Johnny_V3 29 #1 Публикувано 6 Май, 2021 Здравейте! От януари (2021) и аз съм вече (смело мога да кажа) горд собственик на Honda CR-V I. Автомобила е 127 к.с. и е автомат. Исключително съм доволен и от автомата и от автомобила. Води ме на места, които досега само гледах отдолу... Но, като инжинер, имам един специфичен въпрос относно скоростната кутия. В момента се опитвам да я усетя кога превключва скоростите, как да карам правилно (така да се каже). С две думи. Кутията е 4-ри скоростна, както е известно и ако настъпя леко газта (на равно) се случва следното: Стартира на 1-ва скорост и малко след това минава на 2-ра и 3-та предавка. Усещам, че на равно при скорост около 60+ км/ч минава на 4-та предавка. И има още един момент, който ще се радвам да ми обясните, или да ме насочите къде мога да прочета повече. Педала е натиснат леко, колата ускорява плавно и при скорост (около) 84км/ч е на 2700 оборота. И тук имам едно последно "превключване" на скоростите.... Оборотите падат на 2400 и усещането пак е, че е минала на по-висока предавка, макар че (мисля, че) е вече на 4-та предавка... И още един въпрос. Понеже пътувам и извън града с нея - София - Бургас при 110-120км/ч разхода е 7.7л/100км. Има ли рецепта за Honda CR-V I с автоматична скоростна кутия за по-икономично шофиране извън града? (без да й слагам газ, защото не ми се иска, поне засега). Поздрави на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 6 Май, 2021 Дотук освен да ти кажа да си караш колата нищо повече няма. На лоста за скоростите имаш ли бутон O/D 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #3 Отговорено 6 Май, 2021 Благодаря за отговора! Не, няма O/D бутон. Аз си я карам колата и съм супер доволен. Минах и през цвиленето на задния диференциал (веднага след като я купих). И форума тук много помогна. Просто ми е интересно какво се случва вътре... То е ясно, че не е дефект това и си е замислено така. Само оборотите ли падат? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 404 #4 Отговорено 6 Май, 2021 Прочети за заключването на хидротрансформатора и ще получиш яснота по въпроса. Относно разхода, даже си прекалено икономичен, при мен е 9-10. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #5 Отговорено 6 Май, 2021 Звучи като типично поведение на lock-up съединител, подобно е поведението на трансмисията при моя акорд 7. Можеш да провериш дали твоята кутия е устроена така. Предполагам също, че като ти паднат оборотите, при леко подаване на газ или изкачване би трябвало отново да се покачват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #6 Отговорено 6 Май, 2021 На 1-ва ген няма бутон O/D. Поне на 128-коньовите. Не знам, откога почват да слагат бутон. На 1-ва ген лоста има позиции 1, 2, D3 и D4. Тук D4 го играе O/D, защото D3 е директна. Падането на оборотите, и усещaнето за превключване на 5-а е точно това - lock-up. Няма нищо общо с O/D. Две разл8чни нещя са. Хидротрансформатора се заключва, т.е. връзката между двг и скорости става твърда. По този начин се избягва загубата на въртящ момент и оборотите падат. Lock-up има и на D3, май и на 2-ра. Ама това са скорости при които се ускорява и обикновено при тях не се активира lock-up. При леко подаване на газ lock-up си стои включен. За да се изключи си трябва повечко газ. Ама тогава в схемата се намесва кикдаун-а -резко сваляне на 1, или 2 предавки надолу. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #7 Отговорено 6 Май, 2021 Благодаря за отговора Краси! Сега вече всичко си идва на мястото! От февруари си я карам и (понеже това ми е първия автоматик) още се учим. Усещам я много добре. Вече знам кога ще превключи... Остана тази загадка с хидротрансформатора, но пак благодаря на Краси за чудесното разяснение. И на Terje, разбира се за напътствието. Удоволствието е голямо, а и лека-полека покоряваме някои (преди) недостъпни местности. Надявам се и аз да съм полезен в този форум! С каквото мога ще помагам и аз! Има само едно, за което все още нямам решение, а е доста досадно... Ако имате опит да споделите. Ако карам по нанагорнище с 80-100км в час (например) и се наложи да намаля... Е тогава голям зор, ако превключи на 3-та предавка... Оборотите растат, скоростта расте, а предавката си остава 3-та... Не мога да я накарам да превключи на 4-та. Предполагам, че за това ще помогне O/D бутона, но аз го нямам... Като решение (засега) си намалявам, докато свърши нанагорнището и изчаквам удобен терен за ускорение... Но! Въпреки всичко - Хондата, макар и първа генерация, е точно това, което очаквах от автомобила, когато го купувах. Сега вече автомобила винаги е до мен, когато сме на пикник някъде в гората, където преди Яриса не стигаше... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #8 Отговорено 6 Май, 2021 преди 57 минути, Johnny_V3 написа: Не мога да я накарам да превключи на 4-та Не ти и трябва. Щом автомата си иска 3-та, значи така трябва. А и технически няма как да го накараш да отиде на 4-та. Това може да стане само ако кутията има ръчен режим на сменяване на предавки. Твоята кутия няма. Като сложиш лоста на D4 твоят контрол върху поведението на кутията приключва. Тя сама си решава на коя предавка ще стои. Като натрупаш опит ще се научиш, как да я контролираш с подаване или отнемане на газта, т.е. да контролираш момента на превключване. Сега ... O/D. Преди 1 час, Johnny_V3 написа: за това ще помогне O/D бутона Не, в конкретния случай (да накараш кутията да отиде на 4-та) няма да ти помогне. Предназначението на бутон O/D е друго. O/D или Over/Drive e английския термин за "свръхдиректна" предавка в ск.кутия. В твоя случай 3-та е директна, а 4-та е свръхдиректна. Както вече разбра, на някои коли има бутон O/D на лоста (като моята - позиции 1,2,D и бутон O/D), на други няма бутон (като твоята). При мен - слагам лоста на D и автоматът си сменява от 1-ва до 4-та и обратно, когато той реши. Когато натисна бутона O/D на таблото светва надпис "O/D OFF". Това означава, че свръхдиректна е изключена, т.е. аз съм забранил на автомата да отива на 4-та. Превключва само от 1-ва до 3-та и обратно. При теб - слагаш лоста на D4 и автоматът си сменява до 4-та и обратно. Ако искаш да му забраниш да отива на 4-та просто преместваш лоста на D3. Можеш да го направиш и по време на движение на колата. Няма никакъв проблем да си местиш лоста от D4 на D3, и обратно, когато поискаш. Виж, от D4 на 2 никога не съм го правил, и нямам желание да пробвам. Звучи ми се едно да включа по грешка от 5-а на 2-ра на ръчна кутия, без да пипам спирачката. Всички знаят какъв е ефекта. Просто не знам, какво може да се случи с автомата при такова упражнение. Забраняването на свръхдиректна се ползва при изкачване на не много стръмен баир и при теглене на ремарке. И в двата случая идва момент, в който автоматът започва да превключва постоянно (и често) от 4-та на 3-та, и обратно. Грубо казано 4-та му е много, 3-та му е малко и започва лутане - на коя да карам. Тогава се намесваш ти - слагаш на D3 и си караш така, докато излезеш на равно. п.п. Предполагам все някога ще попиташ, затова - позиция 2 на лоста означава потегляне и движение само на 2-ра. Вярвам знаеш, кога се налага тръгване на 2-ра. Зимъска у лизгавицата, например. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #9 Отговорено 6 Май, 2021 (Редактирано) Много точно описание от @Krasi-mir. При 1 ген 147коня има бутон O/D карам такава. За да поддържаш автомата в кондиция трябва опресняване на маслото. Вярвам че си го направил и маслото за там е по ръководство. Понякога ако там не е било сменяно от предишния собственик,се налага второ опресняване.Опреснаванията са с по 3л. Редактирано 6 Май, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #10 Отговорено 7 Май, 2021 Краси, благодаря за страхотното разъяснение! Благодаря и на CARPERA за съветите. А и форума е безценен! Както вече споменах - проблема със стърженето в задния диференциал беше успешно "отстранен" след прочитане на полезни постове по темата. Освен това нито един майстор досега не видя, че има теч от пластмасовата капачка на главата. От гарнитурата било... трябва да се смени. Така че, благодарение на полезните съвети тук сега ще я сменя тази капачка (или само гумения пръстен). @CARPERA: Иначе автомобила е напълно обслужен, след като го взех. Всички масла, ремъци и водна помпа. Сума ти биалетки и тампони. Дори се наложи рациклиране на кормилната рейка. Но сега автомобила върви чудесно и много стегнато. Годишното обслужване няма да го пропускам. А доколкото знам (но ще прочета за по-сигурно) - маслото в задния диференциал ще го сменям на 50-60 хил. километра. Май същото важи и за скоростната кутия. Ще потърся и във форума инфо за графика на смяната на консумативите. @Krasi-mir: Вече започвам да я усещам и да контролирам (донякъде) смяната на предавките. И понеже, когато шофирам извън пътя, често след стръмно изкачване ми се налага и стръмно спускане - предполагам, че не е необходимо при спускане да включвам 1-ва или 2-ра предавка, защото при спускане (без да давам газ) автомата няма да превключи на по-висока предавка, нали? 1-ва и 2-ра са само за катерене и потегляне зимъска у лизгавицата, например, нали? Ще се радвам, ако и аз мога да бъда полезен на някой, но ми предстоят още доста километри опит! Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #11 Отговорено 7 Май, 2021 (Редактирано) Eто ти таблица с интервали. и обеми Много е важно какъв е бил цвета на маслото на автомата.Първата снимка е на вече масло доста преминало интервала за смяна,лявата бутилка цвета отиващ към тъмнокафяв. ето ти база за сравнение,ако е бил кафеникав или отиващ към черен е нужна още едно опресняване. Важно е какво е имало полепнало на магнита на болта на пробката на автомата. Въпреки че е карана колата на бензин,регулирани ли са клапаните след като ти си я взел. Маслото за задния диференциал ,ако не знаеш кога е сменяно преди теб не чакай 50хиляди. Много често се пропуска смяната на спирачната течност,и там е доста зле Quote 1-ва и 2-ра са само за катерене и потегляне зимъска у лизгавицата, например, нали? 1ва е когато се налага да изтеглиш някой,но само за изтегляне. Редактирано 7 Май, 2021 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #12 Отговорено 7 Май, 2021 За извън пътя не знам, никога не съм излизал. Преценявяш сам, колко извън пътя си, и какъв е наклона. От обща шофьорска култура, ако е много стръмно аз бих сложил 1-ва, или 2-ра. Не знам, дали ще включи на по-висока, ако спускаш и лоста е на D4. Имам предвид ако тръгваш от място надолу и лоста е на 4-та. Колата си тръгва от първа, но едвали ще си стои на 1-ва, докато спускаш. Все пак хидротрансформаторът предава движениео с масло, т.е. турбината не е твърда връзка. Повтарям - говорим за извън пътя, стръмен наклон и ниска скорост. На пътя, обаче, lock-up работи като моторна спирачка. Караш си, например със 100, и започва спускане. Кутията е на 4-та. Натискаш малко по-рязко спирачка, кутията сваля на 3-та и локъпа се заключва. Пускаш спирачката и продължаваш на моторна спирачка. Когато спускането свърши автоматът сам си връща на 4-та. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #13 Отговорено 7 Май, 2021 Благодаря за безценните съвети на Владо и за коментарите на Красимир! @CARPERA Всичко е сменено след покупката. Всички масла и ремъци. И дори и водната помпа. Така че сега предстои голямо каране! На одометъра пише 140 000км, така че (според таблицата с интервалите) следващата смяна на диференциално масло и маслото в скоростите ще направя на 180 000км. Нищо че ще се паднат едновременно, нали? Според таблицата трябва да се прави всеки 40 000 км. А дотогава - всяка година двигателното масло. Благодаря за таблицата - много е полезна. @Krasi-mir Освен че се пътува много приятно и по магистралата - често излизаме от пътя да поразгледаме. Например стигнахме чак до параклиса над язовир Пчелина. Около София обикаляме Кремиковските планини. Вчера (около Бургас) превзехме един връх до местността Шилото (след Меден Рудник) с невероятна гледка. Също така „Бакърлъка“ (до Созопол) с още по-невероятна гледка. И това е само началото на нашето пътуване! Остана и един чисто практичен въпрос относно автоматика (защото още не съм придобил навиците): Понякога ми се случва да спра и да изключа двигателя (по навик от механиката) и после се усещам, че не съм на позиция "Паркинг". Как правилно се процедира: Мога ли просто да преместя лоста в позиция "Паркинг" без да паля мотора, или не е редно? То пък как ще го запаля, ако не е на "Паркинг"... Аз предполагам, че може да го преместя в позиция "Паркинг" без да паля двигател, нали? Пък навиците ще си ги придобивам. Вече разрах, че, ако паркирам под наклон е хубаво преди да изгася мотора да дръпна ръчната. Т.е. спирам, дърпам ръчната, местя лоста в позиция "Паркинг" и накрая гася двигателя. Така избягвам неприятното подскачане при тръгване след това. Хубава вечер на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #14 Отговорено 7 Май, 2021 Радвам се, че си доволен от колата 7 minutes ago, Johnny_V3 said: Остана и един чисто практичен въпрос относно автоматика (защото още не съм придобил навиците): Понякога ми се случва да спра и да изключа двигателя (по навик от механиката) и после се усещам, че не съм на позиция "Паркинг". Как правилно се процедира: Мога ли просто да преместя лоста в позиция "Паркинг" без да паля мотора, или не е редно? То пък как ще го запаля, ако не е на "Паркинг"... Аз предполагам, че може да го преместя в позиция "Паркинг" без да паля двигател, нали? Пък навиците ще си ги придобивам. Да, можеш да палиш само от неутрална и парк. И няма проблем ако загасиш на Д да преместиш на парк. 7 minutes ago, Johnny_V3 said: Вече разрах, че, ако паркирам под наклон е хубаво преди да изгася мотора да дръпна ръчната. Т.е. спирам, дърпам ръчната, местя лоста в позиция "Паркинг" и накрая гася двигателя. Така избягвам неприятното подскачане при тръгване след това. По-правилно би било: 1. Натискаш и държиш крачна спирачка 2. Сменяш на неутрална 3. Дърпаш рачната 4. Пускаш крачната докато колата се успокои и не се движи 5. Местиш на парк Така натоварването пада на ръчната, а не на кутията. Аз дори практикувам при всяко спиране: неутрална и леко отпускам крачната, за да усетя наклона. Ако е съвсем лек, я оставям на парк. Ако има наклон – ръчна и тогава парк. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #15 Отговорено 7 Май, 2021 @Pavel_Pavlov Благодаря! Започвам да придобивам навици! Сега (като се прибера в София) ще трябва спешно да сменя и пластмасовата капачка на главата, че от нея си протича леко, а двама майстори не го забелязаха... Че пак ще пътувам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1552 #16 Отговорено 7 Май, 2021 (Редактирано) Това всичко сменено винаги ме плаши. Всички масла сменени казваш,важно е с какви в това трабва да си сигурен. Хидравликата,както на автомата ,задния диференциал по ръководство е препоръчано само да е Хонда. Свещите в какво състояние са,много често се пропускат. Това са за твоя двигател,интервала им е 30-40хил.км. https://www.ngkpartfinder.co.uk/catalogues/cars/search/spark-plugs/HONDA/CR-V+(97-->02)/ Клапаните регулирани ли са,знаеш ли че се регулират,и на какъв пробег. За течащата капачка обикновено спира с смяната на О пръстена там. Редактирано 7 Май, 2021 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #17 Отговорено 8 Май, 2021 @CARPERA Относно първоначалното обслужване аз не се притеснявам. Наистина са сменени всички масла в диференциала и скоростите с оригиналните на Хонда. В двигателя има Мобил в момента. Сменена е водната помпа и ремъците. Свещите също са сменени, защото имаха голям просвет, но си бяха бели. Направен е и реглаж на клапаните. И него ще повторя след 40хил. километра. Общо взето се оказа, че автомобила май никога не е ремонтиран досега. Имам в предвид окачването, защото всички биалетки, носачи и тампони май си бяха още оригиналните, с които е произведен автомобила. Преден десен амортесьор много трудно се движеше и затова смених и два предни амортесьора. Ефекта беше, че при спиране автомобила се заклащаше наляво-надясно. Сега е ОК. Четох полезната тема за ремонт на течащата капачка тук, във форума, и точно това ще направя. Освен това много искам да сменя и спирачната течност, както чудесно си го описал. Само трябва да намеря време, но определено ще го направя. Четох във форума, че понякога има колективни поръчки. Искам да сменя и задните пружини (а защо не и предните), защото и те са на 20 години. Противник съм на всякакви подложки за повдигане, освен ако целта не е шофиране само в труднопроходими местности. Я да ви пусна няколко снимки на моя нов приятел! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #18 Отговорено 8 Май, 2021 Влече те дивото, явно. А на мен това ми е единственото излизане извън пътя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #19 Отговорено 8 Май, 2021 Владо (Carpera), нека останем на темата, поставена от автора. Той имаше конкретни въпроси. Ако във всяка тема с нов собственик обсъждаме клапани, масла и пр. съдържанието се разводнява и търсенето става все по-трудно. Към автора: ако искаш да дискутираме неща извън тези в заглавието на темата, по-удобно ще е да ги изнесеш в нова тема (или съшествуваща такава по същата тема). Разбира се, малко снимки и ред-два оффтопик е ок, но да не се увличаме. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #20 Отговорено 8 Май, 2021 @Pavel_Pavlov Съгласен съм! Това моето си е офтопик. Отговорите за скоростната кутия ги получих, и освен това напътствията от Владо също бяха много полезни! Доста теми прочетох тук и мисля, че най-полезното беше синтезирано от Владо в 1-2 поста и беше много уместно за мен, защото това ми е първата Хонда и още се сработваме! Мога да кажа, че Владо ми спести много време и търсене, за което му благодаря! Графика за обслужване ми беше много неясен, а сега знам точно кога и какво да сменя. Страхотен форум и аз се надявам също да бъда полезен на някой! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове