Petar.P 30 #1 Публикувано 12 Юли, 2023 Добър ден колеги! Понеже имам нужда от смяна на фаровете защото са поизгорели от слънцето а едната лупа даже е спукана се разрових из форума но нищо конкретно не намерих. Някой правил ли го е и може ли да препоръча сервиз за Пловдив и околноста? Бих се заел и сам, но трябва да си купя 1 кофа инструменти което пак ще ми излезе като в сервиз предполагам. Ако някой е минал през това и знае читав сервиз моля да сподели. :) Благодаря предварително на отзовалите се! :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #2 Отговорено 13 Юли, 2023 От доста време аз имам "една кофа инструменти" (дори и вакум помпа за климатици) щом ръцете не са отзад.... та по темата... Полирай си фаровете не е нещо сложно! Лупите са еднакви без значение ляв или десен фар, дясна или лява дирекция! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #3 Отговорено 13 Юли, 2023 (Редактирано) Полирането не е опция + едната лупа е спукана. И аз мислех за полиране, но ако ме хванат на прегледа че са полирани ще ме върнат да си купя нови. И понеже не ги полирах проверяващия не забеляза че е спукана лупата... иначе се заяде че джантите не били оригинални и трябвало да ги провери в компютъра и дали ставали на автомобила и на размера гумите.. Редактирано 14 Юли, 2023 от Honda_Z Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #4 Отговорено 14 Юли, 2023 Първо полирай фаровете и след това смени пункта за ГТП. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #5 Отговорено 14 Юли, 2023 (Редактирано) Колегата е в Германия - там ГТП е далеч по-стриктен. Тук може много да направи, но там дали "ще мине"? Редактирано 14 Юли, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #6 Отговорено 14 Юли, 2023 Да... дали ще мине?... Тук полирането е забранено защото при полиране отнемаш от слоя на пластмасата или стъклото и се променя ъгъла на пречупване на светлината. Има опасност да заслепяваш насрещно движещите се автомобили. Чувал съм че някои ги полират, но не винаги минават TÜV. Аз прегледа го минах миналия понеделник така че до 2025 та няма да го мисля. Питах и човека там за полиране, но той ми каза че лупите са също зле не е само отпред проблема и за следващият път да ги сменя. 2 дни по късно ми изгоря дясната крушка и като я сменях забелязах че е спукана лупата... За това питах дали някои знае читав сервиз дето сменят фарове без да счупят половината щипки по бронята? Гледах някакъв на Филипово в Пловдив, но нищо конкретно не намерих за него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Двигателист 37 #7 Отговорено 14 Юли, 2023 Странно... Как разбират, че е полиран фара? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #8 Отговорено 14 Юли, 2023 На мен ми се вижда невъзможно и нелогично с полирането да се променя траекторията на лъча. Стъклото е прозрачно и не би следвало да повлияе по този начин. Много по - важно е да е прозрачно стъклото, защото хипотетично иначе преминава по малко светлина и съответно намалява видимостта. Така шофьорът ще вижда по - лошо пътя и може да причини ПТП. Но ние от България не бихме могли да гадаем за ГТП в Германия. Щом си на място и си питал, можеш да се консултираш и с друг пункт за да знаеш 100% как стои въпроса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #9 Отговорено 14 Юли, 2023 14 hours ago, psp 276 said: Ако основната проверка (HU) от TÜV установи, че фарът е полиран, вашият проверяващ може да ви откаже новия стикер на TÜV. Това обезсилва общото разрешение за експлоатация на превозното средство - дори ако фотометричната проверка е довела до добри показания. Как могат да разберат те си знаят. Дали ще е с апаратурата или нещо друго все тая. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #10 Отговорено 14 Юли, 2023 "Многобройни инструкции в интернет и специални продукти за подготовка на фаровете показват, че полирането на автомобилни фарове е нещо естествено. Освен че е забранено от закона, полирането има и други отрицателни ефекти: 1. Шлифоването може да създаде вдлъбнатини и канали, които да причинят неправилно счупване на светлината. Насрещните участници в движението могат да бъдат заслепени или лентата ви да не е правилно осветена. 2. Ако има инцидент, е възможно застраховката на автомобила ви да не покрие щетите. Затова изяснете предварително какво казва вашата застрахователна компания по въпроса." Поста се превърна от " някой знае ли читав сервиз за смяна на фарове" във "как тюв ще разберат че са полирани и как светлината се пречупва като преминава между 2 прозрачни среди със различна плътност"... Благодаря на отзовалите се. Приятни почивни дни! 😂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 235 #11 Отговорено 14 Юли, 2023 (Редактирано) Всеки който е ползвал и ползва диоптрични очила се е сблъсквал с проблема за невъзможност за полиране на "стъклата", може да се направи справка във всяка оптика. И колкото по-голям е диоптъра толкова по категорично ще ви откажат да полират лещите/стъклата. Отказът не е заради нарушаване на повърхностно покритие а заради изкривяване на оптичния, или фокусен център от което ефекта понякога е силно главоболие при по-дълга работа с такива очила, изпитвал съм го върху себе си. Може би поради същата причина не се допуска полиране на лупите или стъклата на фаровете. С фаровете които са преправяни от халоген на LED, от ксенон на LED или други подобни комбинации се получава същия ефект, разсейване или неправилна ориентация и успоредност на оптичния лъч заради което заслепяването на насрещния е почти сигурно. Редактирано 14 Юли, 2023 от CCord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #12 Отговорено 15 Юли, 2023 Както винаги "дяволът е в детайлите". Лицевите части на старите фарове бяха стъклени и там е възможно да има такъв ефект, понеже са на "ламели" - сектори с определена дебелина и ъгъл. Новите са поликарбонат с еднаква дебелина. Фокусното разстояние се определя от точната позиция на светлинния източник спрямо рефлектора и за това има стандарти. Към автора: Принципно, ако си намериш фарове в добро състояние, може и сам да си ги смениш. Сваля се бронята, разкачат се куплунзите и после се виждат крепежните позиции на фаровете. На крачетата им си има белези - маркираш си твоите и демонтаж - монтаж. Прехвърляш си крушките, закачаш кабелите и бронята обратно и остава само да минеш стенд, все пак да се провери дали светят коректно където трябва. Фаровете нямат серийни номера и не са пломбирани за купето, така че на ГТП (където и да е) няма как да разберат дали са сменяни. Достатъчно е да са оригиналните, а не афтърмаркет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #13 Отговорено 15 Юли, 2023 Има ли проблем с афтър маркета? Аз мислех да си зема 2 за по 110 евро защото са нови.. Примерно това https://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Johns/3820104?modelId=8da1239e или това https://www.daparto.de/Teilenummernsuche/TYC/2012001052?modelId=8da1239e тези са по сериен номер от epc-data. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6012 #14 Отговорено 15 Юли, 2023 Технически едва ли, но за TUV сигурно ще ти трябва документ че са сменени в оторизиран сервиз. Преди години на Акорд 6 сложих нови, на DEPO (само такива намерих скоро и наблизо) и не съм имал ядове, и до днес са си ок, но в БГ ГТП е "врата у поле". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Petar.P 30 #15 Отговорено 15 Юли, 2023 За сервиз не знам но трябва да са " Zulassungsart E-Typ-geprüft" тоест да имат сертификат че отговарят на изискванията... Зема да скокна до ТЮВ да ги питам и тогава ще го мисля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Yak 17 #16 Отговорено 21 Юли, 2023 мисля, че имам останала нексенонова лупа от фейслифт. В България мога да изпратя. Сменя се лесно, ако е разкачен фара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове