Jump to content
max-1

Смяната на маслото на автоматична скоростна кутия на Хонда Акорд 6ген.  от 1999/2001 год

Recommended Posts

Здравейте колеги ! Къде в Пловдив може да се извърши смяната на маслото на автоматична скоростна кутия на Хонда Акорд 6ген.  от 1999/2001 год.  и колко / горе-долу/ ще струва ? Колата я имам от 20 год. и е на 200 000 км. Маслото е само 2-3 пъти доливано и не е сменяно та за това питам .... Предварително благодаря !!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, не мога да препоръчав сервиз в Пловдив, но искам да питам защо ще сменяш цялото масло?

Ако колата е от двадесет години при теб, значи имаш пълна сервизна история и наблюдения над нея, което е истинска рядкост. В тази връзка, след като е опреснявано по книжка, има ли нещо притеснително в превключването - ритане, колебание? Оригинална течност ли е използвана? Какъв е цветът в момента?

Ако няма проблем бих продължил с еднократно доливане и не бих рискувал с пълна смяна - разбирай машинна такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, че ми отговаряш. Да точно в това ми е притеснението, че започна да ритане и се колебание. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/30/2022 at 5:38 PM, MAX-1 said:

Здравейте колеги ! Къде в Пловдив може да се извърши смяната на маслото на автоматична скоростна кутия на Хонда Акорд 6ген.  от 1999/2001 год.  и колко / горе-долу/ ще струва ? Колата я имам от 20 год. и е на 200 000 км. Маслото е само 2-3 пъти доливано и не е сменяно та за това питам .... Предварително благодаря !!!!

За тези километри и повечето ако са градски режим,минимум еди път трябва да е опреснявано,аз бих го опреснил 2.

Изчакал си доста направи го в най скоро време ,дано не е късно.

Маслото се опреснява не се сменя цялото.

Това с доливането не знам откъде ти е хрумнало,или е на някой майстор простотиите.

това е маслото

1027915897_(2).thumb.jpg.d065f73e337cbf85b505ed4e5deb1105.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доливане и опресняване са 2 различни неща!

Първото е ако нивото намалява, а при ск. кутия това означава теч, който трябва да се отстрани.

Второто е през определени км, предписани в инструкцията.

Предполагам иде реч за опресняване и докато няма сериозни проблеми с автомата е силно препоръчително да се прави именно това - източва се колкото изтече от долната пробка и се налива свежо, докато почне да сълзи от контролната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря за отговорите !!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, CARPERA написа:

За тези километри и повечето ако са градски режим,минимум еди път трябва да е опреснявано,аз бих го опреснил 2.

Изчакал си доста направи го в най скоро време ,дано не е късно.

Маслото се опреснява не се сменя цялото.

Това с доливането не знам откъде ти е хрумнало,или е на някой майстор простотиите.

това е маслото

1027915897_(2).thumb.jpg.d065f73e337cbf85b505ed4e5deb1105.jpg

Да точно с това го долях, но няма промяна 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се долива!

Сменя (опреснява)се .

Опреснява обикновено с 2.5 до 3л незнам за твоя модел колко е, защото при отваряне от долната пробка не се източват всичките литри от автомата.

Ти  какво точно направи и с колко литра.

Ако си долял което е корено различно някъкви милилитри нищо не си направил ,ще става по зле.

Извади щеката и на бала салфетка снимай да видим цвета на мяслото.

527971282_viber__2021-01-05_21-45-57.jpg.cf0f761bd0e9939744419bd8f0bb1e8c.thumb.jpg.46a2855dfe83fdf5f19ca4fa58b30cf0.jpg

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MAX-1 ,

Аз да попитам, преди да си почнал с опресняването:

1. Кога рита? Когато местиш лоста от "Р" на "R", или в движение, когато сам си сменява предавките?

2. Дефинирай "колебания". Какво точно се случва?

 

Ако рита при местене на лоста от "Р" на "R", има вероятност ти да си причината, а не маслото. Има си процедура за паркиране на автоматик. Ако не я спазваш, ще рита зверски.

За останалото, когато отговориш на въпросите ми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дълго пътуване на първият светофар при спиране .... рита,  а след това при потегляне трябва по осезателно да се натисне педала, защото има нещо като забавяне. На дълъг светофар я слагам на неутрална. Рита само напред, когато потеглям и когато спирам .

 

Редактирано от MAX-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Не се долива!

Сменя (опреснява)се .

Опреснява обикновено с 2.5 до 3л незнам за твоя модел колко е, защото при отваряне от долната пробка не се източват всичките литри от автомата.

Ти  какво точно направи и с колко литра.

Ако си долял което е корено различно някъкви милилитри нищо не си направил ,ще става по зле.

Извади щеката и на бала салфетка снимай да видим цвета на мяслото.

527971282_viber__2021-01-05_21-45-57.jpg.cf0f761bd0e9939744419bd8f0bb1e8c.thumb.jpg.46a2855dfe83fdf5f19ca4fa58b30cf0.jpg

 

Нещо средно между розовото и светло кафявото, но повече е розово 

IMG_2985.JPG

Редактирано от MAX-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, Krasi-mir написа:

@MAX-1 ,

Аз да попитам, преди да си почнал с опресняването:

1. Кога рита? Когато местиш лоста от "Р" на "R", или в движение, когато сам си сменява предавките?

2. Дефинирай "колебания". Какво точно се случва?

 

Ако рита при местене на лоста от "Р" на "R", има вероятност ти да си причината, а не маслото. Има си процедура за паркиране на автоматик. Ако не я спазваш, ще рита зверски.

За останалото, когато отговориш на въпросите ми.

......... все пак я имам от 20 год. а това с ритането се получава при потеглянето и при спирането. Това започна да го прави от това лято. Между временоо съм сменил 2 акорд V , 2,2 VITEC с никакви забележки за 20 год. И няколко сивика. ...... знам как трябва да върви една Хонда   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, както го описваш, най-вероятно е от маслото.

Имах подобни проблеми с първото ми CR-V. Риташе и при потегляне, и по време на движение. Също, при превключване на предавки, между 3-та и 4-та, буксуваше. Особено осезаемо беше, когато "смачкам" газта за да се активира "кикдауна". Двигателя реве, колата стои. Буквално боксуване на съединител.

След цялоста смяна на маслото нещата се пооправиха, станаха едва забележими.

Маслото си го сменявах сам. Четири опреснявания по 3л едно след друго, с каране по 5-6км между всяко опресняване.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега, че нещо се обърках.

 

Във връзка с коментара на Цецо, моля уточни какво имаш предвид под доливане? Че си източил от пробката и си налял същото количество прясно масло - т.е. така нареченото опресняване. Или просто си преценил, че нивото е ниско и си долял малко?

 

Цветът на снимката ти не е ОК. В момента е най-лесно и направо задължително да извършиш горепосочената процедура с опресняване няколко пъти, докато замениш почти цялата течност по този начин, а не чрез машина.

 

Не си написал каква точно е скоростната кутия, но съм попадал на информация, че кутиите в Акорд от тези години може да са проблемни. Препоръчвам да отидеш до Бултрако в Пловдив или София за диагностика на кутията или както си написал в началото на темата - някой да препоръча специализиран сервиз за автоматици с добър диагностик.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се стигне до професионален ремонт:

Ще ти дам на лични контакт за Майстор по автоматици в Пловдив.

По спомен, същият човек май го коментираха като добър майстор в една друга тема тук във форума.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем в автоматика може да се открие от комп. тест само ако на таблото мига "D"!

Опресняването е най-безболезнено, но в описания случай може да е полезна и проверка / промивка на цедките в соленоидите.

Забавянето в задействането на трансмисията е от ниско налягане - тоест намалена проходимост в каналите на въпросната предавка, но пак се почва от соленоида и, понеже е отвън на кутията. При малшанс, полепите от фрикционен прах са навсякъде, но при престой се отаяват във вътрешния филтър, а при загрято масло в продължително движение се разнасят и е божа работа къде ще заседне нещо.

Описаната от Краси няколкократна процедура с опресняването помага, защото голяма част от тях изтича, а с машина под налягане се набива по теснотиите и после пак се активизира. Но е препоръчително да се прави през стотин, а не хиляди  км. и след продължително каране, за да са в маслото, а не утаени. Но щом лашка само на 1-ва, може просто да е от износен пакет на фрикционите и.

Самото лашкане също е с въпрос! Ако се усеща някъде отпред, а не в седалката - това са тампони ма мотор и кутията. Ако лашва обаче цялата кола, те са наред и наистина сработва по-твърдо. А при спиране лашва, просто защото автомата спира на 3-та и чак на място вкл. 1-ва, тоест спирането не е повод за притеснение. Разбира се, при студен старт лашването е по-осезаемо, защото маслото в кутията е студено, както и моторът е с високи обороти - на смукач.

Всичко това споделям защото имах такава кола и знам поведението и. Карах я 11 години и забавяне в реагирането и боксуване не съм имал, но си лашваше лекичко и това не се промени въпреки процедурите. Така я взех, така я продадох и все още си е така. Това не ме дразнеше, но в началото се афектирах от това че при голям баир на втора, сменяше към първа доста осезаемо. Това само в баир! На равно и по надолнище го нямаше, както и да сритвах газта.

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ,

Krasi-mir

Transporter   и  на всички колеги. Утре съм на майстор, който препоръчах те и ще пиша ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуваш Honda ATF и сменяш маслото.

Това че си я карал толкова дълго без да обслужиш автомата е твой пропуск.

Маслото по снимката ти е доста зле,трябва поне 2 опреснявания през пробег от 2-3хил км.

Това че си имал други Хонди ако са автоматици и не си обслужил автомата ,е било чист късмет да са без проблемни автоматите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MAX-1 ,

Докъде стигна с ремонта?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............ Ходих ! Говорих ме с майстора . Той изпуши една цигара и каза, да не я пипам.  " Карай докато може" ...... това му бяха думите !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, от така даденият отговор бих си направил два извода: 

1. Може би се има предвид, че нещата могат да станат по-зле с опресняване или пълна смяна на маслото. Тоест нещо да тръгне да се чисти и запуши друго. Чувал съм не веднъж подобни твърдения. 

2. Майсторът да е преценил, че може да се вкара в продължителен филм с неясен край. На голяма част от специалистите по автоматици не им се занимава с хондови такива поради една или друга причина. 

Честно казано, проследявайки проблема при моя акорд не знам, дали няма известно основание. След 2-3 опреснявания, 5 пъти собственоръчно чистене на всички соленоиди, в крайна сметка от 6000км. карам в ръчен режим пропускайки 2ра скорост, която буксува. Иначе тръгва на стрела, а от 3 към четвърта включва като във видео игрите за части от секундата. Тия акорди 6-ца като минат 200000км и вече е Божа работа колко ще им изкарат кутиите. (на @ceco_accord  акордът не попада в тази категория, той е правен на друга планета от отдавна изселили се японци и англичани). При теб проблемът не изглежда толкова задълбочен, а и не става ясно от всичко писано в крайна сметка дали си доливал, колко си долял или по-скоро си опреснявал според предписанията. На твое място бих опитал с опресняване с оригинално масло, което като процедура могат да свършат във всеки пункт за смяна на масла стига да им донесеш маслото и да имат по-дълга фуния. Както и почистване на външните соленоиди, ако смяната не даде подобрение. В заключение мога да кажа, че фразата  " Карай докато може" е възприета форма на учтиво и дългосрочно довиждане на хора, които познават добре марката, щото тя наистина ще "може" още дълго. 

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!  Търся читав сервиз/майстор в Пловдив или Бургас за смяна на масло на двигател и опресняване на автоматичната скоростна кутия на Инсайта ми. Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пак ! Ходих при  Жоро Ауто-  ул.Гаганица . Смени маслото под налягане с някаква машина и направи промивка. Нямаше кой знае каква разлика. Каза да мина около 1000 километра и тогава ще се усети разликата. Ходих на море , върнах се и пак при него. Много приятен човек и винаги с разбиране се отнася. Направо ми каза да сложа добавка в маслото . Една инжекция ... и сега нещата се подобравят. Но кагато мина още 1000 км ще пиша  :)

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за обратната връзка, колега! А коя е вълшебната добавка понеже и аз гледах доста варианти като краѝна форма на реанимация, която да опитам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше най-скъпата от 70 лв . Не помня точно заглавието. Но от цялата гама само тя е 80 лв . Другите са по 30-40 лв . Само да отбележа , че смяната на скоростите става все по-мазна .

product_3527.thumb.jpg.b9e93871c8ee67ef17a6b874cc154881.jpg

Редактирано от MAX-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно тази добавка е с временен ефекта ,при следващото опресняване и без нея положението става много зле.

Автомата рита като катър.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MAX-1 Градското движение през лятото и задръстванията убиват автомата. Моята започна с придърпване на 2-ра, след 10 - 15 хил км в шибания софийски трафик 2-ра започна да рита, и трета от превключваща без проблеми започна и тя едва-едва да придърпва ако оборотите на двигателя са ниски. Не е до маслото, защото съм го сменял "милион" пъти, просто в трафика прегрява и износването се увеличава в пъти. Изходът е ръчна кутия за града или да караш само вечер когато няма задръствания и температурите отвън са по-поносими, както и да не я пришпорваш и да държиш да сменя между 2 - 3 хил макс оборота. Бабешка работа, но ... Иначе маслото на автомат за градска кола трябва да се опреснява всеки 2 години или 50 хил км, за предпочитане даже да са по-малко. Тук идва другият въпрос, на кола която цял живот маслото не е сменяно дали е по-добре да бъде оставено така или да бъде сменено? Ако автомата е много износен, прашинките феродо в маслото ще "додават" към липсващата вече фрикция на фрикционите и обратно. Гадно, но това е положението... Нямаме нормална, човешка, градска инфраструктура. Какви са тези светофари през 20 метра с бутон за спиране на трафика, който всеки еко-откачалник да може да натиска, независимо дали ще пресича или не? Защо винаги светват червено точно когато наближиш? Визирам бул. Тодор Каблешков, а вероятно има и други такива, които на този апп са почти винаго в черно:

https://www.msn.com/en-xl/traffic?ocid=msedgntphdr&cvid=5331e05cf5494f788706cac8c4c34200

Защо когато има място за 5 ленти, са направени 2, а между тях наместен цял парк, а пък велоалеята: на пътя? В Германия един път не съм попадал в задръстване, а немците имат дори повече коли от нас!

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ Legend91   .... Много ти благодаря за коментара  ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минах 3000 км с добавката . Нещата са положителни. Доволен съм . Само по някой път като я натисна по - сербез, поритва .  Доволен съм . Трябва да я сменям ........... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...