CCord 236 #41 Отговорено 10 Февруари, 2023 (Редактирано) Преди 1 час, HondaExplorer написа: Колеги, ползвам темата да питам има ли някой с дизел, който кара с по-малък капацитет акумулатор от предписания? CR-V -то го взех с Yuasa 60Ah /550 А, черната 3000 серия и мислех, че ще имам драми зимата обаче днес на минус 4 градуса си врътна и запали на 2-рата секунда? Доколкото знам предписания е поне 72Ah/ 680А ама има ли проблем да си карам с този щом върти кучето? Проблема ти е точно НИКАКЪВ, и ако караш поне по 20 минути след стартиране на двигателя изобщо не се притеснявай, ако минутките на кормуване са повече от 30 след студен старт, няма да имаш проблем. При каране по-малко от 15 минути след студен старт може да го подлагаш на допълнителен дозаряд на 20 дни, всичко това при положение че се кара всеки ден, ако я караш 1-2 пъти в седмицата заряда става задължителен на 20-30 дни. Джиткай си докато усетиш че започва да умалява, след това пак в темата и дизел маняците ще ти подскажат какъв да си купиш. Редактирано 10 Февруари, 2023 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #42 Отговорено 10 Февруари, 2023 Акумулаторът не се определя от марката автомобил, кубатурата, вида гориво и т.н. Монтира се с приблизителни или еднакви характеристики с тези, предвидени от производителя. Причините са свързани с това, че ако не изберете правилен капацитет на батерията, алтернаторът няма да зарежда правилно акумулатора. В следствие на това, акумулаторът ще се нуждае от смяна доста по - често. Проблемите много рядко са от проблем със силата на батерията, по - вероятни са проблеми със стартер, алтернатор, утечка и т.н. Проверявайте всички компоненти и едва след това подменяйте акумулатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #43 Отговорено 11 Февруари, 2023 Преди 8 часа, psp 276 написа: кубатурата, вида гориво и т.н Това не е вярно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #44 Отговорено 11 Февруари, 2023 (Редактирано) Казвам, че тя не е от значение при положение, че се спази препоръката на производителя на автомобила, а не по принцип. Сега се надявам да е достатъчно ясно. Редактирано 11 Февруари, 2023 от psp 276 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #45 Отговорено 11 Февруари, 2023 (Редактирано) 10 hours ago, psp 276 said: Акумулаторът не се определя от марката автомобил, кубатурата, вида гориво и т.н. Монтира се с приблизителни или еднакви характеристики с тези, предвидени от производителя. Причините са свързани с това, че ако не изберете правилен капацитет на батерията, алтернаторът няма да зарежда правилно акумулатора. В следствие на това, акумулаторът ще се нуждае от смяна доста по - често. Проблемите много рядко са от проблем със силата на батерията, по - вероятни са проблеми със стартер, алтернатор, утечка и т.н. Проверявайте всички компоненти и едва след това подменяйте акумулатора. Твоето твърдение важи ако сложи акумулатор над предписаните 77 ah , алтернатора не е предвиден за това,той е сложил по малък, От вид гориво се определя,при дизела има подгряване,за това са двоино по-големи като ампери акумулаторите. Редактирано 11 Февруари, 2023 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #46 Отговорено 11 Февруари, 2023 Няма да казвам едно и също нещо трети път. Прав си, но тези неща са си предписани от производителя, както за дизелови така и за бензинови автомобили. Ако използвате правилния акумулатор по предписание и той се предаде бързо: 1. Имате технически проблем; 2. Акумулаторът е менте. Много по - често колите не са изрядни и по - рядко е виновен акумулаторът. Коментирам темата за да изкажа мнението си за акумулаторите и правилната им употреба. Те не са сложен и проблемен компонент. Те са проста батерия. Нуждае се от замяна понякога, лесно се установява и отстранява проблема с него. Има хора, които мислят, че щом се движи и пали колата значи няма проблем. Алтернаторът, стартерът и консумацията на ток в колата са от основно значение и правилната им работа води до по - дълъг живот на батерията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #47 Отговорено 11 Февруари, 2023 (Редактирано) @HondaExplorer Основният проблем на малкия акумулатор е, че ще изкара по кратко време от големия, при равни други условия. Това е така, защото с времето капацитета и стартовия ток спадат поради стареене и логично, големият акумулатор има по-голям запас до достигане на възможния минимум. Щом този ти върши работа, карай си го докато може, а след това си купи по-голям, ако искаш да те изкара дълго време. Редактирано 11 Февруари, 2023 от inspektora 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #48 Отговорено 11 Февруари, 2023 (Редактирано) Преди 2 часа, psp 276 написа: Ако използвате правилния акумулатор по предписание и той се предаде бързо: 1. Имате технически проблем; 2. Акумулаторът е менте. ........Алтернаторът, стартерът и консумацията на ток в колата са от основно значение и правилната им работа води до по - дълъг живот на батерията Струва ми се, че тук се изпуска и начинът на експлоатация, понеже един акумулатор, който се ползва на кратки разстояния, ще си замине по-бързо без значение дали липсва технически проблем или не е менте. В този ред на мисли по-малкият акумулатор може ли да навреди на стартера или алтернатора? Тоест имаме ли критично значение на тези 12Ah и 130A стартов ток по-малко? Колко дърпа стартера и пържи ли много малкия акумулатор или все пак има запас? От друга страна алтернаторът натоварва ли акумулатора с много по-висок заряден ток или токът би бил същия и с голям акумулатор, но времето за възстановяване на големия ще е просто по-голямо? Редактирано 11 Февруари, 2023 от HondaExplorer 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове