JapCar 304 #1 Публикувано 22 Февруари (Редактирано) Преди година търсех Сивик 9, или Акорд 8, купих втората, но купето за мен е отстъпление от Акорд 7, каквато имах преди тази и ми беше оптимално... Огромно и за мен неудобно- аз съм на тясна улица и много спрели срещу гаража ми коли, трудно маневриране (дълга е 4.93м), а гаража ми е тесен за тази кола...За дълъг път, добре, но карам предимно градско..., за това реших да взема по-малка. И така, сега капарирах Сивик 9 Спорт, 1.8, 142к.с., около 180х.км, преди да съм продал Акорда (и той на толкова км). Нов внос от Швейцария, но има неща, които не ми харесват от първия оглед, ама нейсе... - Гумите са 17", предпочитам 16" (дава и комплект зимни 16", мисля, че по диаметър са много близки). Вероятно ще обмисля да ги сменя с 16" с някой фен на големия цолаж... - Има само 1 ключ с дистанционно и имобилайзер (другият е само за отключване). - Предната броня е на 5 пръста от земята, не знам дали защото е Спорт и е с някакви други пружини, но трябва да променям навиците си при спиране до тротоар... - Липсва шумоизолацията на предния капак..., вероятно сменян, няма как да знам. - Менюто/книжката на немски... За сега два въпроса: - Какво значи, че е изпълнение Спорт, по какво се отличава? - Как може да се промени менюто, да стане на английски? -Има ли вариант за правене на втори ключ, не на безумна цена, за каквато съм чувал? Редактирано 22 Февруари от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #2 Отговорено 23 Февруари (Редактирано) Малко извън зададените от теб въпроси, но... видях, че е бяла на цвят. Наскоро попаднах на тема в civinfo, касаеща проблеми с боята на сребърни и бели Civic IX, произвдени в периода 2013-2015 г. - КЛИК Не пишеш коя година е твоята, така че хвърли един поглед на темата в английския форум, ако колата е от горепосочения период на производство. Гледай внимателно за следи от пребоядисване. Успех! Редактирано 23 Февруари от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #3 Отговорено 23 Февруари Преди 1 час, emod написа: Малко извън зададените от теб въпроси, но... видях, че е бяла на цвят. Наскоро попаднах на тема в civinfo, касаеща проблеми с боята на сребърни и бели Civic IX, произвдени в периода 2013-2015 г. - КЛИК Не пишеш коя година е твоята, така че хвърли един поглед на темата в английския форум, ако колата е от горепосочения период на производство. Гледай внимателно за следи от пребоядисване. Успех! 2012 е, бяла перла... Има вероятност да е пребоядисвана, защото блести, изглежда като нова... Липсата на изолация на капака на двигателя, сочи, че вероятно е сменян... Стана спонтанно, набързо, не оглеждах много... Имам уредче с което се познава дали има кит някъде, но го бях забравил. Дал съм капаро, събирам пари, защото Акорда ще продавам по-късно и не съм я взел... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #4 Отговорено 23 Февруари По спомен: Спорт е пакет екстри и няма отношение към твърдостта и височината на окачването. Перлата стои леко различна на броните, спрамо ламарините - заводски. За другото - каращи такава, а на теб - късмет, то ще си обади. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #5 Отговорено 23 Февруари 9 генерация преди фейса има проблеми с маслените сегменти. Следващия път като я видиш - провери дали не гори масло, да не се вкараш със филм с основен ремонт. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tison 2 #6 Отговорено 23 Февруари Като човек имал и преди и след фейса колата с моторите 1.8 и двете бяха спорт мога да кажа, че нямат разлики в окачването- само като модел се води спорт, а не базовия конфорт или следващото ниво с кожата и панорамата. За вървенето мога да кажа, че преди фейса вървеше повече тя беше на 90 к км, а след фейса на 30к. , аз си го обяснявам с евро нормите 5 и 6 и реално че не е разработена още. Ключа е като на джаз след 2011 така че се прави около 200лв някъде по спомен, менюто се сменя от настройките няма грижи всички имат английски. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #7 Отговорено 23 Февруари (Редактирано) Изключително полезен коментар от @Wyvern Civic 9 с мотор R18Z4 от 2012 г. с бутала R3A са проблемните автомобили. Номерът на буталото може да бъде видян отстрани на блока на мотора: Проблемът засяга мотори със сериен номер до R18Z4-1030320 (поне такова инфо се вижда от темата в civinfo - линкът по-долу). Поляците са надигнали глас и Хонда са "признали за проблема", но няма сервизна акция. Ето и темата в civinfo: КЛИК Редактирано 23 Февруари от emod 1 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 23 Февруари Преди 2 часа, Wyvern написа: 9 генерация преди фейса има проблеми с маслените сегменти. Следващия път като я видиш - провери дали не гори масло, да не се вкараш със филм с основен ремонт. Е как да я проверя...? На студено не пушеше, на топло не знам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #9 Отговорено 23 Февруари Няколко км спускане по надолнище в режим моторна спирачка. Ако после, подавайки газ изпуши, ясна е работата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #10 Отговорено 23 Февруари Преди 2 часа, emod написа: Проблемът засяга мотори със сериен номер до R18Z4-1030320 (поне такова инфо се вижда от темата в civinfo - линкът по-долу). Този номер на VIN табелката ли е? Май трябваше да отворя темата преди да дам капаро... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #11 Отговорено 23 Февруари преди 15 минути, ceco_accord написа: Няколко км спускане по надолнище в режим моторна спирачка. Ако после, подавайки газ изпуши, ясна е работата. Сложна проверка и то след като вече стане моя..., сега не става... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 11 #12 Отговорено 23 Февруари 31 minutes ago, ceco_accord said: Няколко км спускане по надолнище в режим моторна спирачка. Ако после, подавайки газ изпуши, ясна е работата. аз съм с горе долу еквивалентен фиат браво и разхода гони 2 литра на 10 хил км, особено ако карам много магистрално. Почти два месеца не се бях качвал на магистралта и маслото не мръдна. Дават ли заводски разход на масло на тази хонда? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #13 Отговорено 23 Февруари преди 23 минути, JapCar написа: Сложна проверка и то след като вече стане моя..., сега не става... Редно е да имаш право на тест драйв. Хващаш пътя за Ловеч, на билото обръщаш и спускаш надолу на директна, или 1 предавка под нея, и не пипаш газта, докато не слезеш долу. Ако намаля доста, мини на най високата предавка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #14 Отговорено 23 Февруари преди 51 минути, JapCar написа: Този номер на VIN табелката ли е? Този номер по принцип се намира на позиция (P.5) - номер на двигателя/engine number, в големия талон на колата. Ако греша, моля колегите да ме коригират. В случая - търговецът следва да може да ти предостави тази информация от документите от Швейцария. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivetz 14 #15 Отговорено 23 Февруари 1 hour ago, ceco_accord said: Редно е да имаш право на тест драйв. Хващаш пътя за Ловеч, на билото обръщаш и спускаш надолу на директна, или 1 предавка под нея, и не пипаш газта, докато не слезеш долу. Ако намаля доста, мини на най високата предавка. Ако е в чужбина ме съмнява да има тест драйв ..там не е като тук :@ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #16 Отговорено 25 Февруари На 23.02.2024 г. at 17:24, electric28 написа: Дават ли заводски разход на масло на тази хонда? Не съм видял още, книжката е на германски..., но в последните 10г, мисля, че почти всички производители се презастраховат, за да не им досаждат за голям разход на масло и дават 1л/1000км...?!?! Ако е толкова реално, значи, че до смяна, не трябва да го сменяш, то се е сменило от доливане... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #17 Отговорено 25 Февруари На 23.02.2024 г. at 17:40, ceco_accord написа: Редно е да имаш право на тест драйв. Хващаш пътя за Ловеч, на билото обръщаш и спускаш надолу на директна, или 1 предавка под нея, и не пипаш газта, докато не слезеш долу. Ако намаля доста, мини на най високата предавка. Тест драйва той кара и беше 1км из улиците наоколо... Исках да видя дали не чука нещо на лош път, защото се оказа, че е с електрическа рейка, като Акорда, а там е известен проблем... Това по надолнището, може да го пробвам, като вече я взема, за мое инфо... (след като пусна до равното на висока предавка без газ, как се проверява пушенето?) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #18 Отговорено 25 Февруари Ами, даваш газ. Високи обороти на по-ниска предавка и гледаш в огледалото, или някой кара зад теб и наблюдава. В режим моторна спирачка дроселът е затворен и буталата създават вакуум. Ако има прекомерни хлабини в сегментите, или маслообирачите на клапаните, от там се просмуква масло в цилиндрите и с даването на газ, то изгаря. Ако е много - видимо ще е и с просто око. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #19 Отговорено 25 Февруари На 23.02.2024 г. at 18:02, emod написа: В случая - търговецът следва да може да ти предостави тази информация от документите от Швейцария. Днес ходих, но чорбаджията на автокъщата го нямаше и не съм видял швейцарските документи, но снимах страница от книжката и по двигателя... Спомена: "Civic 9 с мотор R18Z4 от 2012 г. с бутала R3A са проблемните автомобили." В книжката моторът е R18ZA, не ...Z4, но буталата отстрани на главата са R3A, а другото- R18Z4-1030320, не знам къде да видя... Снимах някакъв номер на блока, не знам дали е той... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #20 Отговорено 25 Февруари (Редактирано) На 23.02.2024 г. at 19:25, jivetz написа: Ако е в чужбина ме съмнява да има тест драйв ..там не е като тук :@ Аз съм в Плевен, но в Англия е тъкмо обратното- правиш си тест драйв наоколо, дори без собственика да е в колата, а продажбата става за 10-15 мин на улицата, без нотариуси, такси, нови номера...( с какъвто номер се регистрира нова, с такъв умира на моргата) След 7 дена получаваш по пощата новия документ за собственост, защото старият собственик е изпратил на властите отрязък от стария документ... Няма малък/голям талон (това у нас е тъпо, за пари), представлява лист, сгънат на две, с различни отрязъци/цветове и не си длъжен да го носиш в колата, както и книжката си... Редактирано 25 Февруари от JapCar 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #21 Отговорено 25 Февруари (Редактирано) Както казах, днес ходих пак да поразгледам... Ами предната броня е неприлично грозно ниско, вероятно на около12см от земята, което значи, че трябва да спирам преди всеки тротоар, а нямам този навик... Всички коли наоколо из автокъщата бяха по-високи, можеш да опреш гуми, при стандартен тротоар. Мислех да поръчам парктроник за отпред, но на бронята няма място за монтиране... Исках гумите да са 16" (дава ми комплект зимни 16" 205/55R/16) На табелката на колонката, ги дават 225/45R/17, но са 205/50Р/17. Може би ще търся да ги сменя при някой гумаджия с 16", ако се навие (нали повечето са мераклии за голям цолаж). Както и да е, според калкулатора, разликата в диаметъра на трите споменати размера е 3-4мм, около 1%, та разлика в скоростомера ще е в рамките на грешката..., той винаги показва малко повече от реалната скорост... Редактирано 25 Февруари от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #22 Отговорено 25 Февруари (Редактирано) @JapCar Относно номера на мотора: Намира се под EGR клапана, под металната тръба на охладителната система и над слейв цилиндъра на съединителя. Давам примерни снимки от моя мотор - червената стрелка указва местонахождението на номера: Ето как изглежда сниман отблизо: Редактирано 25 Февруари от emod 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #23 Отговорено 25 Февруари (Редактирано) Преди 3 часа, emod написа: @JapCar Относно номера на мотора: Намира се под EGR клапана, под металната тръба на охладителната система и над слейв цилиндъра на съединителя. Когато мога ще погледна... Каква ти е колата? Преди спомена за проблемните R18Z4, твоят е R18A2, а моят в книжката е написан R18ZA... Може би е сбъркано 4 с А... Като спомена охлаждане, се сетих, че по-шибано място за разширителното казанче на антифриза не съм виждал на друга кола- някъде долу под акумулатора... нивото не се вижда. Редактирано 25 Февруари от JapCar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #24 Отговорено 25 Февруари (Редактирано) Off Topic Моята е Civic 8-ма ген., хеч с R18A2 мотор Редактирано 25 Февруари от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #25 Отговорено 25 Февруари преди 17 минути, emod написа: Скрий съдържанието Моята е Civic 8-ма ген., хеч с R18A2 мотор Може да се окаже, че на 8ма генерация, някои неща са по-добре... На пръв поглед пр. броня не е толкова ниско, а и има място за парктроник... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #26 Отговорено 26 Февруари Ами, ниска си е и 8-цата. Най-ниската точка на предната броня на моята е на 13 см от асфалта. Това при положение, че карам с джанти 16-ки и гуми 205/60/R16. Не е най-красивата гледка, но... вози относително меко за модела 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 11 #27 Отговорено 26 Февруари нисък изглежда сивикът, но преценяваш - ще караш ли по лоши пътища, може ли да се монтира метална кора, има ли антикорозионно покритие. Не ни е лесно на търсещиге 4ри врат хечбек има си алтернативи, но да не нарушаваме правилата на форума с хвалене на други марки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #28 Отговорено 26 Февруари Преди 6 часа, emod написа: Ами, ниска си е и 8-цата. Най-ниската точка на предната броня на моята е на 13 см от асфалта. Тя и моята май е толкова, но в автокъщата имаше 8-ца и изглеждаше по-висока... Къде точно го мериш, защото по-назад от бронята има май някаква гума? Както и да е, ниска си е, стандартът за тротоарите е 15см, но много са доста по-високи... Виждал съм и други ниски коли, но май тунинг изгъзици, но долната част от бронята е гумена, а тук, директно я трошиш... Вторият комплект, който ми дават, зимните са 205/55/16, бих искал и летните да са такива, но а 17". Все пак външните диаметри сапочти еднакви, та едва ли влияе на височината... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #29 Отговорено 26 Февруари Преди 4 часа, electric28 написа: нисък изглежда сивикът, но преценяваш - ще караш ли по лоши пътища, може ли да се монтира метална кора, има ли антикорозионно покритие. Не ни е лесно на търсещиге 4ри врат хечбек има си алтернативи, но да не нарушаваме правилата на форума с хвалене на други марки Колкото и лоши да са пътищата, не пречи за каране... Проблем е при паркиране към препятствие, разни легнали полицаи, извън пътя по поляни... Според мен предният парктроник/камера трябваше да е стандарт, задният парктроник, може и без камера, само с пискане. Отдолу още не съм я гледал, но за каква кора говориш, допълнителна да пази картера ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #30 Отговорено 26 Февруари Преди 2 часа, JapCar написа: Къде точно го мериш Меря в частта на бронята, която е на 10 см. навътре под колата и е най-ниската на самата броня. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paruchev 15 #31 Отговорено 26 Февруари Пич, не знам в коя автокъща я гледаш тази кола, но ако е в онази зад мозея в Плевен много си отваряй очите. Преди месец бях в нея и нямаше хонда дето да не й е сменяно предното стъкло и да не е пръскана. Как така си я капарирал без да я гледаш отдолу за ръжда?? На пръв поглед виждам ръжда по някои от болтовете в двигателя??? Хонда от Швейцария ..... трябва много да се внимава за ръжда... На колко км е уж? Видях я, трябва мноооого добре да я огледаш отдолу тази кола тя е на 180 000 км. особено пред задните носачи и предните, това ако няма ръжда .... Казвам го защото моята я докарах от Германия и е на 82 000 км., но е фейса та там толкова ръжда видях на такива сивици на по 90 000 км., че трябва много да гледаш да не е пръскана. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #32 Отговорено 27 Февруари (Редактирано) На 26.02.2024 г. at 9:54, emod написа: Ами, ниска си е и 8-цата. Най-ниската точка на предната броня на моята е на 13 см от асфалта. Това при положение, че карам с джанти 16-ки и гуми 205/60/R16. Не е най-красивата гледка, но... вози относително меко за модела А не може ли малко да се повдигне с подложки? В рамките на разумното - до границата в която да не изглежда че влизат колелата навътре в калниците, заради кинематиката на окачването. Иначе твоята изглежда боеспособна за градската джунгла, с тези "балонни" гуми, та малко ЪП - като сувче, особено с тези пластмаси по веждите. Ако не те кефи - сори че ти пипах по колата, ама ми дойде музата да пробвам. Редактирано 27 Февруари от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #33 Отговорено 27 Февруари (Редактирано) Off Topic @ceco_accord Добър мод си направил Честно казано, мен "балонките" ме кефят, даже бих я свалил на височина, ама тя и сега е много ниска Мислех си за такава "балонка", като и взема на моята регулируеми по височина амортисьори: НО, нека да не цапаме темата на колегата П.С. Може ли моята да я свалиш така и да ми я метнеш на лични? Ще съм благодарен Редактирано 27 Февруари от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paruchev 15 #34 Отговорено 27 Февруари По номера на рамата могат в Хонда България да ти кажат какви са буталата. На моя двигател пише R3A пак да уточня, че съм с фейслифта от 2015, не е като твоята, но днес ми отговориха, че буталата са R1A 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #35 Отговорено 27 Февруари Преди 22 часа, paruchev написа: Пич, не знам в коя автокъща я гледаш тази кола, но ако е в онази зад мозея в Плевен много си отваряй очите. ....... На колко км е уж? Не разбрах коя автокъща, не е зад Музея, ако имаш предвид бившото ШЗО... Никога не съм гледал колите отдолу като купувам..., имал съм късмет, сега не знам... Има голяма вероятност да е пребоядисвана, защото изглежда много лъсната, няма никъде одраскано, а ръждата по болтовете на двг. не ме притеснява. Обикновено е притеснително, ако е разкривена и износва неправилно гумите, или гори масло (което се оказа доста вероятно), всичко друго се оправя... Всички коли над 10г са с пробег около тоя, а ако е като твоя (90К), цената става силно неразумна (не, че сега е разумна...) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #36 Отговорено 27 Февруари Преди 7 часа, paruchev написа: По номера на рамата могат в Хонда България да ти кажат какви са буталата. На моя двигател пише R3A пак да уточня, че съм с фейслифта от 2015, не е като твоята, но днес ми отговориха, че буталата са R1A Кажи как става питането в Хонда (Сф или Пд)...? Когато купувах Акорда, се обаждах да ми кажат по VIN-а, само дали километрите са реални. Отговориха, че по тлф. не става, да я закарам при тях на пълен преглед, 220+ кинта... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paruchev 15 #37 Отговорено 27 Февруари Обади се на сервиза в Бултрако Изток София. Километри няма как да ти кажат. А това с късмета и ръждата, а и като знаеш, че ще гори масло, по-добре пии една студена вода и забрави капарото, да не стане зле положението. Как ще купуваш кола без да я гледаш за ръжда отдолу - ти си мечтата на всеки джамбазин.... Имаш пари в излишък ли?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #38 Отговорено 27 Февруари Преди 1 час, paruchev написа: Обади се на сервиза в Бултрако Изток София. Като се обдя, какво да им кажа? Диктувам Вина и искам да ми кажат с какви бутала е? Ако имаш точния номер, дай го, да не търся с Гугъл и да ме прехвърлят от тел. на тел.... За сега няма да се отказвам, то ще си покаже... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #39 Отговорено 27 Февруари Не каза защо 9-та генерация, а не 8-ма? И да е пребоядисвано някъде - личи си. Ако е равномерно и няма боя по уплътненията и лак на "портокал", може и да е девственна, или да е пребоядисвана цялостно, но това не е грижа, както и тук-таме ръждица - оправя се. Най-мъчно е интериор да се реновира. По техническата част големите проблеми също са решими, но с пари и читави майстори. Но - решил си го - давай! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #40 Отговорено 27 Февруари преди 20 минути, ceco_accord написа: Не каза защо 9-та генерация, а не 8-ма? Но- решил си го - давай! 8-та отдавна не ме кефеше, заради стъклената си предница, не, че 9-ката е много по-различна, но поне е по-нова... И Акорд 8 взех, защото беше по-нов от 7, но сбърках, купето не ми е удобно, грубо е, голяма е за целите ми. По-добре беше пак 7, 2009г, на половин цена от сегашния 8, 2009, тогава нямаше да търся Сивик... Бях си наумил, отново да е Хонда, макар, че има и други японки от същия клас, даже по-евтини. В автокъщата имаше читаво Сузуки SX4 S Cross, за същите пари. И да е пребоядисвана, то е изцяло, изглежда добре и външно и интериора 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове