Jump to content
Недьо

Проблем с маслото след ремонт на глава

Recommended Posts

На 8.07.2022 г. at 21:24, Недьо написа:

След доливане на 1 литър масло и пробег 660 километра, пак е на минимум. Направо ще полудея. 

IMG_20220524_162341.jpg

IMG_20220524_161813.jpg

IMG_20220708_174608.jpg

IMG_20220708_174653.jpg

 

Колега, оправи ли проблема?

 

При мен се получи абсолютно същия резултат преди 3 години, след ремонт на глава и смяна на клапани.

За да не се мъчиш излишно, ще ти споделя моя опит и как го разреших.

 

Първоначално бях сложил гумички Elring, че "били най-хубави". От същата марка и гарнитура за капака на главата.

Първо тя протече като стара лейка, а разхода на масло беше близо 700мл на 1000км, при все, че преди ремонта на главата, тази кола на пипаше изобщо маслото.

 

Смених отново гумичките, като този път сложих Victor Reinz. Разходът на масло спадна,но първоначално не изчезна напълно.

След около още 5хил км обаче спря изобщо да пипа масло. От тогава вече съм правил три смени на масло, като за 10 000км спада от максимума, на средата между минимума и максимума. Слагам Q8 5W40

Междувременно обаче, по въпроса се изказаха всякакви майстори, специалисти по Хонда, самураи и шогуни: "Te хондите така си харчели нормално масло",  "Хонда не била кола за пропан-бутан", "Скапвали сме ги тия коли с газовите уредби", "От високата температура на газта, цилиндрите си променяли формата и ставали като бурета", "Нищо не ставало от този двигател вече" и т.н.

 

Така че, ако все още не си се оправил, слагай едни гумички Victor Reinz и потърпи още няколко хиляди километра. Твърде вероятно е нещата да се оправят и при теб по същия начин.

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това горе все едно аз съм го писал, само да допълня, че В. Рейнц  изкарват около 50 хил. Слагайте от тях само на всмукателния, на изпускателните NOK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня, че и аз не смених сегментите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с гумички на клапаните Elring и вече 100 хил. км. нямам проблеми с разход на масло след ремонт на главата. Иначе гарнитурата на капака на главата трябва да е оригинална, отделно е важно колко NM се затяга, има и последователност.

Редактирано от Mys7Ic
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като са ти оправили клапаните се е дигнала компресията и са "подали" сегментите, възможен вариант. За да разбереш да ли са сегменти излизаш най добре на магистрала и я държиш постояно на високи обороти(колкото сърце ти даде но поне да отива към 5к) на 4та 3та предавка и колкото може на по висока скорост но внимавай че за 60км може да изхарчи повече от 1л. Ако разхода е зверски сменяш сегменти. Варианта да си за шлайфане е доста малък но възможен. Но все пак провери и картерните газове преди това.

На един приятел акорда 1.8 му харчеше масло от малко антифриз! като доля и спря.

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с размерите на Елринг и В Рейнц го бях написал някъде. От ментаците само В. Рейнц са със правилния размер. Забравил съм размера, но мисля че на В. Рейнц бяха 6.3 вътрешно. Майстора ми поръча всички възможни гумички в наличност и ги наниза една по една, само на В. Рейнц паснаха.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова и се постарах - признаци онагледени с клипче, картинки с размери на клапани т. н. Дано цялата тема е в помощ на колеги с бъдещи ремонти на главата или най-малкото при смяна на гумички. Горе в картинките се виждат и правилните номера на гумичките на Виктор Рейнц, ако някой си прави колата с афтърмаркет, а не с оригинални. Още нещо полезно - цветът на пружинките на всмукателните клапани и при ВР и при елринг, предполагам и при други е сребърен/бял, а на изпускателните - черен. 

Редактирано от digunan
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се и за нещо още много важно и защо при мен се стигна до сравнително ранен ремонт след поставяне на газовото - след не повече от 60 к км при перфектна преди това кола. Тъй като аз сам си регулирам клапаните ми направи впечатление, че същите започват да стягат още на 14-15 к км след реглаж. Като под стягане имам предвид доста сериозно такова - пластина 0.05 едва влизаше на изпускателните. КОгато закарах колата на майстора си, тъй като е много съвестен, каза че има съмнения защо се получава така и провери делкото - нямаше никакво закъснение/предварение (забравих кое точно от двете ми каза - както и да е) - точно НУЛА градуса при необходими ОСЕМ. Поради тая причина ми обясни той ми стягат толкова бързо. Някой друг "майстор" явно си е оставил ръцете преди това при сваляне на делкото. Не го е проверил и регулирал с уред, както направи моя , а е сложил една отметка със секач и е мислил че всичко е наред при обратното сглобяване. Моя майстор ми показа колко малка е разликата при правилното зацепване на делкото - почти незабележима за окото по белега, който преди това са направили със секача. 

 

п.с. за протокола - близо 1500 км след ремонта и повторната смяна на гумичките, няма видим разход на масло. Дано и така си остане.

 

Редактирано от digunan
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е че даваш обратна връзка и чудесно че ситуацията е с положителен изход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.10.2022 г. at 15:30, digunan написа:

Сетих се и за нещо още много важно и защо при мен се стигна до сравнително ранен ремонт след поставяне на газовото - след не повече от 60 к км при перфектна преди това кола. Тъй като аз сам си регулирам клапаните ми направи впечатление, че същите започват да стягат още на 14-15 к км след реглаж. Като под стягане имам предвид доста сериозно такова - пластина 0.05 едва влизаше на изпускателните. КОгато закарах колата на майстора си, тъй като е много съвестен, каза че има съмнения защо се получава така и провери делкото - нямаше никакво закъснение/предварение (забравих кое точно от двете ми каза - както и да е) - точно НУЛА градуса при необходими ОСЕМ. Поради тая причина ми обясни той ми стягат толкова бързо. Някой друг "майстор" явно си е оставил ръцете преди това при сваляне на делкото. Не го е проверил и регулирал с уред, както направи моя , а е сложил една отметка със секач и е мислил че всичко е наред при обратното сглобяване. Моя майстор ми показа колко малка е разликата при правилното зацепване на делкото - почти незабележима за окото по белега, който преди това са направили със секача. 

 

п.с. за протокола - близо 1500 км след ремонта и повторната смяна на гумичките, няма видим разход на масло. Дано и така си остане.

 

За това писах в темата ти, при мен беше същото. А това за делкото, не е вярно. Няма значение положението, компа сам си променя момента на запалване, ако него прави значи има проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи бай японец само си играе да пише и си губи времето с обяснения, че делкото СЕ настройва. В България обаче "знаем по-добре" - излиза някой и казва, че "както и да го сложиш, компютър има за тая работа". Хайде моля малко по-сериозно. Давам всичката обратна информация в темата на колегата за да е полезна при последващ ремонт на някой друг. А ти какво правиш - с абсолютна категоричност заявяваш "Това за делкото не е вярно" - може да кажеш, че според теб не е вярно, за да не объркаш някой.

Това указание от книжката за сервизно обслужване сигурно е само за японци:

image.thumb.png.96a7910aacc96c10f18c9597808ec6cd.png

 

Редактирано от digunan
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно си чел, разбирасе и аз имам ръководството и съм го чел. За да го напиша категорично, значи съм сигурен.  А сега рестартирай компютъра или откачи акумулатора и виж пак момента на запалване. Няма да пиша повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм майстор, не съм инженер и не мога да давам нужните съвети, нито да правя експериментите за които ме караш, защото даже не знам, какво трябва да видя след подобен експеримент. Не ми е необходим съветът ти, радвам се, че колата ми е направена, както го е написал някой, който си разбира от работата и е произвел автомобила, а не "бай Иван от Ямбол". Естествено е по нашите географски ширини, "бай Иван от Ямбол" да е много по-умен от някакъв си японец-инженер, но аз ще рискувам и ще се доверя на японеца този път. 

Много хубаво решение си взел да не пишеш повече, защото слушайки съветите ти, някой хора могат и да си скапят колите.

п.с. то и без стабилизираща щанга може да се кара колата, нали? Хайде да спрем до тук излишния спам и да се опитваме да помагаме, а не да пишем за българската инженерна мисъл.

Редактирано от digunan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам пак обратна информация - 5 хил. км след ремонта  и след повторната замяна на елринг с виктор рейнц няма разход на масло.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...