inspektora 401 #1 Публикувано 16 Септември, 2021 Колеги, днес сменях пистов ремък и лагер на ролката на обтегача. При огледа майстора ми каза, че и демпферната шайба на коляновия вал е за смяна, като ми демонстрира, че като я напъне, външната ѝ част мръдва с няколко милиметра по посоката на въртене (не мога да разбера дали превърта или просто гумата поддава леко). По гумата няма напукано или скъсано и нямам някакви оплаквания. Дали наистина е за смяна и как се разбира? Колата е на гарантирани 165К. В една варненска фирма Соларей продават оригинална (според тях) шайба 13810-RBD-E01 за 351 лв. Някой купувал ли е от тях и читави ли са? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #2 Отговорено 16 Септември, 2021 Купувал съм от тях масла и антифриз и нямаше проблеми. Инъче и тука има демпф. шайби. https://namaleniavtochasti.com/540-cr-v-re3re4-2007-?p=14 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #3 Отговорено 16 Септември, 2021 Преди 3 часа, inspektora написа: Колеги, днес сменях пистов ремък и лагер на ролката на обтегача. При огледа майстора ми каза, че и демпферната шайба на коляновия вал е за смяна, като ми демонстрира, че като я напъне, външната ѝ част мръдва с няколко милиметра по посоката на въртене (не мога да разбера дали превърта или просто гумата поддава леко). По гумата няма напукано или скъсано и нямам някакви оплаквания. Дали наистина е за смяна и как се разбира? Колата е на гарантирани 165К. В една варненска фирма Соларей продават оригинална (според тях) шайба 13810-RBD-E01 за 351 лв. Някой купувал ли е от тях и читави ли са? Аз моята си я взех от там, оригинална е шайбата. Вече 2 години си е ок. Иначе и моята на външен вид нищо и няма, но явно си имат методи а проверка. Само че един приятел скоро си взе и той и са му казали, че е последната на тази цена и цената вече ще е 700+ лв. Трябва да провериш все пак. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #4 Отговорено 16 Септември, 2021 Преди 1 час, Bizzito написа: Иначе и моята на външен вид нищо и няма, но явно си имат методи а проверка. А имаше ли някакви симптоми? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #5 Отговорено 16 Септември, 2021 Аз тогава имах много симптоми. Може би имаше някакъв шум, но майстора беше казал, че има луфт. Те са доста сериозни шайби тежат към 2-3 кила. Сигурно има начин да се тества с повече сила. Аз старата си я пазя, има някакъв живот още в нея, но тези шйби е хубаво да се сменят навреме защото се водят втори демпфер, а и оставят на пътя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #6 Отговорено 16 Септември, 2021 Ще се доверя на майстора, а и съм педант по отношение на поддръжката, така че щом намеря оригинална шайба на добра цена, ще я сменя. Благодаря за съветите! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #7 Отговорено 16 Септември, 2021 В намалени авточасти където дава колега има и оригинална на 350 пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #8 Отговорено 18 Септември, 2021 А покрай шайбата нещо друго сменя ли се - болт, семеринг и т.н.? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #9 Отговорено 18 Септември, 2021 Не. Но сега се замислих пистов ремък на колко км се сменя🤔 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #10 Отговорено 18 Септември, 2021 (Редактирано) Моят беше оригиналния (имам пълна сервизна история) на 165К и нищо му нямаше, но така и така се сваля заради ролката, реших да го сменя. Не се сещам да има някаква рекомендация за определени километри. Редактирано 18 Септември, 2021 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #11 Отговорено 25 Септември, 2021 Най-сетне открих може би единствената налична оригинална демпферна шайба в България на нормална цена - 364 лв. За изненада се оказа в Бултрако Пловдив. Тъй като ще ходя на Цигов чарк за няколко дни, ще си я взема направо от там, като за целта я платих по банка, за да ми я пазят. Попитах и за акцията за подмяна, но тя била само за автомобили до 7 г. Малко се притеснявам, защото отвреме навреме се появява един смущаващ стържещ звук от двигателя, заради който ходих в сервиз и ми смениха лагера на обтегача. Смятахме, че шумът е от него, но и след смяната го има. Проблемът е, че се появява много рядко и няма как да се хване. Възможно ли е демпферната шайба да го причинява 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #12 Отговорено 25 Септември, 2021 Доколкото знам може от нея да е да. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1234 #13 Отговорено 25 Септември, 2021 Преди 7 часа, inspektora написа: .„„„„„ появява един смущаващ стържещ звук от двигателя, Възможно ли е демпферната шайба да го причинява Не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #14 Отговорено 25 Септември, 2021 Най-вероятно е тръгнала шайбата на алтернатора. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #15 Отговорено 26 Септември, 2021 И аз за нея си мисля, но я провериха, както и всичко, което се върти от ремъка и не откриха проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #16 Отговорено 26 Септември, 2021 (Редактирано) Тая ролка/шайба на алтернатора е доста коварна. В началото ту шуми, свири, стържи, после няма нищо. И аз така смених първо лагера на обтяжната ролка, но за късмет при втория майстор се появи шума точно като бях там и след смяна на ролката на алтернатора всичко е ОК. При мен шума се появяваше най-често когато вкл. климатика, но само в началото докато тръгва компресора и се натоварва всичко което върти ремъка и след това няма шум. Моя шум беше по скоро като свирене, доста силно се чува, когато го има, след това изчезва и така до следващия път. Редактирано 26 Септември, 2021 от goga 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #17 Отговорено 27 Септември, 2021 (Редактирано) Общо взето същата работа. Появява се при включване на климатика или друг ел. консуматор, но много рядко. Чудя се какво предизвиква звука. Може би превърта ролката, но не ми светва лампа за акумулатора. Дяволска работа. А да се сменя без сигурност не е вариант. Прекалено голяма работа е. Редактирано 27 Септември, 2021 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #18 Отговорено 27 Септември, 2021 Поне при акорда не е голяма работа. За 3-4 часа я смениха - цялата ролка марка Ина. Провериха и четките, бяха добре. Също не ми е светвала никаква лампа. Със сигурност ролката плюс труда е доста по евтино от демпферната шайба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #19 Отговорено 27 Септември, 2021 @inspektora ходи ли при Варненските майстори - Дидо 1 Дидо 2? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #20 Отговорено 28 Септември, 2021 Така стана, че отидох в Бош сервиза под КАТ. Там ми смениха лагера и ремъка и т. н. Сега като ми сменят и демпферната шайба ще прегледат всичко отново. В този сервиз имат известна Хонда специализация - инструменти и др. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #21 Отговорено 28 Септември, 2021 (Редактирано) Оуууу, по-добре да не казвам нищо. 😂 Всъщност аз май съм казвал не един път. Там я закарах за преглед при покупка. Нито демпферната шайба ми хванаха, която смених след два месеца, нито веригата, нито окачването. Казаха колата е перфектна, а после знаеш че налях няколко хиляди. После се напатих и от още един сервиз във Варна. Затова казах повече експерименти със сервизи не. При единия ходя от 10 години, а при другия, откакто имам ЦРВ и никога не са ме подвеждали. Винаги е ясно какво е за смяна и колко струва. Редактирано 28 Септември, 2021 от Bizzito 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #22 Отговорено 30 Септември, 2021 (Редактирано) Взех шайбата от Бултрако: Всъщност това е ремонтен кит за смяна по акция и включва шайбата, някакъв пластмасов протектор и нитове. ОЕ номерът му е 06130-R06-305. Парадоксално, но струва двойно по-малко от само шайбата, ако я поръчаш по ОЕ номер. Днес ми я смениха и като гледам старата, не мога да открия някакви проблеми по нея. Имам неприятното усещане, че смених здрава част Не усещам и разлика в работата на мотора. Ще видим като покарам, дали пак ще се появи този стържещ звук, но съм 90 процента сигурен, че не е от шайбата. @Bizzito Може и да си прав Редактирано 30 Септември, 2021 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #23 Отговорено 30 Септември, 2021 И моята на външен вид и нямаше нищо и я пазя за черни дни, там натоварванията са много големи и ако видимо е зле, тя най-вероятно е нямало да издържи. Така или иначе си е изкарала живота като км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #24 Отговорено 30 Септември, 2021 (Редактирано) преди 47 минути, Bizzito написа: Така или иначе си е изкарала живота като км. Дано да си прав, че се чувствам малко прекаран. Като и захвана оста на менгеме и напъна, външната част се завърта леко, но нали затова е демпферна Според майстора, не трябвало да поддава на ръка. Все пак съм чувал и други мнения, че демпферната шайба трябва да изкарва доста повече от 165К, колкото е при мен. Редактирано 30 Септември, 2021 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #25 Отговорено 30 Септември, 2021 Попринцип да, но при положение, че е имало сервизна акция може да се очаква по-малко да изкара. Казаха ми, че с тази пластмаса, която я предпазва от мръсотия кара повече, така, че надали втори път ще ги сменим. Монтираха ли ти я? На мен също ми я дадоха и майстора я занити, тъй като няма точно предвидено място за нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #26 Отговорено 30 Септември, 2021 преди 15 минути, Bizzito написа: Монтираха ли ти я? Не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #27 Отговорено 1 Октомври, 2021 Преди 20 часа, Bizzito написа: Монтираха ли ти я? Всъщност днес ходих да си завъртя/разместя гумите и забелязах, че този пластмасов протектор си го имам оригинално. Затова не са го монтирали Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #28 Отговорено 1 Октомври, 2021 Е добре, значи може и да е минавала акция. Тя нали от България беше? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #29 Отговорено 1 Октомври, 2021 (Редактирано) Да, и сега като ме пита, проверих в Бултрако и се оказа, че на 54К, колата е минала през акция. Тоест, шайбата е на 110К и най-вероятно всичко и е наред, разбирай съвсем съм в набутвация . Ако продължи проблема със стърженето (както вероятно ще стане), ще отида при Дидо за диагностика и ще го помоля да оцени и състоянието на свалената шайба. Още първоначално смятах да отида при него, но тогава нямаше свободни часове, а аз бързах и ми предстоеше пътуване ... Редактирано 1 Октомври, 2021 от inspektora 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
radko86 8 #30 Отговорено 2 Октомври, 2021 И аз смених моята, но с неоригинална купена от ebay в комплект с нов болт, ремък и семеринг за коляновия вал. Поръчах и ключ за нея. Смених я сам. Вече 50000км е ок. Предишната яко сдаде багажа направо чукаше 😁 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
topsat 4 #31 Отговорено 6 Октомври, 2021 На 28.09.2021 г. at 13:15, Bizzito написа: При единия ходя от 10 години, а при другия, откакто имам ЦРВ и никога не са ме подвеждали Дай някакви координати на тези майстори. Може и на лично Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #32 Отговорено 6 Октомври, 2021 Пратих ти ги. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #33 Отговорено 22 Ноември, 2021 Минах вече 1800 км. след смяната на демпферната шайба и проблемът със стържещия звук, заради който смених шайбата не се е проявявал. Бях скептичен, че ще е от нея, но това са фактите. Имам и обосновано предположение от какво може да е било стърженето - поради омекване на гумения демпфер при загряла кола, външната част на шайбата се посуква от напрежението на ремъка и леко опира в капака на ангренажната верига (стържейки метал в метал). Гледах снимки и видеа за смяна на шайбата на различни коли и на някои се виждат следи в полукръг от такова опиране в метала зад шайбата. Така че, към симптомите за износена демпферна шайба може да се добави и това стържене. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #34 Отговорено 23 Юни, 2022 За голямо мое съжаление трябва да направя ъпдейт на темата. Времето се стопли и моето стържене отново се появи. Пак при загряла кола и много рядко. Т.е. проблемът не е от демпферната шайба и я смених напълно ненужно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
niksi 75 #35 Отговорено 23 Юни, 2022 Ако това те успокоява аз мисля, че не е ненужно, защото вече ремонтен комплект не се предлага никъде, оригиналната шайба е на цена от 790 лв. (към месец май 2022) за смяна още 60-80 лв. А ти си имаш нова шайба, която може би никога няма да подмениш. Не че не си се сетил ама нали си имате майстори на които им имате доверие, все ще я хванат от къде идва този звук. Пожелавам бързо да я хванат и за малко финикийски знаци да я оправят! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #36 Отговорено 23 Юни, 2022 Преди 8 часа, niksi написа: ... все ще я хванат от къде идва този звук Със сигурност ще я хванат, стига да се появи когато я закарам при тях, но това няма как да го организирам Шумът се появява много рядко и непредсказуемо. Не виждам какво мога да направя, освен да карам и да чакам проблема да стане по-отчетлив. Моите предположения са, че ще излезе нещо от генератора или с по-малка вероятност шайбата на климатика (появява се и при изключен климатик). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #37 Отговорено 23 Юни, 2022 Следя ви приказката много зорко. Утре ще водя черният лебед (Акорд 7 дизел) на диагностика за същия шум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #38 Отговорено 23 Юни, 2022 А дано да го хванат. И да споделиш! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #39 Отговорено 23 Юни, 2022 (Редактирано) Между другото, има ли някаква драстична разлика между N22А2 и N22А1?! Конструктивна, или софтуеърна? Редактирано 23 Юни, 2022 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #40 Отговорено 24 Юни, 2022 На 23.06.2022 г. at 11:39, niksi написа: Ако това те успокоява аз мисля, че не е ненужно, защото вече ремонтен комплект не се предлага никъде, оригиналната шайба е на цена от 790 лв. (към месец май 2022) за смяна още 60-80 лв. А ти си имаш нова шайба, която може би никога няма да подмениш. Не че не си се сетил ама нали си имате майстори на които им имате доверие, все ще я хванат от къде идва този звук. Пожелавам бързо да я хванат и за малко финикийски знаци да я оправят! Тук има още https://namaleniavtochasti.com/accord-clcncm-2002-2008/3595-dempferna-shajba-13810rbde01-13810-rbd-e01-honda-22-ctdi.html На 23.06.2022 г. at 23:06, Krasi-mir написа: Между другото, има ли някаква драстична разлика между N22А2 и N22А1?! Конструктивна, или софтуеърна? Единственото, което съм забелязал до сега е ЕГР и неговите тръби. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове