Jump to content
pelmel

Legend KB1 или Lexus GSIII 4.3

Recommended Posts

Разбира се - оглед за течове.

Аз нямам, та за това скоро не бях отварял.

В системата ми е друг цвят, а в казанчето налях син, че такъв имах в момента.

Както се вижда - не му е трябвал и не ги е смесил.

Климатроника ползва всичко налично. Кога и как - той си решава. Уикенда имаше и хлад и жега.

Карам го на АУТО - да са опрАа. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен и на двете места е син. Такъв и налях. но усещам, че мирише от време на време от коша  докато карам и е пусната перката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом го надушваш, значи си "старо куче".

Сега ставаш следотърсач, защото "дим без огън няма".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Изпарява се.

 

Невъзможно или по-точно не трябва. Системата е от затворен тип, респективно губи ли се антифриз, значи нещо не е наред.

За диагностика, се точи антифриза и се надува системата през капачката на радиатора, ако държи налягане, то проблемът трябва да е в капачката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, при мен се оказва, че се губи много малко антифриз от разширителния съд- просто капачката му се е разцепила което е довело до изпаряването на антифриза. Просто трябва по- внимателен оглед: ако човек не се вгледа не се забелязва това разцепване. 

Допълнение: в моят случай загубата на антифриза е от високите летни температури в двигателния отсек като цяло. 

 

Поздрави 

20231113_155632.jpg

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Rakeem написа:

Невъзможно или по-точно не трябва. Системата е от затворен тип, респективно губи ли се антифриз, значи нещо не е наред.

За диагностика, се точи антифриза и се надува системата през капачката на радиатора, ако държи налягане, то проблемът трябва да е в капачката.

 

Всъщност системата не е съвсем от затворен тип като при другите марки, защото тук става въпрос по-скоро за преливен съд отколкото за разширителен съд и първият определено не е под налягане и е отворен към атмосферата. Със здрава или пукната капачка важно е вътре да има течност не повече от нивото на максимума и маркучът да смуче от нея, когато трябва. Разбира се при пукната или без капачка ще има по-висок ефект на изпарение, както на една отворена бутилка.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата си има теч и не трябва да има спор. Достатъчно е след продължително каране да погледне под колата и ще види капката, кофти е, че търговеца си е премълчал или да си го кажем откровено направо е измамил колегата като е скрил за проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма отворен тип система в атомобилната индустрия.

Причината е много проста и е свързана с повишаването на точката на кипене на течностите под налягане.

Ако не ми вярваш, покарай колата да загрее хубаво и отвори капачката на радиатори, но се облечи със защитно облекло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С капачката на радиатора е ясно кога не се отваря, писано е и върху нея. Обаче другата на съда с антифриз може да си я отваряш по всяко време, което значи че ако ми е пукнат съда пак ще имам загуба на антифриз пък нека останалата част от системата да си бъде от затворен тип и да не ври.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги четеш тези неща? 

Всичко е една обща система.

Как ще прелива от радиатора в разширителния съд, ако той е отделна система?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това е последното, което ще пиша да не цапам хубавата тема за легени понеже е А-Б то на охладителната система на хонда( или поне по повечето модели) за разлика от други марки, където или на капачката на съда или на самия съд пише да не се отваря при горещ двигател. При хонда това го няма като предупреждение на съда а само на радиатора. Дори като погледнеш самата капачка не е уплътнена перфектно около щуцера на който е нанизан маркуча. Пак казвам че съдът не е под налягане иначе на @JoroHondata щеше да му кипне и да му вдигне температура при сцепена капачка.

Редактирано от HondaExplorer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е компенсаторен съд, за различният обем антифриз, според температурната му омплитуда. Там налягане няма.

Щом мирише на антифриз, значи има сълзене нейде в моторният отсек и вентилацията вкарва миризмата в купето.

Не е невъзможно и капачката да се е предала.

Радиаторът също е на години. При източване се цепи кранчето му. 

Между 2-те глави има маркуч  - скобите му гният.

И т. н. И т. н. ...

По сериозно по темата. Теорията си е теория, но практиката е питай патило, а не учило.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Охладителната система на космическия легенд е едно към едно с всяка една хонда, моят разширителен съд е същия.

Ако разширителният съд е отворен и издиша, какво го бърка колегата с пробитата капачка, заради която е губил антифриз.

Както и да е, айде да не цапаме, доливайте си легендарно и това е положението.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като я поразходих видях, че в разширителния съд е компенсирало и на загрят мотор е точно в средата между мин и макс. Тоест при загрят мотор е компенсирало, но при студен е на дъното. Относно миризмата при затворени прозорци не мирише през парното, а когато отворя прозореца и съм на светофар, от перката или по принцип си лъха и се усеща, когато върти перката повече. Надявам се да е теч от някъде, а да не е нещо сериозно. Иначе не съм видял да капе или да има петна под колата, следя я отдолу редовно заедно с всичко други течности

Редактирано от pelmel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата си е ОК.

Сигурен ли си че мирише на антифриз?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е необходимо да спорите защото и двамата колеги сте прави сами за себе си. Rakeem/HondaExplorer

Разбира се, че системата е затворена иначе нямаше да има капачка с клапан на радиатора. и разбира се, че допълнителното казанче на антифриза е част от охладителната система но не е част от затворената това за Хонда.

Системата трябва да е затворена защото така една течност не губи нищо от конденза защото се връща от пара пак в антифриз и още едно много важно нещо е, че при затворена система тоест работеща под налягане течността кипва чак при 115/120гродуса и никой производител няма да изпусне тази възможност която му дава физиката.

А що се отнася до разширителният съд при Хонда съвсем не е такъв както при другите автомобили а е по скоро нещо като преливник от който когато падне налягането затворената система създава вакум и от там обратно си гълта течност като единственото изискване е връзката между двата съда е да не остава на сухо в противен случай ще глътне въздух за това и капачката на така нареченият преливник не е необходимо да са затваря плътно а нейната функция е по скоро да не се разплисква течност. 

Не знам дали го обясних разбираемо но за повечето колеги предполагам ще е ясно.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, ceco_accord написа:

Системата си е ОК.

Сигурен ли си че мирише на антифриз?

Ами на такова ми мирише, на горещ антифриз. Както се изпарява от някъде. Иначе колегата го е обяснил как работи и е така. Пак казвам дано да няма някакъв по сериозен проблем с мотора. Ако това го игнорирам, всичко друго по колата е супер и по чека не е светвало нищо. И пак да повторя че колата мина обстоен преглед преди да я взема и е закачана на комп което ме успокоява до някъде за по сериозни проблеми.

Редактирано от pelmel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом мирише значи си има теч. Аз минах преди една година по този път но не на Акорда а на една друга моя кола, трябваше ми месец до като открия къде беше проблема и се оказа един пластмасов тройник, беше се спукал (умора на материал в комбинация с висока температура) и от там сълзеше намираше се зад мотора.

Такива течове се откриват трудно защото сълзи само при високо налягане в системата като поистине се свива пукнатината и не сълзи. Ще ровиш всеки ден по малко и ще го откриеш, ще пипаш  по системата, по системата и ще го хванеш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е Митак.

Функцията на казанчето е тръбичката която стига дъното му да е винаги потопена в антифриз, та при изстиването му, да не влиза въздух в системата, защото прави възглавница и лъже компа иии, почват разправиите. 

Съдът е компенсаторен при студен мотор, а не е разширително казанче, както се води. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само един финален щрих, като говорим за хонда все пак изключваме дизелите, защото там казанчето си е разширителен съд под налягане и неговата капачка си е с клапан като на радиатора при бензините, тъй че да не се отваря при горещ двигател! :guns:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вторник след работа реших да си направя експеримент, с цел потвърждаване на тезата, споделена от няколко колеги по-горе.

Преди прибиране вкъщи, развих капачката на казанчето, извадих тръбичката и я оставих да виси безопасно надолу.

До дома са 2,1 км, а V6 загрява до работна температура за 0.5 км. Жената обаче ме води да пълним багажника с провизии, та станаха 6 км. :)

В гаража вдигнах капака да видя ефекта. На антифриз не е воняло, понеже нямаше разплискано от казанчето (там антифриза е студен), а и клапана на радиаторната капачка не е отварял (за да претака), от където би воняло, понеже вече там е жега и налягане. Тоест, всичко отвън сухо. Оставих казанчето отворено и тръбичката висяща отвън.

На другата сутрин тя беше изсъхнала, в казанчето нивото не бе мръднало (нема кЪ), но в радиатора антифриз не се виждаше. Тоест свил се е и е дръпнала въздух. Затворих казанчето, запалих и отидох на работа. Всичко си бе ОК и парно - "ток". По обед (за да изстине) проверих нивата. В казанчето бе намаляло, а в радиатора до горе. Никакви странични симптоми не съм усетил. Дръпнала си е системата колкото и трябва, и се е самообезвъздушила. Днес пак всичко си е наред с колата.

Та, важното е тръбичката на казанчето да не е на сухо при изстиващ мотор - не че е голям проблем. :)

Вече в движение (особено лятоска) е добре всичко да си е здраво и както е измислено, за да няма драма.

 1 време Бранко е писал по въпроса.

Там няма конкретно споменат модел като изключение от типовата работа на системата, а ето и темата:

 

IMG_20231107_090415.jpgПълно казанче.

IMG_20231107_090300.jpgСуха тръбичка

На другият ден - след каране.

IMG_20231107_180550.jpg

IMG_20231107_180534.jpg

IMG_20231107_180440.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата мина сервиз днес. Всичко е сухо и няма помен от течове. Та, въпросителната остава. Антифриза отива някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и при мен така беше до като един ден се оказа, че не е баш така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Митко Йотов написа:

То и при мен така беше до като един ден се оказа, че не е баш така.

Какво се оказа при теб колега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвам че от днес,след като вкарам ключа и волана се намести в позицията в която трябва да е по памет, изпюква два пъти. До сега нямаше звук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така си е. Съобщава завършване на командата. Не пипаш лоста от "Р", докато не се нагласи в зададената позиция.

За да не ме бави, градско волана съм го фиксирал максимално прибран напред и нагоре, а седалката нагласена по него и мен, та гледам над страничните огледала. За извънградско съм долу и назад, а волана максимално към мен. Колата карам само аз, та 2-те възможности за запаметени позиции ми стигат.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес забелязах и нещо друго. След като запалих колата сутринта изчаках малко да загрее, след което като потеглих, при движение със скорост около 60км\ч се чуваше едно свистене/ свирене, като при турбо при дизелите, но плътно. След 2-3 км каране спря. След това съм минал 150км и не се е чувало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако имаш съмнения в работата, “вървежа” на колата, намери подходящо място на което ще и обърнат внимание и с правилната диагностика ще знаеш какво, що.

Всичко друго е “хвърляне на боб”.

Ако знаеш проблема, може да споделиш, за да получиш различни мнения/решения, а самите ние да знаем за бъдещи такива

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиукането два пъти е щото си нагласял меморито на седалката скоро,а виенето(свирене,но не свистене щот има разлика)което имаш го имах,имам и аз и е най вероятно от някоя ролка.Така че няма драма карай си колата и по малко се стряскай,колата ти е наред.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих видео. Виенето спира след няколко километра каране. Много за кратко се чува малко преди 60км/ч и след това спира. Ако снижа скороста около 60, пак започва да се чува за момент.

 

 

Редактирано от pelmel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никаква идея.

Ти на отворени прозорци / люк ли си го снимал това? Много шумно в таз кола, или твърде чувствителен микрофон.

Иначе виенето се чува в определен момент и много тесен скоростен диапазон. Жалко че оборотомера е извън кадър, но е ясно че не е над 3000 об/мин.

Едва ли е от ролки ремък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте- преместих си поста в темата, където трябваше да го напиша- за страничните огледала на Legend. 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 19 минути, ceco_accord написа:

Нямам никаква идея.

Ти на отворени прозорци / люк ли си го снимал това? Много шумно в таз кола, или твърде чувствителен микрофон.

Иначе виенето се чува в определен момент и много тесен скоростен диапазон. Жалко че оборотомера е извън кадър, но е ясно че не е над 3000 об/мин.

Едва ли е от ролки ремък.

На отворен прозорец е снимано, и се случва ако колата не е карана. Като се минат няколко километра спира да го има това виене, но всеки път е само в този диапазон около 60км/ч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затвори го.

Обтичането на купето от въздуха може да лъже.

Вероятно не е от това (щом е първите няколко км), но може да се чува по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, pelmel написа:

На отворен прозорец е снимано, и се случва ако колата не е карана. Като се минат няколко километра спира да го има това виене, но всеки път е само в този диапазон около 60км/ч

Виенето при постоянна линейна скорост (както си казал около 60 км/ч) го имах и аз. Няма значение от предавката или режима.

Проявяваше се винаги при по-хладно време и лека влажност. В голям студ и в жега (лятото) - не.

След умуване и много четене в западни форуми, за мен си установих че е от лагер на кардана. Така и за 5 год. не го смених.

Леко е дразнещо, да. Гадничко за такава кола ;(

Лекуване (по нашенски) не знам дали има. 

Вариант е нов кардан от щатите на приемлива цена (около 1500 долара ако не се лъжа) ;) 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откак я имам (40 месеца) не съм чувал такова виене, но моята е на много км, та може опорния лагер и да е сменян. Холандка е, а там няма тън-мън.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново легенди. Колата от днес е вече на газ.Да рекламирам хората от Елтекс системс Варна. Много точни. Сложих уредба на Фобос с мазане. Скоро ми предстои дълго пътуване и ще споделя мнение с вас. Проблема с антифриза все още не е разгадан. За 300км нивото в казанчето падна със 100-150мл.

Изпратено от моят M2101K7BNY с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея дали е нормално като натисна  бутона AFS, да излиза удивителен с триъгълник над стрелката за бензина. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...