Jump to content
CrazyDriver

Въпроси относно DRL и AFS системите

Recommended Posts

Здравейте и за много години :)

 

Имам няколко въпроса относно тези две системи:

1) DRL (дневни светлини)

- От това което успях да намеря в интернет, тази система не е активна за колите на европейския пазар. Моля да ме поправите, ако това не е вярно?

- На таблото има индикация за DRL, както и диод на платката

- Въпросът ми е, може ли този диод да светва, когато ми сработи модула за дневни светлини (той е допълнително поставян и не е оригинален на Хонда)?

От модула ми излиза диодна светлина, която се включва при запалени дневни светлини - в моя случай, дълги на 30%

 

2) AFS (Автоматична система за настройка на фаровете)

- колата ми е с оригинален Xenon и респективно система за автоматично настройване на фаровете

- проблемът който имам е, че при пълна кола, колите в насрещното ми пресветват - т.е. явно системата не работи или поне не сработва всеки път

- проверил съм за счупени кантари (преден и заден, които се намират от лявата страна на колата) и съм впръскал контактен спрей в буксите, за всеки случай

- може ли да ми кажете, как да проверя дали тази система работи и кога светва лампата на таблото за нея? (на старата ми кола, от друга марка, при запалване на светлините, колата си правеше автоматична диагностика. При спиране срещу стена, лесно се виждаше дали всичко работи или не.)

 

 

Благодаря предварително!

DRL.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За регулирането на светлините - ако застанеш срещу стена и седнеш в багажника, би трябвало да видиш как светлинния лъч слиза надолу.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за информацията колега. Мисля, да я пробвам, защото единия фар свети по-различно от другия, като го гледаш отпред все едно е по-високо, но на пътя си осветяват еднакво, може да трябва да се регулира, защото е различен от другия и явно е сменяван.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десният фар на колите с ляв волан трябва да е така регулиран, че да свети малко по-нагоре и леко вдясно, за да може да се виждат добре крайпътните знаци през нощта. Нормално е двата фара да не светят еднакво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вярно. Двата фара трябва да са настроени да светят на еднаква височина и право напред (т.е. не вляво или вдясно). Наклонът на светлинния лъч е трябва да е показан близо до винтовете за ръчен реглаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Pavel_Pavlov e прав! Светлинния лъч на двата фара трябва да е в една равнина, като при нашите фарове с рефлектори, рефлектора прави 45 градосов засек на дясно -  за да може да се виждат не само знаците, а и пешеходците.

Понеже в момента нямам време да търся как се настройваха нашите фарове, ви качвам една снимка на това, как се настройват на 6-та генерация.

1202344131_.thumb.png.c0ca9bf3d611f94b31c70621e07a6b96.png

* Височина А е от земята до точка на фара, която в нашия случай е обузначена с кръгче върху "стаклото".

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм вдигнал леко десния и съм го насочил леко надясно за по-добра видимост, особено при разминавия и драми няма, за разлика от умните фарове на 'модерните' коли, които просто ти вадят очите на завоите, сякаш са на дълги срещу теб, така че, няма смисъл от полемики, щом такава е тенденцията ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да вдигнеш единия фар означава, че или с единия фар заслепяваш в повече ситуации отколкото трябва, или с другия си си намалил видимостта. Но излязохме от темата. Исках само да обърна внимание на невярната информация :) .

 

ПП: в други теми е описано как се регулират фарове. Не е трудно.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е в рамките на допустимото и отклоненията са минимални, никой досега не ми е присветвал при никакви обстоятелства, докато аз не веднъж съм цъкал дълги на онези с умните фарове. Всяка една настройка е правилна, стига да ти осигурява добра видимост и да не нарушава видимостта на останалите участници на пътя. 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да осигурява добра видимост и да не нарушава същата на околните могат да са субективни понятия. Затова обективният баланс между двете е заложен от производителя и е единствената „правилна“ настройка. И наклонът на светлинния сноп е един и същ за левия и десния фар.

 

Но предлагам да приключим темата без да навлизаме в полемики. Всеки, който реши, може да проучи сам или да чете във форума и да стигне до своите изводи. 👍

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда не само аз мисля, че десния е хубаво да е малко по-високо - след 13:15. 

Интересно ми е кой е колегата? 

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То кой какво предпочита и как е предвидено от производителя и съответните местни наредби са различни неща. А в клипа има съществен пропуск в това, че не казва нищо за това как е измислил числата 5см и 7.6м. Те трябва да идват от изискването за ъгъл на наклона на светлинния сноп, а той не е еднакъв за всички Хонди.

 

ПП: Но е еднакъв и за двата фара.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за какви местни наредби говориш, но съм минавал ГТП с уред за светлиния лъч успешно. 

Важното е да сме живи и здрави, и всички да виждаме добре в тъмното, за да сме живи и здрави. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...