Jump to content
Sign in to follow this  
CrazyDriver

Въпроси относно DRL и AFS системите

Recommended Posts

Здравейте и за много години :)

 

Имам няколко въпроса относно тези две системи:

1) DRL (дневни светлини)

- От това което успях да намеря в интернет, тази система не е активна за колите на европейския пазар. Моля да ме поправите, ако това не е вярно?

- На таблото има индикация за DRL, както и диод на платката

- Въпросът ми е, може ли този диод да светва, когато ми сработи модула за дневни светлини (той е допълнително поставян и не е оригинален на Хонда)?

От модула ми излиза диодна светлина, която се включва при запалени дневни светлини - в моя случай, дълги на 30%

 

2) AFS (Автоматична система за настройка на фаровете)

- колата ми е с оригинален Xenon и респективно система за автоматично настройване на фаровете

- проблемът който имам е, че при пълна кола, колите в насрещното ми пресветват - т.е. явно системата не работи или поне не сработва всеки път

- проверил съм за счупени кантари (преден и заден, които се намират от лявата страна на колата) и съм впръскал контактен спрей в буксите, за всеки случай

- може ли да ми кажете, как да проверя дали тази система работи и кога светва лампата на таблото за нея? (на старата ми кола, от друга марка, при запалване на светлините, колата си правеше автоматична диагностика. При спиране срещу стена, лесно се виждаше дали всичко работи или не.)

 

 

Благодаря предварително!

DRL.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

За регулирането на светлините - ако застанеш срещу стена и седнеш в багажника, би трябвало да видиш как светлинния лъч слиза надолу.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мерси за информацията колега. Мисля, да я пробвам, защото единия фар свети по-различно от другия, като го гледаш отпред все едно е по-високо, но на пътя си осветяват еднакво, може да трябва да се регулира, защото е различен от другия и явно е сменяван.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Десният фар на колите с ляв волан трябва да е така регулиран, че да свети малко по-нагоре и леко вдясно, за да може да се виждат добре крайпътните знаци през нощта. Нормално е двата фара да не светят еднакво.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това не е вярно. Двата фара трябва да са настроени да светят на еднаква височина и право напред (т.е. не вляво или вдясно). Наклонът на светлинния лъч е трябва да е показан близо до винтовете за ръчен реглаж.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колегата Pavel_Pavlov e прав! Светлинния лъч на двата фара трябва да е в една равнина, като при нашите фарове с рефлектори, рефлектора прави 45 градосов засек на дясно -  за да може да се виждат не само знаците, а и пешеходците.

Понеже в момента нямам време да търся как се настройваха нашите фарове, ви качвам една снимка на това, как се настройват на 6-та генерация.

1202344131_.thumb.png.c0ca9bf3d611f94b31c70621e07a6b96.png

* Височина А е от земята до точка на фара, която в нашия случай е обузначена с кръгче върху "стаклото".

 

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм вдигнал леко десния и съм го насочил леко надясно за по-добра видимост, особено при разминавия и драми няма, за разлика от умните фарове на 'модерните' коли, които просто ти вадят очите на завоите, сякаш са на дълги срещу теб, така че, няма смисъл от полемики, щом такава е тенденцията ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да вдигнеш единия фар означава, че или с единия фар заслепяваш в повече ситуации отколкото трябва, или с другия си си намалил видимостта. Но излязохме от темата. Исках само да обърна внимание на невярната информация :) .

 

ПП: в други теми е описано как се регулират фарове. Не е трудно.

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко е в рамките на допустимото и отклоненията са минимални, никой досега не ми е присветвал при никакви обстоятелства, докато аз не веднъж съм цъкал дълги на онези с умните фарове. Всяка една настройка е правилна, стига да ти осигурява добра видимост и да не нарушава видимостта на останалите участници на пътя. 

Edited by Rakeem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да осигурява добра видимост и да не нарушава същата на околните могат да са субективни понятия. Затова обективният баланс между двете е заложен от производителя и е единствената „правилна“ настройка. И наклонът на светлинния сноп е един и същ за левия и десния фар.

 

Но предлагам да приключим темата без да навлизаме в полемики. Всеки, който реши, може да проучи сам или да чете във форума и да стигне до своите изводи. 👍

Edited by Pavel_Pavlov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...