Jump to content
Sign in to follow this  
Nikito82

Проблем с предната дръжка на вратата

Recommended Posts

Здравейте, някой знае ли  как се решава проблема с предната дръжка на врата? Самата пластмаса към ламарината си играе доста, а на последък почна да излиза навън при опит за отваряне на врата. Миналата година си спомням, че разглобявах вратата, но не видях начин да я затегна. Даже май исках да я сваля цялата да я огледам, но единият болт беше превъртян и не можах да я демонтирам. 

received_293447285687770.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, счупила се е задната пластмасова втулка, в която се завива винта за закрепване на дръжката. Прикачвам един файл от сервизното упътване, дано да ти е полезен. Аз съм свалял само веднъж тази дръжка и си спомням, че беше голямо "мамосване" докато успея да разглобя всичко. Успех!

Outer handle.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

За придобиване на представа:

 

А ето и как се маха панела:

 

Edited by emod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така или иначе се счупила вече, както и моята и на повечето сивици 8-ма генерация, може да я залепиш с поксипол или някакво друго двукомпонентно лепило. Без да разглобявам нищо, защото е страшно приключение, дръпнах я леко, колкото да сложа от лепилото отзад, фиксирах с тиксо докато втвърди, и вече може би повече от година си е добре. Като се счупи пак, тогава ще го мисля.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз си мислех, че само Civic 6 и CR-V 1, го имат тоя проблем с ръкохватките, но като гледам и Civic 8 го е наследил... Чукне ли 15 годинки колата и ръкохватките стават като вафли. Ако се подлага палец при отваряне, риска да се счупи е по-малък, обаче ходи го обяснявай това на всеки, който отваря вратата...

Сменял съм над 5 пъти ръкохватки на моя Сивик, с второупотребни обаче, щото си представям Бултрако колко биха поискали за такова нещо. Слагал съм даже здрава и допълнително съм подсилвал около втулките с двукомпонентно лепило. Тази пластмаса става особено чуплива и при отрицателни градуси.

След поредното счупване дори залепих и цялата ръкохватка по ръба където ляга на ламарината със силикон (прозрачен за аквариуми - CS23).

А най-отвратителното нещо при разглобяване на вратата е лепилото на този найлон. След поредното разглобяване откачих, разкарах стария и от двете предни врати, изрязах нов от обикновен PE и го залепих с топъл силикон. Преди това старото вечно лепкаво лепило едвам го изчистих с чистител (ацетон) за пистолети за PU пяна, от ламарината... Ако някой ще го прави, да не прекалява с търкането на едно място, че почва да пада и боята.

 

Този в клипа добре го изряза, но по този начин си маха звукоизолацията от вратите... После ще има "Вратата ми дрънчи, стърже и чегърта като на жигули".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Относно първото ти изречение, няма нищо общо едното с другото. Сивикът за който смоменаваш е с Роувърски дръжки и за това е в това положение. При истинските 6-ци не е така. Пластмасата която ползват Японците е просто такава. Трошлива става след време от опичането. Немците примерно ползват друг вид пластмаса която е много по издържлива. Листовата е най яка, ама.... Японеца си знае неговата. Само за пример: След време ще се сблъскаш с проблемът задна дръжка за RD8..... Дани знае. 😉

Лепилото за което говориш е нещо подобно на едно-времешният болкит. Разтваря се и се чисти с WD-40.

Edited by docev
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това, което се чупи при сивик 8 е крепежа на декоративната сребриста капачка, не самата дръжка. Това е първата и последната Хонда с такива декоративни капачки, и явно не са го измислили добре. Сякаш не са очаквали, че ще има напрежение върху нея, а докато се дърпа дръжката, и капачката попада в захвата на ръката. При мен се беше откачил единият крепеж на перманентно гаражна кола, без да е видяла кой знае какво слънце или студ. Просто са такива.

 

Решението, което бях намислил, но така и не успях да го реализирам беше да си взема капачка за дръжка от предна лява врата на кола с десен волан. Шансът да е здраво е много по-голям. Единствено се губи дупката за ключа, но предвид колко крадени бяха почнали да стават 8-ците, това можеше да бъде разгледано и като позитив. Ако падне акумулатора (което не ми се е случвало никога), капачката се разпробива, за да се направи отвор за ключа и така. После пак за капачка.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 10.10.2021 г. at 12:46, Nikito82 написа:

.....Миналата година си спомням, че разглобявах вратата...

received_293447285687770.jpeg

Най-вероятно си пренатегнал болтовете ( също като мен) и са превъртели гайките вътре в пластмасата поправя се с нова ( от морга де).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо не съм пренатягал. Птодъо исках да я разглобя да я видя, но единия болт беше замазан и не успях да я демонтирам. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...