Jump to content
Peko

Труден първи старт на мотора?

Recommended Posts

Преди 10 часа, inspektora написа:

Не се разбира от темата, колата с автомат ли е или ръчна кутия, но ако е ръчна, опитай най-простото - пали с натиснат педал на съединителя, за да не въртиш и първичния вал на кутията, която е с много по-гъсто масло.

Моя грешка. Колата е ръчка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Legend91 написа:

При мен също примигва, но пали. Даже, аз съм сложил LED крушки, чиято консумация е колко? Нищо. Мисля че и на предната кола (тя винаги и на топло и на студено въртеше повечко) също примигваше. Би трябвало да е нормално, предвид колко много ток черпи стартера? Колегата Dandilov, същи много правилно те ориентира: налягане на горивото. Но на стара кола как да не и пада налягането? Оня ден сменяха горивния филтър, горивото си тече като побъркано през целите 5 мин докато го сменяха. Което значи че налягането е бая високо, как да не падне при минусови температури през нощта? Той антифриза се свива....на гумите налягането пада от студа, мисля нормално е и на горивото да падне

Не мисля че мигането на подсветката е нормално, но може и да бъркам. Доколкото знам при палене не трябва да пада волтажа повече от 2V. Т. Е около 10.5V трябва да е при здрав акумулатор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще дам и аз съвсем пресен пример със случка от съвсем скоро, пък колегата Peko да си направи изводите. Края на 2022 г, декември. Старият ми YUASA, 3000 серията, 8 годишен и половина. Вече беше тръгнал да заминава. Оставих я няколко дни без да я паля и в първите дни на януари 2023 г, тръгвам да я паля, задави се няколко пъти и до там беше. Помъчих я 2-3 пъти да я повъртя за по 4-5 секунди и се отказах, за да не прецакам нещо. Месец по късно, февруари 2023. Чисто нов YUASA, 5000 серия, замерен преди да го закача, показва 12,93 V. Слагам го, твърдо убеден, че ще запали от първия път - йок! Чисто нов акумулатор. Първият опит за запалване с новия акумулатор беше абсолютно същия като последния опит със стария. Извадих ключа, изчаках половин минута, и при втория опит с въртене на стартера около 5-6-7 секунди, взе да завърта, захапа и запали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата реално е пробвана с 4 акумулатора. Този който си бе на колата, 1 60Ah, после купих нов Варта, след няколко дни го проверих и при палене падаше на 8V, замениха го с нов гаранционен и новия пада до 9,8, като до толкова падаше и този 60Ah. Този за проба бе свален от малко дизелово камионче и с него запали преди 3дни при тоя студ, като не бе палено около 15дни. Не мисля че проблема е в акумулатора. Според мен е някъде по токовете, но нямам идея от къде. За това ми звучи логично нещо в алгернатора да е, макар че зареждането е нормално според майстора. Утре дано успея да го замеря и да кача показанията тук за съвет

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравил съм да спомена че съм сменил и клемореда с нов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
14 hours ago, Peko said:

Не мисля че мигането на подсветката е нормално, но може и да бъркам.

 

Значи, да ти кажа, при мен и фаровете примигват (не гаснат, просто намалява светенето) и то само като се включи вентилатора на охлаждането. Това си е като да се включи мощен климатик вкъщи, крушките леко примигват, нали така?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждането е около 14,15v при изключени консуматори, а при включени фарове, подгрев на задно стъкло, парно на 3 и радио е 13,98V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко ти е в норми.

И при мен се е случвало да пали трудно, но когато я взех колата, а тя не беше карана като хората. В смисъл, карана по два три километра в задръствания и след това престой.

Като я подкарах само на дълги разстояния, освен че се развървя, изчезна и трудното палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.02.2023 г. at 23:42, stoyanz написа:

Всичко ти е в норми.

И при мен се е случвало да пали трудно, но когато я взех колата, а тя не беше карана като хората. В смисъл, карана по два три километра в задръствания и след това престой.

Като я подкарах само на дълги разстояния, освен че се развървя, изчезна и трудното палене.

А волтажа при палене на колко ти пада колега? Това ме води на мисълта за почистване на дросел. Аз също я карам в повечето случаи на по 2-3км 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/10/2023 at 6:40 PM, Peko said:

Колега примигва ли ти подсветката на таблото и аудиосистемата докато върти мотора

Примигваше докато не ревизирах стартера. Сега не го забелязвам, може би съвсем леко при първия старт на студено сутрин, но е нормално.

Да не би да са те баламосали с ревизията нещо и да не са го оправили като хората?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.02.2023 г. at 0:00, Peko написа:

А волтажа при палене на колко ти пада колега? Това ме води на мисълта за почистване на дросел. Аз също я карам в повечето случаи на по 2-3км 

Тази сутрин замерих, но при температурата +4 градуса. Ще те разочаровам, но волтажа не мръдна - 12,68V. Опитах да запаля пак, получи се като леко задавяне и чак на третото въртене запали. Волтажа остана същия. Тия дни дават да паднат температурите и ако са под нулата ще премеря пак, но с това драстично падане при теб, ми се струва, че наистина имаш някакъв проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 16.02.2023 г. at 16:08, Jenti написа:

Примигваше докато не ревизирах стартера. Сега не го забелязвам, може би съвсем леко при първия старт на студено сутрин, но е нормално.

Да не би да са те баламосали с ревизията нещо и да не са го оправили като хората?

Странното е че ревизия на стартера е правена от 2ма майстори, като и двамата са ми познати и изключвам варианта умишлено да са ме баламосали. По скоро ако има нещо по специфично в нашите стартери и не го знаят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен от стартер от какво друго може да пада волтажа? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 2/11/2023 at 10:57 AM, Peko said:

Акумулатора го изключих като причина. Със стария при палене падаше на 8V и го смених с нов с който пада до 9.8V, което мисля че е много. И със стария и с новия пали по един и същ начин. Пробвах няколко дни  и с 60A акумулатор зареден, но нямаше промяна в паленето. И с този акумулатор при палене пак падеше до 9.8 V. Ще пробвам варианта с описване то на силовите кабели и връзки, спирането на газта/макар че и преди да я сложа бе така/ и ще се пазаря в по кратък срок да ревизират и алтернатора. Още днес ще гледам да замеря стойностите на зареждане с и без консуматори и ще ги напиша

@Peko

Това така и не го направи,направи го и напиши стойностите.

Алтернатор  трябва да се ревизира.

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направил го е човека, малко по нагоре писа +/- 14V . Добре му е алтернатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, CARPERA написа:

@Peko

Това така и не го направи,направи го и напиши стойностите.

Алтернатор  трябва да се ревизира.

Направих го и го написах. "Зареждането е около 14,15v при изключени консуматори, а при включени фарове, подгрев на задно стъкло, парно на 3 и радио е 13,98V" Уж всичко е наред но... 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресия мерил ли си на цилиндрите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.02.2023 г. at 23:18, borko 30 написа:

Компресия мерил ли си на цилиндрите ?

Не съм мерил. Ако има проблем там би ли се повлияло от температурата

Редактирано от Peko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да .Сдухан мотор ,студен трудно пали .Така или иначе карай поред нещата -почистване дросел и така нататък ,докато откриеш проблема .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе много глупости изчетох и реших и аз да се включа. На Хонда Стартера е с РЕДУКТОР и нищо не може да го забави или спре освен лоша връзка или ниско входно напрежение, ако е изправен. Пада на напрежение ти е много голям все едно е на товарна вилка и не е нормално. Аз на твое място бих извадил стартера и бих го занесъл на хора, които разбират и ще  прегледат както за електрически така и за механични проблеми.

На 11.02.2023 г. at 23:31, Peko написа:

Забравил съм да спомена че съм сменил и клемореда с нов

Преди смяната как беше?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам и аз темата на колегата, за да не отварям нов пост да попитам нещо за напрежението. След като сваля акумулатора и го сложа в топла стая, седмици наред държи 12.9 V без да пада. Когато обаче го оставя една само за една нощ в колата закачен, пада сутринта на 12.68 V. Говорим за нов акумулатор. Нормално ли е това? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако  беше чел внимателно, щеше да видиш малко по-горе, че и аз съм измерил такова напрежение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох внимателно по-нагоре твоето 12.68. Но въпросът ми има по-голяма конкретика. Ясно е, че като е закачен колкото и да е малко пада за поддръжка на компютри и чудесии. Просто ми се струва голяма разликата между 12.9 разкачен и падане до 12.68 само за една нощ за чисто нов акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си си отговорил. Карай си колата с кеф човек и не се вкарвай в ненужни сериали.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, krasimir_01 написа:

Абе много глупости изчетох и реших и аз да се включа. На Хонда Стартера е с РЕДУКТОР и нищо не може да го забави или спре освен лоша връзка или ниско входно напрежение, ако е изправен. Пада на напрежение ти е много голям все едно е на товарна вилка и не е нормално. Аз на твое място бих извадил стартера и бих го занесъл на хора, които разбират и ще  прегледат както за електрически така и за механични проблеми.

Преди смяната как беше?

Няма промяна при смяната на клемореда

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.01.2023, след 6 дни без да я паля, стояла на минусови температури, ето така запали (след като й подадох газ). След това я угасих и опитах отново да запаля! БЕЗ проблем! Одма, дет викат в някои региони. Първоначално си помислих, че е заради студеното време и т.н., след като следващите няколко дни палеше безпроблемно! Обаче, до Април месец ми го направи още два или три пъти, като последният път беше най-изненадващо! Бе;е топъл ден, сутринта си запали, пътувах до работата (около 12км.) и следобед към 14-15ч. при плюсови температури, пак го направи.  Колата ми е Акорд 8, 2.0 156к.с. комби, ръчна скоростна кутия. Мислех си хиляда варианта и така или иначе още съм си в Германия и към 18.05. ще пристигна в България и там ще я гледам. Колата е с газова уредба Prince. Време й е за реглаж на клапаните. Свещите са сменени преди около 30 000+ километри. Мисля си, че проблема е в един от горивните филтри - или този на бензина или този на газовата, който се сменя след повече километри. предполагам, че и колегата е със сходния проблем. Но качвам и видео, което да покаже какво точно се случи. 

 

    Поздрави! Лек път и здрави гуми! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Peko има ли развитие по темата? При мен с друга кола се случва същото. Акумулатора пада само до 10,5 волта, но пак си е спад, при положение, че на контакт е 12,3 волта 

@AleXcHo_S600 горе-долу така пали и при мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

electric28 - Няма никакво развитие, но моята кола няма нищо общо с паленето на AliXcHo_S600.  При моята първото палене сутрин е трудно при минусови температури. Завърта трудно и всичкото осветление мига в синхрон с въртенето на стартера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...