svetlio80tm 0 #1 Публикувано 2 Декември, 2021 Здравейте! Притежавам ЦРВ 2016 г., фейслифт, бензин 2.0, 155 к.с, автоматик, 4х4. Налага ми се, поради работа в чужбина, да не карам автомобила няколко месеца, като ще гледам през това време да уредя поне да не е на открито. Въпросът ми може би касае всички автомобили, но понеже имам съмнения за някакви специфики при хондата, реших да попитам тук. Трябва ли да откачам някоя клема на акумулатора, и коя, какви други действия следва да предприема с оглед продължителния престой без движение. Периодът за пример мога да дам, да речем от края на март докъм някое време на август, няма да се кара колата. След това мисля ще успея да се прибера и ще я покарам, после пак от края на август докъм коледните празници. Принципно мога да ангажирам някого да я припалва от време на време, но незнам дали това ще помогне. Ще се радвам да помогнете със съвети, предварително благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #2 Отговорено 2 Декември, 2021 Няма някакви специфики. 1. Слагаш добавка за стабилизиране на горивото. Например Ravenol Petrol Quality Stabilisator или някаква друга с подобно действие. 2. Вдигаш колата на трупчета (ако е в гараж), за да пазиш гумите от деформации, от продължителния престой. 3. Хубаво е да се припалва, докато загрее до оптимална температура, поне веднъж в месеца. Да се внимава, изгорелите газове да се отвеждат правилно извън гаража! Има много смъртни случаи от неглижиране на тоя факт! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1255 #3 Отговорено 2 Декември, 2021 @svetlio80tm Ако имаш мануел на български за твоя модел там подробно е описано какво трябва да се направи при по продължителен престой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svetlio80tm 0 #4 Отговорено 2 Декември, 2021 За съжаление нямам книжка точно за моя модел, имам за преди фейслифта, и за американските, но точно по този въпрос не можах да намеря нищо. Да разкачвам ли акумулатора, или е противопоказно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #5 Отговорено 3 Декември, 2021 За съжаление не знам, какво да направиш. Обаче, Преди 10 часа, svetlio80tm написа: имам за преди фейслифта Мисля, че разликата не е космическа. Прочети, какво пише там. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #6 Отговорено 3 Декември, 2021 Ако акумулатора е добре и в колата ти няма регистрирани утечки, може и да не го откачаш. За гумите са ти писали, но най-доброто за самата кола е да се движи. Престоят скапва повече неща от движението. Помисли дали има кой да я разхожда през 1 - 2 седмици? И не я прибирай мокра в гаража, а ако в него е влажно, по-добре и намери навес. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svetlio80tm 0 #7 Отговорено 3 Декември, 2021 Да, за момента нямам грижи с акумулатора, но подозирам, че е фабричният, тоест е на почти 6 години, и е възможно този престой да го довърши. Що се отнася до раздвижването, проблемът е, че нямам човек, на когото да имам доверие в тази връзка, не само че няма да направи някой умишлен золум, ами и да съм сигурен, че ще може да се справи с нея. То всъщност ако имаше такъв човек, директно щях да му я оставя да я кара от време на време вместо своята си кола. Иначе съм наясно, че престоят скапва всичко, затова отворих и темата, даже съм базикал познати, които си държат новите коли по гаражите и не ги карат:) Ще гледам гаража или клетката да не са с много влага, като избирам да наемам. Просто варианта с взимането на колата в чужбина го проучих и не е опция, скъпо ще е пребиваването й и ще трябва да сменям табели... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #8 Отговорено 3 Декември, 2021 Не пречи да провериш за утечка все пак, особено ако си я карал редовно. Ако няма, е без значение дали ще го откачиш, или направо свалиш от колата. Тя е добре да стои на сигурно и проветриво място и поне под навес и някой да и хвърля по 1 око дали е там и в цялост, защото си има хора за всичко. Провери и дали няма как да я приютят в някое хале на фирма в която те познават и да е безопасно де. Имам комшия, живее си в щатите, тук си идва само за лятото, но колата си остави на баща си, а гаражът му е сигурен, но стои празен, за да я движи все пак някой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #9 Отговорено 3 Декември, 2021 Колега, ако е добра колата я продай, сега цените са в пъти, втора употреба няма читави и ще и вземеш добри пари. След това парите в злато, акции или биткойни и като се прибереш живот и здраве си купуваш поредната....)))) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svetlio80tm 0 #10 Отговорено 3 Декември, 2021 Колата е добра, и точно затова не ми се продава, като знам колко време я чаках да се появи. Освен това ми се ще да имам автомобил като се прибирам от време на време. А и вече не правят такива читави и надеждни автомобили, всичко е даунсайзинг, турбота, пластмаса и електроника....колкото да си изкарат евентуално гаранцията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1549 #11 Отговорено 3 Декември, 2021 (Редактирано) Значи трябва да помислиш за вариант да палят и карат колата. Не си уточнил колко месеца ,ако са до три мисля че нямаш проблем ,зареждаш батерията ,може и да имаш резервна и ще си ок. По често сменяш маслото и ще си караш колата дълги години. За повече от 5 месеца трябва ти друг вариант. Редактирано 3 Декември, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6121 #12 Отговорено 3 Декември, 2021 В предложението на колегата за продажба има резон. Сметни колко данъци, такси и др. ще и платиш докато не я ползваш? А и тя си се обезценява, дори да не се кара. А има и рент-а-кар докато си тук, а може и друга да си харесаш, докато си "там". Щом е добра кола - зарадвай някой с нея - не бъди егоист. А и тя ще е по-добре в движение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
seisivan 33 #13 Отговорено 20 Декември, 2021 Моята Хонда се наложи да стои така една зима в гаража-някъде от октомври до март. Но на 2 седмици се припалваше за по 15тина минути и нямах проблем. Гумите бях напомпал на 2,6 Bar Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2858 #14 Отговорено 20 Декември, 2021 За 5-6 месеца престой, чак пък да си продава колата... Акумулаторът го зареди напълно! Ако няма да се припалва, откачи му мнусовата клема и го остави така, а колата я заключи ръчно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
twor 0 #15 Отговорено 10 Януари, 2022 Колега, ако се решиш на продажба в крайна сметка, пусни едно линкче за колата, че така и така си търся подобна в момента За престоя, то си е според зависи и особено за гумите наистина е хубаво да се поразвъртат, но - мотора ми му се е случвало да стои цяла зима на паркинг и после пролетта да си запали и да си се кара без проблеми. Зазимен с пълен резорвоар, че инак можел да ръждяса, но това май си е специфично за мотори. Та за 3-4-5 месеца не би било фатално си мисля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Хри100 87 #16 Отговорено 10 Януари, 2022 Та значи и аз да доложа.....престои ми отсъствие от страната за около 6 месеца през летото,колата че се препалва всяка седмица от жена ми😅(мани мани мъка) не смея да и дам да я кара,ще напомпя гумите повечко,ще държа колата в гараж.....та това дали е достатъчно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове