Jump to content
Redman

Honda Accord 8 2,0 автомат динамика

Recommended Posts

колеги, доста четох по форума, ама повечето мнения са за 2.4 бензин с автомат. Интересува ме 2.0 автомат, каква е динамиката. Знам че мотора е общо взето безпроблемен, автомата също, но ме притъеснява че колата ще е доста мудна и ще е проблем ускорението и изпреварването по магистрала например. Моля за мнения.

P.S. предишния автомобил беше акорд 7 2.2 дизел, доста добър като динамика, но реяих че ще сменям концепцията. Бензина ми харесва повече. Гледам 2.4 акорди, но конкретна бройка 2.0 ми е хванала окото. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно ще ти свършат работа нечии дори добронамерени споделяния.

Най-читавият вариант за преценка е тест драйв. Да усетиш лично теглото и габаритите на колата с конкретните мотори и автомат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажем ме търся субективно мнение на собственици.  За тест драйв няма кой да ми даде да я опъна на дълго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си от София, може някой да се отзове.

Шофирането си е въпрос на темперамент и адаптация към конкретната енерговъоръженост, а винаги ще има моменти в които ще искаш повече.

Но както е казал мечо Пух - между 2.0 и 2.4, най-добре е 3.5. :)

  • Харесвам 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е то камьон тогава да е. Легенда!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно ще ти се стори малко мудна. Пробвах три такива преди да взема моята. Не останах доволен от динамиката. Никога не бях карал дизел и не исках. Реших да търся 2.4 бензин, но попаднах на една красавица 2.2 дизел. Качих се и... я купих. Само автомати съм пробвал. Ти не искаш дизел. Моят съвет е да потърсиш 2.4 бензин. Най-добре пробвай и ще решиш. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

блаходаря, ще я тествам, Става въпрос че конкретна бройка ми хвана окото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога това е най-важното. С динамиката (или липсата и) се свиква.

Виждам че за добър демараж си имаш мотор - трудно ще го надскочиш с нещо 4-колесно.

Акордите винаги са били с доста балансирани потребителски качества + нотка живец, но всяко нещо си има "ред лайн". Въпросът е преди него да те устройва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от динамиката на дизела бях особено доволен. Имам и црв рд1 128 коня също е удоволствие да я караш, но ръчка. Сега карам едно служебно БМВ 530 д 200 коня автомат което също да си кажа че не е особено пъргаво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен "немската тройка" не ме кефи. Имат добри модели, но звукът от моторите им е някак измъчен. И 400 коня да е, като го настъпиш все едно му искаш кой знае какво - няма го онзи Хондов жизнерадостен звън дори на 150-те японски кончета.

Но Акорд 2.0 АТ е все някаква радост - на 1-ва / 2-ра и тук-таме 3-та. - нагоре си е "ютилити кар", а не "наказателен" апарат.

Но не пречи да тестваш и някой Ледженд - сега са по-добра оферта от Акорд 8, а е съвсем друг клас кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе квото и да си говорим,2,0АТ е страшно мъртъв кон.Ще ти скъса нервите.Аз така се поддадох на мантрата,че се свиква,но истината е,че с времето все повече почва да дразни липсата на динамика.Стига се дотам,че ще намразиш колата.То не че и 2,4 е няква страшна сила,но върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кола с над 8 кила на 1 конска сила става само за "от точка А, до точка Б". Aкорд 8 с 2.4 е на границата, а с 2.0 мотора е 10 кила на кон!

Под 6 кила на кон тракшън контрола така или иначе "гаси" мотора при старт от място, а полезната сила е над 100 км/ч.

Все пак говорим за семейна кола.

Чудесата са другаде - не търсете живец от мъртвец.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Redman, обзалагам се, че няма да останеш доволен от динамиката. Наистина е мъртъв коня на 2.0, независимо дали ръчка или автомат. Не че 2.4 е голяма резачка де, но 201 коня на 1450 кг приблизително са под въпросното магическо число 8 кг на конска сила, тъй че бива.

Понеже си писал конкретно за ускорението и изпреварването на магистрала (явно не си състезател). Какво точно те притеснява в ускорението на 2.0? Ускорява си съвсем нормално умрелия кон, все пак нямаш насрещно на магистрала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще я покарам и ще споделя мнение. Трябва ми за семейна кола. Малко багаж, понякога и разходка ИЗ Европа. По важно е да бъде приятно пътуването, автомобила да не изпотява и натоварва, но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, Redman said:

[…] но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;)

 

Рисковите ситуации могат да се случат, ако шофьорът не си познава добре колата. Или ги търси. По-скоро въпросът при теб би бил да не намаля броят възможности за безопасно изпреварване.

 

Но и на мен ми е интересно да споделиш впечатление.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Аз съм с 2.4 супер е автомобила, много му е хубава динамиката, изпреварвам без проблем, бързо ускорява, така че си помисли за този вариант както е казал Мечо Пух "Колкото повече, толкова повече"! Хондака е трепач!  ;)  :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
21 hours ago, Redman said:

Утре ще я покарам и ще споделя мнение. Трябва ми за семейна кола. Малко багаж, понякога и разходка ИЗ Европа. По важно е да бъде приятно пътуването, автомобила да не изпотява и натоварва, но все пак, при изпреварване да не създава рискови ситуации, не на магистрала;)

Искаш семейна кола ама от филма Бързи и яростни.

Рисковите ситуации ги създаваш ти,или се набутваш в тях,когато си с семейство ги избягваш.

Семейна кола навсякъде по-света е бавна и обемиста кола,все пак возиш семейството и искаш да стигнеш там за където си тръгнал.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е баш така. Всеки иска да стигне и времето не за всички е приоритет, а и себепреценката идва с практиката.

Обемна добре, но бавна също може да е рисково. Ще затапва попътния трафик, а в него винаги има и нетолерантни сангвиници.

Възможността за нормално изпреварване на движештите се по-бавно от попътния трафик също си е вид спокойствие. Кофти за нервите е да "изпъваш вратни жили" при изпреварване, все едно ти теглиш колата.

А по федералните ни шосета има дни в които направо "не върви".

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, ceco_accord написа:

@Redman как мина теста?

Да кажем добре. Стегнат автомобил, запазен за възрастта си, с нормалните забележки. Но ми се стори че на директна спрял под наклон колата върна назад малко. Иначе като ускорение за градски автомобил, съвсем нормално. Може би на дълго с багаж и пътници ще се усети липсата на кончета под капака по баирите. За возене става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, CARPERA написа:

Искаш семейна кола ама от филма Бързи и яростни.

Рисковите ситуации ги създаваш ти,или се набутваш в тях,когато си с семейство ги избягваш.

Семейна кола навсякъде по-света е бавна и обемиста кола,все пак возиш семейството и искаш да стигнеш там за където си тръгнал.

 

Не искам нито бързи, нито яростни. Но автомобила при нужда е необходимо и малко характер да покаже.  Не е необходимо да те бърза ама а малко повече мощност никога не е излишна, по добре да я имаш и да не ти трябва отколкото да ти потрябва и да я нямаш. Вероятно на магистрала ще е ок, след като си набрал , но представи си завои и тръгнеш да изпреварваш. И точно тогава кола се задава а на теб не ти стига да се изнесеш бързо. Не става въпрос за рискови изпреварвания. А нормална ситуация. Да вярно, че ти взимаш решение , но се случва преценката да не е напълно обективна. 

Редактирано от Redman
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За градско всяка кола става - там критерият не е меродавен. На магистрала също нещата са поносими - няма насрещен трафик и всеки си намира мястото.

Дори в по-прагматичните журналистически тестове, освен старт 0-100 има и доускорение 60-100 и 80-120 и именно те са по-показателни.

Намери за проба и 2.4 АТ. Смятам че повече ще ти пасне, а и критерият ти за по-споконо изпреварване е напълно резонен, имайки предвид пренаселеността с автомобили по шосетата ни, където трафикът нормално се движи със 100-110 и участниците с по-слаба енерговъоръженост застигайки някой ТИР в баир, просто остават зад него и се натрупва колона, защото всеки следващ в нея е все по-немощен да ги изпревари наведнъж. И се почва с ограничените видимост и разстояние, дебнене, мрънкане, газ-спирачка с предреждане, напрежението се покачва и минутите в колоната стават бавни. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм разбрал, автоматикът е 5-степенен.

Ако правилно съм разбрал позициите на лоста са S D N R P.

 

Това, което не мога да разбера е:

Как се изключва O/D? Има ли бутон "O/D OFF"?

Коя предавка е директна, 3-та или 4-та?

Позиция S, до коя предавка ограничава?

 

Мисълта ми е:

Досега съм карал само 4-степенни автоматици (Хонда и Тойота), при които 3-та е директна, а 4-та е O/D. Всичките 5 коли са били под 2.0 и под 150 коня.

Тааа, до момента не съм имал проблем с изпреварване. Цъкам бутончето O/D OFF, или местя лоста на D3, оборотите в "лютеницата" иии ... тетака. Същото се получава и със рязко натискане на газта, т.нар. "кикдаун", ама с една идея по-бавно от бутона.

 

п.п. Казвал съм многократно две неща:

Много е важно да знаеш, какво караш и, как да го караш!

"Колкото повече, толкова повече!" - Мечо Пух.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В отговор на някои от въпросите ти:

Да, автоматът е 5-степенен. Няма точно директна 1 към 1 предавка, но най-близката е 3та. Няма бутон оувърдрайв. 4та и 5та реално са оувърдрайв. Контролираш предавката или с регулиране на натиска на педала, или с ръчния режим, или с D3 (ако го има, но май при 8ма серия вече е само S). S-режимът не съм го ползвал, но мисля, че просто превключва по-горна предавка на по-високи обороти и съответно е по-склонен да сваля предавки. Като цяло държи колата в по-високи обороти.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Акорд 8 АТ:

5-Speed Automatic Transmission Gear Ratios:

1st: 2.652

2nd: 1.614

3rd: 1.082

4th: 0.773

5th: 0.566

Reverse: 2.000

Final Drive Ratio: 4.440

S или D3 е едно и също - автомата изрежда до 3-та, а в ръчен режим може да "висиш в лютеницата" на всяка от 5-те предавки - кутията няма да превключи нагоре.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реален случай от вчера,на първокласен двулентов път настигам две коли и камион тип тир.Скоростта е около 70кm ч,идва прав участък и тръгвам да изпреварвам,изравнявам се с камиона и о,изненада-пред него два буса и камионче натоварено с бира и правещо тапата.Насреща вече се вижда кола,а аз няма къде да се прибера.За пореден път бях благодарен на 300-те к.с. и 650нм.Та по нашите неадекватни на реалността пътища,си трябва адекватна по мощност кола,за да те измъква от ситуации,а не за "Бързи и яростни"

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Тук няма да променим мнението един на друг. Аз като започна изпреварване гледам да имам план къде точно ще се прибера и какво точно ще направя в случай че веднага се покаже кола в насрещното. Като нямам видимост към колоната напред, не излизам. Но съм напълно съгласен, че мощност в резерв е полезна и помага и за безопасността по пътищата. Най-малкото ще имаш повече възможности да изпревариш някой и да намалиш колоната, което от своя страна може да доведе до по-малко напрежение у шофьорите. А и грешки се случват на всеки, включително и другите участници по пътя, а в определени ситуации си помага да имаш резерв от мощност. Хипотетичен пример:

 

Пръв съм в колоната, зад мен коли и някой изпреварва отзад отдалеч. Но се появява кола в насрещното и изпреварващия няма възможност да завърши изпреварването и трябва бързо да се прибере. Съответно скачам на газта, за да му направя място, а този зад мен, ако може – на спирачката.

 

ПП: и за да не говорим само за безопасност, повече мощност често прави пътуването по-малко натоварващо, а и по-приятно. Защо да не си направим пътуването по-приятно само защото на „семейна кола не ѝ трябва да е бърза“?

 

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно не става дума за бързане, а именно за бързо изнасяне и спокойствие през повечето време.

Парадоксално, но тежкият (но и мощен) автомобил се усеща много по-бавен, а това именно носи спокоиствието.

Двете от подписа ми са антиподи относно възприемането на една и съща скорост и маршрут/трафик, а Акордите които съм имал са били нейде по средата.

Бялото е чудесно за забавление, но в края на пътуването фразата е - Най-сетне стигнахме.

Черното е 2,3 пъти по-тежко и 3 пъти по-мощно и фразата е - Жалко но вече пристигнахме.

Стилът ми на каране винаги е бил еднакъв - не се задържам зад МПС през което не виждам напред, но откак возя фемилито в черното, жената не е мрънкала за рискови маневри. с Акордите току рече - Цеци, нали не бързаме? :) Ноо любимка и е бялата, както и на синковеца. В този апарат (805 кила на 101 коня) има толкова много "живец"!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, при мен е обратното, забележката е преди изпреварването, щото си ме знае. В момента, в който настигна някой "турист" на опасен за изпреварване участък - "Нали няма да го изпреварвш точно сега?". Мнооооого мрази да я лепя за седалката с кикдаун. :D

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, моята се вози отзад кат директор, ама мен това ме устройва. :)

Преди надзърташе чат/пат да следи обстановката, сега спи или зяпа пейзажа.

От нейното място скоростомера не се вижда, а самата скорост не се усеща.

Автомата е мек и не я стряска, дори кикдауна вече не я буди на тоа диван отзаде.

Ама много я дразни баса, та намалям задните говорители - нема пълно щастие.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Като начинаещи англичани ... карам си Ровърчето по прекрасната магистрала със 120, е така, да пробвам, колко може. Карам си аз, докато ... "Абе идиот, е сега се усетих, че това е 120 MPh, а не 120 км/ч. :D

 

Редактирано от Krasi-mir
  • Хаха 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За моята 3-цифровото изражение в км няма голяма стойност, а и синковеца вече ми е съюзник и я успокоява - Маме, това не е голяма скорост. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.12.2021 г. at 12:57, Redman написа:

Да кажем ме търся субективно мнение на собственици.  За тест драйв няма кой да ми даде да я опъна на дълго.

 

Мнения от поне двама-трима собственика на Акорд 8 - 2.0 АТ събрахме ли досега?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К'о?! Нееее!

Такива нема! Никой неще да кара такъв мрътвак!

 

Пръво - Акорда е кола за пенсионери.

Второ - Автоматикът е кутия за пенсионери.

Трето - Аз лично съм кандидат пенсионер и пишман бойрейсър.

Така че - обороти и нютони ми дай на мене. :D

Тезатва реших да пробвам дизелче на стари години.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, dindin написа:

 

Мнения от поне двама-трима собственика на Акорд 8 - 2.0 АТ събрахме ли досега?

В конкретика не!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Redman

Твоето CR-V ръчка ли е?

Акорда, дето си тествал, как е в сравнение със RD-1? За динамика питам, комфорта ми е ясен.

Иначе, извън конкретиката,

Съпругата ми имаше Сивик 9, 1.4 i-vtec ръчка, 99 коня. Пълен, ама чак тотален мъртвак. Смени го със абслютно същата 9-ка, ама 1.8 i-vtec ръчка, 142 коня. Разликата във вървенето беше огромна, а разхода на гориво еднакъв. 

Тааа, ако не ти е много на зор, оглеждай се за 2.4, зае%и 2-ката.

 

п.п. Много ми се ще и аз като теб да добавя двуколесно возило в подписа. Мерак ми е за Honda Deauville (да поддържам пенсионерския имидж, все пак :D), ама семейния съвет казва "Забрави".

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Krasi-mir написа:

@Redman

Твоето CR-V ръчка ли е?

Акорда, дето си тествал, как е в сравнение със RD-1? За динамика питам, комфорта ми е ясен.

Иначе, извън конкретиката,

Съпругата ми имаше Сивик 9, 1.4 i-vtec ръчка, 99 коня. Пълен, ама чак тотален мъртвак. Смени го със абслютно същата 9-ка, ама 1.8 i-vtec ръчка, 142 коня. Разликата във вървенето беше огромна, а разхода на гориво еднакъв. 

Тааа, ако не ти е много на зор, оглеждай се за 2.4, зае%и 2-ката.

 

п.п. Много ми се ще и аз като теб да добавя двуколесно возило в подписа. Мерак ми е за Honda Deauville (да поддържам пенсионерския имидж, все пак :D), ама семейния съвет казва "Забрави".

Рд 1 е уникален автомобил. Евтин за поддръжка носи на много обороти. Ръчката е уникална. Само поддръжка. ЦБ е уникална машина , Сали це 400, 500 или 1100 все тая. Не е нервна , ЗС спокойни персони. Дуавила също не е лоша машина.  За спокойно возене много километри. 
акорда в древен ние с рД1 някак си е по пъргав. Всъщност обективни не мога да кажа точно…

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Redman написа:

В конкретика не!

Добре е колата , става.

Абстрахирай се от мнения на колеги които се самонавиват и така професионално се изказват за нещо което  си мислят но не опитали. - Е нЕма такава държава! 

 Довери се на усещането си, гледам, че вече си направил тест и ако още не си взел решение да знаеш, че на магистрала колата е още по добра. 

Чета ти и твоите мнения и като гледам колко плахо стъпваш имам чувството, че ще се разминеш с 8ка, не излизат често бройки на малко километри с доказана история, толкова плахо стъпваш, че колегите взеха да се бъзикат с темата ти. Търсиш хулиган ама ако може да ползваш удобството на акорда, ми огледай се на друго място има си модели за тази работа.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека пробва и 2.4 - от опит глава не боли!

Има 1 приказка:

Лесно е да направиш каквото трябва, трудното е да решиш какво трябва да направиш.

Смятам че авторът е наясно с нещата, но се надява и ние да наклоним везните. :)

Видях днес и пресни обяви за 2.4 АТ, така че - искренно успех му желая!

Кола се купува в 1 ден, но се кара с години и е желателно да е с кеф!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, даже трябва да пробва и двата, иначе няма как да види каква е разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...