Jump to content
ceco_accord

Звуко и термо изолация - Сивик 6 хеч.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Привет дружина!

По въпроса има писано доста, но безразборно, а и темите са стари (изчезнали снимки, не работещи линкове), та в кратце:

Сивика е позакърпен малост по задните вежди, сменена задна броня, почистен от прахоляка вътре (под задните седалки и багажника) и е на бояджия - частично.

Така и така е разглобен - търся актуални (бюджетни) материали и инфо за тях, с линкове и естествено реален опит (и ефект след процедурата), от хора занимавали се да си обезшумяват колите.

Ся, като Ледженда няма да стане (там всяка отделна щипка по тапицерията е ватирана), но поне с малко усилия да има приличен ефект. :)

Нещо за мазане външно - в арките на задните калници?

Нещо с лепилен слой - за кройка и лепене отвътре?

Препоръчителни и задължителни зони на третиране?

Влагам старания в колцата,та всякакъв споделен опит ще е полезен и мерси за което!

IMG_20230623_144956.jpg

IMG_20230623_144916.jpg

IMG_20230623_145036.jpg

IMG_20230623_165436.jpg

IMG_20230623_165657.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord, правил съм тази игра преди доста години на Прелюд 5та. Използвах STP и Dynamat изолация на пода, тавана и вратите. Разлика в шума има после но колата стана по-тежка и ако Сивика е 1.4 с клима, трябва да се бута по баирите. Отделно занимавката е доста, парите не са малко ( на мен ми дойде 4 цифри всичко тогава ), ако искаш да я направиш цялата и като цяло не бих се занимавал с това. По-добре да кара така пък след време, следващата хонда ще е с по-добра изолация и по-нова като години :) 

Редактирано от Mkilla
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за споделеното.

Не очаквам УАУ ефект, но - да се занимаваме с нещо. :)

Японеца е сложил където и колкото трябва за да не се охарчва и наддава в килата. Карах я така оголена иии - все едно има отворена врата, та наличното сток обезшумяване върши доста, ноо ... Ще лепя около наличните парчета, а на тавана не планирам, но знае ли се. :)

От битум лентите се отказах, като вдигнах 1 "буца" - ролка 1,5мм / 30 см / 10 м, което е 3 квадрата.

Взех си 9 квадрата K-FLEX 6мм (ще премеря колко тежат), което е доста лек неопренов сандвич.

Взех и 2 спрея течен парафин за кухините и ще я опръскам, та да пазим тенекето.

Ще ми се и с нещо да третирам задните калници от към колелата, че основно от там иде шумът.

Иначе да, дори синковеца вече ползва изключването на климатика за доускорение. :)

Но колцата е боец! В понеделник се прибрах от Русе до Монтана (280км) за 210 минути, което си е средна скорост 80км/ч, а това понякога с Леджо не постигам. :)

 

357627155_292345176712534_4157761295993731049_n.jpg

357624164_2537077886454557_6080150737765392976_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен най-силния шум идва от към гумите на акорда. Особено на релефния асфалт. Там се замислям и бих сложил изозалия, шото не се трае. Еле Русе Плевен пътя е кошмар. 

 

преди 9 минути, ceco_accord написа:

Карах я така оголена иии - все едно има отворена врата, та

 

Карах си пикасото със свалена седалка и без задна кора - шумодефекта беше неприяно изненадваш. И друг път се е случвало, но с багаж отзад и не го бях осъзнавал. При все, че пикасото е сред лидерите в антишумозилоцията определно не е за препочитане, а какво остава за оголена кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абразивният асфалт е дооста звукоактивен при нормална скорост 80-100, а в "гола" кола си като в кенче. Все едно караш на свалени прозорци с 200 км/ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ваксата ще пази от ръжда но няма да обезшумява. Ако някъде има ръждиви точки/петна ги махни да не ги запечаташ с асфалта, че догодина ще е малка дупка вече. Да, хубавите битумни изолации са тежки и скъпи обаче действат и има ефект. Това което си взел не знам колко ще е трайно и ефективно. Ще има разлика, да но според мен вземи качествена изолация ако си решил да я правиш. Много хубави продукти за купето са на “car system”. Хвърли им 1 поглед.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръждата е обработена, но пътем ще гледам пак.

9 квадрата тежат под 5 кила, а и вероятно ще остане.

Като е готова, ще пиша за ефекта.

На отзовалите се мерси!

IMG_20230706_210141.jpg

IMG_20230706_210405.jpg

IMG_20230706_210419.jpg

IMG_20230706_210548.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще свърши работа

Преди 12 часа, ceco_accord написа:

 

Взех си 9 квадрата K-FLEX 6мм 

 

357627155_292345176712534_4157761295993731049_n.jpg

 

 

Това ще свърши работа но защо е 6мм и къде ги намери аз под 10мм не съм виждал, на акорда сложих 20мм и заминаха не повече от 5/6 квадрата. да помогна и със съвет, на всяка цена да се залепи на задните подкалници през кухините на бомбетата на задните амортисьори и дъното на багажника и задната седалка, тапицерията на предните врати да се свали и на ламарината също, предните подкалници да се свалят и на калниците от вътрешната страна да се облепът е задължително. изобщо където се сетиш и имаш възможност слагай, ефекта е потресаващ и не тежи на колата нищо, това на мене е един обяд.Аз ползвах това izol_1.thumb.jpg.c9310b39cb5651a0f3ea31a049bab7d2.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше и 10мм, но ми се видя прекалено.

Дано има ефект, че освен пот, ще съм хвърлил и 167лв.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На приятел винаги мога да помогна със съвет така, че когато решиш звънкай.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цецо, това което си взел не мисля, че е оптимален вариант за шумоизолация, това си е, предимно, топлоизолационен материал. 

Трябваше да вземеш на битумна основа, като това, което Йотов е показал.

Шумоизолация се постига с материали с висока плътност и тегло, респективно с ниска резонансна честота.

За подкалниците мога да ти препоръчам Боди 910. Нанася се с четка в няколко слоя.

На база синтетичен каучук е и не се влияе от температурните аномалии.

Редактирано от Rakeem
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да "утежнявам положението" на моторчето, а битум лентите тежат, благодарение на което разбира се вършат работа. Ще видим с това тегло/ефект как ще е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късно попадам на темата, но понеже ползвах същия изолатор и вече имам наблюдения, ще драсна два реда.

Февруари 22г. вкарах колата за боядисване на някои детайли и поради разни причини, колата вися там бая време. Така или иначе се бях навил да изолирам някои части по колата, защото знаем какъв "варел" е Акорда:rolleyes: и съответно се възползвах от мястото, да разпилея корите. Много се чудих какво да сложа, но тъй като нямах много свободно време, а и не ми се влагаха много пари, K-Flex-a ми се стори удачен вариант. Отгоре на всичкото е и самозалепващ (мързела е голяма работа). В склада, откъдето го взех имаше само 8мм.  Налепих го където можах, без пода и тавана. На задните калници сложих отвътре, защото пластмасовия подкалник е направен да прилепва много точно и там не става. Отпред си налепих между пластмасовите и металните подкалници без проблем. За подкалниците обаче е по-добре предложението на Rakeem! По вратите налепих отвътре и си уплътних корите да не ми скърцат, пукат и вибрират (добре се получи).

Ефект като за шумоизолация има. Не е нищо особено, но има. По-голям ефект има при температурата в купето и акустиката. Общо взето - абсолютно аматьорска работа за без пари, но съм доволен. За съжаление, по същото време там си счупих телефона и останаха само две снимки в нищото.

IMG_20220217_204950.jpg

IMG_20220217_171548.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 57 минути, I_Yordanov написа:

Общо взето - абсолютно аматьорска работа за без пари, но съм доволен.

Отпред си налепих между пластмасовите и металните подкалници без проблем.

Точно това търся и мерси за ответа!

Мисля да лепя отвътре в купето на бомбетата, а не да свалям подкалниците над колелата отвън. Ще сложа и на моторният щит (зад педалите) нагоре - до където стигна. Матрял има, а ако не стигне, ще е в зони до които имам лесен достъп.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото:

Някой да знае за какво са тези оранжевите  куплунзи? Намират се от 2-те страни, под задната седалка?

IMG_20230708_144929.jpg

IMG_20230708_144938.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с интерес и аз от доста време си го мисля. Купил съм Silent Coat M2, което е около 120лв за малко под 2кв.м, и тежи 3кг на 1кв.м. Обмислям да е основата върху ламарините и върху него нещо подобно на К-флекса, който си взел и 3-ти слой планирам където може да се събере от този дунапрен на пирамидки, който слагат в студиата, като пирамидките реално сочат навън. Така ако правилно съм разбрал идеята им в звукозаписните студиа - да не излиза шума навън, би трябвало да се постигне ефекта, шума който идва отвън, да НЕ влиза в купето. 
За мен това би била перфектната комбинация - виброизолация (butyl) на ламарините (Пр. Silent Coat M2), върху него полиетиленова пяна, нещо подобно на това което ти си взел и накрая пирамидките. 
За жалост още не съм преминал към монтажа, но ще ми е интерсно ефекта при теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пирамидките служат не да подтискат шума, а да го разсейват, така че да не стига като фон в микрофона на вокала, а инструментите се записват "по жицата". Напредвам.

Днес е ден за "разсъбличане". Отне ми около 1 час да я оголя, докато не стигнах до конструкцията на централната конзола. Оказа се че мамамуияпонец хитро е подпрял тежкото табло за пода, но не е направил мокета да се вади без тя да се разглобява, но тя пък си има хитринка - сваля се само долната (от 2-те) метални части (на 4 винта) и се издърпва мокета. Отзад при ръчната е същата работа, но там вече не ми се разглобяваше и "и скинах ризата". Лява и дясна мокетни части се държат в тази зона на 4 тесни ивички иии - неам нерви!

Очаквах повечко ръжда и мизерии за 1/4 век, но запазена си е завалийката.

Още като я карах първите пъти извънградско, очаквах да е по-шумна, но като я разкостих, гледам японеца се е погрижил където трябва с каквото е сметнал за нужно. По пода е гуменобитумен слой, а на моторния щит гума с вата отдолу. Под мокета също е залепена вата около 1 см, част от която се разслои и остана по пода. Та сега не знам моето K-FLEX допълнение какъв (и дали) осезаем ефект ще даде, ама - да има - "мечо Пух". :)

Мокета занесох на 1 мивкаджия, да го удари със струята и препарати и поне 2 дена ще съхне, та утре с момчето я подхващаме с кроенето и лепенето на изолацията. Вратите ще са по-натам - те са достъпни и когато колата да е в движение, че сега ...

 

IMG_20230708_165550.jpg

IMG_20230708_165606.jpg

IMG_20230708_165735.jpg

IMG_20230708_165747.jpg

IMG_20230708_165850.jpg

IMG_20230708_165927.jpg

IMG_20230708_170019.jpg

IMG_20230708_170053.jpg

IMG_20230708_183433.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Френда дето кърпи задните вежди каза - "Мажеш с тая гад и след векове това ще са последните парчета ламарина дет ще намерят от това тенеке". Добре че купето е сиво.

Ии, малко да си върна инвестицията. :)

IMG_20230708_204039.jpg

IMG_20230708_204241.jpg

IMG_20230708_211355.jpg

IMG_20230708_211631.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 17 часа, ceco_accord написа:

Между другото:

Някой да знае за какво са тези оранжевите  куплунзи? Намират се от 2-те страни, под задната седалка?

IMG_20230708_144929.jpg

IMG_20230708_144938.jpg

Намерих още 1 в ляво от педалите, в която пак нищо не е включено. Накой на ти с ел схемите и спецификациите, може ли да порови и каже за какво са тези оранжеви букси?

Тази е с 4 кабелчета, като 2 от цветовете отиват за задна лява, а другите 2 за дясната.

IMG_20230709_082459.jpg

IMG_20230709_083452.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е трудно, но е пипкаво.

Малко почивка за FenOne и после пак.

Използвах случая да преместя копчета за реглажа височината на фаровете на таблото, където смятам е по-удобно.

Дрънчи тенекето, ама има разлика.

IMG_20230709_164114.jpg

IMG_20230709_164426.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз споменах по-горе за металния и пластмасов подкалник отзад, но това важи и за пода/ мокета. Там където са ги напаснали точно, може да се окаже твърде дебело с допълнителната изолация и да не могат да паснат пластмасовите кори по праговете и разни щипки с опеделена дължина. Надявам се, че сте го предвидил:)

 

BTW:

"тая гад" откъде я купи?

Редактирано от I_Yordanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, I_Yordanov написа:

... и да не могат да паснат пластмасовите кори по праговете и разни щипки с опеделена дължина. Надявам се, че сте го предвидил:)

 

BTW:

"тая гад" откъде я купи?

Лепя наред - после ще му мислим. На око не надхвърля кабелите. Проверих с пласмасовия декор на десния праг, но истината ще лъсне заедно с мокета, който още съхне.

За "гадта" трябва да питам, понеже той ми я купи нейде от Русе.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Лепя наред - после ще му мислим. 

Точно така, лепи и вече сам се убеждаваш по чукането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да има ефект.

Завих предните седалки, колкото да е в движение и за няколко дена ще е двуместно купе - версия шутинг брейк, а отзаде сложих всичко нейно си. :)

IMG_20230709_202217.jpg

IMG_20230709_204333.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С разглобяването на пластмасориите в задната част имаше ли проблеми и успя ли да счупиш някоя щипка или не се дават толкова лесно? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад я разглобява приятелчето дето я кърпи, но каза че не е имало драма. Аз, преди да си я прибера само ги монтирах, без да ги завивам и вчера ги свалих без драма. Има си последователност и просто гледаш кое пречи да свалиш нещо. Измислено е хитро и не се налага да сваляш нищо от пластмасите около и над прозорците. Големите странични панели просто внимаваш да не пречупиш, понеже са едрогабаритни. На тях ще ти пречат само задните седалки и  коланите, но предните се развиват от праговете, а задните си имат жлебчета в корите, и ги промушваш като тиранти. Мисъл и наблюдателност е достатъчна, и е по силите дори на сам човек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, ceco_accord написа:

 

IMG_20230709_202217.jpg

 

 

Екстра става, точно така трябва да се слага забележката ми е само изолацията трябваше да е малко по дебела.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако така произвеждаха колите, от конвейрите дневно щяха да слизат десетки, а не стотици бройки.

Тва дори в Ролс Ройс го няма, макар че отделят им време достойно. Само диодите от "звездното небе" на тавана отнемат 12 часа. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя ти темата с интерес и ще чакам мнение когато натиснеш Enter.

Не се обади, явно се справяш с лекота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мори ме жегата, та с арбайтена - лекинко.

Ще се обадя, ама като дода/мина на Плевена. 

Чудех се дали да и напъхам слой дебел вата (нещо като на снимката, но по-репаво около 6 см) в кухините под задните стъкла и калници, но ме е страх от конденз и мухъл?

Слазам да лазим у багажника. :)

IMG_20230716_083131.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Едно време в казармата викахме "бомбе", на новобранец, дет много шуми и шава. :)

IMG_20230716_095025.jpg

IMG_20230716_095713.jpg

IMG_20230716_104224.jpg

IMG_20230716_104326.jpg

Предимството на K-FLEX-а е че е доста пластичен и мек, и може да заеме всякаква форма - размер да имаш и мерак. Кройката може да не е прецизна.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 minutes ago, ceco_accord said:

Кройката може да не е прецизна.

Ха, твоята кройка си е направо професионална в сравнение с моите творения:D 

В момента "разхождам" една Дачия Спринг (електричка) и скоро ще се наложи да минем тая процедура. Много дрънчи, а и вътре бързо се стопля по слънцето. За съжаление няма финанси за "Хонда Е", не че знам там как е с изолацията...

 :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

 

Чудех се дали да и напъхам слой дебел вата (нещо като на снимката, но по-репаво около 6 см) в кухините под задните стъкла и калници, но ме е страх от конденз и мухъл?

 

IMG_20230716_083131.jpg

Напъхай,аз точно това направих в акорда си има такава но само на няколко места а аз сложих почти на всякъде мухъл няма.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, I_Yordanov написа:

Ха, твоята кройка си е направо професионална ...

 :beer:

Ба, сефте пипам накова - уча се в движение.

Всичко опира до ниво на критериите. Лявото ще стане по-добре, освен ако не го оставя за синковеца, ама кот си напрай, таквоз ша има. Той би казал - " Е, кво толкуз - под кората няма да се вижда".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се "скрита лимонка". Взе да работи в милиметри. :)

IMG_20230716_132029.jpg

  • Харесвам 2
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Off Topic

Даскалът му е хоби импровизатор, ама те и Хуните не са знаели че Рим е непобедим. 

Кенче от ром с кола. :)

 

IMG_20230714_084212.jpg

IMG_20230714_084125.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С ватата "ударих на камък". Искат да ми продадат топ, или куб, а ми трябват 10% от количеството. @Митко Йотов - има ли нейна алтернатива, с която да напълня кухините около задните калници?

За днес - толко - всичко отзад е олепено. Останаха 3 квадрата за вратите и ако още нейде реша.

IMG_20230716_182854.jpg

IMG_20230716_182706.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...