Jump to content
martinhristov

Вибрации в купето след смяна на тампони на двигател и скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте,

 

Пускам темата като продължение на темата "Не е дизел, бензин е ! - странни звуци от K24 (видео) и теч на масло", за да има раздление на двата проблема!

 

Та, след като споменатата "сага" приключи за мен се появи нова!

При смяната на ангренажната верига, забелязахме, че трите тампона на мотора HM-CLATFR, HM- CLATRR и HM-CLATRH (за повече информация вижте прикачената картинка, номерата са на Фебест) са скъсани решихме да ги сменим, тук започна и проблема. Появиха се вибрации в купето когато колата не е в движение, вибрациите се усилват когато скоростният лост е на позиция D и намаляват когато е на позиция P. 

 

Следващото нещо което решихме е да сменим останалите три тампона които държат автоматичната скоростна кутия. Ентусиазма, че проблема ще изчезне след тяхната смяна беше голям, но уви, проблема все още го има въпреки, че всички шест тампона са сменени.

 

Последното нещо което опитахме с моят майстор е да разхлабим страничният тампон на двигателя (другите са недостъпни) и да запалим двигателя и да превключим между R и D няколко пъти, но резултат нямаше. Може би просто тампоните не са като оригиналните!

 

Номера на тампони Фебест:

На двигателя:  

  • Преден - HM-CLATFR - под радиатора. Тампона на Фебест има щуцер за вакуум както и оригиналният на Хонда.
  • Заден - HM-CLATRR - Въпреки, че за автоматични скоростни кутии (преди фейслифт) този тампон има оригинален номер на Хонда 50810-SED-E02, а според Фебест оригиналният номер е 50810-SDA-E01, който е за автомобили след фейслифта, тампона пасна.
  • Страничен - HM-CLATRH - от страната на ангренажната верига.

На автоматичната скоростна кутия:

  • Преден - HM-061 - намира се ниско долу отпред
  • Заден - HM-062
  • Страничен - HM-063 - намира се под кутията на въздушният филтър

 

Всички мнения и съвети за намаляване на вибрациите са добре дошли!

 

HMCLATFR_Febest_50830SDAE01_тампон_за_двигател_преден__маслен__AT_-_Vivaldi.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно твърдостта на някой или всички тампони... 

На времето смених заден тампон на двг. на Лада и се получиха ужасни, нетърпими вибрации. Беше видимо с много твърда гума. Върнах го и сложих друг...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От информацията получена от теб и други колеги преди това, може да се обобщи, че автърмаркет тампоните не стават. Никой до сега не е споделил положително мнение след смяна с неоригинален тампон. Аз сменях скъсан преден с втора употреба, мисля, че беше от 2,0 мотор. Аз съм с 2,4 АТ. Визуално имат разлика, но като габарити са идентични.

20201231_131637.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхлабването е някаква глупост, в която няма никаква логика, вибрациите са породени от този до радиатора, и в прочем има достъп от горе до него и болтовете му, вече към съвета: свиквай. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията с тези тампони е стара, но благодарение на нея реших и смених всичките 6 със стари, но оригинални и здрави. Това бе есента на 2015-та. От 2 години колата вече не е моя, но още си е ОК.

Съвет предвид инвестицията и фактическия монтаж вече е труден, но: работи ли клапанчето за вакуума на предния тампон? На D и на място маторът се тавари от кутията (което е нормално) и мембраната с вакуум е точно за това. Някога, някъде имаше писано как се тества.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 13 часа, ceco_accord написа:

Дискусията с тези тампони е стара, но благодарение на нея реших и смених всичките 6 със стари, но оригинални и здрави. Това бе есента на 2015-та. От 2 години колата вече не е моя, но още си е ОК.

Съвет предвид инвестицията и фактическия монтаж вече е труден, но: работи ли клапанчето за вакуума на предния тампон? На D и на място маторът се тавари от кутията (което е нормално) и мембраната с вакуум е точно за това. Някога, някъде имаше писано как се тества.

Здравейте,

 

Благодаря за отговора!

 

Ще потърся как се тества това клапанче, мисля, че го зная кое е, но не мисля, че проблема идва от там, със скъсаните тампони дори вибрации в купето почти нямаше.

 

Явно хората от Фебест никога не са тествали дали техните тампони наистина могат да заменят оригиналните или не. 

Въпреки, че мотора вибрира много, тампоните на Фебест не помръдват, което ме навежда на мисълта, че нямат нищо общо с оригиналните. 

 

Понеже знанията ми по химия са ограничени, не знам дали има начин тази гума да се размекне ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не цитирай цяло предходно мнение!

 

Да се размекнат химически няма как, но за твое успокоение, като покараш извънградско и моторният отсек е добре стоплен, може би ще се темперират и леко омекнат. Като пристигнеш и спреш, би трябвало вибрациите да са по-слаби. На студено пак ще са си твърди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00A18223200000FART00.HTML

Това може да е полезно относно тестването за вибрациите. Лично не съм го тествал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Не цитирай цяло предходно мнение!

 

Да се размекнат химически няма как, но за твое успокоение, като покараш извънградско и моторният отсек е добре стоплен, може би ще се темперират и леко омекнат. Като пристигнеш и спреш, би трябвало вибрациите да са по-слаби. На студено пак ще са си твърди.

 

преди 58 минути, Ivan_Ch написа:

https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00A18223200000FART00.HTML

Това може да е полезно относно тестването за вибрациите. Лично не съм го тествал.

 

Благодаря за отговорите!

 

Относно електроното управление ще го проверя за да съм 100%, че работи, но най-вероятно е в изправност. Ще пиша когато ми остане време да се занимая с него. Благодаря за линка!

 

Относно твърдоста на тампоните. Ако знаех, че ще тези тампони ще ми създадат такива главоболия не бих ги купил, но вече е свършен факт. При проявата на проблема се обадих в официалният представител на Фебест за България (след смяната на трите тампона на двигателя) от където ги купих, за да поискам съвет, но ми казаха, че досега никога не са имали такъв проблем и най-добре да купя останалите три които са предназначени за скоростната кутия. Така и направих, но :no:

 

Ако проблема започне много да ми досажда или ще търся оригинални втора употреба или просто ще върна скъсаните :angel: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

При проявата на проблема се обадих в официалният представител на Фебест за България (след смяната на трите тампона на двигателя) от където ги купих, за да поискам съвет, но ми казаха, че досега никога не са имали такъв проблем и най-добре да купя останалите три които са предназначен

Какво друго да те излъжат,и аз го играя този филм,но само с един и то не най-големия тампон на двигателя,марката при мен е Ямато.

Още с взимането на колата усетих че има повече вибрации отпреди,майстора каза ще омекне,за 3 год може би да малко.

Добре че не подмениш другите,че в чудо щях да се видя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като взех колата миналата година беше супер, почти никакви вибрации, в последствие почнаха малко по малко и накрая станаха доста дразнещи, смених преден, заден и този тампон до пистовия ремък с оригинални втора ръка, видимо здрави с едно изключение на предния тампон мембраната на вакуума пак беше повредена като на тампона който свалих от колата ми. След подмяната вибрации пак имам, но при различен наклон вибрациите почти изчезват, да спомена че съм премахнал мембраната и ест съм запушил вакуума защото няма смисъл двигателя да смуче въздух че даже мръсен ... Мембраната се състой, от една тавичка, гумена мембрана, горна капачка, между тавичката и горната капачка има пружина, самата мембрана може да се подмени стига да я продават отделно и ако тампона е здрав. На снимките се вижда при свиване къде се къса мембраната, иначе аз търсех само мембраната да закупя и не намерих! 500 лв е само предния тампон оригинален нов, иначе казано си подготвяте 1200-1300 лв за 3-те тампона. Лошото е че потърсих малко повече инфо по чуждестранните форуми и някои хора споменават че дори това че са подменили 6-та тампона при автомата пак има вибрации, дефакто са изтеглили късата клечка и някоя лоша партида се е паднала. Та частично решение е втора ръка, но в рамките на 30-50 лв на тампон според мен, защото за момента както е здрав след 1000 км може да е скъсан.

Screenshot_2022-05-03-22-02-42-092_com.miui.gallery.jpg

Screenshot_2022-05-03-22-03-22-612_com.miui.gallery.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, blagoev.1990@abv.bg написа:

 500 лв е само предния тампон оригинален нов, иначе казано си подготвяте 1200-1300 лв за 3-те тампона.

Доста са се поизхвърлили и с тези резервни части...

Преди се чудех как може нов маркуч за хидравликата да е £150, не знам в БГ колко е, но рано или късно му идва времето..., както и на веригите на дизела...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...