Jump to content
Sign in to follow this  
obscureman

Акорд 6-та ген. купе - ниска температура на таблото

Recommended Posts

Здравейте!

След предишната моя тема се оказа, че охладителната система надува, след което напълно се реиновира цялата глава и смених сегменти. Автомобилът работи равномерно, гори и върви добре. 2 неща в момента правят впечатление и искам да се допитам до Вас:

 

1. Температурата на таблото се качва малко над долния маркер (макс 5 милиметра от него) и стои константно там. Преди стрелката стоеше бетонирана малко под средата, а сега е много по-ниско. Така минах 2000 км. Направих теста за термостата на място - запалих студена, изчаках леко загряване, входния маркуч към радиатора се стопли, а изходният маркуч от радиатора стоеше доста по-хладен т.е. би трябвало термостатът да работи нормално. Пак около това място на стрелката на таблото перките включват за 10-15 секунди и си изключват - оставих я така да работи 20-25 минути на място. Постепенно и двата маркуча към и от радиатора се стоплиха, но след 15-20 минути работа смятам е съвсем нормално. Предполагам датчика за температура, но разчитам на Вашето мнение.

2. Чувам откъслечно въздушно съскане някъде около дросела. Не знам дали е нормално или дърпа въздух някъде, нормално ли е? Просто досега не съм се заслушвал и нямам спомен да съм чувал това съскане.

 

Предварително благодаря за мненията Ви и желая прекрасен и усмихнат ден :) 

температура на таблото.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вероятно е от датчика за температура, имах такъв случай с друга кола. Показваше 120 градуса, а реално си работеше нормално на 90, които показа след смяната на датчика. Може да е повреден при свалянето на главата, или в буксата да е проблема.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 3 минути, kvd74 написа:

Вероятно е от датчика за температура, имах такъв случай с друга кола. Показваше 120 градуса, а реално си работеше нормално на 90, които показа след смяната на датчика. Може да е повреден при свалянето на главата, или в буксата да е проблема.

 

Преди ремонта сълзеше малко масло на буксата му и затова и аз залагам на датчика. Преди малко поръчах оригинален датчик за 10 евро и мисля да зачистя буксата и да го сменя. Лесно ли се сменя? Ако не греша, като отворя капака е от лявата страна на блока, под капачката на бобината за свещите, близо до дебелия маркуч за радиатора или бъркам?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Там са два датчика. Единия е за компютъра , а другия за таблото. Това за F20B6 мотора. Колегата като гледам е с купето, който май се води F20B7. Не съм сигурен. Но май е същото. Така че , важно е кой датчик ще се смени.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/16/2023 at 3:35 PM, _pileto_ said:

Там са два датчика. Единия е за компютъра , а другия за таблото. Това за F20B6 мотора. Колегата като гледам е с купето, който май се води F20B7. Не съм сигурен. Но май е същото. Така че , важно е кой датчик ще се смени.

и май е дясна дирекция...ако има значение де...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

По снимката на таблото на колегата не можем да съдим за дирекцията. Другата снимка е от друг колега, и предполагам е примерна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хайде сега, че и два сензора... Не знам кой от двата съм купил, още не е пристигнал :) На сензор за температура ми излиза само един модел, не ми излиза друг. По спомен също моторът ми е B5, но трябва да погледна пак...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/19/2023 at 8:58 PM, _pileto_ said:

По снимката на таблото на колегата не можем да съдим за дирекцията. Другата снимка е от друг колега, и предполагам е примерна.

аз за примерната , другата е ясна

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За късмет се оказа, че съм взел правилния сензор за таблото, смених го лесно и отчита супер вече. 

Нормален ли е звукът от откъслечно съскане около дросела? Принципно той пуска въздух и вероятно е нормално, но досега не съм се заслушвал точно в това съскане...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма съскане при мойта. На празен ход дросела не пуска въздух. Има клапан за регулиране на празния ход (така нареченото моторче за празния ход), и оттам минава въздуха. Огледай внимателно да нямаш пробив някъде там.

Edited by _pileto_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...