Mkilla 1077 #41 Posted July 23, 2024 На твое място, да, бих отишъл да видя колко фреон липсва. В тия коли е около 400 грама мисля. При мен специално така започва да съска като намалее и преди да откаже да хлади. 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #42 Posted July 23, 2024 Така и ще постъпя. Според записките ми съм го правил скоро след като взех колата, тоест почти 2 години. Синковеца каза че така си съска, но той я кара по-често от мен извънградско и не вдига много оборотите. Относно падащите обороти от 3000 на 2500 при вкл. на климатика: Днес пробвах едно ЦР-В първа генерация с 2.0 мотор - абсолютно същото прави и на 2-те горива. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #43 Posted July 24, 2024 (edited) Намерих друг майстор. За оборотите каза че е нормално. Източи и напълни отново системата. За 2 години липсват около 180 гр. По каталог събира 500. Взе 40 лв и каза че няма как да се разбере състоянието на компресора, ако не се разглоби, но е добре че го дозареждам, иначе от лошо към по-лошо. Ако съм решил, да му се обадя зимата (че сега много работа имал) и ще го свали и профилактира. Сега вече требе да внимавам, че мое да настина и ще следя за съскането. Edited July 24, 2024 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #44 Posted July 24, 2024 (edited) А във вчерашният ден най-после се реших и смених компа на АГУ-то. Старият бе на дузина години, а някой така го бе монтирал и навързал, че "котка можеше да си загуби котенцата под капака". От миналата година вече нямаше нигде софтуер за него по газаджиите, а и той нещо се бъгна, та не допускаше до себе си никого. Колата работеше някак, но "в напрежение" обръщах на бензин, та да изпреварвам поне тировете, че полските вървят със 120 км/ч нагоре у баира! Оня "моя" газаджия нЕще да прави "тва тенеке", та отидох при Явор във Враца, който ми монтира нов систем. Не съм проучвал колко е читаво това дет е сложил. Имам му доверие / "знам го къде живее" - колата работи по-добре и еднакво на 2-те горива. Остава да видя колко ша арчи с новия хардуер / софтуер. За целата работа - 350 лв, но от почти 2 години я имаме - минала е 16 000 км, тоест от бензин сме спестили поне 1600 лв, та дадох некой ляв от тях - за добро. Edited July 24, 2024 by ceco_accord 3 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #45 Posted July 24, 2024 Как е сега след новият комп и новите настройки? Да кажем, че ти липсва почти половината фреон Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #46 Posted July 24, 2024 (edited) Амии, не изпитвам нужда да минавам на бензин в разни ситуации. Последно когато успяхме да "влезем" в стария комп, бе с някаква усреднена настройка и на ниски обороти бе с богата смес (което не е добре за ГТП), на средни си беше добре, а във високите тя бе бедна, което не е ОК за клапаните и вървежа. Сега като смачкам десния педал от мин обороти не "забива", на тях си се търкаля нормално на скорост и не сецка, а като я "изцеждам" и ръгам бръже горна предавка, колцата подскача напред като на бензин и истинска Хонда. Питах го дали може да довпръсква бензин над 4000 оборота примерно. Каза че компа може всичко, но няма нужда и файда от това, и че VTEC усещане с таз малолитражка - забрави. Някой ден, ако доживее да стане "проект" - остава само блока (та да няма драма с номера на мотора), а в него и над него се реди друго. Но за сега остава сток. За сам човек е достатъчна. Ако се кара нормално, даже посягам за 6-та предавка по равно, понеже при 100 км/ч си се чува мотора на 3000 об/мин. Тук има 1 дълъг баир и преди на газ омаляваше, а сега си го качва със 100 на 5-а . Каня се да "тапицирам" и предния капак с К-flex, ама да спаднат жегите. Edited July 24, 2024 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #47 Posted July 25, 2024 Трябва да дойда до този твоят газаджия, че в София като я видят и не искат да я правят. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #48 Posted July 25, 2024 Аз "моят" го отсвирих (по-скоро той мене), щот вече се "издигна - в очите на слепите". Явно ми е сърдит, понеже като сменя бутилката на Леджо се получила щета по задната броня и се наложи да я оправя. Отидох при друг - хондаджия от време оно. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #49 Posted July 29, 2024 Нещо се разшавало шарнирчето в левия кормилен накрайник, та потропваше. Преди 10 месеца бе сменен десният + тампоните на стабилизиращата щанга. Пак нови - нали са по 5лв и с по 2 болта. В жегата нещо единият скърцаше и бе мазан, ама... Сложен и нов маншон на горен десен шарнир - старият бе почти сцепен. Да изкара зимата, а па може и още няколко. Части / куриер / труд - 70 лева. 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #50 Posted August 27, 2024 (edited) Дорде ни нямаше, оставих колцата на 1 бояджия, да оправи предния капак, че имаше проблем с лака и малко отдавнашна градушка. Помолих и да оправи "портокаловият" заден ляв калник от предният бояджия зимъска, че не ми се дири да го завръщам. Прелял е капака с 2-та калника - полирани + цялата лява част и сега по-бива. Ясно е че нова няма да стане, но парата си върви. За всичко ми взе 250 леви. Наложи се да го напасвам, понеже го е свалял от колата и сложил някак, та зяпаше наляво, ама и с това се справих. Отдавна се канех, но сега вече го и тапицирах с К-flex-а, та да е по-тихичко. Поиграх си определено, ама така ме кефи, а чиляк требе да сбъдва. Edited August 27, 2024 by ceco_accord 4 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #51 Posted August 29, 2024 (edited) Днес намерих време да мина и преглед сходимост. След смяната на външен ляв накрайник, волана седеше лееко наляво. Мастера го настрой и каза че другото е ОК - явно колата се карала културно и носи на дупки, щом за 2 години нищо не е мръднало, откак я купих и му я носих за оглед. Фърлих и 1 око отдолу, че само там не я снимам. Edited August 29, 2024 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #52 Posted September 1, 2024 (edited) Специ анални по-здрави на онези от уеба, дето ми искаха 200+ леви за оригинален подлакътник в предреставрационно състояние. Явно "не познават парите", или поне мен. 30 лв за материали + 30 за тапицир (щот това го не умеем) иии - "трудът красял колата". От разните "универсални" подлакътници за подобни пари, нищо не пасна на Civito и "мирогледа" ми. По-евтин / по-голям вътрешен обем / по-ергономичен и по-функционален. По х 4 = на най. VID_20240901_170853.mp4 Edited September 1, 2024 by ceco_accord 5 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #53 Posted September 2, 2024 (edited) След 1 тест-уикенд от 640 км - аз доволен. Наложи се само корекция стегнатостта на фиксирането в 2-те крайни положения по релсите. Все пак 2 х 0.5 литра вода тежат и при рязко ускорение, или спиране имаше нерегламентиран ход напред/назад, което не е желателно. Другото е ОК. Но най-много съм доволен че синковецът разбира пътя от идеята до реализацията и оценява резултата. Edited September 2, 2024 by ceco_accord 2 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #54 Posted November 1, 2024 (edited) Огледът преди зимата показа че пробоината в корпуса (над предния калобран) на лодката леко се е увеличила, та бяха взети мерки. От дясно също бе обработено, че и там е тръгнало. Така и не ги оправих преди 2 години, с покупката на колата, та викам си - 2 зими им стигат на тез ръстита. Edited November 1, 2024 by ceco_accord 5 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #55 Posted November 2, 2024 (edited) Закърпил си го за още 2 години. Всъщност в момента има всякакви препарати, които стопират ръждата. Въпросът е да не е хептен гнило Edited November 2, 2024 by Mkilla 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #56 Posted November 2, 2024 Знаеш как е - ампутира се до здраво месо. Share this post Link to post Share on other sites
boiskii 478 #57 Posted November 11, 2024 И отвътре е хубаво да се обработи доколкото може, че влагата ще атакува основно там. Някои пръскат боя на парчето метал отзад преди да се завари и после отвътре обилно парафин. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #58 Posted November 11, 2024 Парафин на спрей ми остана, ама кога пак ще отворя там не се знае. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #59 Posted November 25, 2024 (edited) Френда заварчик каза че и 2 тампона ДВГ има за смяна. Поръчах / дойдоха - синковеца се прибра, па викам на 1 другар - аре да ги сменим. Десният се даде без бой, но на левият се скъса предният болт, а задният си откина гайката - заварена вътре в левия рог - демек ГРЕДА с него. Със сложена кора за тръбите на резервоара и зимният сет колела - замина пак при френда заварчик - да дупчи и кърпи, та да смени и левия опорен тампон. Само "връзах попа" - със свинска опашка. Иначе, под капака - паяжина - ко да търсим там. Само сипах зимна течност и това бе. Edited November 25, 2024 by ceco_accord 2 1 Share this post Link to post Share on other sites
boiskii 478 #60 Posted November 25, 2024 Този левия много отдавна го смених и то така случайно го видях докато сменях ангренажа. Явно задочно се къса с тия тънките солети отстрани. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #61 Posted November 25, 2024 (edited) Той според мен е за вибро защита, а на усукване при рязък старт на мотор/кутията спрямо купето държи десният. Те и 2-та действат на натиск в посока нагоре при разко пускане на съединителя, но ако колата се оставя само на скорост при паркиране под наклон е нормално тез тънки гумета на левият да се скинат. Така си е бил явно още с покупката - ние не сме хамали. Edited November 25, 2024 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #62 Posted November 26, 2024 То зависи колата от къде е и дали и кога са сменяни. При мен бяха много зле и като ги сменях, болтовете се отвиха веднага но колата е от Италия. Тези от Германия и Австрия ( пак зависи но една голяма част ), са мега зле от към болтове. Всичко се къса като тръгне да пада. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #63 Posted November 27, 2024 (edited) Италианка е, амаа ... Ще го опрови другарчето, но е пипкаво за съжаление. Вероятно някога е напъван, скъсана си беше гайката. Нама да му е за сефте да реже и бърка в рога. Edited November 27, 2024 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #64 Posted November 27, 2024 Зависи и с какво се отвива някой път. Ако е с ръчен инструмент, ако се подхване не както трябва, пак стават такива неща. Ама като цяло, стари коли са и може да се очакват такива работи. Преди заменях болтовете с нови ОЕ ама вече не се вглеждам чак толкова..😅 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #65 Posted December 2, 2024 (edited) Тампонът сменен и най-после кората под мотора е сложена. Всичко - 2 часа работа. Подробности не знам - само това видео ми прати синковеца. Кората малко виси отзад, ама ще му мисля като си дойде. Казах му на задна да не се качва никъде и да не "обкрачва" нищо. Messenger_creation_21059D6A-8902-44F4-907B-99FD8B0B8A9A.mp4 Edited December 2, 2024 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #66 Posted December 2, 2024 Хваната е както може, че да е здраво. Ако я смъквате да гледате се пригответе с малко рапидки и/или нови щипки. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #67 Posted December 2, 2024 (edited) Да - няма да падне, но ако закачи "долната джука" на задна, може и бронята да повлече. Щипки имам цяла кутия от Практикер. Бях я дал на моя човек да си изрови подходящи за целта. Ще се огледам, дали задната част може да се хване някак за гредата, или другаде, а и ще я нагрея с пищова - малко да се изправи, или двата и края да сгъна повече в подкалниците, та да се опне по средата. Малко е зима, ама дано по Коледа, Бог даде добро време за експерименти. Edited December 2, 2024 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
ruil4o 63 #68 Posted December 2, 2024 С малко мерак и достатъчно свободно време, счупена кора под двигателя може да стане много здраво. Вижте видеото. Помагам с акъл само! хахах Untitled Project 17.mp4 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #69 Posted December 2, 2024 Може и да я "армирам" наистина - ще го измисля - имам нещичко "на етажа". Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #70 Posted January 22 (edited) До кората още не съм стигнал, че е студено, обаче от около седмици Сивито пали трудно. Върти яко, ама пали след 10-15 секунди. Викам си - Ся па кво му стана? Снощи му сипАх 10л А95 и стрелката отлЕпи от 0-та. Кой да гледа, кат тАа гад се кара на газ. Таз заран си запали кат ново - от раз. А ламбата премигваше няколко пъти и си викам - Не съм му сипвал от как синковеца си дойде преди коледа. Гладна мечка хоро не играе. Edited January 22 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #71 Posted February 7 Случка по пътя. Шофирах активно - с всичките 9 цилиндъра. 4 на ДВГ-то, 1 на съединителя и 4 спирачни. По 1 време усещам че при отнемаме на газта се появява биене във волана - с хидравлика е. Давам газ - изчезва / отнемам - появява се. Колкото е по-малка скоростта, толкова по силно бие волана. При намаляване на спирачка не се чува, или усеща нищо странно. От камъче в протектора на зимната гума не е - знам какво е. Гуми/жанти прави и недраматично удряни по наще шосета. При 1 от следващите спирания се чу едно звучно "ПИНК" на метал и после тАа аномалия я нямаше. Не разбрах от какво се появи и изчезна. От тогава поне 300 км - няма драма. Хипотези? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #72 Posted February 8 Баш камъче или нещо друго, съчма, метал някакъв по протектора на гумата. Ако имаше проблем, нямаше да изчезне сам. 1 Share this post Link to post Share on other sites
teodor_tsonev 60 #73 Posted February 8 Преди 1 час, Mkilla написа: Баш камъче или нещо друго, съчма, метал някакъв по протектора на гумата. Ако имаше проблем, нямаше да изчезне сам. Биене във волана от камъче? На мен това не ми звучи много сериозно. Няма такъв протектор в който да се загнезди такъв камък, че чак да ти бие волана, тука не говорим за харектерния шум тип "копита по асфалт", а за биене във волана 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #74 Posted February 8 Просто го е изстрелял тоя боклук, който е бил в протектора и затова сега няма проблем. Тоя 900 килограмов кошник с 14-ски гуми усеща всичко на пътя, много е лек. По-голямо камъче или нещо подобно е влязло и го е усещал във волана, поне според мен. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #75 Posted February 8 (edited) При нормално движение с газ и по инерция го нямаше, а ако е от гума/джанта, щеше да се усеща. Имаше го само в режим моторна спирачка и силата му нарастваше с намаляването на скоростта, до степен че ръката на волана все едно е в тремор от паркинсон - аз съм здрав. Не ме тревожи че изчезна, а от какво се появи временно. Звукът бе все едно нещо удари в метал. После го нямаше. Имам лек луфт в рейката (между гребена и червяка нищо драматично и не тече. Шарнири скоро не съм гледал. Камъче в протектора предизвиква цъкане по асфалта в оборот (като ходене с цинти -за служилите в 80-те), но не и биене във ворана. Edited February 8 by ceco_accord Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #76 Posted February 9 @ceco_accord, няма да споря с вас, само ще кажа, че като се качиш на магистрала или път, различен от павета и каманяци, ако имаш нещо в гумата, се усеща във волана и в зависимост от цолажа, килата на колата, джантата, повече или по-малко. Аз мисля, че е било това, ако е друго, ти ще кажеш с времето. 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #77 Posted February 10 (edited) И аз не споря, ама ми е странно защо само в режим моторна спирачка се усещаше? Карах аз, не е като синковеца да не може да ми обясни точно какво е. Както и да е - прав си - времето ще покаже. Не е и от хлабава джанта, или крив диск. Но звукът бе все едно с чукче съм ударил по предпазната ламарина зад диска. Сещам се че може да сваля предно ляво колело (от където се чу звукът), па да видя да не е фръкнАл някой баланс. Edited February 10 by ceco_accord 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mkilla 1077 #78 Posted February 10 (edited) @ceco_accord, също е възможно като звук, но да бие, надали но би могло. Ако се опитваш да държиш прав волана а гумата бяга и караш с по-висока скорост, принципно може и от това. От баланс тежест дърпаше прелюда на мен. Бяха паднали 3 от общо 7 и колата ходеше сама на едната страна с по-висока скорост като пуснеш волана. Казвам го това с камъчета и други едри неща, влезли в протектора, защото на Type R-a, джантата е Ultraleggera 18, 9 кила няма. Супер лека е и като влезе нещо по-едро, което да надскача протектора, веднага волана леко трепти. При зимните джанти не съм обърнал внимание да го има, защото са тежки и там се чува само звук, особено с отворен прозорец до мантинела, стена или друго. От кола до кола и джанта до джанта, разлика голяма. Сивика е доста лек и ако е с оригиналните 14-ски, колата и тя няма килограми, едър боклук в протектора и може на добър асфалт да усетиш вибрации. Както беше странно, че нови гуми на 2.2 напомпани, 14-ски на моят Сивик, миналата година ги спука едно питбулоподобно куче, 2-те предни, движейки се бавно. Гумаджията на другият ден каза, че за първи път вижда такова нещо и такава злоба, купих 2 нови гуми, че тия не ставаха вече Беше ги наяло странично, там, където се предполага, че няма дори как да захапе. Спихнаха и 2-те за около 200 метра. Паркирах на джанти пред нас, хубаво, че бяха на железарките. Разцепването беше вече допълнително, следствие на зъбите и движението на колата. Вижда се къде е хапано. Другата гума не я снимах, изглеждаше пак така. Това бяха нови гуми на 1 година, 14-ски, зимни. Edited February 10 by Mkilla 1 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #79 Posted February 10 Off Topic Ийбахтвапсе! Колата не дърпаше на никъде, но при намаляване с мотора (и само тогава), воланът ми биеше в ръката. Свикнал съм, че ако има нещо в протектора се усеща постоянно, както и звукът знам какъв е - спирал съм да вадя филц от гумите, че яко дразни. Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6687 #80 Posted February 11 (edited) Проверих каквото можах и тествах кратко извънградско. Няма биене при никакви обстоятелства. Питах и "аспухарите", които монтираха гърнето. Казаха да си карам, щом не издиша - няма оправяне, могат да ми вземат пари за ново. 2-та казуса за сега са приключени и синковеца замина - CIVITO ще даяни. Долях горивата, измих му колата, да не арчи свой леф, па да си пътува с кеф. Нали ни представя отлично в университета, дет съм завършил миналия век. VID_20250211_132720.mp4 Edited February 11 by ceco_accord 2 1 Share this post Link to post Share on other sites