Redman 25 #1 Публикувано 10 Декември, 2021 колеги, доста четох по форума, ама повечето мнения са за 2.4 бензин с автомат. Интересува ме 2.0 автомат, каква е динамиката. Знам че мотора е общо взето безпроблемен, автомата също, но ме притъеснява че колата ще е доста мудна и ще е проблем ускорението и изпреварването по магистрала например. Моля за мнения. P.S. предишния автомобил беше акорд 7 2.2 дизел, доста добър като динамика, но реяих че ще сменям концепцията. Бензина ми харесва повече. Гледам 2.4 акорди, но конкретна бройка 2.0 ми е хванала окото. Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #2 Отговорено 10 Декември, 2021 Трудно ще ти свършат работа нечии дори добронамерени споделяния. Най-читавият вариант за преценка е тест драйв. Да усетиш лично теглото и габаритите на колата с конкретните мотори и автомат. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #3 Отговорено 10 Декември, 2021 Да кажем ме търся субективно мнение на собственици. За тест драйв няма кой да ми даде да я опъна на дълго. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #4 Отговорено 10 Декември, 2021 Щом си от София, може някой да се отзове. Шофирането си е въпрос на темперамент и адаптация към конкретната енерговъоръженост, а винаги ще има моменти в които ще искаш повече. Но както е казал мечо Пух - между 2.0 и 2.4, най-добре е 3.5. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #5 Отговорено 10 Декември, 2021 е то камьон тогава да е. Легенда! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tenata_73 6 #6 Отговорено 10 Декември, 2021 Най-вероятно ще ти се стори малко мудна. Пробвах три такива преди да взема моята. Не останах доволен от динамиката. Никога не бях карал дизел и не исках. Реших да търся 2.4 бензин, но попаднах на една красавица 2.2 дизел. Качих се и... я купих. Само автомати съм пробвал. Ти не искаш дизел. Моят съвет е да потърсиш 2.4 бензин. Най-добре пробвай и ще решиш. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #7 Отговорено 10 Декември, 2021 блаходаря, ще я тествам, Става въпрос че конкретна бройка ми хвана окото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #8 Отговорено 10 Декември, 2021 Понякога това е най-важното. С динамиката (или липсата и) се свиква. Виждам че за добър демараж си имаш мотор - трудно ще го надскочиш с нещо 4-колесно. Акордите винаги са били с доста балансирани потребителски качества + нотка живец, но всяко нещо си има "ред лайн". Въпросът е преди него да те устройва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #9 Отговорено 10 Декември, 2021 от динамиката на дизела бях особено доволен. Имам и црв рд1 128 коня също е удоволствие да я караш, но ръчка. Сега карам едно служебно БМВ 530 д 200 коня автомат което също да си кажа че не е особено пъргаво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #10 Отговорено 10 Декември, 2021 Мен "немската тройка" не ме кефи. Имат добри модели, но звукът от моторите им е някак измъчен. И 400 коня да е, като го настъпиш все едно му искаш кой знае какво - няма го онзи Хондов жизнерадостен звън дори на 150-те японски кончета. Но Акорд 2.0 АТ е все някаква радост - на 1-ва / 2-ра и тук-таме 3-та. - нагоре си е "ютилити кар", а не "наказателен" апарат. Но не пречи да тестваш и някой Ледженд - сега са по-добра оферта от Акорд 8, а е съвсем друг клас кола. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
323f-fan 4 #11 Отговорено 10 Декември, 2021 Бе квото и да си говорим,2,0АТ е страшно мъртъв кон.Ще ти скъса нервите.Аз така се поддадох на мантрата,че се свиква,но истината е,че с времето все повече почва да дразни липсата на динамика.Стига се дотам,че ще намразиш колата.То не че и 2,4 е няква страшна сила,но върши работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #12 Отговорено 10 Декември, 2021 Кола с над 8 кила на 1 конска сила става само за "от точка А, до точка Б". Aкорд 8 с 2.4 е на границата, а с 2.0 мотора е 10 кила на кон! Под 6 кила на кон тракшън контрола така или иначе "гаси" мотора при старт от място, а полезната сила е над 100 км/ч. Все пак говорим за семейна кола. Чудесата са другаде - не търсете живец от мъртвец. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 204 #13 Отговорено 10 Декември, 2021 Redman, обзалагам се, че няма да останеш доволен от динамиката. Наистина е мъртъв коня на 2.0, независимо дали ръчка или автомат. Не че 2.4 е голяма резачка де, но 201 коня на 1450 кг приблизително са под въпросното магическо число 8 кг на конска сила, тъй че бива. Понеже си писал конкретно за ускорението и изпреварването на магистрала (явно не си състезател). Какво точно те притеснява в ускорението на 2.0? Ускорява си съвсем нормално умрелия кон, все пак нямаш насрещно на магистрала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #14 Отговорено 10 Декември, 2021 Утре ще я покарам и ще споделя мнение. Трябва ми за семейна кола. Малко багаж, понякога и разходка ИЗ Европа. По важно е да бъде приятно пътуването, автомобила да не изпотява и натоварва, но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #15 Отговорено 11 Декември, 2021 @Redman как мина теста? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #16 Отговорено 11 Декември, 2021 (Редактирано) 19 hours ago, Redman said: […] но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;) Рисковите ситуации могат да се случат, ако шофьорът не си познава добре колата. Или ги търси. По-скоро въпросът при теб би бил да не намаля броят възможности за безопасно изпреварване. Но и на мен ми е интересно да споделиш впечатление. Редактирано 11 Декември, 2021 от Pavel_Pavlov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nicholson 15 #17 Отговорено 11 Декември, 2021 Привет! Аз съм с 2.4 супер е автомобила, много му е хубава динамиката, изпреварвам без проблем, бързо ускорява, така че си помисли за този вариант както е казал Мечо Пух "Колкото повече, толкова повече"! Хондака е трепач! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1553 #18 Отговорено 11 Декември, 2021 21 hours ago, Redman said: Утре ще я покарам и ще споделя мнение. Трябва ми за семейна кола. Малко багаж, понякога и разходка ИЗ Европа. По важно е да бъде приятно пътуването, автомобила да не изпотява и натоварва, но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;) Искаш семейна кола ама от филма Бързи и яростни. Рисковите ситуации ги създаваш ти,или се набутваш в тях,когато си с семейство ги избягваш. Семейна кола навсякъде по-света е бавна и обемиста кола,все пак возиш семейството и искаш да стигнеш там за където си тръгнал. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #19 Отговорено 11 Декември, 2021 Не е баш така. Всеки иска да стигне и времето не за всички е приоритет, а и себепреценката идва с практиката. Обемна добре, но бавна също може да е рисково. Ще затапва попътния трафик, а в него винаги има и нетолерантни сангвиници. Възможността за нормално изпреварване на движештите се по-бавно от попътния трафик също си е вид спокойствие. Кофти за нервите е да "изпъваш вратни жили" при изпреварване, все едно ти теглиш колата. А по федералните ни шосета има дни в които направо "не върви". 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #20 Отговорено 12 Декември, 2021 Преди 13 часа, ceco_accord написа: @Redman как мина теста? Да кажем добре. Стегнат автомобил, запазен за възрастта си, с нормалните забележки. Но ми се стори че на директна спрял под наклон колата върна назад малко. Иначе като ускорение за градски автомобил, съвсем нормално. Може би на дълго с багаж и пътници ще се усети липсата на кончета под капака по баирите. За возене става. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #21 Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) Преди 10 часа, CARPERA написа: Искаш семейна кола ама от филма Бързи и яростни. Рисковите ситуации ги създаваш ти,или се набутваш в тях,когато си с семейство ги избягваш. Семейна кола навсякъде по-света е бавна и обемиста кола,все пак возиш семейството и искаш да стигнеш там за където си тръгнал. Не искам нито бързи, нито яростни. Но автомобила при нужда е необходимо и малко характер да покаже. Не е необходимо да те бърза ама а малко повече мощност никога не е излишна, по добре да я имаш и да не ти трябва отколкото да ти потрябва и да я нямаш. Вероятно на магистрала ще е ок, след като си набрал , но представи си завои и тръгнеш да изпреварваш. И точно тогава кола се задава а на теб не ти стига да се изнесеш бързо. Не става въпрос за рискови изпреварвания. А нормална ситуация. Да вярно, че ти взимаш решение , но се случва преценката да не е напълно обективна. Редактирано 12 Декември, 2021 от Redman 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #22 Отговорено 12 Декември, 2021 За градско всяка кола става - там критерият не е меродавен. На магистрала също нещата са поносими - няма насрещен трафик и всеки си намира мястото. Дори в по-прагматичните журналистически тестове, освен старт 0-100 има и доускорение 60-100 и 80-120 и именно те са по-показателни. Намери за проба и 2.4 АТ. Смятам че повече ще ти пасне, а и критерият ти за по-споконо изпреварване е напълно резонен, имайки предвид пренаселеността с автомобили по шосетата ни, където трафикът нормално се движи със 100-110 и участниците с по-слаба енерговъоръженост застигайки някой ТИР в баир, просто остават зад него и се натрупва колона, защото всеки следващ в нея е все по-немощен да ги изпревари наведнъж. И се почва с ограничените видимост и разстояние, дебнене, мрънкане, газ-спирачка с предреждане, напрежението се покачва и минутите в колоната стават бавни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #23 Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) Ако правилно съм разбрал, автоматикът е 5-степенен. Ако правилно съм разбрал позициите на лоста са S D N R P. Това, което не мога да разбера е: Как се изключва O/D? Има ли бутон "O/D OFF"? Коя предавка е директна, 3-та или 4-та? Позиция S, до коя предавка ограничава? Мисълта ми е: Досега съм карал само 4-степенни автоматици (Хонда и Тойота), при които 3-та е директна, а 4-та е O/D. Всичките 5 коли са били под 2.0 и под 150 коня. Тааа, до момента не съм имал проблем с изпреварване. Цъкам бутончето O/D OFF, или местя лоста на D3, оборотите в "лютеницата" иии ... тетака. Същото се получава и със рязко натискане на газта, т.нар. "кикдаун", ама с една идея по-бавно от бутона. п.п. Казвал съм многократно две неща: Много е важно да знаеш, какво караш и, как да го караш! "Колкото повече, толкова повече!" - Мечо Пух. Редактирано 12 Декември, 2021 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #24 Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) В отговор на някои от въпросите ти: Да, автоматът е 5-степенен. Няма точно директна 1 към 1 предавка, но най-близката е 3та. Няма бутон оувърдрайв. 4та и 5та реално са оувърдрайв. Контролираш предавката или с регулиране на натиска на педала, или с ръчния режим, или с D3 (ако го има, но май при 8ма серия вече е само S). S-режимът не съм го ползвал, но мисля, че просто превключва по-горна предавка на по-високи обороти и съответно е по-склонен да сваля предавки. Като цяло държи колата в по-високи обороти. Редактирано 12 Декември, 2021 от Pavel_Pavlov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #25 Отговорено 12 Декември, 2021 За Акорд 8 АТ: 5-Speed Automatic Transmission Gear Ratios: 1st: 2.652 2nd: 1.614 3rd: 1.082 4th: 0.773 5th: 0.566 Reverse: 2.000 Final Drive Ratio: 4.440 S или D3 е едно и също - автомата изрежда до 3-та, а в ръчен режим може да "висиш в лютеницата" на всяка от 5-те предавки - кутията няма да превключи нагоре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
323f-fan 4 #26 Отговорено 12 Декември, 2021 Реален случай от вчера,на първокласен двулентов път настигам две коли и камион тип тир.Скоростта е около 70кm ч,идва прав участък и тръгвам да изпреварвам,изравнявам се с камиона и о,изненада-пред него два буса и камионче натоварено с бира и правещо тапата.Насреща вече се вижда кола,а аз няма къде да се прибера.За пореден път бях благодарен на 300-те к.с. и 650нм.Та по нашите неадекватни на реалността пътища,си трябва адекватна по мощност кола,за да те измъква от ситуации,а не за "Бързи и яростни" 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #27 Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) Spoiler Тук няма да променим мнението един на друг. Аз като започна изпреварване гледам да имам план къде точно ще се прибера и какво точно ще направя в случай че веднага се покаже кола в насрещното. Като нямам видимост към колоната напред, не излизам. Но съм напълно съгласен, че мощност в резерв е полезна и помага и за безопасността по пътищата. Най-малкото ще имаш повече възможности да изпревариш някой и да намалиш колоната, което от своя страна може да доведе до по-малко напрежение у шофьорите. А и грешки се случват на всеки, включително и другите участници по пътя, а в определени ситуации си помага да имаш резерв от мощност. Хипотетичен пример: Пръв съм в колоната, зад мен коли и някой изпреварва отзад отдалеч. Но се появява кола в насрещното и изпреварващия няма възможност да завърши изпреварването и трябва бързо да се прибере. Съответно скачам на газта, за да му направя място, а този зад мен, ако може – на спирачката. ПП: и за да не говорим само за безопасност, повече мощност често прави пътуването по-малко натоварващо, а и по-приятно. Защо да не си направим пътуването по-приятно само защото на „семейна кола не ѝ трябва да е бърза“? Редактирано 12 Декември, 2021 от Pavel_Pavlov 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #28 Отговорено 12 Декември, 2021 Принципно не става дума за бързане, а именно за бързо изнасяне и спокойствие през повечето време. Парадоксално, но тежкият (но и мощен) автомобил се усеща много по-бавен, а това именно носи спокоиствието. Двете от подписа ми са антиподи относно възприемането на една и съща скорост и маршрут/трафик, а Акордите които съм имал са били нейде по средата. Бялото е чудесно за забавление, но в края на пътуването фразата е - Най-сетне стигнахме. Черното е 2,3 пъти по-тежко и 3 пъти по-мощно и фразата е - Жалко но вече пристигнахме. Стилът ми на каране винаги е бил еднакъв - не се задържам зад МПС през което не виждам напред, но откак возя фемилито в черното, жената не е мрънкала за рискови маневри. с Акордите току рече - Цеци, нали не бързаме? Ноо любимка и е бялата, както и на синковеца. В този апарат (805 кила на 101 коня) има толкова много "живец"! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #29 Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) Цецо, при мен е обратното, забележката е преди изпреварването, щото си ме знае. В момента, в който настигна някой "турист" на опасен за изпреварване участък - "Нали няма да го изпреварвш точно сега?". Мнооооого мрази да я лепя за седалката с кикдаун. Редактирано 12 Декември, 2021 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #30 Отговорено 12 Декември, 2021 А, моята се вози отзад кат директор, ама мен това ме устройва. Преди надзърташе чат/пат да следи обстановката, сега спи или зяпа пейзажа. От нейното място скоростомера не се вижда, а самата скорост не се усеща. Автомата е мек и не я стряска, дори кикдауна вече не я буди на тоа диван отзаде. Ама много я дразни баса, та намалям задните говорители - нема пълно щастие. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #31 Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) Off Topic Като начинаещи англичани ... карам си Ровърчето по прекрасната магистрала със 120, е така, да пробвам, колко може. Карам си аз, докато ... "Абе идиот, е сега се усетих, че това е 120 MPh, а не 120 км/ч. Редактирано 12 Декември, 2021 от Krasi-mir 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #32 Отговорено 12 Декември, 2021 Off Topic За моята 3-цифровото изражение в км няма голяма стойност, а и синковеца вече ми е съюзник и я успокоява - Маме, това не е голяма скорост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #33 Отговорено 12 Декември, 2021 На 10.12.2021 г. at 12:57, Redman написа: Да кажем ме търся субективно мнение на собственици. За тест драйв няма кой да ми даде да я опъна на дълго. Мнения от поне двама-трима собственика на Акорд 8 - 2.0 АТ събрахме ли досега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #34 Отговорено 12 Декември, 2021 (Редактирано) К'о?! Нееее! Такива нема! Никой неще да кара такъв мрътвак! Пръво - Акорда е кола за пенсионери. Второ - Автоматикът е кутия за пенсионери. Трето - Аз лично съм кандидат пенсионер и пишман бойрейсър. Така че - обороти и нютони ми дай на мене. Тезатва реших да пробвам дизелче на стари години. Редактирано 12 Декември, 2021 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #35 Отговорено 12 Декември, 2021 Преди 1 час, dindin написа: Мнения от поне двама-трима собственика на Акорд 8 - 2.0 АТ събрахме ли досега? В конкретика не! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #36 Отговорено 12 Декември, 2021 @Redman Твоето CR-V ръчка ли е? Акорда, дето си тествал, как е в сравнение със RD-1? За динамика питам, комфорта ми е ясен. Иначе, извън конкретиката, Съпругата ми имаше Сивик 9, 1.4 i-vtec ръчка, 99 коня. Пълен, ама чак тотален мъртвак. Смени го със абслютно същата 9-ка, ама 1.8 i-vtec ръчка, 142 коня. Разликата във вървенето беше огромна, а разхода на гориво еднакъв. Тааа, ако не ти е много на зор, оглеждай се за 2.4, зае%и 2-ката. п.п. Много ми се ще и аз като теб да добавя двуколесно возило в подписа. Мерак ми е за Honda Deauville (да поддържам пенсионерския имидж, все пак ), ама семейния съвет казва "Забрави". 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Redman 25 #37 Отговорено 12 Декември, 2021 преди 32 минути, Krasi-mir написа: @Redman Твоето CR-V ръчка ли е? Акорда, дето си тествал, как е в сравнение със RD-1? За динамика питам, комфорта ми е ясен. Иначе, извън конкретиката, Съпругата ми имаше Сивик 9, 1.4 i-vtec ръчка, 99 коня. Пълен, ама чак тотален мъртвак. Смени го със абслютно същата 9-ка, ама 1.8 i-vtec ръчка, 142 коня. Разликата във вървенето беше огромна, а разхода на гориво еднакъв. Тааа, ако не ти е много на зор, оглеждай се за 2.4, зае%и 2-ката. п.п. Много ми се ще и аз като теб да добавя двуколесно возило в подписа. Мерак ми е за Honda Deauville (да поддържам пенсионерския имидж, все пак ), ама семейния съвет казва "Забрави". Рд 1 е уникален автомобил. Евтин за поддръжка носи на много обороти. Ръчката е уникална. Само поддръжка. ЦБ е уникална машина , Сали це 400, 500 или 1100 все тая. Не е нервна , ЗС спокойни персони. Дуавила също не е лоша машина. За спокойно возене много километри. акорда в древен ние с рД1 някак си е по пъргав. Всъщност обективни не мога да кажа точно… Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #38 Отговорено 12 Декември, 2021 Преди 3 часа, Redman написа: В конкретика не! Добре е колата , става. Абстрахирай се от мнения на колеги които се самонавиват и така професионално се изказват за нещо което си мислят но не опитали. - Е нЕма такава държава! Довери се на усещането си, гледам, че вече си направил тест и ако още не си взел решение да знаеш, че на магистрала колата е още по добра. Чета ти и твоите мнения и като гледам колко плахо стъпваш имам чувството, че ще се разминеш с 8ка, не излизат често бройки на малко километри с доказана история, толкова плахо стъпваш, че колегите взеха да се бъзикат с темата ти. Търсиш хулиган ама ако може да ползваш удобството на акорда, ми огледай се на друго място има си модели за тази работа. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #39 Отговорено 12 Декември, 2021 Нека пробва и 2.4 - от опит глава не боли! Има 1 приказка: Лесно е да направиш каквото трябва, трудното е да решиш какво трябва да направиш. Смятам че авторът е наясно с нещата, но се надява и ние да наклоним везните. Видях днес и пресни обяви за 2.4 АТ, така че - искренно успех му желая! Кола се купува в 1 ден, но се кара с години и е желателно да е с кеф! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #40 Отговорено 12 Декември, 2021 Да, даже трябва да пробва и двата, иначе няма как да види каква е разликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове