едва ли са го направили, но джамбазите тук, може да са взели оригиналния... (на хондите са най ценни за крадците). Догодина, като ида на преглед, газ анализатора ще покаже...

Няма втулка на втората ламбда, което се прави, за да се лъже компа, да не светва чек енджина, когато е изпразнен катализатора...

Нима соц колите, без катализатор на времето, пикаеха чак толкова, че и лятно време...? И сега има много коли с махнат катализатор, но не се е споменавало за този ефект...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че е  без катализатор. На  другата ми кола, която е с  два катализатора, премахнах  втория и сега тече конденз, като твоята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, simo vtecman написа:

И аз мисля, че е  без катализатор. На  другата ми кола, която е с  два катализатора, премахнах  втория и сега тече конденз, като твоята.

На каква кола този втори катализатор...? Не съм чувал за два катализатора, гърнета може да има повече. Ако има втори, той не се контролира от ламбда сонди и би трябвало да е някъде назад, първият е при двигателя. Всичко е покрито с кори отдолу, чак до задния мост, та не се вижда..., но едва ли има втори...

Мнозина смятат/бъркат, че гърнетата след катализатора и последното шумозаглушително гърне, също  са катализатори...

(не намерих схема на генерацията на Сивик хетчбек, исках да видя, дали има различни форми/конфигурации за това купе... Мисля, че задното ми гърне преди ауспуха е разположено напречно, успоредно на моста...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Аз не виждам проблем.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 13 минути, Митко Йотов написа:

Аз не виждам проблем.

Все пак е странно и трябва да има някакво обяснение, до сега само предположения...

Вероятно водата е в задното гърне и ще изгние бързо...

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Аз не виждам проблем, при мен така си е от както я имам.

И катализатор има и емисиите са 0.0 и колата е на 135 000 и е в гараж (да не каже някой, че спи на вън) и като гледам тази тема ще стане 10 страници но ти продължавай да ръчкаш като онова циганче където разпрало акордеона да види кой свири вътре.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите 2 гърнета понякога клокочат, а пред тях има 1 общ катализатор + пред него още 2 (за всики блок) на V6-така.

Емо, покарай я тая кола извънградско. Иди нейде далеч, па макар и безцелно, или на море, знам ли. Изпържи я да изсъхне, та да видиш как е.

После пак ще се появи, конденз, но поне да се успокоиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той Емо е от стара коза яре но не разбирам защо дълбае като всичко му е ясно, съмнение ли има притеснява ли се от нещо така и не го разбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не съм клякал отдолу, не знам дали и от двете страни има капаче, а може на упътването да е е дадено в зависимост от дирекцията.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, JapCar написа:

На каква кола този втори катализатор...? Не съм чувал за два катализатора, гърнета може да има повече. Ако има втори, той не се контролира от ламбда сонди и би трябвало да е някъде назад, първият е при двигателя. Всичко е покрито с кори отдолу, чак до задния мост, та не се вижда..., но едва ли има втори...

Мнозина смятат/бъркат, че гърнетата след катализатора и последното шумозаглушително гърне, също  са катализатори...

(не намерих схема на генерацията на Сивик хетчбек, исках да видя, дали има различни форми/конфигурации за това купе... Мисля, че задното ми гърне преди ауспуха е разположено напречно, успоредно на моста...

Ти нямаш втори катализатор, другата ми кола е Хюндай атос и  е с  два, като вторият не се контролира от сонда  .

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Другата ми кола - VW Polo V 1,4 бензин е с два катализатора: единия на изпускателна колектор при двигателя и втория отдолу преди гърнетата. Сонди има и на двата. След разпадане на първия довело и до тотално запушване на втория, се наложи да ги махна. Без катализатори грам не капеше вода, еко нормите тотално извън разрешените и миришеше на изгорели газове от зад. Колата се отпуши и взе да върви много приятно. После сложих чисто нови катализатори - преден оригинален и заден чешки /на Шкода се слагат същите/ и започна да капе, понякога направо тече вода от ауспуха. Това основно като се кара в града. Извън града се засушава всичко. Изгорелите газове са вече в норма. Няма я гадната миризма на изгорели газове. Според майсторите, вкл. и в пункта за ГТП това е нормално. Така, че мисля и ти нямаш проблем.

 

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 9.06.2024 г. at 19:03, Митко Йотов написа:

Аз не виждам проблем, при мен така си е от както я имам.

Бре, ти ако се напънеш, ще ме стигнеш по "млеконадой"... :) До сега всички твърдяха, че им е сух ауспуха..., а се оказа, че има такива случаи...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.06.2024 г. at 20:11, ceco_accord написа:

 Изпържи я да изсъхне, та да видиш как е.

После пак ще се появи, конденз, но поне да се успокоиш.

И това ще стане..., не съм толкова притеснен, просто обичам всичко да има обяснение...  Виж какво писах по-надолу...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина може и да няма проблем..., просто не съм виждал толкова много на никоя от колите ми до сега.

Таа, има приказка- Приготви се за дъжд..., па ако пекне слънце, добре... :)

Влязох в канала, разгледах, снимах генерацията, има още едно гърне (под десния праг) освен задното, което е напречно...

След като водата я няма на пр. ход и спира след няколко форсирания, вече имам версия... В града карам на ниски обороти, под 2000, водата се събира в задното гърне. То е напречно, хоризонтално, вход/изход са от едната страна, като изхода е отдолу..., но- изходящата тръба, заедно с кривките си, има леко издигане преди края/ауспуха. Така при малък поток на изг. газове, не може да се изхвърля от гърнето. При форсиране, вече успява да преодолее наклона и да се издуха... За това и спира след няколко форсирания... На дълъг път ще има и високи обороти и като се прибера, ще е издухана..., до следващия път.

Ето малко снимки... проследяване подред, отпред, назад:

 

 

2.JPG

2'.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

5'.JPG

7'.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нещо изглежда, движи се и яде като кон, най-вероятно е кон. ;)

Подкарай го в галоп!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Но едно ще ти кажа:

В тоя живот, човек трябва да си задава въпроси!

Иначе не получава някакви, а направо никакви отговори!

Радвам се че те познавам.

А познанието е доста.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, JapCar написа:

Бре, ти ако се напънеш, ще ме стигнеш по "млеконадой"... :) До сега всички твърдяха, че им е сух ауспуха..., а се оказа, че има такива случаи...

Това е само до като тръгна после е сухо и чисто. Но знаеш, че аз в месеца един два пъти ходя при нея. Интересно е, че другата кола която стои пред блока се кара всеки ден и се малтретира брутално сутрин като е запаля и тя плюе, от 2014 год. я имам и до сега не съм пипал генерацията. Емо карай си колата и не се впечатлявай толкова, ако нещо настине тя сама ще си светне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

Емо карай си колата и не се впечатлявай толкова.

Карам я, но имам много свободно време и си ръчкам разни неща и споделям забелязаното...

Това, че обсъждам/разсъждавам обширно, че не хваля всичко що е Хонда, че споделям кусури и недомислици, не трябва да дразни форумците, за някои може да е полезно...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То и при покупката на Акорда беше същото, надяваме се скоро да не смениш Сивика с някой Джаз :D

Редактирано от vespa
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С годините човек има нужда от все по-малко.

Синковеца си е дом за сисията и Сивикът му пак е фемили евридейка. Даже в неделя скокнах до Видин с него - да се видя с 1 френд.

Единственият му кусур е че е маломощен, а на климатик е напрАо мъртвец, ноо и аз не брЪзам вече.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, за мен поне, мъка е така. Няма значение годините. Караш зад някакви автобуси, камиони, не можеш да изпревариш, чадят като стара печка на дърва и всичко идва в теб. Тия коли са супер ама за града, извън града към 2024-та година си е мъка с 1.4 90кс мъртвец. Вече всяко семейно комби е по 150 коня и нагоре. Автобусите не са като 1 време а си пердашат бързо. Камионите и те. И аз ги харесвам Хонда моделите от 1 време, затова си купих такова комби, че ме кефи ама истината е, че остаряха. Ако е нещо 120-150 коня, по-бива ама иначе е тежко. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прав си брате, но тавА е Онда!

Излизам от завой - пред мен баир + камион.

Гасим климатика, обръщам на бензин, лев мигач и втора - до 6000 RPM. После 3-та до 6000 RPM - има живот отпред.

Отзаде ми се лепна 1 Октавия комби и ми святка. Това 1,9 TDI доста връви, но докато не се прибрах у десно и не ръгнах 5-та, нямаше осезаем напредък, освен саждите зад кърмата си. ;)

Ноо мисълта ми (а и темата е за друго). Малката кола е достатъчна за много неща, а и за дълги преходи (из републиката ни), стига да си почиваш пътем.

Старостта не е проблем (ако е в добра форма), а усещането няма как да получиш от нова кола, дори с тези размери.

Емо имаше Акорд 8 и колата добре си вървеше - за него 2.0 бе достатъчен.

Просто му бе излишно голяма, особено градско, където оперира в болшинството време.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че Октавията върви, Ондата е спрЕла :D Ама кво да се прави, кефят си ни и ще си ги караме и поддържаме...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Mkilla написа:

 Ондата е спрЕла :D

Това се лекува.

Ние си харесваме 6-така, а малкия вика, че дори друга да си вземе след време, тази щял да си остави за "проект" - бащичко / мечтател. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 5/31/2024 at 9:06 AM, JapCar said:

Може би на топло, ако отворя внимателно капачката с кърпа, трябва да изсъска, ако има налягане. 

Ще се занимая и с това, защото по спомени, малкото клапанче на капачките, се притискаше леко с пружинка отвътре, а при мен май виси/клати се свободно...

имах подобен случай и миналия месец правих същото. Малко по малко, губеше антифриз в казанчето. Имаше и явен теч от термостата. Но първо правих тест за газове. Няколко пъти отварях капачката на леко загрял двигател, но трябва да се внимава - очила, шапка, ръкавици, кърпаи примерно капак от пластмасова кофа за допълнителна защита. Тестовете бяха отрицателни. В последствие смених термостата и вече не губи антифриз

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 6/9/2024 at 6:51 PM, JapCar said:

Все пак е странно и трябва да има някакво обяснение, до сега само предположения...

Вероятно водата е в задното гърне и ще изгние бързо...

 

пробии дупка в гърнето да се оттича ако те притеснява. Моето има фабрична

Не се излагайте, какви полота и атоси с два катализатора :lol: ако двигателя има две 'банки', тогава катализаторите са два, а сондите 4

Редактирано от electric28

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето на полото двата катализатора:

 

images (4).jpeg

thumb (1).jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същото е и при атоса. Лично аз съм сменил първият и премахнал втория, така че много добре знам какво има. 

За колегата по горе се отнася (@electric28).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПичоВе за да внеса смут в размислите ви, моят Сивик няма и капка конденз. Не се вписвам във вашата представа за нормално. Нямам и да го изтръскам даже :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 11.06.2024 г. at 22:47, vespa написа:

То и при покупката на Акорда беше същото, надяваме се скоро да не смениш Сивика с някой Джаз :D

То май само Джас и CRV не съм имал... :) За нуждите, които имам, може Джас да е най-подходящ, ама не съм стигнал до там.

До тук, за мен, 7ца Акорд най-става...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.06.2024 г. at 16:22, ceco_accord написа:

Емо имаше Акорд 8 и колата добре си вървеше - за него 2.0 бе достатъчен.

Просто му бе излишно голяма, особено градско, където оперира в болшинството време.

Така е, това е голяма, удобна, кола за дълъг път, но за предимно градско, има недостатъци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, electric28 написа:

имах подобен случай и миналия месец правих същото. Малко по малко, губеше антифриз в казанчето. Имаше и явен теч от термостата.

Не е подобен случая... Работата на термостата няма отношение към загуба на антифриз. Когато има видим теч, където и да е, няма какво да се коментира, просто се отстранява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, paruchev написа:

ПичоВе за да внеса смут в размислите ви, моят Сивик няма и капка конденз. Не се вписвам във вашата представа за нормално. Нямам и да го изтръскам даже :(

В пост 174 съм дал снимки на генерацията... Съдейки по 5та и 7ма снимка, предположението ми беше, че преди изхода на ауспуха, тръбата има леко издигане и при ниски обороти не може да се издуха конденза.

Ако имаш възможност, направи снимка на края на генерацията, като моите снимки, да не би конструкцията при теб да е съвсем различна, наклоните други...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е такива малолитражки да са с по два катализатора, но пък щом сте проверили лично

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само съм проверил, ами и съм ги купил. Заради еко нормите е това.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така изглежда ключето за вкл/изкл. на старт/стоп системата. При запалване системата се изклюва, а ръчно с бутона мага да работя както е оригинално. С ключето мога да изключа обръщането на логиката и да си работи както е оригинално...

Светодиодът в дясно е от релето, което което включва съединителя на компресора на климатика и виждам кога включва/изключва...

LED compr and switch St.Stop.jpg

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май съм забравил да напиша за капачката на радиатора и нивото в разширителя, което коментирахме...  Все още нямам обяснение кое затваря висящото клапанче ( което при всички беше така), но купих нова капачка и... сега всичко работи, както се очаква...

Нивото в разширителя си стои, а преди се вдигаше в гърловината на разширителя 4 пръста над MAX, след известно време. Вече има някакво обяснение...

Очевидно един от клапаните не е държал, но по-вероятно уплътнението на капачката не е било добре и не може да се създаде вакуум в системата при изстиване, когато трябва да смукне обратно от разширителя, т.е. при разширение изхвърля в разширителя, но при изстиване няма вакуум, който да върне обратно същото количество, от разширителя в системата... И така, всеки път изхвърля по малко, докато нивото в радиатора падне толкова, че вече не изхвърля течност, а въздух и нивото в разширителя си стоеше високо (винаги стигаше едно ниво, не продължаваше да се вдига постоянно), а нивото в радиатора, ниско...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@JapCar Имаш ли още конденз при палене, че при мен няма нищо и май го има само зимата или в студените месеци. Това лято нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

 

@JapCar Имаш ли още конденз при палене, че при мен няма нищо и май го има само зимата или в студените месеци. Това лято нищо.

При палене нямам, но едно ходене до Кайъка и връщане, е чешма, както бях пуснал преди на видеото... Лятото, може би е по-малко, но го имаше... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...