ceco_accord 6024 #1 Публикувано 13 Септември, 2023 И така – нова тема в тоз раздел. Отдавна се каня да го сторя, та днес (по случай годишнината), айде – хаирлия да е. Кръстихме колцата съчетано от имената на модела и на ползвателя и – малко заигравка и полисемантика. 😊 Берлинетата е далеч от реставрация, а и е без хидравлика на волана и климатик. Някак не върви да ги няма човек от този век. Точно преди година (13.09.2022) взех на синковеца Сивик 6 – хеч / префейс / ръчка / 1,4 – 75 коня. Той Сивик 7 не харесва, а баща му пачка за читава 8-ма ген бензин нямаше, та това бе варианта на който си „стиснахме ръцете“. Пиех си сутрешното кафе и зяпах в мобилето за колца на момчето, че скоро щеше да почне курсовете – да го подготвя малко. Видях тази, близко бе, пратих познат монтьор да я види. Каза че бива за парите си, взех синковеца и отидохме. Не ме очарова. Външно доста дреболии (охлузване / цепната задна броня „плитка” градушка + ръжда по задните вежди) но поне бе спретната вътре и без гнилоч отдолу. Пробвахме я (тримата с търговеца) извънградско – на втора си вдига 100 км/ч и не пушеше.Джамбазина смъкна цената на 2 бона и рече че купувам АГУ с малко кола – Боже, колко прав беше. L Вито каза че му харесва модела, но за конкретната не може да изрази мнение, щот не разбира. Реших да я вземем, пък каквото излезе, ще се прави. Минахме оценка, договорът бе готов при нотариуса, взел / дал и имахме „нова” Хонда в семейството. Получих тел-а на собственика и се чухме. Каза че е италианка, карана от майка му предимно извънградско (ежедневно, от село до Враца и обратно), и че е обслужвана последно на 400000 км – нови ремъци, ролки, водна помпа. Харчела около 1 литър масло (Шел 10-40) на 10К, но че клапани не са регулирани – били хидравлични. Реших че няма какво повече да го питам. J Идеята бе да потренира момчето на полигона, а иначе ще служи за градска „евридейка” на фемилито и пътем ще я постегна, докато вземе книжка. Някой ме бе питал дали ще се превръща в проект. Не, колата няма да се тунингова, но ще си е проект по възраждането и. Почнах с профилактика (проверка клапани), па да и свиквам и да откривам нередности, но с дребни седмични суми, нещата някак вървяха и я „вкарах в пътя”. На майтап си пишех хронологично какво влагам, докато не теглих чертата. L Що ли ми трябваше! Колата 2000лв + 90 оценка + 60 нотариус + регистрация в КАТ 20лв (запазих номерата) ГО / ГТП и годишна винетка си имаше. Общо 2170лв / 1997-ма родом, на 406600 км. Нов акумулатор + планка и шпилки за него 125лв Крушки Н4 + нови керамични клеми за тях 47лв Пера за чистачките – „бананки” Митотойо 9лв Нова генерация тръби, задно и средно гърне + резонатор в стил катализатор 334лв Баланс летни гуми + капачки Н и втулки 40лв Полиране фарове 40лв Тест – живи данни на АГУ 30лв Нови ОЕ свещи (от приятел) 20лв Здрава жабка + тапицерия за нея и джобовете на вратите 35лв Ремонт аудио окабеляване под таблото 60лв Тук 740лв Маншони рейка 2х17 + ляв вътрешен накрайник 31,50 59,50лв Тампони долни А рамена към купето 2 предни х 14 + 2 задни х 14,90 57,80лв Втулки горни А носачи 4 х 17 68лв Тампони задни надлъжни носачи 2 х 29 58лв Стенд преден / заден мост 45лв Труд по окачването 240лв Тук 528,30лв ДОТ-4 спирачки и съединител + смяна 65лв Масло МТF 2L + PSF 1L (подарък) от Бранко 56лв Рециклиране стартер 40лв Зимен сет гуми / стоманени джанти / тасове + шкурки и спрейове 195лв Тук 356лв До тук - общо разходи 1624,30лв Направих 1 извънградско 400 км, да видя как се държи на скорост. Емии – немощна е, но добрата новина бе 25 литра газ за прехода, а лошата - около 0.2 л масло. Като я купих, аспуха бе чист (по джамбазски), после почерня, но не пушеше, да я вземат мътните. Свещите черни, но компресия равномерна и в допуска. Гледах в цилиндрите с ендослоп - няма деруги, а хонингът е отчетлив. Реших че ще доливаме. На такваз четвърт вековна кола не си струва да се прави ремонт. Последваха още 2 извънградски хилядарки с общо 1 литър разход. Последното пътуване до Сандански и Попина Лъка над него, обаче ме размисли, а и не обичам нещо да не е в ред. Над града – баир 12 км, на 3-та /2-ра, а по завоите и 1-ва – стръмно. Надолу слизам на „моторна спирачка и обяснявам на момчето защо се ползва. Долу като подадох газ иии… , отзад стана димна завеса. L Пътем се отбихме при Фена в Дупница, изслуша ме и рече „Моторчето е ЧУК. Просто му трябва основен ремонт. Ако решиш, ще те вмъкна в графика си за тая година”. Прибрах се и 2 дена размишлявах. Калкулатора показа че основен ремонт спрямо доливане, ще се избие за 200 000 км. Викам си, „Бе кой ще я кара толкова”, но пък е много удачна за неглеже студентска колца, а ако синковеца не я следи ... Речено – сторено. Началото на декември я закарах на Ванката и му рекох – „Каквото нередно в мотора и периферията видиш пътем – сменяй”. Разкости я, каза че цилиндрите са в допуска (само хонинг), та мотора не е свалял, а само отворен отгоре и отдолу. Щял да изкара още доста хилядарки. 1000 км разработка (половината до 3000 об/мин и само на бензин) с 0.0 л разход. После ново масло Шел 5W-40, с което и сега няма разход – генерацията чиста. Сивикът бе на 410000 и почва втори живот. Сега е на 415000 и си е все така. 😊 Ремонта ДВГ при Фена Гумички клапани - ОЕ 198лв Сегменти - Т.Р 140лв Биелни лагери - NDC 46лв Гарнитура картер - Ajusa 36лв Гарнитура глава – Elring 58лв Семеринг разпред вал – OE 19лв Комплект гарнитури капак – Elring 36лв Гарнитура всмукател – Ajusa 18лв Шлайф + мивка 60лв Ревизия глава 180лв Масло за разработка 50лв Воден радиатор 120лв Термостат ТАМА 32лв Ролка обтяжна климатик 48лв Семеринг избирач на ск. кутия 15лв Антифриз – HEPU 30лв Бензин А 95 20лв За частите ДВГ 841 + допълнителните 265 + труд 654 = тотал ремонт при Фена 1760лв До тук 3384,30лв ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ДВГ Масло след разработката Shell HELIX ultra 5W-40 5L 72 + смяна 97лв Маслен и въздушен MANN филтри ДВГ 26,80лв Щанги за скоростите от ударена кола - на малко км, но без луфтове 30лв Газови опори задната врата от морга, но работещи 20лв Спойлер задна врата от морга – черен 30лв Нови дюзи и филтри на газовата 140лв Изтегляне на едрите кривини по купето с технология за градушка 120лв Гумички за педалите 14лв Сваляне и слагане на гумите от алуминиевите 14-ки + нови вентили и баланс 65лв Фолио за облепване на джантите + плотер 20лв Преден ЛИП 60лв Задна броня 80лв Лява предна седалка от донор заради облегалката и 40лв Ляв сенник и патрон / вътрешно огледало, капачка за масло ДВГ - общо 40лв 5.05.23 Смяна бутилката на газта с Атикер 31л 160 лв + 160лв труд за преправяне + 40лв реглаж и нова карта на газовата 360лв Регистрация на бутилката на ГТП 45лв Пасване и смяна патрон шоф врата + нарязване 2 нови ключа с нов чип в единия 100лв Кърпене задни вежди + кит и филер / напасване брони от приятел. Платени материали 50лв Боядисване с подготовката на 2-та задни панела + 3-тата врата и задната броня 400лв Течен парафин на спрей – за кухините по врати, прагове и други места – 2 бр 26лв K-FLEX шумоизолация – 6мм гумиран слой с лепило и алуминиево фолио 6х1,5м 167,30лв 2 вида вата (по 2 квадрата) към шумоизолацията (22лв) + 1 л. BODY 910 – общо 39лв Десен пластмасов праг и капачки за задните кори в багажника 30лв Проверка и зареждане климатика с фреон 50лв Профилактика на механиката в предните врати и ел. инсталацията на лявата (не работеше говорителят и огледалото) + крушки по осветлението на таблото 65лв Нови задни говорители + монтаж и нови кабели / клеми за 4-те говорителя 100лв Крушки Н4 Osram H4 Night Breaker +200% 60/55W 12V P43T, 2 броя 50лв DRL модул за дългите 16,90лв Различни диодни крушки за плафон / предни габарити / заден ход 18лв Полиране на задните блок стопове 20лв Нови гумени стелки 25лв Тотал общо разходи след покупката (без куриерски) - 5704,30лв. Сигурно има още някоя невписана дреболия, ама здраве да е – кой и задиря, а и си стана „хоби кар“. Кофти е че толко пари отидоха, но не съжалявам че съм ги вложил, а и в рамките на година време не съм ги усетил драматично, с изключение на предколедният ДВГ ремонт. Таа, до тук около 7,7 бона, за кола на ¼ век, но технически вече е ОК и „сток”. Изкарала е 5 петилетки, ще го вози още 5 студентски години. Той си я харесва, а и друга да си вземе, тази щял да си запази. Караме я с момчето – кефи ни „старата школа” и аналоговото усещане. Пътем я шумоизолирах в голяма степен (и има ефект). Правих и други подобрения - някои са споменавани из форума, други не, но като цяло, описаното тук е просто да се има представа колко излиза стягането на колца купена за без пари. Така или иначе стойността и за мен и момчето е над цената и в момента, та „разрошихме гаргата“. 😊 Разумът угнетява чувствата, но чувствата освобождават разума! А силата е в мечтите и те дават крила. Само упоритост в следването им трябва. 10 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #2 Отговорено 13 Септември, 2023 Така взех Сивика, а скоро ще покажа и актуалната визия на CIVITO. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #3 Отговорено 14 Септември, 2023 @ceco_accord, не знам как имаш нерви за тези ремонти ама аз щях да гледам “нов” Сивик а този колкото изкара. Вкарал си 2 пъти цената на колата + нейната та си отишъл около 8ма генерация даже 🥲 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #4 Отговорено 14 Септември, 2023 То идеята не беше да вкарам толкоз пари в това тенеке, но се наложи - не трае сърце юнашко. А нервите ги нямам, ама тоз проект е в графа "хоби кар". А за похарчените вкупом - Сивик 8 само дизел, обаче е ДИЗЕЛ, а и не е удобна за задно паркиране (с което той има проблем) + доста по-скъпи части. Това му е първа кола - почва се от нещо просто устроено, евтинко за поддръжка и малогабаритно, а и момчето (от къде толкоз мъдрост) предпочете 6-та пред 8-ма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #5 Отговорено 14 Септември, 2023 Ако беше купил 8-ма, пак щяха да са наложителни същите ремонти. Та сметнете тогава колко щеше да излезе общата сума... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #6 Отговорено 14 Септември, 2023 @dandilov, тук не съм много съгласен При 8-ма по окачването нещата са прости като "талпа". Тя затова вози толкова меко, че чак разбива камъни в бъбреците. Да не говорим, че френд с дизелова такава каза, че Type R возел по-меко от неговата а R-a вози като щайга. Тази кола няма какво да и се строши по окачването толкова а части има много и навсякъде. По мотора, освен ако не вземе някоя на 500 000км и нагоре, няма да прави почти нищо. Казвам почти, защото си има недъзите като компресор климатик, някое друго реле или датчик но е далеч от 5000лв за ремонт освен ако не е умряла още в чужбина. Тази противоречива генерация на Сивик с номер 8 е бая здрава но за сметка на това адски дървена кола. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #7 Отговорено 14 Септември, 2023 (Редактирано) За това предпочетох 25 годишна, пред малолетна - да ме не съдят строго дом. Иначе мен лично 8-мака също ми харесва, а и съм пробвал. Знам му недъзите и за мен естествено е по-добра кола, но факторите са комплексни, а и не знаех че ще поАрча толко. Както и да е - не съжалявам, а и арченето не е приключило - остана "черешката на тортата". Редактирано 14 Септември, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #8 Отговорено 14 Септември, 2023 (Редактирано) Основният "неочакван" разход бе решението ми да се направи мотора. Като я купих - огледах го колкото може и реших "да карам така", ноо ... временно беше. Годинките и наливното 10 - 40 не прощават. После Фена го разкости (виждат се леглата в буталата на маслосъбирателните сегменти и лъзнатите биелни лагери) и каквото реши, го смени с каквото трябва. От тогава 9 месеца и 6000км не пипа грам масло, а малолитражка се "настъпва". Ако нещо се е прееб@ло, да е "родила" до сега. Аз само сложих "финален щтрих" на работата му. Редактирано 14 Септември, 2023 от ceco_accord 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #9 Отговорено 25 Септември, 2023 (Редактирано) Позанимах се малко с "товарния отсек". Бях забелязал че ламарината на задните облегалки на места бе крива, та сигурно е возено нещо тежко, а и вероятно пак ще се наложи - студентска кола. Поизправих / понамазах / резнах малко вата / скроих от фазер 2 плоскости и ги завих със шрафтчета, па закачих тапицерията. Самото багажниче е малко и падащите облегалки са полезен бонус - нали за това му взех хеч. Обаче "патерицата" и сета инструменти който му сложих в нея, пак заемат доста място, та ги закрепих с ремъчка за дясната облегалка. Скроих и нов под от други 3 парчета фазер (мебелен гръб), за да е равно и удобно. Емърджънси сета разпределих и закрепих по-удачно и му лепнах с велкро (като мед. комплекта) 1 "тъч" лампа под кората, че стоковата е неудобна, а и може да я забрави, а тази си е независима от колата. Може да се сваля (да освети другаде), а и да и сменя батерийките. Редактирано 25 Септември, 2023 от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #10 Отговорено 1 Октомври, 2023 (Редактирано) „В какво се превръщат мечтите” Един филм отпреди четвърт век – препоръчвам го. Моят „филм” е от преди година, като драматичният обрат бе след ремонта на мотора. Приликата между двата: Светът е такъв, какъвто човек го вижда, или има фантазията да си го представи, както и кураж + непреклонност да си го направи. Ta ciVito e нашият „поглед” по темата Civic 6. Виждал съм много „натокани и облякъни”, но – нас така ни кефи. Благодаря на двамина мои другариари, които имам от времето когато приятелството бе безплатно и все още е безценно! Единият я позакърпи, а с другият я пооблепихме. Благодаря и на дузина сподвижници от форума (колко красноречива нашенска дума), които ме насърчаваха да действам (еди как си) по конкретни въпроси, а някои и с разни жестове и подаръчета. Няма да ги изреждам – те си се знаят и адмирации на всеки от тях! Благодаря и на други хора, които си свършиха работата професионално, сиреч за пари, но и качествено. Естествено имаше и от „обратните” на тях, но каквото можах – после оправих. Благодаря разбира се и на синчето – за вдъхновението, търпението и помощта. Баща му може и да няма „пачка” за да му подари нова и уникална кола, но има мерак и фантазия да превърне „старт от скрапа”, в нещо специално и прилично реновирано. Радвам се че му харесва и ще си я ползва със здраве, Бог да ги пази! А имам още някои планове, за когато си идва. Редактирано 1 Октомври, 2023 от ceco_accord 8 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2833 #11 Отговорено 1 Октомври, 2023 Много добре сте я барнали. Страхотна е станала! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #12 Отговорено 2 Октомври, 2023 (Редактирано) Браво! От учебна консерва направихте експонат. п.п. Аз бих махнал хрома. Пробвай (ако не си), как ще изглежда с черни емблеми. edit: Ааа, и страничните мигачи. Пробвай с прозрачни, защото мигачите във фаровете не са жълти. Редактирано 2 Октомври, 2023 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #13 Отговорено 2 Октомври, 2023 Безспорно детайлите са важни, но знаеш ли, оказа се че синковеца не гони модерна визия, или стандартни решения. Предлагах му затъмняване на стоповете и фаровете, диодни ленти за ДРЛ и мигачи, но него го кефи това което е произведено, а изредените от теб са си част от онова време. Хромът в емблемите и маската внася нотка вехто благородство, дори не пожела type R тип маска. Бях му предложил и вариант в син фоил, но си държеше на своето, а неговото ми е важно. Има други детайли и заврънкулки в които е моето. Стайлингът е субективност - модата отшумява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #14 Отговорено 2 Октомври, 2023 (Редактирано) Затова казах "Аз бих ..." "Въпрос на вкус, казало кучето и ..." п.п. Иначе съм съгласен с него относно тапир и лед, добре, че не те е послушал. И аз не бих ... Редактирано 2 Октомври, 2023 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #15 Отговорено 2 Октомври, 2023 Аз не го агитирах. Само му показах възможности. Такава ми е функцията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 779 #16 Отговорено 2 Октомври, 2023 Брей, история от типа: каква я мислехме, а каква стана. Браво за мерака. Само белият покрив не ми се връзва, но поне лятото ще по-хлад. Да си я кара със здраве. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #17 Отговорено 2 Октомври, 2023 Бялото е скъпо бял мат фолио и наистина лятоска в жегите като сложа длан отгоре, температурата е по-ниска. Основната му функция е да скрие визуално следите от ситната градушка, защото калпавите майстори не искаха да се занимават, а професионално работещите, макар и заслужено, искаха мнОу пара за трайният ефект от уменията си, таа с 1 фолио 2 ефекта. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #18 Отговорено 15 Октомври, 2023 (Редактирано) Бях пратил синчето при 1 френд в Русе, да огледа що тропа в краката тоз Сивик, а и отзад нещо се разскърца. Трудът си струва пара, но поне частите не са скъпи по тва тенеке. Остана леко почукване във волана, но се надявам тез 2 пликчета да решат и него. Редактирано 16 Октомври, 2023 от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #19 Отговорено 16 Октомври, 2023 За къде са тези неща? Рейката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #20 Отговорено 16 Октомври, 2023 (Редактирано) Да. Пружината с годините се "уморява", а и на втулката тефлоновата вложка се износва от контакта с "гребена". Редактирано 16 Октомври, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #21 Отговорено 29 Ноември, 2023 Скоро не съм писал тук, но и колата е далеч, та нищо не съм правил, не че нещо се налага де. Дойде си средата на октомври, сменихме масло и филтър ДВГ. Тоя път му налях микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното. С него харч 0,0 л. за 6500 км. Синковеца я кара като дизел, я като type R. Ще видим с новото и по-редичко олио как ще е. На другия ден ходихме до Софето да вземем сет летни алуминки 15", които съфорумец тук бе обявил и много ни харесаха на вид, а и в последствие как стоят на колата и тя с тях на пътя. Направо там ги монтирахме и на обратно - скоростен тест по северната дъга и виражен по Петрохан - доволно сцепление на 195 50 15 като за лекото купе. Дом, дабъл чек дали опират нейде (няма драма), и си замина с тях, че бе прекалено рано за зимни гуми. Миналия уикенд се прибра, та пътем с оглед по колата и отдоле, преобухме Сивито с 14-ките стоманярки, Те са си ОК, но бях ошкурил и боядисал тасовете - тоя сезон в бял мат като тавана, а синичкото е от мен и от "любов към детайла". Тествах ги по снега (доволен), та си го изпратих в неделя с малко притеснение поради прогнозата, но се е прибрал нормално. Тоя пост - само консумативи, а вероятно до напролет няма какво да пиша и дано не възникне нещо, че не е сезон за ремонти и харч на пари. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanko66 4 #22 Отговорено 18 Март Здравейте и от мен! Поздравления за колицата на детето. Много добре се е получило. Жалко че сте минали през такива перипетии. Нов съм във форума, и от известно време разглеждам различните теми. Поздравления на всички. Форума е хубав и полезен. От доста време се каня да кажа нещо и аз, но все не намирам време. Аз направих почти същото за моя син. Взехме му Сивик, 1.8/140кс, 9ген, 2014г. За наша радост само обслужване до сега. Е, не минахме без големи перипетти, първо нови летни гуми, после 2-ри комплект джанти (16") с нови зимни гуми. Колата дойде със 17", но джантите бяха доста ожулени. Сега са при приятел, който ще ги "съживи" и ги очаквам до края на месеца. Покрай него много харесах марката като цяло. Даже се замислям нещо и за мен... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanko66 4 #23 Отговорено 18 Март Това е колицата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #24 Отговорено 18 Март (Редактирано) Да му е честита и безаварийно + настроение! Никога не е късно човек да стане Хонда фен. Ще се радваме и ти да се задомиш с някоя Редактирано 18 Март от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanko66 4 #25 Отговорено 18 Март Благодаря! Да сте здрави и много безаварийни километри! Относно моя ищах още се оглеждам, но при наличие на интерес ще споделя мнение и евентуално съвет и насоки ще поискам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #26 Отговорено 18 Март (Редактирано) Прецени си бюджет и приоритети, и според тях може да се насочиш към конкретен модел, а в раздела му предварително можеш да разгледаш темите и споделеното от колегите. Редактирано 18 Март от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #27 Отговорено 18 Март Слагам и тази си тема тук, да не я диря, а и е към колата. Като се стопли, може нещо и в моторния отсек да направя таз година. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #28 Отговорено 24 Март (Редактирано) Животът си тече, километражът щрака няма как да спре а и синковецът не протака 420000 км отроду 11000 след като Фена го излекува от лакомия за ДВГ масло. Редактирано 25 Март от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vanko66 4 #29 Отговорено 26 Март На 24.03.2024 г. at 18:16, ceco_accord написа: Животът си тече, километражът щрака няма как да спре а и синковецът не протака 420000 км отроду 11000 след като Фена го излекува от лакомия за ДВГ масло. С пожелания за още толкова. Много готина е станала колицата - отличава се. С кеф да си я кара младежа! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #30 Отговорено 26 Март Да изкара студентските му години, па после ще видим. Него го кефи (и мен де), но е факт че е първата ни Хонда, която жената лесно открива по паркингите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #31 Отговорено 4 Май (Редактирано) Прибраха се синковеца и Сивика за празниците, та най-сетне го преобухме, с гумите за кефене на колата. Пътем огледах как е изкарала зимата (то па една зима), та пръснах малко спрей (че имаше избили лисичи петънца по задните барабани) и айде - да търкаля бъчонките. Може да нема коневе, но поне на фаца и управляемост е достойна. Кефи ме как завива мълниеносно и се държи като на релси в завоите. Редактирано 4 Май от ceco_accord 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #32 Отговорено 8 Юни (Редактирано) Ноо, не всичко е "цветя и рози". Малко в ретроспекция. След като си замина видях на площадката капчици масло. Звънях му на Обнова да погледне отдолу и да види нивото по щеката. Мии, не е добре хавата. Не знам дали е от стоплянето на времето, или му е дошло времето, но явно "памперса" между мотора и кутията бе протекъл. :( Севиз / диагностика / поръчка на части / сваляне на кутията - съединителя и той бил "пътник" (а нямаше симптоми), та от 1 семеринг се оказаха 2 (на кутията пред лявото каре и той текъл) + съединител. Аре 550 леви. Грехота е моторът да не гори грам масло, а да тече. После ми донесе старият съединител. Горкият - "но неим", с луфт в оста със шлиците и вместо демпферни пружини - някакви тампончета. Новият поне е "джапанка" и ще кара доста години / километри, а и отдолу е сухо. След ремонта пък му се бъгна стрелката на скоростомера, та втори път при майстора, за наместване куплунга на датчика. Явно не бил щракнат категорично. От тогава - няма драма. Та така със CIVITO. Движи се тва тенеке, но си иска своето. Парата съм спрял да броя. Вадим / давам / сменям / карам. Кенеф до кенефа, ама си го уважаваме. Задоволява нуждите ни. 441435251_7460804620655495_1852155128705426656_n.mp4 petal_20240506_160318.mp4 Редактирано 8 Юни от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #33 Отговорено 8 Юни Оригиналния феродов диск е с гумени буренца, вместо пружини. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #34 Отговорено 8 Юни Не знаех. От 20 години карам автоматици иии, тОа компонент ми бе само в спомените. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #35 Отговорено 14 Юли Как беше: Като няма риба и ракът е риба, пардон - Tourer. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #36 Отговорено 19 Юли (Редактирано) Тук от 2 дена е над + 40 и из под таблото се чува някакво съвсем леко съскане на 1-ва степен на вентилатора с вкл климатик. На другите степени фученето на перката го подтиска. Преди го нямаше, или не съм го чувал. не гарантирам че е от сега. Първом си мислех че е от десния говорител във вратата. Климатика си охлажда, но взех да го търся. Като цъкна копчето на вкл. и се появява. Като дигна оборотите е там, но като пусна газта и паднат на минималните, за 1-2 секунди изчезва и после пак се явява. Не се променя като сила в различни обороти и е много тихо - не става за записссссссссссссс ... Други странни звуци няма. Чува се как зацепва съединителчето на шайбата, а може би много се заслушвам. Ходих при майстор - чу го, видя че духа студено и каза - Охлажда, карай си, ремонти не правя. Забелязах че на място и на средни обороти, като вкл. климатика стрелката спада с около 500 об/мин - еднаква реакция на мотора и с 2-те горива. На мин. обороти, като цъкна ОN, моторът ги вдига на 1000, а като го OFF-на спадат на 300-400 за момент и после се нормализират, но това е нормално и така си беше. В движение си се усеща спадане на мощността с вкл. на климата, но на място и средни обороти не бях тествал. Таа, нормално ли е това от клипчето - променящи се средни обороти - на място при OFF и ОN на климатика? Моля някой със Сивик 6 с Д14А3 да тества и пусне клипче тук, за което - "тънко вери мъчи"! petal_20240719_094548.mp4 Редактирано 19 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #37 Отговорено 23 Юли @ceco_accord, съска и при мен и после няма климатик т.е. фреона е изпуснал. Аз си го допълвам всяка година, че не ми се занимава да го правя сега. Това пропадане на оборотите съм питал кой ли не през годините и нито 1 "спец" не може да отговори адекватно. Питал съм в Юби Ко, Бултрако, Омбре още в началото на сервиза и други майстори и всеки или вдига рамене или не му се занимава. Това, което съм чел е, че това е проблем на компресора т.е за рециклиране е. Клапанчета разни, ново масло и така. На мен ми е интересно, вие с този Сивик, сега от 22.07, минахте ли преглед или предстои? Гледам някаква паника е настанала по групите за колите на бензин/газ. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #38 Отговорено 23 Юли Преглед минах миналия месец - успешно. Нещо отзад не спирала колкото отпред. Какви хора работят по тез пунктове??? С газовете драма няма, но мериха само на мин. обороти, а не както преди на 2000 об/мин. за 2 минути. Само дето сега я смъкнаха в ЕКО 2 категория - вероятно заради ЕГН-то. Относно съскането - ще следя. За сега духа студено, ама май не е колкото преди, а и то е от 1 седмица и в най-големите жеги. Имам чувството че на никой няма да му се занимава. Комай всичките климатикаджии са станали само зареждачи на фреон. Все едно да ида на бензиностанцията и да кажа на бензинджията - Бе нещо не работи както трябва. Може само гориво да ми предложи. Иначе компресорът отнема 10-тина коня от мотора, но не бях наблюдавал работата му на място и в среден оборотен режим. Да разбирам че и при теб така спадат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #39 Отговорено 23 Юли @ceco_accord, относно прегледа, миналият месец е едно ама от вчера е съвсем различно. Сега и 2019-та година коли връщат. Има някаква драма с тия прегледи в момента. Да, при мен също така падат оборотите но не се и замимавам въобще да го правя. Просто като спре да духа студено, отивам и допълвам фреон ( всяка година го правя ) и продължавам. Преди да свърши фреона, съска обаче през клапите Явно нещо с налягането е свързано. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6024 #40 Отговорено 23 Юли (Редактирано) Мерси. При мен из под жабката се чува леекинко от няколко дена. Викаш да мина да го дозаредят и да си пипам ушето? Ако нещо знаеш за новите прегледи - пиши в темата по въпроса, та да го виждат повече хора. Редактирано 23 Юли от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове