Jump to content
Sign in to follow this  
ceco_accord

CIVITO - възкресението на 1 Феникс

Recommended Posts

На твое място, да, бих отишъл да видя колко фреон липсва. В тия коли е около 400 грама мисля. При мен специално така започва да съска като намалее и преди да откаже да хлади.  

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така и ще постъпя. Според записките ми съм го правил скоро след като взех колата, тоест почти 2 години. Синковеца каза че така си съска, но той я кара по-често от мен извънградско и не вдига много оборотите. ;)

Относно падащите обороти от 3000 на 2500 при вкл. на климатика: Днес пробвах едно ЦР-В първа генерация с 2.0 мотор - абсолютно същото прави и на 2-те горива.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Намерих друг майстор.

За оборотите каза че е нормално.

Източи и напълни отново системата.

За 2 години липсват около 180 гр. По каталог събира 500.

Взе 40 лв и каза че няма как да се разбере състоянието на компресора, ако не се разглоби, но е добре че го дозареждам, иначе от лошо към по-лошо. Ако съм решил, да му се обадя зимата (че сега много работа имал) и ще го свали и профилактира.

Сега вече требе да внимавам, че мое да настина и ще следя за съскането.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

А във вчерашният ден най-после се реших и смених компа на АГУ-то.

Старият бе на дузина години, а някой така го бе монтирал и навързал, че "котка можеше да си загуби котенцата под капака".

От миналата година вече нямаше нигде софтуер за него по газаджиите, а и той нещо се бъгна, та не допускаше до себе си никого. :(

Колата работеше някак, но "в напрежение" обръщах на бензин, та да изпреварвам поне тировете, че полските вървят със 120 км/ч нагоре у баира!

IMG_20240721_073453.jpgIMG_20240721_073431.jpg

Оня "моя" газаджия нЕще да прави "тва тенеке", та отидох при Явор във Враца, който ми монтира нов систем.

Не съм проучвал колко е читаво това дет е сложил. Имам му доверие / "знам го къде живее" ;) - колата работи по-добре и еднакво на 2-те горива.

Остава да видя колко ша арчи с новия хардуер / софтуер.

За целата работа - 350 лв, но от почти 2 години я имаме - минала е 16 000 км, тоест от бензин сме спестили поне 1600 лв, та дадох некой ляв от тях - за добро.

IMG_20240724_152419_edit_182474903346635.jpg

IMG_20240724_152718.jpg

IMG_20240724_151851.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как е сега след новият комп и новите настройки? Да кажем, че ти липсва почти половината фреон :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Амии, не изпитвам нужда да минавам на бензин в разни ситуации. ;)

Последно когато успяхме да "влезем" в стария комп, бе с някаква усреднена настройка и на ниски обороти бе с богата смес (което не е добре за ГТП), на средни си беше добре, а във високите тя бе бедна, което не е ОК за клапаните и вървежа. Сега като смачкам десния педал от мин обороти не "забива", на тях си се търкаля нормално на скорост и не сецка, а като я "изцеждам" и ръгам бръже горна предавка, колцата подскача напред като на бензин и истинска Хонда. :)

Питах го дали може да  довпръсква бензин над 4000 оборота примерно. Каза че компа може всичко, но няма нужда и файда от това, и че VTEC усещане с таз малолитражка - забрави. Някой ден, ако доживее да стане "проект" - остава само блока (та да няма драма с номера на мотора), а в него и над него се реди друго. 

Но за сега остава сток. За сам човек е достатъчна. Ако се кара нормално, даже посягам за 6-та предавка по равно, понеже при 100 км/ч си се чува мотора на 3000 об/мин. Тук има 1 дълъг баир и преди на газ омаляваше, а сега си го качва със 100 на 5-а .

Каня се да "тапицирам" и предния капак с К-flex, ама да спаднат жегите.

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва да дойда до този твоят газаджия, че в София като я видят и не искат да я правят. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз "моят" го отсвирих  (по-скоро той мене), щот вече се "издигна - в очите на слепите". Явно ми е сърдит, понеже като сменя бутилката на Леджо се получила щета по задната броня и се наложи да я оправя.

Отидох при друг - хондаджия от време оно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо се разшавало шарнирчето в левия кормилен накрайник, та потропваше.

Преди 10 месеца бе сменен десният + тампоните на стабилизиращата щанга. Пак нови - нали са по 5лв и с по 2 болта. В жегата нещо единият скърцаше и бе мазан, ама... :)

Сложен и нов маншон на горен десен шарнир - старият бе почти сцепен. Да изкара зимата, а па може и още няколко. ;)

Части / куриер / труд - 70 лева.

IMG_20240729_180052_edit_307899492538955.jpg

IMG_20240729_180003_edit_307951720417072.jpg

IMG_20240729_080540.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Дорде ни нямаше, оставих колцата на 1 бояджия, да оправи предния капак, че имаше проблем с лака и малко отдавнашна градушка.

Помолих и да оправи "портокаловият" заден ляв калник от предният бояджия зимъска, че не ми се дири да го завръщам.

Прелял е капака с 2-та калника - полирани + цялата лява част и сега по-бива. Ясно е че нова няма да стане, но парата си върви. За всичко ми взе 250 леви.

Наложи се да го напасвам, понеже го е свалял от колата и сложил някак, та зяпаше наляво, ама и с това се справих.

Отдавна се канех, но сега вече го и тапицирах с К-flex-а, та да е по-тихичко. Поиграх си определено, ама така ме кефи, а чиляк требе да сбъдва. ;)

 

456174185_870329261676223_2480735433174190676_n.jpg

456195490_1256854339078983_8383704124465475289_n.jpg

454169292_465851403093818_4022610742919767079_n.jpg

456521509_8758563024158088_1214219527164790588_n.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Днес намерих време да мина и преглед сходимост. След смяната на външен ляв накрайник, волана седеше лееко наляво.

Мастера го настрой и каза че другото е ОК - явно колата се карала културно и носи на дупки, щом за 2 години нищо не е мръднало, откак я купих и му я носих за оглед.

Фърлих и 1 око отдолу, че само там не я снимам. :)

IMG_20240829_093259_edit_12628414358489.jpg

IMG_20240829_093642_edit_12760454704302.jpg

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

След 1 тест-уикенд от 640 км - аз доволен.

Наложи се само корекция стегнатостта на фиксирането в 2-те крайни положения по релсите. Все пак 2 х 0.5 литра вода тежат и при рязко ускорение, или спиране имаше нерегламентиран ход напред/назад, което не е желателно.

Другото е ОК.

IMG_20240902_193634.jpg

Но най-много съм доволен че синковецът разбира пътя от идеята до реализацията и оценява резултата.

Edited by ceco_accord
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...