Jump to content
dandara93

Цялостно първоначално обслужване

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От няколко дни съм собственик на Хонда ЦРВ 3-та генерация, 2.0 бензин, 2008 година, автомат.

 

За съжаление, след като закупих автомобила забелязох няколко неща, които ме обезпокоиха, но се опитвам да не бързам със заключенията преди да обслужа изцяло колата и тук вече идва време за въпроса ми:

 

Къде е най-подходящото място за първоначално обслужване: смяна на масла и филтри на двигателя, масло на диференциал, масло на скоростна кутия и смяна на хидравличната течност (имам леки проблеми при пълен ляв и десен завтой, колата тресе, което не съм сигурен дали е от диференциала, а и забелязах, че хидравлчината течноаст е паднала почти до минимума, така че мисля да я сменя като превантивна мярка. Автомджамбазът ме увери, че е сменял маслото на диференциала, но аз въпреки това ще сменя и него още веднъж). Чувам доста добри отзиви за Слави в Овча Купел, успях да се свържа с Мотобокс, но запазения час е чак за 20 април, а на мен ми се иска да направя обслужването сега и ако евентуално остане нещо, което ме притеснява, чак тогава да я водя в Овча Купел.

 

Струва ли си да си запазя час в Бултрако за всиките тези неща, за да си спестя чакането от 1 месец за Мотобокс?

 

Предложения за други сервизи, където хората са адекватни и биха могли да ми направят първоначалното обслужване са добре дошли!

 

П.С. Изчетох доста неща по въпросите ми във форума, но повечето от тях са мнения от преди повече от 1-2 години, затова правя нова тема.

Редактирано от dandara93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на маслото на диференциала може да е оправи. Но задължително с оригинално масло на Хонда! Dual pump. За скоростната кутия може само с опреснение на маслото но пак задължително Хонда, има и външен филтър на кутията. Относно хидравличната течност...?Хидравлика на кое?

Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш малки технически познания (или с помощта на някой приятел) не ти трябват сервизи за обслужването. Колата е елементарна откъм тази си част за поддръжка. Масла и антифриз си поръчай тук с общите поръчки от форума от аtо24.de. Филтри си купи, от който магазин прецениш според цената, която ти дадат, (марки - всеки ще ти даде различен акъл, но накрая ти ще си прецениш), само този за авт.скорости го вземи оригинален от бултрако. До колкото съм запознат, този модел е с електрическа рейка, т.е. нямаш хидравлична течност. Не знам кое казанче си гледал.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С електрическа рейка си,нямаш хидравлика,щом си бензин.

Това което си гледал ако е  под чистачките е за спирачната течност,но пак трябва да се смени и там.

Ако имаш въпроси снимай и питай.

Това с претрисането ще изчезне след смяна на масло заден диференциал.

Маслото и филтъра за автомата трябва оригинални и да се сменят,както и оригинално масло за задния диференциал.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както вече сте се досетили, не съм особено добре запознат технически с нещата, очевидно съм гледал грешното казанче, сега след вашите коментари прегледах форума още веднъж и съответно разбрах каква глупост съм написал.

 

Да разбирам ли, че ако това тресене не се оправи след смяната на маслото на диференциала е възможно или самият диференциал да е заминал или рейката? До колкото знам и двата ремонта не са много приятни, но рейката е по-кофти варианта....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, dandara93 написа:

Струва ли си да си запазя час в Бултрако за всиките тези неща, за да си спестя чакането от 1 месец за Мотобокс?

 

Ако спокойствието е важно за теб, защо не? Моята кола е обслужвана повечето време в Бултрако, последните години ходя и в Мотобокс, че са ми по-удобни и не ми пречи чакането. Но в БТ нямаш избор на масло - слагат ти Honda 5W-40 и това е.

Други варианти - при Фена в Дупница или в този сервиз, като е задължително да сложиш оригинална течност в диференциала и скоростната кутия. Задължително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
17 minutes ago, note said:

 

Ако спокойствието е важно за теб, защо не? Моята кола е обслужвана повечето време в Бултрако, последните години ходя и в Мотобокс, че са ми по-удобни и не ми пречи чакането. Но в БТ нямаш избор на масло - слагат ти Honda 5W-40 и това е.

Други варианти - при Фена в Дупница или в този сервиз, като е задължително да сложиш оригинална течност в диференциала и скоростната кутия. Задължително!

До колкото разбрах от темата за маслата, правилното масло за 2.0 бензин 2008 година е 0W-30 или 0W-20 и това е причината да избягавм Бултрако, иначе съм склонен да ги посетя, просто искам всичко да се свърши наведнъж и маслото да не е W5-40.

Редактирано от dandara93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бих казал, че е голяма драма да караш с 5w-40 Honda хидрокрек. Нали ще го смениш след 8 хил. км. така или иначе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Масло на двигателя може да смениш където искаш  в града ти,от темите тук може да вземеш хубаво 0w30 и филтри.

В Бултрако не те съветвам безимно скъпо за труд и масла ,а процедурите по смяна на автомата и задния диференциал,елементарни, има теми тук.

Бъди внимателен за филтъра на автомата въпреки че го продават в Бултрако ,попадам  на 3ген обслужени при тях а филтъра автомат не е сменен,няма кой да погледне.

Знам че искаш до стане отивам закарвам,взима и всичко ок, но точно тогава стават най -големите измами.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, поръчах си оригинални масла и филтри от общите поръчки, чакам да дойдат и ще сменям всичко. Колата също тресе от време на време и при 1500 оборота, когато давам лека газ с около 30-40 км в час, масово чета, че с такива симптоми нещата отиват към вътрешни карета, някакви мнения? Възможно ли е и двете неща да са от вътрешните карета или става въпрос за два различни проблема? Все си мисля, че като сменя маслото на автомата това с претрисането при 1500 оборота ще изчезне, но тресенето в завоите ме съмнява да си замине просто ей така…
Предстои ми преглед в сервиз, но все пак да чуя и други мнения преди да отида.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тресене/вибрации при навит волан и спрял или бавно потеглящ автомобил - вероятно течност диференциал.

Вибрации в купето при спрял автомобил, които изчезват с подаване на обороти  - тампони двигател.

Тресенето в движение на определени обороти и скорост може да е с различен произход - от карета до хидротрансформатор (по-малко вероятно), но да не те плаша излишно. Като прегледат майсторите колата, ако са запознати с модела - ще кажат.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
17 hours ago, dandara93 said:

Благодаря за съветите, поръчах си оригинални масла и филтри от общите поръчки, чакам да дойдат и ще сменям всичко. Колата също тресе от време на време и при 1500 оборота, когато давам лека газ с около 30-40 км в час, масово чета, че с такива симптоми нещата отиват към вътрешни карета, някакви мнения? Възможно ли е и двете неща да са от вътрешните карета или става въпрос за два различни проблема? Все си мисля, че като сменя маслото на автомата това с претрисането при 1500 оборота ще изчезне, но тресенето в завоите ме съмнява да си замине просто ей така…
Предстои ми преглед в сервиз, но все пак да чуя и други мнения преди да отида.

 

@dandara93

Не забравяй филтъра за автомата няма го в общите поръчки.

От Бултрако или друг официален представител ,и това е филтъра

448682905_viber__2022-02-23_13-18-04-588.thumb.jpg.9ac5b93d77a03830f1230c04cda67396.jpg

тук се намира

IMG_20190706_131659.jpg.7540c6ab56af6b807812327a4467181c.thumb.jpg.f4a1f6ae44874c4c4be963086e12c2da.jpgIMG_20190706_131744.jpg.cb5655f2418dd73b2d69a4231b16124b.thumb.jpg.94662c5cce18430c33c85bce53c1be7c.jpgIMG_20190706_131827.jpg.57905da949ea5a0b4816b12e746c23a2.thumb.jpg.7a08d322c98a7e7d77368e692ec0e155.jpg

 

Колко литра взе за опресняване на автомата и колко за задния диференциал.

От общите поръчки е в кварти бутилката, и няма за задния диференциал,поне аз не намерих в ато24.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само маслото за двигателя (4 литра взех) и скоростната е от общите (пак 4 литра на еазгасовки от по 1л), това за диференциала е голямата разфасовка 4 л. ( Масло доференциал, ще си го разделя с някой) пак от общите , филтърът за скоростната го поръчах оригинален от honda-solaray.bg.

Редактирано от dandara93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, dandara93 said:

Само маслото за двигателя (4 литра взех) и скоростната е от общите (пак 4 литра на еазгасовки от по 1л), това за диференциала е голямата разфасовка 4 л. ( Масло доференциал, ще си го разделя с някой) пак от общите , филтърът за скоростната го поръчах оригинален от honda-solaray.bg.

Това ми е маслото за скоростната, което поръчах - https://www.ato24.de/en/honda-atf-dw-1-0-946-l.html , както казах четири литра съм взел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е маслото за автоматаATF-DW1 тубите не са 1л, а 946мл това имах впредвид  но 4 туби ще ти стигнат.

За диференцияла ти трябват 1.2л така че имаш за 3 смени там с тази туба 4л.

Направи  2 смени ти, като втората след 5 хил км ,ако нямаш инфо че там някога е сменяно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заведох колата вчера на "доктор" и на пръв поглед вибрациите при навит волан в движение изглежда да са от диференциала, но не от маслото на диференциала, а от самия диференциал. Майсторът беше доста узадачен обаче от придърпването при лека газ на 1500 оборота, днес се разчетох из различни форуми и гледах разни клипове из youtube, дали е възможно това с оборотите да идва от повреден сензор за положението на дросела или от МАП сензора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменихте ли маслото на диференциала,и въпреки това ,има вибраци така ли.

Какво масло изтече, на вид беше ли сменяно.

Маслото и филтъра  на автомата сменихте ли.

Клапаните на колата регулирани ли са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели, моля те, кой е майсторът. Датчиците трябва да се хванат с диагностика, ако са те. Трудно е да се гадае какъв е проблемът, най-добре се довери на читав сервиз и почвайте едно след друго да стягате по колата, щом се налага. Винаги е така при стар автомобил - време, нерви и пари докато го върнеш в желаното състояние. Дано не е нещо сериозно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
44 minutes ago, CARPERA said:

Сменихте ли маслото на диференциала,и въпреки това ,има вибраци така ли.

Какво масло изтече, на вид беше ли сменяно.

Маслото и филтъра  на автомата сменихте ли.

Клапаните на колата регулирани ли са.

Не сме сменяли нищо още, просто на пръв поглед изглежда да е диференциала (правихме тест драйв заедно с майстора), защото като я купих, този от автокъщата ми каза, че е сменял вече маслото на диференциала, кеото може би е прикрило проблема за момент. На различни места пише, че може би е нужно два пъти да се смени, за да се оправи проблема, дано да е това.

19 minutes ago, note said:

Сподели, моля те, кой е майсторът. Датчиците трябва да се хванат с диагностика, ако са те. Трудно е да се гадае какъв е проблемът, най-добре се довери на читав сервиз и почвайте едно след друго да стягате по колата, щом се налага. Винаги е така при стар автомобил - време, нерви и пари докато го върнеш в желаното състояние. Дано не е нещо сериозно!

Майсторът е Боби от HPP garage в Дружба. Имам запазен час и при Слави, но той е чак за 20ти април, заведох я при Боби за обслужване и просто да диагностицира проблемите, ако може естествено и да каже дали да внимавам с някой неща, а вече след като той даде неговото мнение ще го мисля. може и през Бултрако да мина по-нататъка, ако нещо по-притеснително излезе, а и за да имам повече от едно мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, CARPERA said:

Сменихте ли маслото на диференциала,и въпреки това ,има вибраци така ли.

Какво масло изтече, на вид беше ли сменяно.

Маслото и филтъра  на автомата сменихте ли.

Клапаните на колата регулирани ли са.

Обслужи колата смени маслата, направи тези неща.

Ти вярваш  на автоджамбазин че е сменил маслото,това е нов виц.

След като я обслужиш сподели,преди това е само догатки и повече те объркват.

Защо не смени маслото  на диференцияла този майстор Боби процедуда за 30 мин,и тогава да тествате.

Може да се окаже че и нямаш там масло.

Първо обслужи тогава тествайте .

Не забравяй и проверката на клапаните,не е маловажна.

Да ти проверят и веригата в какво състояние е,колко е разгегната.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери и каретата на кардана.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, CARPERA said:

Обслужи колата смени маслата, направи тези неща.

Ти вярваш  на автоджамбазин че е сменил маслото,това е нов виц.

След като я обслужиш сподели,преди това е само догатки и повече те объркват.

Защо не смени маслото  на диференцияла този майстор Боби процедуда за 30 мин,и тогава да тествате.

Може да се окаже че и нямаш там масло.

Първо обслужи тогава тествайте .

Не забравяй и проверката на клапаните,не е маловажна.

Да ти проверят и веригата в какво състояние е,колко е разгегната.

 

Склонен съм да му вярвам, че го е сменял, защото като я гледах направих няколко пълни леви и десни завоя и нямаше никакви проблеми тогава, но както и да е. Утре ще има обратна връзка от майстора и тогава ще се мисли нататъка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че някой автоджамбазин би дал 70 лв за 2 л масло от които ще вкара 1,2л и ще му останат0,800мл които няма какво да ги прави.

По скоро бих вярвал ако е толкова щедър да е купил 1 л Нonda DPS-F,и само толкова и диференциала е на сухо,или е взел някакво там което са му казали че става от магазина и го е набутал.

Пак го казвам докато не обслужиш колата само ще получаваш диагнози,които може да те доведат до основен ремонт на цялата кола.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната на маслата и филтрите колата се оправи, нито в завоите се усеща нещо, нито има предърпване на 1500 оборота, поне засега де. Дано след някой друг километър симптомите не се завърнат. Благодаря ви за съдействието!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@dandara93

Майстори и автоджамбази,едните ще ремонтират цялата кола но не и това което трябва ,а другите лъжат като за световно.

Смени след примерно 4 хил км,още веднъж на автомата,сигурно е изтекло доста черно,както и на диференциала за да прави такива магарии и там е било зле.

Дано са сменили и спирачната течност,в онова казанче дето каза че е под половината,и клапаните не забравяй.

Успех и се радвай на новата си придобивка ще видиш че с добро обслужване ще ти се отплати,ако слагаш газ много внимавай,ако желаеш питай в форума.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 3/21/2022 at 3:39 PM, note said:

Тресене/вибрации при навит волан и спрял или бавно потеглящ автомобил - вероятно течност диференциал.

Вибрации в купето при спрял автомобил, които изчезват с подаване на обороти  - тампони двигател.

Тресенето в движение на определени обороти и скорост може да е с различен произход - от карета до хидротрансформатор (по-малко вероятно), но да не те плаша излишно. Като прегледат майсторите колата, ако са запознати с модела - ще кажат.

 

Тези тампони за двигателя имаш ли представа от къде мога да ги намеря, изобщо си нямам на идея как изглеждат, така че и една снимка за ориентир как изглеждат би била полезна (може би става въпрос за нещо такова  https://www.dbkdimitrov.com/тампон-двигател-honda-cr-v-iii-tds-0339 ) . Въпросните вибрации в купето си ги има. Сложна ли е цялата процедура по сменянето им?

Редактирано от dandara93

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че са три тампона - 6, 8 и 9 на тази схема:

https://www.amayama.com/en/genuine-catalogs/epc/honda-europe/cr-v/2008_5at/18608/body/B__4703

Първо трябва да се потвърди, че в твоя случай е от тях, че майстори и диагнози много. Може да се поръчат от Amayama оригинални. Заместители не бих взел.

Аз не съм ги сменял, защото въпросната вибрация не ми пречи и към момента не ми се занимава с такава интервенция. Следвам принципа, че колкото по-малко се пипа по една кола, толкова по-добре. Освен това подозирам, че просто изработката им е такава и решението ще е временно. Ако някой е сменял, ще е полезно да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тампоните само оригиналн говоря за големите на двигателя заместители само намалява незначително вибрацията.

Сменяш ако са скъсани ,иначе не влизай в  филм.

Ето вкарай тук VIN номера си ще намериш всяка част с ОЕМ номер.

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло това с тампоните ще го пропусна засега, мисля да направя един реглаж на клпаните, както вече предложихте, че четох, че на 100 000 км трябва да се направи за пръв път, а след това на всеки 40 000 ако не се лъжа. В моя случай не съм сигурен дали изобщо някога е правено такова нещо. В понеделник така или иначе имам запазен час в Бултрако на Ботевградско, който трябваше да е за второ мнение за по-ранните проблеми, но тъй като те изчезнаха, мисля да го използвам за въпросният реглаж, с което мисля да приключа първоначалното ми осблужване и да се насочвам към газификацията на колата, че само на бензин не му харесва на пртфейла ми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@dandara93

Реглажа на клапаните които реално струва 40-60лв ,да отидеш в Булграко и да дадеш от 135 до 215лв ,това е твое решение,там не правят нещо по различно.

1361411717_Screenshot_20220328-093407_SamsungInternet.thumb.jpg.57d3501ba2d5fc047c79be3bacbe4256.jpg

Според мен не стъпвай там изобщо, освен за някоя сервизна акция гледам има промоция смяна на антифриз.

794614003_Screenshot_20220328-093950_SamsungInternet.thumb.jpg.20811e3986ead1ee75399b33e269e3a1.jpg

Да чети и питай за газовата при избора и,има тема за добри газаджии в София.

А за самата газова и какво трябва да внимаваш тук.

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на масло в скоростите (ръчна) в Бултрако ми строшиха датчика за скороста:ranting:. Пиша тук понеже аз ходих там за смяна на всички течности 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
16 hours ago, Cspok said:

При смяна на масло в скоростите (ръчна) в Бултрако ми строшиха датчика за скороста:ranting:. Пиша тук понеже аз ходих там за смяна на всички течности 

Как разбра за проблема с датчика, от БТ ли го отсраниха за тяхна сметка или.....?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми километража спря в началото не забелязах ,че имаше задръствания но на следващия ден само до 60км/ч отчиташе и после стрелката пада долу , когато тотално спря да отчита колата влезе в авариен режим. В началото не знаех какъв е проблема ,а и вече бях на близо 350км от София  . Не съм ги търсил Бултрако, как да докажа?.

Много трудно намерих номера на датчика и къде се намира, и от алиекспрес 26лв ,щото в България го няма ,а от Щатите или Англия 250$

 

По схема на кутията и от едно видео видях ,че са забравили една шайба,която седи под ухото за винта на датчика. Когато го извадих беше счупен отпред,не знам как отчита този датчик ,но съм сменял на пежо 406 и бая се изненадах ,че няма зъбни колелца .

 28810RZH004
https://a.aliexpress.com/_mOgGQBo

 

Редактирано от Cspok
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...