Jump to content
Tqnata

Проверка на нивото на маслото в автоматика

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Как е правилно да се проверява нивото на маслото в скоростната кутия?

От прочетеното в manual-а (италиански) така и не мога да разбера дали се мери на N или на D/R. 

На хюндая на щеката за маслото пише да се мери на работна температура в положение на автоматика N.

Хондата винаги съм я мерил по този начин - работна температура, положение на автомата N, като гледам винаги маслото да е една идея над максимума не под него.

Скоро разбрах, че това не било правилно - маслото трябвало да се проверява от двама, като положението на автоматика трябва да е D или R. По този нивото е малко над, но много близко до минимума.

 

Бих искал да чуя какво мислите по въпроса и как е правилно да се процедира.

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата трябва да е с топъл мотор и работил автоматик (с масло в работна температура) - тоест, да е карана.

Намираш хоризонтално място, слагаш на Паркинг, гасиш мотора и до 1 мин вадиш щеката на кутията и гледаш да е между мин. и макс.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_2546.JPG.13b891cf74f8b127d8e3eaa6145b0f3e.JPG

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с какво масло опреснявате?

ATF-Z1 или ATF DW-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За автомата ATF DW-1, за дифа ATF-Z1.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете масла са за автоматична скоростна кутия. Старото е ATF-Z1. Новото е ATF DW-1.

Няма грешка дори и да е със стария тип, важното е маслото да не е на годините на колата.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и отзад за диф-а пише вече ATF DW-1

Мисля да взема 2х4л тенекета и да наливам отпред и отзад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само за протокола:

Някога, някъде четох, че DW-1 покрива спецификациите на Z1, но не и обратно.

Значи, на дърта Хонда CR-V, на чиято АСК и диф пише Z1 можеш да опресниш с DW-1.

Обаче, ако на лъскавата Легенда пише DW-1, не е желателно да сипваш Z1.

Нямам представа, дали е истина, не съм пробвал лично.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Замисляш ме.

Верно че е лъскава, но и тя е вехта, а и не знам допреди да е моя какво са наливали холандците.

В мануала пише ATF-Z1.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За диференциала не трябва ли да е друго маслото? Диференциално масло HGO-3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е объркващо - да, но:

Предният диф си е в кутията, а там е ATF.

Вече раздатката за назад (без значение кой как я нарича) е с друго масло - Hypoid Gear Oil GL4 or GL5 — 0.5л.

Отзад пак е с ATF - на 2 места.

Ето кое къде и как:

https://www.drive2.ru/l/4952665/

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Някои да е сменял малкия филтър на автомата и през какъв пробег се прави?

Номер 3 от тази схема.

 

IMG-90e1081c8a63b01db1795fb993522f4d-V.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да е сравнявал пресни ATF-Z1 и ATF DW-1 - еднакви ли са на цвят?

Модерното пак ли е "розе", като предишното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В темата на @CARPERA за смяна на масло беше снимал цвета от японските тенекета. Утре и аз ще сменям от същото на Акорд 7. После мога да дам инфо. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Розово е, ама колко е розово е субективна преценка. Филтъра на кутията ако не се знае кога е сменян е най-добре да го смениш. Според мен е добре филтъра да се сменя заедно с маслото. За акорда го дават на 40к при екстремна експлоатация ( по-малко от 8км на едно каране или при ниски температури). При нормална експлоатация на 80к. Аз не мисля, че си заслужава да се прави икономия точно от там.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, gecata1059 said:

В темата на @CARPERA за смяна на масло беше снимал цвета от японските тенекета. Утре и аз ще сменям от същото на Акорд 7. После мога да дам инфо. 

Това е цвета на маслото на японската тенекиена туба.

20240225_170343.thumb.jpg.5319b4105dcc4ce329daf485410f4cc8.jpg20240225_165908.thumb.jpg.56bdd3d653ef2e8d94594cfe43ca33a0.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест са еднакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, ceco_accord написа:

Някои да е сменял малкия филтър на автомата и през какъв пробег се прави?

Номер 3 от тази схема.

 

IMG-90e1081c8a63b01db1795fb993522f4d-V.jpg

за да се смени този филтър, трябва да се отцепи кутията от мотора... Аз съм направил на моята 230000км и не съм го сменял...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако филтъра е вътре, не се пипа там. На някои коли има филтър на маркучите за охладителя на маслото. Намира се отгоре на кутията.

По-горе казах, че е добре да се смени, но имах предвид този извън кутията.

Не знам при Legend има ли такъв.

Редактирано от spase

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Оказа се че Ледженда е "друга Хонда" и няма външен и лесен за смяна филтър при опресняване на автомата.

Номер 3 е точно както колегата @dinkoneychev - вътре в "камбаната" на кутията.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е така. Не бях погледнал схемата.. писах "наизуст".

Ето в тази тема за CRV има снимки:

https://forums.hondabg.com/topic/120179-смяна-масло-и-фиртър-atf-3ген-r20a2-бензин/?tab=comments#comment-1057641608

При акордите също го има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За Акордите е ясно - имал съм - сменял съм. Ледженда е "друга бира".

За отпред само масло ще претакам, а отзад всичко е ОК по цвят и ниво - и в двата сектора.

IMG_20240315_135938.jpg

 

IMG_20240315_145638.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само за протокола :), аз сменям заедно и на кутията и отзад.

Все пак всеки си преценя.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.03.2024 г. at 16:20, tenata написа:

само за протокола :), аз сменям заедно и на кутията и отзад.

Все пак всеки си преценя.

За задния диф по книжка трябва да се сменят (на 2-те места) на 45000км. На кутията на 120000. За кутията аз практикувам така: на 60000 сменям грубо 4л, една туба, на следващите 60000 8л или 2 туби...

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое, кога, според карането

IMG_4372.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20240306_115628_edit_257250925758662.jpg

IMG_20240306_115603_edit_257291342899281.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от това което четох 

На малкото количество където събира към 1 литър сложих ATF DW1

А на другата част от диференциала налях 

DPS-F което е 3 литра 

 

При смяната забелязах че голямото количество е доста по тъмно от другото масло явно е по по старо но мисля че беше пак ATF което е малко странно при положение че трябва да са две различни масла 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета ви темата и съм в пълен шах.Ако си взема Legend нищо не ми помага тази тема.

Някой да направи някой друга снимка и да каже кое къде.

ATF DW1, DPS-F, HGO са различни масла по това което чета всеки слага едва ли не където види пробка което масло му е под ръка.

Един казва отзад е ATF DW1 друг налял малко от това и малко от онова??????????.

@ceco_accord мисля че може да дадеш точните насоки както са ги писали японците.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами че то си е пълна драма с тези масла кой видял чул разбрал пише..... 

 

На ме. Са ми сменяли в сервиз на Хонда маслото на автомата и са сложили HGO което мисля че не е редно за тази кутия?!??!?

Всички каращи Acura RL наливат масло така както аз съм го налял в моя диф две различни масла от 3 дена споря с различни хора че не се слага само ATF и успяха да ме убедят...

 

Защо само на задната част на самия диф пише ATF защо не го пише и на другата пробка за наливане ??!?!

 

Ако беше само едно масло нямаше ли да е само една обща камера а не две отделни?!?!?

 

В крайна сметка всеки сам си преценява какво да си слага и как в колата защото после той ще си плаща ремонтите 

 

DPS-F така или иначе си го дават диференциално масло!!! На хонди 4х4

 

А щом пише  ATF наливаш ATF защото в задния диф има и съединители !!! аз следвам проста логика и мисля че това е правилното 

 

 

Ето и един клип какво и как и къде наливат хората 

https://youtu.be/twh9Ke-rCcU?si=NNaLqqepOTuQmASh

 

 

Редактирано от jijo86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

Защо само на задната част на самия диф пише ATF защо не го пише и на другата пробка за наливане ??!?!

Може ли да го покаже някой този надпис,снимка да направи.

Да и на първа генерация Хонда CRV пише това ATF,но Хонда е разработила ново масло DPS-F и го сменях с него,тук такъв ли е казуса.

image_8550063565.thumb.jpg.e505822b605a13eba09a009e11c6e68e.jpg

 

Quote

На ме. Са ми сменяли в сервиз на Хонда маслото на автомата и са сложили HGO

Не вярвам в Хонда да са се набута толкова HGOто е 80лв литъра за сметка на ATF което е на половина.

Освен Легенда да има предна раздатчъна кутия и там както при CRV3hgen дизел автомат само ,да е отделно но събира 0,500млHGO 3 при CRV.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има раздатка отпред и точно там е хипоидното масло, но си е с отделни пробки. В автомата си е ATF, както и отзад в 2 -та сектора.IMG_20240313_140637_edit_450451605856786.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, CARPERA написа:

Може ли да го покаже някой този надпис,снимка да направи.

Да и на първа генерация Хонда CRV пише това ATF,но Хонда е разработила ново масло DPS-F и го сменях с него,тук такъв ли е казуса.

image_8550063565.thumb.jpg.e505822b605a13eba09a009e11c6e68e.jpg

 

Не вярвам в Хонда да са се набута толкова HGOто е 80лв литъра за сметка на ATF което е на половина.

Освен Легенда да има предна раздатчъна кутия и там както при CRV3hgen дизел автомат само ,да е отделно но събира 0,500млHGO 3 при CRV.

Не няма чак такава табела....отлято е направо в алуминия на корпуса  ATF и толкова 

 

Има разадка от пред и се слага Gear oli3 пак на Хонда оригинал и събира 0,430мм 

 

Не мисля че DPS-F има нещо общо с ATF  че да заменяш едното с другото 

Реално нито като гъстота нито цвят са еднакви 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, ceco_accord написа:

Има раздатка отпред и точно там е хипоидното масло, но си е с отделни пробки. В автомата си е ATF, както и отзад в 2 -та сектора.IMG_20240313_140637_edit_450451605856786.jpg

Тази извадка от друг форум ми е малко не сериозно.... Това е като някой от  Хонда форума в Африка да качи моя коментар какво и как съм сменил ама дали е правилно ?!?!! Аз не казвам че моя начин е правилен и трябва да се следва просто споделям какво направих аз...

 

Ceco_accord това което извадих от разадката днес няма нищо общо с HGO пак от сервиза на  Хонда са го наливали...

 

Явно е по голяма драма с тези масла от колкото си мислех аз 😂😂😂

 

Важното е да сме живи и здрави 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест да обобщим ,маслото за автомата е ATF-DW1  4л ,за предна раздатка е HGO3-0.5л.

Заден диференциал тук идва драмата,явно са разделени на два с отделни пробки @ceco_accord казва че и в двата е ATF-DW1.

@jijo86 до колкото разбрах е налял в едното отделение ATF-DW1 и в другото DPS-F на задния диференциал.

 

 

Quote

Не мисля че DPS-F има нещо общо с ATF  че да заменяш едното с другото 

Да но  само DPS-F съм слагал наCRV1 gen въпреки надписа защото когато са я произвели1999 е нямало DPS-F по-късно се заменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, да внеса малко яснота по темата с маслата, за да не стават грешки. Всичко е на база...много търсене и четене...

1. Масло двигател: търсите спецификация ACEA A1/B1 или А3/B3 т.е. стават и A3/B4, A5/B5. Производителя си го избирате...

2. Масло на скоростна кутия (автомат): ATF-DW1, да не влизам в подробности, но това не се слага на заден диф...

3. Масло раздатка: HGO

4. Масло заден диф (на 2-те места се слага едно и също): ATF-Z1 или DPSF-II

 

Редактирано от dinkoneychev
добавка
  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, dinkoneychev написа:

Здравейте, да внеса малко яснота по темата с маслата, за да не стават грешки. Всичко е на база...много търсене и четене...

1. Масло двигател: търсите спецификация ACEA A1/B1 или А3/B3 т.е. стават и A3/B4, A5/B5. Производителя си го избирате...

2. Масло на скоростна кутия (автомат): ATF-DW1, да не влизам в подробности, но това не се слага на заден диф...

3. Масло раздатка: HGO

4. Масло заден диф (на 2-те места се слага едно и също): ATF-Z1 или DPSF-II

 

Кратко, точно и ясно.

 

Бих добавил единствено нужното количество за да се добие още по-ясна представа:

1. Масло двигател - дават го 4.3л, аз повече от 4л. при смяна не съм слагал (идва доста над максимума с 4.3)

2. Автоматик - споменават се 4л. , аз при опресняване слагам 3л. (идва доста над максимума при по-голямо количество)

3. Раздатка - 0.5л.

4. Заден диференциал - 4л. общо (0.75л + 3л.)

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dinkoneychev said:

Здравейте, да внеса малко яснота по темата с маслата, 

4. Масло заден диф (на 2-те места се слага едно и също): ATF-Z1 или DPSF-II

2. Масло на скоростна кутия (автомат): ATF-DW1, да не влизам в подробности, но това не се слага на заден диф...

ATF-Z1 е старата разработка  на маслото за автомат,новото е ATF-DW1 .

Така че това обезсмисля точката 2.

Не е голяма яснотата.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, CARPERA написа:

ATF-Z1 е старата разработка  на маслото за автомат,новото е ATF-DW1 .

Така че това обезсмисля точката 2.

Не е голяма яснотата.

 

Не е вярно това, което казвате...И в момента в АТО24 има масло ATF-Z1... ATF-DW1 е специално разработено за кутията и НЕ БИВА да се слага на заден диф...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ATF-DW1 е нова разработка и се препоръчва за по-новите автомати - след 2008-ма.

За по-старите и ATF-Z1 си е ОК. Все още ги има налични и двата вида, и едва ли е случайно.

Отзад и на 2-те места на моят КВ1 - 2007-ма, може да се наливат и 2-та вида - според Юби-Ко.

Принципно механиката и пакетите съединители в АТ и SH-AWD са еднакви и разработени в началото на века.

Но е факт че в автомата маслото се захабява по-бързо, а и работи на по-високи температури, та новото би му било по-сгодно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
54 minutes ago, dinkoneychev said:

Не е вярно това, което казвате...И в момента в АТО24 има масло ATF-Z1... ATF-DW1 е специално разработено за кутията и НЕ БИВА да се слага на заден диф...

Маже би  ще обясниш това НЕ БИВА,ATF-Z1 и ATF-DW1 са взаимно заместими.

При ATF-DW1 е подобрена термостабилността ,охлаждащите и смазочните му свойства.

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...