Jump to content
minalo

Придърпване при автоматик

Recommended Posts

Здравейте, 

Карам CR-V 2013г.бензин,автоматик.От известно време ми при ускорение и превключване на автоматика от 2 на трета предавка се усеща придърпване. Направи ми впечетление, че не зависи дали колата е студена или загряла, а по-скоро от оборотите. При по-плавно подаване на газ и ускорение-придърпва, ако ускорява с повече газ не се усеща придърпване при превключването от 2 на 3 предавка.Маслото на кутията е сменено цялото, а не опреснено преди две години и съм минал около 40 000км.Дайте съвет какъв според вас е проблема и къде да търся майстор, Бултрако го изключвам, защото прочетох няколко теми за обслужването там. Благодаря! 

Редактирано от minalo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как го сменихте цялото и колко литра .

Защо се наложи тази процедура.

Какво масло сложихте,имаш ли снимка на тубата.

Външен филтър автомат има ли твоята генерация.

За този филтър говоря

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега проверих за филтъра-имам същият и не е сменян.Маслото го смених цялото, защото колата беше внесена от Швейцария на 102 000км. и скоростната кутия не беше обслужвана никога, маслото беше катранено черно. При смяната му ми сипаха малко над 7л.защото трябваше и малко да се промие докато започне на тече бистро и червено. На машината се вижда изходното и входящото масло. Не знам какво масло ми сложиха, казаха че е за моята скоростна кутия и аз им се довери. Процедурата я направих в един от прехвалените сервизи в София за автомати, още не съм се консултирал с тях, защото исках да си набавя малко други мнения преди да ги потърся. Както разбрах от вас имам филтър който те не смениха, а бях при тях за да сменят всичко необходимо. Сега ще търся да си купя въпросният филтър, но ми се струва, че ще има и още нещо... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина се увери какво масло се сложили,в всяко ръководство на Хонда  пише едно и също че се използва ATF на Хонда.

Всеки друг заместител води до влошаване на работата на автомата.

За филтър само оригинален,вече има изпатили колеги от  заместители.

Може ли снимки на филтъра който си намерил и къде е точно, кой двигател е твоя ,кода.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

102 000км и катранено черно масло в трансмисията въобще не ми се връзват. 

Има ли теглич Хондата? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да почистят соленоидите (отвън на кутиятя са) + ново (въпросното) филтърче и опресняване с нови 3 литра масло, ако са сипали хондово при цялостната смяна.

Лашка защото има недостатъчно налягане, паради локално затлачване. Ако имаш късмет, ще минеш "с малко кръв".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, Rakeem написа:

102 000км и катранено черно масло в трансмисията въобще не ми се връзват. 

Има ли теглич Хондата? 

 

Няма теглич,а километрите са по километраж, дали са пипани от Бултрако ми отговориха, че нямат обща база с Швейцария и не могат да ми кажат история. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, ceco_accord написа:

Да почистят соленоидите (отвън на кутиятя са) + ново (въпросното) филтърче и опресняване с нови 3 литра масло, ако са сипали хондово при цялостната смяна.

Лашка защото има недостатъчно налягане, паради локално затлачване. Ако имаш късмет, ще минеш "с малко кръв".

Вече се съмнявам  какво масло са сложили. След цялостната смяна съм изминал точно 36 000км. и маслото си е бистро, трябва ли да го опреснявам след толкова км. При смяната ми казаха, че му дават следваща пълна смяна след 100 000,но те ме съветват да го сменя на 70 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, CARPERA написа:

Наистина се увери какво масло се сложили,в всяко ръководство на Хонда  пише едно и също че се използва ATF на Хонда.

Всеки друг заместител води до влошаване на работата на автомата.

За филтър само оригинален,вече има изпатили колеги от  заместители.

Може ли снимки на филтъра който си намерил и къде е точно, кой двигател е твоя ,кода.

R20A91003228, филтъра се намира като на клипчето май

IMG_20210131_135001.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко степенен е автомата ти.

Интересно какво гледат в тези сервизи,ако казваш че маслото е било зле значи и филтъра е много зле.

Смени филтъра мисля че ще се справиш сам и покарай,знам че и той има клапан вътре поне ОЕМ такъв.

ATF-DW 1 има характерен цвят,твоето такова ли е.

883060087_(2).thumb.jpg.d2462df840ee6023ed0a9d3e4ca2567f.jpg

В лява е източено от автомата масло.

20210117_175210.jpg.322ed8ab38c57b1c14dee0ed33aad8cd.thumb.jpg.341fa47f14094cf228bac3ab1316da01.jpg20210117_175225.jpg.dd9943dcf099859f0bbce10531735b7b.thumb.jpg.521b164b3ca0714be0296176c80d5a66.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На цвят е подобно на лявото. Ще звънна утре в Бултрако дали имат филтърче то. Благодаря 🙂

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен това виж и тази тема, дали е същият или подобен симптомът. И дали наистина е отскоро или го е имало и преди?

Редактирано от note
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От скоро е, до сега превключваше много мазно на всички предавки все едно за момент отпускаш педала на газта и пак го натискаш, почти не се усешаше превключването, а сега при превключването на трета направо си придърпване два-три пъти ако подавам малко газ. При настъпена не се усеща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Днес смених филтъра,но за съжаление няма промяна 😞 Явно ще се ходи на специализиран сервиз,дайте идеи 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 31.01.2021 г. at 13:08, ceco_accord написа:

Да почистят соленоидите (отвън на кутиятя са) + ново (въпросното) филтърче и опресняване с нови 3 литра масло, ако са сипали хондово при цялостната смяна.

Лашка защото има недостатъчно налягане, паради локално затлачване. Ако имаш късмет, ще минеш "с малко кръв".

 

Здравей колега @minalo, това което Цецо те посъветва направи ли го? Ако не си както си мисля го направи.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Соленоидите не съм ги почиствал,сменихме филтърчето.Взех един литър масло от Джемини 4-сервиза в който ми го смениха преди ,оказа се,че е наливно...При смяната на филтърчето не изтече нищо и не съм доливал. Беше време за реглаж на клапаните.Направихме го и него-нямаше нужда,не бяха мръднали.Но нямаше време за друго,а и аз предпочитам това почистване да го направи човек с опит в това.

Редактирано от minalo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам горчив опит с масло, което не беше Хонда АТФ. "Прегледай" соленоидите и смени пак цялото масло, ама да си сигурен, че е Хонда.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с наливното масло..... никой колега до сега не е казал, че има за АТ на Хонда.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в Хондовия автомат, не е като некво скапано гориво за мотора, което и зле да е, все ще го изгори и че се опрай с новото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш това

Quote

Вече се съмнявам  какво масло са сложили.

Отиваш и взимаш един литър наливно,които не знаеш какво е.

Маслото е това

422925641_Screenshot_20200720-124344_SamsungInternet.thumb.jpg.ef5fcc6807c978f66a0c69db3de3e05f.jpg

Наливното едва ли е HONDA ATF DW1.

Не слагай повече от  това наливното и нищо друго ,ако не искаш да става по-зле кутията.

Вземи си показаното от снимката  и направи поне две опреснявания,или това което и посъветвал @Krasi-mir

 

Колко степенен е автомата ти.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако взема от Хонда и опресня с 3л.няма ли да се пресече или нещо подобно,защото ще се смеси със сегашното 50 на 50 горе долу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко степенен е автомата ти.

Филтъра за автомата го купи от Бултрако нали.

Казваш че са ти го сменили всичкото в този сервиз и са сложили от наливното.

Разбери какво са ти сложили,няма голямо значение виждаш ефекта.

За да не го смесваш ,го сменяш цялостно но този път с това което трябва.

От сервиза какво казват за проблема,не вярвам да си признаят че е от маслото

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата е петстепенен.В сервиза казаха,че трябва да го тестват,но мен ме е яд ,че не бяха сменили филтъра и не искам да ходя при тях.Като сменихме филтърчето ми направи впечатление,че маслото което изтече от филтърчето е мътно и си е променило цвета в сравнение с новото което взех за доливане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра оригинален от Бултрако ли сложи.

Яд те е че не са видели че имаш филтър, а си купуваш масло от тях което знаеш че не е за твоята кутия,нещо не мога да разбера.

Отиди да го тестват,ни не оставяй за други процедури при тях.

Редно е да си търсиш от тях отговорност,при тях си правил процедурите.

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра е от Бултрако.Сега си взех един литър масло заради смяната на филтъра,за да долея ако се наложи.Преди смених при тях маслото,защото го сменят цялото с машина която изсмуква старото и вкарва новото ,и промиват докато не излезе бистро‐ при мен използваха 8,5литра.Тогава ми обясниха,че се занимават с автомати от над 20 години.Маслата ги произвеждали няколко фирми ,Хонда само ги препакетира.Те знаели какво да сложат. 🙂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

смени пак цялото масло, ама да си сигурен, че е Хонда.

За съжаление явно се налага именно това да направиш. Не мога да разбера в Бултрако ли ти направиха пълната смяна с неизвестно масло? Нещо се обърках...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Тогава ми обясниха,че се занимават с автомати от над 20 години.

При толкова опит не знаят че имаш външен филтър.

На теб оставям размислите,вече знаеш какво трябва да направиш,и кое е маслото за твоя автомат.

@note

Quote

Взех един литър масло от Джемини 4-сервиза в който ми го смениха преди,оказа се,че е наливно...

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще го сменям пак,НО в Бултрако не могат да го сменят цялото,могат да го опресняване с три литра. Затова преди не го смених при тях,а в друг сервиз,но те работят с тяхно масло което е във варели към който е свързана машината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ги попитах ,защо не са сменили филтъра ми казаха,че това не било филтър,а цедка и тя се сменила ако хартиеното покритие на някакъв ламелен диск започне да се отделя иначе не се налагало....друг е въпроса,че те няма как да знаят дали се отделя,но не ми се спореше повече с тях

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да се пресече, но няма и да се оправи, ако сипеш дори и 3л, т.е. едно опресняване.

 

Първо, както казахМЕ, провери соленоидите, да си сигурен, че работят коректно. Нямам представа как, и къде да ги провериш.

После - пълна смяна на маслото. Не съм се интересувал, дали за АСК има някакъв начин да се промие системата без разглобяване на кутията. Имам предвид да се изчисти всичката гняс събрана през годините. За прочистване на двг съм ползвал добавки, които се сипват в маслото и двг работи до включване на перката за охлаждане.

 

За пълна смяна, освен с машина имаш още два начина.

 

1. Купуваш си 10-ина литра HONDA ATF DW1. Кутията има радиатор за охлаждане на маслото. Не знам, дали на 4-та ген е външен, отделен радиатор, или е както при 1-ва и 2-ра - тръба в долното казанче на радиатора за ожлаждане на двг. Не съм гледал, как точно се прави но го има обяснено тук някъде и с видео от ютюб.

С две думи - откача се маркуч от радиатора, новото масло  в една кофа, и още една кофа за изтичане на старото. Маркуч в кофата с новото масло, палиш двг, и гледаш в другата кофа да потече чисто масло.

 

2. Другият начин съм го правил няколко пъти - четири опреснявания едно след друго. Точиш 3л, наливаш 3л, караш няколко км да мине кутията през всички предавки нагоре надолу. Повтаряш упражнението още 3 пъти.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато аз търсих да си сменя цялото масло  на автомата намерих 3 фирми.

1.Първата фирма в Варна казаха че имат машината,ще ми го направят.

Но не гарантират че автомата ми ще работи както е работел  да сега.

Защото това била един вид промивка , и можело после да имало проблем с моя 20 годишен автомат,на незнайно колко хил. км.

 

2.Втората фирма се нави ще го направи и ми искаше 80лв,беше от моя град.

 

3.Третата фирма малко гаражче с самоделка машина,и те казаха че ще го направя.

 

Достраша ме и направих  опресняването  от по 3 литра три пъти,при мен през интервал 2-3 хил км пробег.

Отказах се и защото трябваше да дам за труд 80лв и 3х40лв за масло което ще хвърлят.

 

Общото с всички беше че искаха HONDA ATF DW1  2-3л масло отгоре за промивка на кутията.

 

 

Колега @minalo  моля те попълни профила с точните данни на колата си ,темата е в 4 ген.

За да не станат обърквания.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Krasi-mir написа:

 четири опреснявания едно след друго. Точиш 3л, наливаш 3л, караш няколко км да мине кутията през всички предавки нагоре надолу. Повтаряш упражнението още 3 пъти.

Това е най-безболезненият вариант!

 

Сигурно 100 пъти е писано че при машинна смяна на цялото масло са възможни странични ефекти.

За да изгони течността от всякъде, тя създава свръх налягане и ако има отлагания, те се местят по системата и не винаги излизат с маслото, а се загнездват на други (по неприятни) места и затлачват канали, в следствие на което спада нормалното работно налягане, а то е ключово за сработването на фрикционните пакети, както и информативно за компа на кутията.

После е чуденка - що така с ново масло работи по-зле.

Оригиналното масло е просто с по-висока температурна резистентност, което не е маловажно!

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...