Jump to content
h5rov

Бели облаци дим в точно определен момент

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам сравнително нищожен проблем на фона на ремонта през който мина автомобила. На бързо съкратената версия с някои умишлени пропуски за да стигнем по-бързо до текущия проблем.

 

Проблема е, че колата изпушва в точно определен момент. Вече съм я карал 3000 км и съм я засичал да изпушва 4 пъти. Третия път запомних мястото и условията и след няколко дена като минавах пак от там я чаках, така да се каже.

 

Изпушва при дълго магистрално спускане при скорост около 135-140км в час, оборотите са 2900-3000, потреблението на гориво е на 0. Когато колата започне да се спуска нищо не случва. Обаче в един момент, поне едни 20-30 секунди колата е на спускане, пусната е на круз контрол, показанията покзват, че круза не и подава газ и започват едни бели пушеци. Първоначално леки и бързо се засилват, стават супер големи. Чукна ли газта и пушеците изчезват.

Мъчил съм я много пъти на по-кратки спускания, с по-бавна скорост и къде ли не, за сега само в тези условия го прави.

Не мога да идентифицирам от какво е пушека, дали е масло или охладителна течност. Бял е, не е син, но пък не бих казал, че е и прозрачен.

Относно ремонта, бързата версия:

Всичко тръгна от прегряване. Изваден мотор, шлайфани глава, легла клапани, блок, няколко хидро теста на глава и на блок, хонинговани цилиндри. Сменено всичко с ново оригинално, поръчвах си всичко от amayama. Всички гарнитури пакет, клапани, водачи клапани, вериги, оптегачи/водачи вериги, зъбни колела вериги, болтове, сегменти. Лагерите ме посъветваха да не ги пипам, тях не съм ги сменял.

Преди ремонта колата не гореще масло, да го кажем 500мл на 10к. Сега за тези 3к съм долял около 1.2л. Уверяват ме, че е нормално и ще спре след напасване на сегментите.

Автомобила е 2.4 АТ 2007 газ/бензин 😊. За сега решението на проблема ми е да и давам газ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако действително е гъст, бял пушек, то следи нивото на антифриза, ако забележиш спад, работата е ясна.

Но щом е в движение, може да не забелязваш добре цвета и да е от маслото, особено в следствие на принудителния празен ход и скорошния ремонт, макар че подобен разход не мисля, че може да се оправдае само с напасването на сегментите, но времето ще покаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сегменти да се напаснат след толкова км… блажени са вярващите. Ако искаш да изпуши, пускаш я надолу по байр, загряла, държиш на втора-трета едно 2-3-4 хиляди оборота и я оставяш на моторна спирачка, скромно, 10тина секунди, подаваш и след това газ, както си на зададената предавка, и очаквай да видиш пропушването.
 

Може да пробваш да видиш картерната вентилация как е, клапана ти е отпред до генератора. Общо взето не очаквай подобрение, аз бих сипал някоя друга химия през свещите да разчисти нагари и боклуци, в случай на просто спекъл сегмент, но дали е така или просто има нещо несвършено, или некачествено, дори оригинално, един Бог знае. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни наистина клапана за картерната вентилация.

Това с напасването на сегментите толкова км.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой точно е този клапан? И в какъв диапазон да очаквам да се нормализира разхода на масло, или така ще си я карам. А и сега идва зима.. пробега е по-малък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм за напасване на сегменти, ноо... след ремонта при мен всичко е ОК и разхода на масло е 0, макар че Фена ме предупреди че в първите 1000 км, може да заминат 0.1л.

Моят Сивик така пушеще. В режим моторна спирачка компа не подава гориво и в цилиндрите няма горене. Тоест, моторът е помпа за маслото през хлабините в сегментите. При подаване на гориво изпомпеното в горивната камера масло веднага изгаря и отзад е Трабант.

Такава е логиката и донякъде се връзва с твоя случай, ако димът е от масло, което ти намалява. Единственото което не се връзва е че според теб пушека спира с подаването на газ. Круиза обаче при автоматика работи малко инак и подава гориво за да пази инерцията.

Но ако с охладителната система всичко е наред и не ти липсва антифриз, пушекът е от изгарящото масло.

Дали е от сегменти, или от маслообирачите на клапаните, или от някоя друга "пробоина" в маслената магистрала (в контакт с горивните камери) е друг въпрос с предстоящо уточнение.

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, това са признаци на гумички на клапани .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките са нови. Взех целия комплект 06110-RBB-010.

И, да. Изпушването спира на секундата дори с леко чукване на газта. След това махам крака и не започва отново.

Създава някъде вакъм ли, какво ли... и му трябва повече време, гадая..

 

И от къде идва пушека след като би трябвало да няма горене в цилиндрите в този момент?

 

Взех решение, че ще си я карам още преди ремонта, ще се разбере.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

04-pcv-valve-location-on-a-honda-accord.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са разменени гумичките на всмукателни и изпускателни клапани (по невнимание или незнание), също ще пуши и гори масло.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.10.2023 г. at 18:52, AMD написа:

04-pcv-valve-location-on-a-honda-accord.jpg

Поръчах си един такъв клапан. По-нататък ще видим и гумичките ако нвма ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси друга причина. Тоя клапан, на нашите 7ци се сваля и чисти леко и лесно. Проверява се с една тънка отверка, тел или клечка дори, ако човек не иска да си цапа устата. За да се задръсти, хондата трябва да е карана и поддържана безхаберно бая време.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не с клечка или отвертка, а със спрей за почистване на карбуратори. Пръска се, докато потече чиста течност и после още толкова. :) :thumbs1:

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах, че може да се провери с тея "уреди", а средства за чистене забравих. Благодаря!:beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дочаках новия клапан да дойде, подмених го. Реално до сега не съм имал такъв. Сега ще чакаме „подходящите“ условия за да видя дали има ефект.

Ако някой има други предположения, няма да откажа да проверя и тях.

20231031_085013.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...