Jump to content
Executor

Климатика спря да работи

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Климатика спря да духа студено. Когато го включа перката на радиатора се включва, но не се чува характерното цъкане на реле или каквото е от към двигателния отсек. Преди когато пусна климатика оборотите веднага се променяха и се чуваше това цъкане. Сега обаче това го няма само перката се включва. Не знам как точно е механизма на работа, понеже ремъка е здрав върти шайбата но не знам как точно става зацепването.... 

 

Дали проблемът е в това: 

ЦЪК

 

Ила ли вероятност да е термостата на климатика (не знам дали има такова чудо) и ако е от него щеше ли да тръгва перката ако е повреден ?

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или е избягал фреона . При липса на фреон също не се включва компресора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще ходя на "майстор". Дано е фреонът и ако е той ми е интересно защо е изтекъл, баща ми използва колата и ден преди това е ползвал климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да не е фреона .Авто климите са почти херметизирани системи -само компресора може с времето да пуска през семеринга ,инак не трябва да чезне газта ,компресора омазнен ли ти е ?При пробив на друго място по системата може филма да стане голям и скъп и с несигурен резултат как ще работи климата .На съединителя който си посочил можеш да му измериш дали дава съпротивление или е прекъснал ,отива ли ток към него при пусната клима ,ако не дава верига намотката му -те обикновенно имат термофус който прекъсва ,разчопли го и го намери ,малка капсула с два извода последователно на намотката ,замостваш я и компресора пак ще зацепва ,ноооо много догатки станаха ,почни все пак от някъде да видим накъде върви работата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според това което казваш за вчера и бащи ти  е  работел.според мен не ти включва копресора по някаква причина-електрическа.за един ден да избяга фреона -голям теч  ще да е.бушон.реле?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам да е бушон реле, защото перката тръгва. Ще видя утря по-обстойно а следобяд имам уговорка с човек който се занимава с това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес бях на диагностика, спукана тръбичка. Предлагат да я запоят или да си търся нова. Но това ще стане в понеделник вече. Иска ми се да е нова но нещо не намирам никъде. Става въпрос за тръбата с прозорчето на филтъра, която минава пред радиаторите.

Редактирано от Executor

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е видна дупчиацта и е сигурно, че е само тя проблема нека я запоят, алуминия се запоява успешно. На моята имаше проблем по-голяма тръба, около 14мм., минава зад водния радиатор долу. Срязаха я около 30-40см. и запресоваха маркуч, защото имаше множество шупли по тръбата на това място. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих от колега тръбичка, сложих я и го напълниха. Уж няма течове. Ще видим как стоят нещата. Не знам защо на колите не ги правят с медни тръби. На няколко места ми бяха предложили да ми извият медна тръбичка. Може би заради цената.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е, че проблема е открит и остранен. :)

 

Какви са ви впечатленията като цяло от климатика на 6-та генерация японка? На мен ми се струва слабичък и не знам каква е причината.

 

Преди време ходих на профилактика, фреона беше в норма и почти нямаше нужда от допълване. Филтъра в купето е сменен.

 

Някой правил ли е почистване на въздуховодите и изпарителя? Има ли ефект?

 

Взех си един спрей и мисля да пробвам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя ми се струваше слабичък, след като спря нацяло разбрах че хич не е бил слаб. Баща ми кара пасат от 2016 е той е слаб, по-точно тръгва бавно. От VW казаха, че това са новите климатици "ЕКО", иска поне 3-4 км каране за да духне хубаво студено. Но това е друга тема. Аз съм пробвал с такъв спрей, премахва лишите миризми нищо повече, но предварително смени филтъра на купето.

Забравих да ви попитам 120 лева нормална цена ли е за напълване на климатика на хондата ? Струва ми се много.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми излезе около 120лв., но с ремонта на тръбата+ допълване, тава преди 3г.  1кг.фреон R134а гледам струва от 36-70лв. според разфасовката.

За японките не знам, но на английския Сивик 6 климатика е повече от добър. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До кай 30 градуса е като хладилник.....но ако стоеше на слънце и навън е по-топло от 35 градуса няма шанс да се охлади купето.
Дали и при вас е така?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатик на 20-30 години няма как да функционира напълно ефективно. Нормално е при 35 и нагоре да се затруднява. Ако искаш по-добър резултат може да смениш компресор, радиатор на климатика и нов фреон ,както аз направих миналото лято и сега вече нещата са доста по-добре.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В един сервиз казаха че треба да се смени дехидратор.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моят климатик го напълниха между другото по каталог дават 625 грама (англичанка 6-та 90 коня), напълниха го на 630. За жалост налягането пада. Пръскаха с пяна нищо не се вижда, сложиха контраст, минах 50 км на климатик, пак светихме с UV лампата - НИЩО. Направо чудо. Сменихме гумичките по снадките, пак пълнихме, пак нищо не се вижда. Свалихме филтъра на купето там до където се вижда, светихме с UV - нищо. Човека каза покарай 200-300 км и пак ще светнем, може да се наложи да свалим вътрешното радиаторче да го проверим, понеже теча може да е отвътре и да не се вижда от към филтъра където светим. Кофтито е че там свалянето става с разкачане на тръбите иначе не става. Пробвaл съм го :D. 

Редактирано от Executor
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива невидими течове са много неприятни, дано се види къде е проблема. А за количеството фреон в системата при мен е 500-550гр., за 1.5, 114кс, по сервизно ръководство.!

@stojkovskimarjan Само, ако е стояла на слънце е парник известно време и карам с отворени прозорци и вкл.клима. После никакъв проблем в движение колкото и да е навън. Важно е и клапата за вътрешна циркулация на въздуха да е включена.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове



Такива невидими течове са много неприятни, дано се види къде е проблема. А за количеството фреон в системата при мен е 500-550гр., за 1.5, 114кс, по сервизно ръководство.!
[mention=42684]stojkovskimarjan[/mention] Само, ако е стояла на слънце е парник известно време и карам с отворени прозорци и вкл.клима. После никакъв проблем в движение колкото и да е навън. Важно е и клапата за вътрешна циркулация на въздуха да е включена.


Разбирам за клапата......включена. Да около 550 гр фреон.Ако стояла на слънце а е повече од 35 градуса, не мога да охлади като ако е било 30 градуса и е стояла на слънце.....бар така е при мен.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо клапата за циркулация трябва да е включена?Климатика на Хондата си е слап по принцип.темата е дъвкана доста.малък дехидратор.но за лека жега върши работа,все пак колите са на по 20 и нещо години.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е от най-силните, но върши работа. Моята е черна и много лета съм изкарал с нея по морето. Вече на море ходя с акорда, става ледена епоха.

Редактирано от Executor
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Защо клапата за циркулация трябва да е включена?Климатика на Хондата си е слап по принцип.темата е дъвкана доста.малък дехидратор.но за лека жега върши работа,все пак колите са на по 20 и нещо години.
За лека жега е екстра

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 6.06.2022 г. at 14:17, dragob написа:

малък дехидратор

Подлежи ли на "тунинг" с по-голям? Не че съм се засилил да правя подобни изпълнения, но ми е любопитно дали е възможно и дали някой го е правил?

Впрочем, каква е функцията на дехидратора и защо размера му оказва влияние на способността на климатика да охлажда?

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко дни и аз напълних климатика,всичко е ок,обаче след известно време спира да духа топлото?Оставям колата в гаража на другата сутрин климатика работи перфектно,няма течове,омазнявания.Перката включва.Дали нещо с високото налягане,някаква защита не се включва.........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекъснат кабел,всичко е ок!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...