vladimir8507 14 #41 Отговорено 24 Август, 2022 На 8.07.2022 г. at 21:24, Недьо написа: След доливане на 1 литър масло и пробег 660 километра, пак е на минимум. Направо ще полудея. Колега, оправи ли проблема? При мен се получи абсолютно същия резултат преди 3 години, след ремонт на глава и смяна на клапани. За да не се мъчиш излишно, ще ти споделя моя опит и как го разреших. Първоначално бях сложил гумички Elring, че "били най-хубави". От същата марка и гарнитура за капака на главата. Първо тя протече като стара лейка, а разхода на масло беше близо 700мл на 1000км, при все, че преди ремонта на главата, тази кола на пипаше изобщо маслото. Смених отново гумичките, като този път сложих Victor Reinz. Разходът на масло спадна,но първоначално не изчезна напълно. След около още 5хил км обаче спря изобщо да пипа масло. От тогава вече съм правил три смени на масло, като за 10 000км спада от максимума, на средата между минимума и максимума. Слагам Q8 5W40 Междувременно обаче, по въпроса се изказаха всякакви майстори, специалисти по Хонда, самураи и шогуни: "Te хондите така си харчели нормално масло", "Хонда не била кола за пропан-бутан", "Скапвали сме ги тия коли с газовите уредби", "От високата температура на газта, цилиндрите си променяли формата и ставали като бурета", "Нищо не ставало от този двигател вече" и т.н. Така че, ако все още не си се оправил, слагай едни гумички Victor Reinz и потърпи още няколко хиляди километра. Твърде вероятно е нещата да се оправят и при теб по същия начин. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #42 Отговорено 25 Август, 2022 Това горе все едно аз съм го писал, само да допълня, че В. Рейнц изкарват около 50 хил. Слагайте от тях само на всмукателния, на изпускателните NOK Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #43 Отговорено 25 Август, 2022 Само да допълня, че и аз не смених сегментите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #44 Отговорено 25 Август, 2022 (Редактирано) Аз съм с гумички на клапаните Elring и вече 100 хил. км. нямам проблеми с разход на масло след ремонт на главата. Иначе гарнитурата на капака на главата трябва да е оригинална, отделно е важно колко NM се затяга, има и последователност. Редактирано 25 Август, 2022 от Mys7Ic 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #45 Отговорено 25 Август, 2022 Като са ти оправили клапаните се е дигнала компресията и са "подали" сегментите, възможен вариант. За да разбереш да ли са сегменти излизаш най добре на магистрала и я държиш постояно на високи обороти(колкото сърце ти даде но поне да отива към 5к) на 4та 3та предавка и колкото може на по висока скорост но внимавай че за 60км може да изхарчи повече от 1л. Ако разхода е зверски сменяш сегменти. Варианта да си за шлайфане е доста малък но възможен. Но все пак провери и картерните газове преди това. На един приятел акорда 1.8 му харчеше масло от малко антифриз! като доля и спря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #46 Отговорено 21 Септември, 2022 Да споделя след ремонт на главата, какво се случи и при мен. За съжаление сложих гумички "Елринг", без да се заинтересувам по-подробно поради добър предишен опит с тях. След ремонта - пушеци при първоначално палене с отчетлива миризма на изгоряло масло - всички знаете какво означава това - гумички на клапани. Пушекът се изчиства за 20-30 сек след палене, но ако престои пак няколко часа - отново пушек при първоначално. Колата отново при майстора ми, на който имам много голямо доверие - реши за всеки случай да провери и клапанчето на маслените пари от картера, но естествено не беше оттам. Изключи колата и след няколко минути огледа стеблата на клапаните с ендоскоп - сухи. След няколко часа обаче престой пак с ендоскопа се видя, че на единия цилиндър са омаслени. Купих гумички Виктор рейнц, нова смяна - без грам пушек от ауспуха при каквото и да е палене. Отделно се зарових по технически характеристики и установих защо "Елринг" са проблемни. 1. Размерите на сртеблото на клапана на нашите хонди според сервизното ръководство са следните или приблизително 6.6 мм: 2. Гумичките които продават Елринг за за клапан 7 мм, което е супер странно - всмукателни: - Изпускателни 3. Сега гумичките на Виктор Рейнц, които явно са правилния размер: Извод: Никога не слагайте Елринг 2 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #47 Отговорено 21 Септември, 2022 (Редактирано) За още по-нагледно: Видео с гумичките елринг: vlc-record-2022-09-21-12h39m59s-гумички елринг.mp4-.mp4 Видеото от днес с Виктор Рейнц: vlc-record-2022-09-21-12h46m29s-гумички виктор рейнц.mp4-.mp4 Редактирано 21 Септември, 2022 от digunan 3 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #48 Отговорено 21 Септември, 2022 Това с размерите на Елринг и В Рейнц го бях написал някъде. От ментаците само В. Рейнц са със правилния размер. Забравил съм размера, но мисля че на В. Рейнц бяха 6.3 вътрешно. Майстора ми поръча всички възможни гумички в наличност и ги наниза една по една, само на В. Рейнц паснаха. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #49 Отговорено 21 Септември, 2022 (Редактирано) Затова и се постарах - признаци онагледени с клипче, картинки с размери на клапани т. н. Дано цялата тема е в помощ на колеги с бъдещи ремонти на главата или най-малкото при смяна на гумички. Горе в картинките се виждат и правилните номера на гумичките на Виктор Рейнц, ако някой си прави колата с афтърмаркет, а не с оригинални. Още нещо полезно - цветът на пружинките на всмукателните клапани и при ВР и при елринг, предполагам и при други е сребърен/бял, а на изпускателните - черен. Редактирано 21 Септември, 2022 от digunan 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #50 Отговорено 21 Октомври, 2022 (Редактирано) Сетих се и за нещо още много важно и защо при мен се стигна до сравнително ранен ремонт след поставяне на газовото - след не повече от 60 к км при перфектна преди това кола. Тъй като аз сам си регулирам клапаните ми направи впечатление, че същите започват да стягат още на 14-15 к км след реглаж. Като под стягане имам предвид доста сериозно такова - пластина 0.05 едва влизаше на изпускателните. КОгато закарах колата на майстора си, тъй като е много съвестен, каза че има съмнения защо се получава така и провери делкото - нямаше никакво закъснение/предварение (забравих кое точно от двете ми каза - както и да е) - точно НУЛА градуса при необходими ОСЕМ. Поради тая причина ми обясни той ми стягат толкова бързо. Някой друг "майстор" явно си е оставил ръцете преди това при сваляне на делкото. Не го е проверил и регулирал с уред, както направи моя , а е сложил една отметка със секач и е мислил че всичко е наред при обратното сглобяване. Моя майстор ми показа колко малка е разликата при правилното зацепване на делкото - почти незабележима за окото по белега, който преди това са направили със секача. п.с. за протокола - близо 1500 км след ремонта и повторната смяна на гумичките, няма видим разход на масло. Дано и така си остане. Редактирано 21 Октомври, 2022 от digunan 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #51 Отговорено 21 Октомври, 2022 Добре е че даваш обратна връзка и чудесно че ситуацията е с положителен изход. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #52 Отговорено 24 Октомври, 2022 На 21.10.2022 г. at 15:30, digunan написа: Сетих се и за нещо още много важно и защо при мен се стигна до сравнително ранен ремонт след поставяне на газовото - след не повече от 60 к км при перфектна преди това кола. Тъй като аз сам си регулирам клапаните ми направи впечатление, че същите започват да стягат още на 14-15 к км след реглаж. Като под стягане имам предвид доста сериозно такова - пластина 0.05 едва влизаше на изпускателните. КОгато закарах колата на майстора си, тъй като е много съвестен, каза че има съмнения защо се получава така и провери делкото - нямаше никакво закъснение/предварение (забравих кое точно от двете ми каза - както и да е) - точно НУЛА градуса при необходими ОСЕМ. Поради тая причина ми обясни той ми стягат толкова бързо. Някой друг "майстор" явно си е оставил ръцете преди това при сваляне на делкото. Не го е проверил и регулирал с уред, както направи моя , а е сложил една отметка със секач и е мислил че всичко е наред при обратното сглобяване. Моя майстор ми показа колко малка е разликата при правилното зацепване на делкото - почти незабележима за окото по белега, който преди това са направили със секача. п.с. за протокола - близо 1500 км след ремонта и повторната смяна на гумичките, няма видим разход на масло. Дано и така си остане. За това писах в темата ти, при мен беше същото. А това за делкото, не е вярно. Няма значение положението, компа сам си променя момента на запалване, ако него прави значи има проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #53 Отговорено 24 Октомври, 2022 (Редактирано) Значи бай японец само си играе да пише и си губи времето с обяснения, че делкото СЕ настройва. В България обаче "знаем по-добре" - излиза някой и казва, че "както и да го сложиш, компютър има за тая работа". Хайде моля малко по-сериозно. Давам всичката обратна информация в темата на колегата за да е полезна при последващ ремонт на някой друг. А ти какво правиш - с абсолютна категоричност заявяваш "Това за делкото не е вярно" - може да кажеш, че според теб не е вярно, за да не объркаш някой. Това указание от книжката за сервизно обслужване сигурно е само за японци: Редактирано 24 Октомври, 2022 от digunan 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
D-D 33 #54 Отговорено 24 Октомври, 2022 Явно си чел, разбирасе и аз имам ръководството и съм го чел. За да го напиша категорично, значи съм сигурен. А сега рестартирай компютъра или откачи акумулатора и виж пак момента на запалване. Няма да пиша повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #55 Отговорено 24 Октомври, 2022 (Редактирано) Аз не съм майстор, не съм инженер и не мога да давам нужните съвети, нито да правя експериментите за които ме караш, защото даже не знам, какво трябва да видя след подобен експеримент. Не ми е необходим съветът ти, радвам се, че колата ми е направена, както го е написал някой, който си разбира от работата и е произвел автомобила, а не "бай Иван от Ямбол". Естествено е по нашите географски ширини, "бай Иван от Ямбол" да е много по-умен от някакъв си японец-инженер, но аз ще рискувам и ще се доверя на японеца този път. Много хубаво решение си взел да не пишеш повече, защото слушайки съветите ти, някой хора могат и да си скапят колите. п.с. то и без стабилизираща щанга може да се кара колата, нали? Хайде да спрем до тук излишния спам и да се опитваме да помагаме, а не да пишем за българската инженерна мисъл. Редактирано 24 Октомври, 2022 от digunan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
digunan 46 #56 Отговорено 9 Февруари, 2023 Да дам пак обратна информация - 5 хил. км след ремонта и след повторната замяна на елринг с виктор рейнц няма разход на масло. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове