Ivan B 119 #1 Публикувано 12 Април, 2023 Миналата година смених водчите на всички спирачни апарати, но тропането си остана. КОгато ритна предните гуми, се чува яко дрънчене на метал. Сутринта бях в сервиз да сменя маслото и казах на майстора за металното дрънчене. Човекът слезе в канала под колата и каза, че това е от спирачните апарати. Имали луфт и се клатели. Въпросът ми е, освен смяната на водачите, какво друго да се направи, за да се махне луфта? Има ли подходящи майстори в Пловдив? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KroGh 17 #2 Отговорено 13 Април, 2023 Накладките нови ли са? При мен се получава като се изхабят накладките и почва едно дрънчене по неравности. Като натисна леко спирачката и спира да дрънчи, защото обира луфта, който се получава от износените накладки.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #3 Отговорено 13 Април, 2023 Накладките са износени наполовина. При леко натискане на спирачката по неравности и при мен дрънченето спира. Дрънченето се усеща, само по ръбчета на асфалта, но не и по големи неравности. Скобите които укрепват накладките, не би ли трябвало да предпазвват от това дрънчене? Моите скоби са здрави. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1842 #4 Отговорено 13 Април, 2023 Тропането ще изчезне, когато сложиш подходяща смазката на водачите. Дозировката също е важна. На единия от водачите, имаш и гумен О пръстен, та го погледни и него. Ако смяташ че проблема не е от водачите, а от накладките, има такива накладки с 3 пера/скоби, които влизат в буталото и няма да дрънчат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #5 Отговорено 13 Април, 2023 On 4/12/2023 at 4:02 PM, Ivan B said: Миналата година смених водчите на всички спирачни апарати, но тропането си остана. КОгато ритна предните гуми, се чува яко дрънчене на метал. Сутринта бях в сервиз да сменя маслото и казах на майстора за металното дрънчене. Човекът слезе в канала под колата и каза, че това е от спирачните апарати. Имали луфт и се клатели. Въпросът ми е, освен смяната на водачите, какво друго да се направи, за да се махне луфта? Има ли подходящи майстори в Пловдив? Интересно казал майстора имали луфт.....къде не можа ли да обясни. Ние тук гадаем само. Освен водачи се сменят маншончета гумени уплътнения по водачите ,и всички пластини те притискат добре накладката и не и дават да хлопа ,ако е от нея. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #6 Отговорено 13 Април, 2023 Водачите ги смених миналата година и са смазани с греста в комплекта. Сложени и са новите маншончета от комплекта. "О" пръстенът си беше ОК. Днес си завъртах гумите и докато баха свалени предните, хванах с ръка спирачния апарат и го разклатих. Е, мърда, мискинина аксиално и брат му също. Нямаше много време да поразгледам обстойно и да почуквам тук там, но тези дни ще сваля едното колело и ще правя опити. То се е видяло, че ако сам не си помогна, няма кой. Майстори.....мани, мани. Ще снимам, как се клати апарата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #7 Отговорено 17 Април, 2023 Ей тъй дрънчи. VID_20230415_164702.mp4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #8 Отговорено 17 Април, 2023 Ей така се клатят апаратите, макар че поред някои, било нормално. Колеги, да попитам, водачите имат ли водещи втулки, в които влизат и сменят ли се? https://www.youtube.com/shorts/ptyOskHGmDY 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #9 Отговорено 17 Април, 2023 On 4/13/2023 at 9:37 PM, Ivan B said: Водачите ги смених миналата година и са смазани с греста в комплекта. Сложени и са новите маншончета от комплекта. "О" пръстенът си беше ОК. Днес си завъртах гумите и докато баха свалени предните, хванах с ръка спирачния апарат и го разклатих. Е, мърда, мискинина аксиално и брат му също. Нямаше много време да поразгледам обстойно и да почуквам тук там, но тези дни ще сваля едното колело и ще правя опити. То се е видяло, че ако сам не си помогна, няма кой. Майстори.....мани, мани. Ще снимам, как се клати апарата. Какво визираш под О пръстен ,смени и него измери старите водачи ,да няма разминавяне в дебелината с тези новите. Сам ще свършиш всичко по-добре при желание. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #10 Отговорено 17 Април, 2023 Да не дрънка железния щит ?! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #11 Отговорено 17 Април, 2023 Може да си сменил водачите с нови, но ако леглата им, в супортите, са износени, луфтът остава. Като гледам клипчето - това ще да е най-вероятно. Решението е рециклиране на супортите, или подмяна с не износени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #12 Отговорено 17 Април, 2023 Имах един познат, караше едно бързо митсубиши, и му дрънчаха "спирачките" и каза, че нарочно има някакъв луфт в накладките, за да се охлаждат, дрънчи като нещо с отчетлив луфт, все едно с сложил диск 25мм, а то си сака диск 28 и едната накладка хлопа... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #13 Отговорено 17 Април, 2023 Преди 3 часа, CARPERA написа: Какво визираш под О пръстен ,смени и него измери старите водачи ,да няма разминавяне в дебелината с тези новите. Сам ще свършиш всичко по-добре при желание. "О" пръстена е уплътнението, което е в края на долния водач. Върви си комплект с новите водачи. Старите водачи ги няма, в боклука са. Тези ми ги дадоха, като за моя спирачен апарат. Преди 2 часа, dandilov написа: Може да си сменил водачите с нови, но ако леглата им, в супортите, са износени, луфтът остава. Като гледам клипчето - това ще да е най-вероятно. Решението е рециклиране на супортите, или подмяна с не износени. Баш това ме интересува. Тези супорти имат ли водещи втулки или има просто дупка в метала? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #14 Отговорено 17 Април, 2023 Преди 2 часа, jungles написа: Да не дрънка железния щит ?! Не е той. Като натисна спирачките, дрънкането спира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #15 Отговорено 18 Април, 2023 (Редактирано) Е как ще е нормално да тропа така? Имаш проблем със спирачките или някаква част по колата и го оправи, това със сигурност не е нито нормално, нито безопасно. То лопа на разпад. На мен ми звучи като лопане на ламарина а не на спирачен апарат ама този който го гледа трябва да ти каже, така е трудно. Супорт нов е около 120лв.- 150лв. в момента с отстъпките. Винаги можеш да вземеш от морга 2 апарата и да ги рециклираш и да ги поставиш ако проблема е в тях. Редактирано 18 Април, 2023 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове