CrazyDriver 19 #1 Posted January 6 Здравейте и за много години Имам няколко въпроса относно тези две системи: 1) DRL (дневни светлини) - От това което успях да намеря в интернет, тази система не е активна за колите на европейския пазар. Моля да ме поправите, ако това не е вярно? - На таблото има индикация за DRL, както и диод на платката - Въпросът ми е, може ли този диод да светва, когато ми сработи модула за дневни светлини (той е допълнително поставян и не е оригинален на Хонда)? От модула ми излиза диодна светлина, която се включва при запалени дневни светлини - в моя случай, дълги на 30% 2) AFS (Автоматична система за настройка на фаровете) - колата ми е с оригинален Xenon и респективно система за автоматично настройване на фаровете - проблемът който имам е, че при пълна кола, колите в насрещното ми пресветват - т.е. явно системата не работи или поне не сработва всеки път - проверил съм за счупени кантари (преден и заден, които се намират от лявата страна на колата) и съм впръскал контактен спрей в буксите, за всеки случай - може ли да ми кажете, как да проверя дали тази система работи и кога светва лампата на таблото за нея? (на старата ми кола, от друга марка, при запалване на светлините, колата си правеше автоматична диагностика. При спиране срещу стена, лесно се виждаше дали всичко работи или не.) Благодаря предварително! Quote Share this post Link to post Share on other sites
thelastbonbona 19 #2 Posted January 6 За регулирането на светлините - ако застанеш срещу стена и седнеш в багажника, би трябвало да видиш как светлинния лъч слиза надолу. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrazyDriver 19 #3 Posted January 13 Колега thelastbonbona, благодаря за идеята. Изпробвах я, но светлинния лъч не се коригира, т.е. остана на по-високото ново положение. И както обикновено става, неволята учи :) След като прегледах Американския и Английския форум открих отговорите на моите въпроси. 1) DRL и AFS индикациони лампи на таблото са само за сигнализация, в случай че има повреда в съответната система. 2) AFS е система за завиване на фаровете, която в нашите Сивици я няма. Респективно не е системата за автоматично регулиране на фаровете във височина. 3) Системата за автоматично регулиране на фаровете понякога може да загуби своите настройки и респективно трябва да се преобучи. Как става това, съм описал по-долу в няколко лесни стъпки: - Паркирайте колата на равна повърхност срещу екран/стена - Убедете се че налягането в гумите е правилното - Разтоварете колата от излишен багаж, ако има такъв 1. Ключа на запалване трябва да е в изключено положение (0) 2. Преместете шофьорската и пасажерската седалка в крайно разпънато положение 3. Свалете целия товар от колата и оставете само шофьора (75 кг)* трябва да е в колата. 4. Свържете HDS-a към data link (OBD буксата) и дайте на късо SCS линията. ** 5. Завъртете ключа за запалване на позиция 2 (контакт). 6. В рамките на 5 секунди, включете и изключете светлините 3 пъти (в някои случаи 4-5). Процедурата по обучение е завършена, когато светлинния поток се премести от горе надолу. *** 7. Завъртете ключа за запалване в 0-ва позиция (изключване). 8. Извадете HDS-а от буксата.**** 9. Регулирайте ръчно височината на фаровете, ако е нужно. * Системата е проектирана за 75 кг товар. ** Не всеки има HDS в къщи, затова колегите в Англия са свързали пин 9 и пин 4 на OBD буксата. Вижте прикачените снимки. *** При мен не видях никаква промяна във височината на фаровете, но след като приключих с процедурата по-горе, запалих колата и направих теста на колегата thelastbonbona. Този път фаровете коригираха своето положение след няколко секунди. **** Премахнете моста между пин 4 и 9. Надявам се това да е от полза на някой колега, който се е сблъскал с моя проблем. Поздрави! 2 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
cucy 39 #4 Posted January 13 Мерси за информацията колега. Мисля, да я пробвам, защото единия фар свети по-различно от другия, като го гледаш отпред все едно е по-високо, но на пътя си осветяват еднакво, може да трябва да се регулира, защото е различен от другия и явно е сменяван. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rusen4e 33 #5 Posted January 13 Десният фар на колите с ляв волан трябва да е така регулиран, че да свети малко по-нагоре и леко вдясно, за да може да се виждат добре крайпътните знаци през нощта. Нормално е двата фара да не светят еднакво. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 727 #6 Posted January 13 Това не е вярно. Двата фара трябва да са настроени да светят на еднаква височина и право напред (т.е. не вляво или вдясно). Наклонът на светлинния лъч е трябва да е показан близо до винтовете за ръчен реглаж. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrazyDriver 19 #7 Posted January 13 Колегата Pavel_Pavlov e прав! Светлинния лъч на двата фара трябва да е в една равнина, като при нашите фарове с рефлектори, рефлектора прави 45 градосов засек на дясно - за да може да се виждат не само знаците, а и пешеходците. Понеже в момента нямам време да търся как се настройваха нашите фарове, ви качвам една снимка на това, как се настройват на 6-та генерация. * Височина А е от земята до точка на фара, която в нашия случай е обузначена с кръгче върху "стаклото". Поздрави! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 486 #8 Posted January 13 Аз съм вдигнал леко десния и съм го насочил леко надясно за по-добра видимост, особено при разминавия и драми няма, за разлика от умните фарове на 'модерните' коли, които просто ти вадят очите на завоите, сякаш са на дълги срещу теб, така че, няма смисъл от полемики, щом такава е тенденцията Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 727 #9 Posted January 13 (edited) Да вдигнеш единия фар означава, че или с единия фар заслепяваш в повече ситуации отколкото трябва, или с другия си си намалил видимостта. Но излязохме от темата. Исках само да обърна внимание на невярната информация . ПП: в други теми е описано как се регулират фарове. Не е трудно. Edited January 13 by Pavel_Pavlov Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 486 #10 Posted January 13 (edited) Всичко е в рамките на допустимото и отклоненията са минимални, никой досега не ми е присветвал при никакви обстоятелства, докато аз не веднъж съм цъкал дълги на онези с умните фарове. Всяка една настройка е правилна, стига да ти осигурява добра видимост и да не нарушава видимостта на останалите участници на пътя. Edited January 13 by Rakeem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 727 #11 Posted January 13 (edited) Да осигурява добра видимост и да не нарушава същата на околните могат да са субективни понятия. Затова обективният баланс между двете е заложен от производителя и е единствената „правилна“ настройка. И наклонът на светлинния сноп е един и същ за левия и десния фар. Но предлагам да приключим темата без да навлизаме в полемики. Всеки, който реши, може да проучи сам или да чете във форума и да стигне до своите изводи. 👍 Edited January 13 by Pavel_Pavlov Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 486 #12 Posted February 17 (edited) Изглежда не само аз мисля, че десния е хубаво да е малко по-високо - след 13:15. Интересно ми е кой е колегата? Edited February 17 by Rakeem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 727 #13 Posted February 17 (edited) То кой какво предпочита и как е предвидено от производителя и съответните местни наредби са различни неща. А в клипа има съществен пропуск в това, че не казва нищо за това как е измислил числата 5см и 7.6м. Те трябва да идват от изискването за ъгъл на наклона на светлинния сноп, а той не е еднакъв за всички Хонди. ПП: Но е еднакъв и за двата фара. Edited February 17 by Pavel_Pavlov Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 486 #14 Posted February 17 Не знам за какви местни наредби говориш, но съм минавал ГТП с уред за светлиния лъч успешно. Важното е да сме живи и здрави, и всички да виждаме добре в тъмното, за да сме живи и здрави. Quote Share this post Link to post Share on other sites