Jump to content
bokocska

Вероятен проблем с хидравличната рейка...

Recommended Posts

Здравейте колеги и за много години! Имам следния проблем:  при навиване на волана на ляво се чува едно отчетливо топуркане/тупкане/почукване , нещо от сорта на туп-туп-туп. Подчертавам това се чува само при навиване волана на ляво, надясно го няма това тупкане. Проблема е от 2 години, но в началото се чуваше по-рядко и то само при маневра при паркиране на заден ход и при пълен ляв, но с времето тупкането взе да се чува все по често и при по лек ляв завой вече. Моите съмнения са за рейката, но какъв може да е проблема?  Не са шарнири, не са външни кормилни накрайници, не са биалетки, не са и макферсоните. Давайте съвети, тези които вече са минали през тоя проблем на тя се надявам. Поздрави, живи и здрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменял ли си маслото там.

Или както повечето,за коита максимата важи ако нещо работи не се бута(докато не сдаде тотално багажа).

И се кара там с нещо като черна боза която е всичко друго но не и хидравлично масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са признаци на външно каре според мен в началото почва леко при пълен завой и след време започе да се чува и при лек завой.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 2019г. правих профилактика на хидравличната помпа респ. нови гумени опръстени/уплътнения и ново оригинално хидравлично масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, nakata написа:

Това са признаци на външно каре според мен в началото почва леко при пълен завой и след време започе да се чува и при лек завой.

 

Не са симптоми за каре според мен. На завой не пука. Тупка при въртене на волана и то само наляво. Прави го и при въртене на волана на място - в такъв случай няма как да е каре. Да не говорим, че няма никакви вибрации и пукане присъщи на карето. Затова помолих да се включат тези, които вече са го играли тоя мач, защото иначе преминаваме от пусто в празно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почетох това ( лек ляв завой вече) .НЕ разбрах че е на место.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а вътрешните кормилни накрайници гледали ли сте ги?

Редактирано от diezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, diezz написа:

Колега, а вътрешните кормилни накрайници гледали ли сте ги?

Вътрешните не съм ги гледал скоро. Какво трябва да им видя на тях? Доколкото съм чувал на ЦРВ-то рядко се разбиват оригиналните вътрешни накрайници. А и нямам типичното хлопане  от накрайник даже и по макадам.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пука е каре, но с това туп-туп-туп "звучи" като кормилен накрайник.

Имал съм разбит такъв след едно падане в канавка. :)

Като се смени трябва да се мине на стенд.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За макферсона нищо не казахте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.01.2021 г. at 17:46, bokocska написа:

Не са шарнири, не са външни кормилни накрайници, не са биалетки, не са и макферсоните.

 

То човекът още в първия пост каза, че нищо от това, което сме изброили не е. :D

Как го разбра не знам, но явно всичко е проверено.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, dindin написа:

Ако пука е каре, но с това туп-туп-туп "звучи" като кормилен накрайник.

Имал съм разбит такъв след едно падане в канавка. :)

Като се смени трябва да се мине на стенд.

Не може да е кормилен накрайник, защото това лято ги смених с нови на CTR (взети от Fena). А тупкането го имаше и преди смяната и след смяната на накрайниците

Редактирано от dindin
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Krasi-mir написа:

За макферсона нищо не казахте?

Преди 2 месеца смених двата предни амортисьора  с газови Каяба, шокови тампони Каяба и оригинални тампони на макферсона. Не са сменяни единствено лагерите, но майстора не видя проблем в тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да продължите с гърнета, задни амортисьори, резервна гума и така нататък.:)

 

Обаче според мен, възможните виновници за това тупкане са, помпата, или в краен случай рейката.

Това, че си сменил два/три О пръстена и хидравличната течност, не значи че помпата ти работи нормално и дава необходимото налягане. 

Какво е положението в казанчето, струята каква е, течността пеняви ли се, освен тупкането други паразитни шумове чуват ли се от към помпата ? Като сменява О пръстените ,какво беше положението с пружинките под тапите ? Относно Рейката - потропва ли и някъде виждаш ли теч или омаслено?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Emicha написа:

Може да продължите с гърнета, задни амортисьори, резервна гума и така нататък.:)

 

Обаче според мен, възможните виновници за това тупкане са, помпата, или в краен случай рейката.

Това, че си сменил два/три О пръстена и хидравличната течност, не значи че помпата ти работи нормално и дава необходимото налягане. 

Какво е положението в казанчето, струята каква е, течността пеняви ли се, освен тупкането други паразитни шумове чуват ли се от към помпата ? Като сменява О пръстените ,какво беше положението с пружинките под тапите ? Относно Рейката - потропва ли и някъде виждаш ли теч или омаслено?

Точно тука, трябва да се крие разковничето според мен- Помпата или рейката. Само да вметна, че хидравличния маркуч е сменен с нов оригинален преди 2 години и половина. Преди време сам си сменях опръстените на хидр. помпа, но нямам никакъв спомен относно цитираните от теб пружинки под тапите. Течността не се пени/не прави пяна в казанчето, не чувам други паразитни шумове от помпата. Волана е лек и след завой се връща леко в начално положение, не тегли, не дърпа нито наляво, нито надясно. Мисля, че това тупкане се създава и чува точно по хидравличната система, но дали наистина може да е от налягането на помпата? И защо се чува само при навиване наляво? Нямам спомен дали преди рециклирането на помпата го чувах това тупкане т.е. възможно ли е при сглобяването й нещо да съм объркал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тая тема от долу, #166 е описано много добре, нещата по помпата. Виж я. Какво си рециклирал (цялата ли си я разглобявал, или само си сменил малките О пръстени), защото ако е цялата може нещо да не си направил както трябва и тази тема и пост, могат да те подсетят дали не си допуснал някоя грешка, при сглобяването.

В същата тема но #183 , е описано доста добре и за един проблем с рейката, та виж и него (макар че той според мен, може да е свързан повече с потропване - но може и да има връзка с тази пулсация която ти се получава).

Ако следваме обаче написаното от теб, че това пулсиране (туп,туп ...), го прави само когато въртиш волана на ляво, ( разсъждавам си на глас ), логиката би била, че трябва да търсим проблема, в рейката - нещо луфтове , нещо запушено, нещо еба ли го какво е.....

Знаеш ли какво, аз ако бях на твое място, преди каквото и друго да правя, бих сменил отново хидравличната течност( все пак е 1 литър и някакви 30-40 лв. няма да те бутнат). Но преди това бих свалил, почистил и измил казанчето където се сипва течността, защото колкото и да ти е странно , там има един филтър (тип решетка), който се затлачва, от което течността не може да циркулира правилно и може да прави мизерии. Хубавото обезвъздушаване после е задължително.

Пробвай и пиши.

 

Редактирано от Emicha
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Emicha написа:

В тая тема от долу, #166 е описано много добре, нещата по помпата. Виж я. Какво си рециклирал (цялата ли си я разглобявал, или само си сменил малките О пръстени), защото ако е цялата може нещо да не си направил както трябва и тази тема и пост, могат да те подсетят дали не си допуснал някоя грешка, при сглобяването.

В същата тема но #183 , е описано доста добре и за един проблем с рейката, та виж и него (макар че той според мен, може да е свързан повече с потропване - но може и да има връзка с тази пулсация която ти се получава).

Ако следваме обаче написаното от теб, че това пулсиране (туп,туп ...), го прави само когато въртиш волана на ляво, ( разсъждавам си на глас ), логиката би била, че трябва да търсим проблема, в рейката - нещо луфтове , нещо запушено, нещо еба ли го какво е.....

Знаеш ли какво, аз ако бях на твое място, преди каквото и друго да правя, бих сменил отново хидравличната течност( все пак е 1 литър и някакви 30-40 лв. няма да те бутнат). Но преди това бих свалил, почистил и измил казанчето където се сипва течността, защото колкото и да ти е странно , там има един филтър (тип решетка), който се затлачва, от което течността не може да циркулира правилно и може да прави мизерии. Хубавото обезвъздушаване после е задължително.

Пробвай и пиши.

 

Ех, Емич, ех..., ти го определи по-добре и от мен - точно пулсация по хидравличната система е най- вероятно това оприличеното от мен като тупкане. Точно по тоя пост #166 рециклирах помпата (снимка по снимка, стъпка по стъпка) т.е. разглобих, почистих и напаснах всички части, както е по снимките. Смених всички опръстени без елипсовидния, защото комплекта от Али експрес дойде за бензиновата версия 2002-2004г. и този елипсата е различен от нашия за дизела (мисля, че идваше по-голям). Не мисля, че съм объркал нещо по сглобяването, ама знам ли - като не ми е пред очите в момента. Тогава свалих и казанчето с цедката и тях чистих с бензин, след което налях и нова хидравлична течност. Чел съм и пост #183 за слайдера. При слайдера имам лек луфт- усетен при натиск с ръката, но там симптомите би трябвало да са други- тропане, хлопане и тем подобни.

П.п. Мой приятел с бензинова версия 2004 г. има абсолютно същата пулсация при въртене волана наляво. Наскоро през лятото му се беше спукал хидр. маркуч. Рециклираха му го и му смениха течността с оригинална, но и при него това тупкане си остана.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.01.2021 г. at 17:46, bokocska написа:

Здравейте колеги и за много години! Имам следния проблем:  при навиване на волана на ляво се чува едно отчетливо топуркане/тупкане/почукване , нещо от сорта на туп-туп-туп. Подчертавам това се чува само при навиване волана на ляво, надясно го няма това тупкане. Проблема е от 2 години, но в началото се чуваше по-рядко и то само при маневра при паркиране на заден ход и при пълен ляв, но с времето тупкането взе да се чува все по често и при по лек ляв завой вече. Моите съмнения са за рейката, но какъв може да е проблема?  Не са шарнири, не са външни кормилни накрайници, не са биалетки, не са и макферсоните. Давайте съвети, тези които вече са минали през тоя проблем на тя се надявам. Поздрави, живи и здрави!

 

Токущо пуснах и аз тема, описанието ти е 1:1 като при мен. При мен са сменени и щангите и накрайниците и макферсоните, течността е сменяна два пъти за 1 година. Аз не усещам пулсации, както е описано тук. Само шум туп-туп-туп. И само отляво надясно и при едно и също положение на волана. При мен тепърва започва, доскоро го нямаше, а ти казваш, че вече две години е така. 

Има ли развитие при теб? Някаква нова информация?

 

Гледам има нови рейки, не са много скъпи 500-600-900 лв, но не знам стават ли чеп за зеле. Някой слагал ли е афтърмаркет рейка на каквато и да е кола?

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе те рециклирани рейки вървят около тези пари, при положение че върнеш твоята, представям си тези нови за тези пари, какви са и колко ще изкарат. Иначе мой приятел си поръча рециклирана от Полша, за CR-V-1 (около 400 лв. му излезе като върна неговата) и вече почти 2 години няма проблем. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.01.2021 г. at 23:48, Bizzito написа:

 

Токущо пуснах и аз тема, описанието ти е 1:1 като при мен. При мен са сменени и щангите и накрайниците и макферсоните, течността е сменяна два пъти за 1 година. Аз не усещам пулсации, както е описано тук. Само шум туп-туп-туп. И само отляво надясно и при едно и също положение на волана. При мен тепърва започва, доскоро го нямаше, а ти казваш, че вече две години е така. 

Има ли развитие при теб? Някаква нова информация?

 

Гледам има нови рейки, не са много скъпи 500-600-900 лв, но не знам стават ли чеп за зеле. Някой слагал ли е афтърмаркет рейка на каквато и да е кола?

 

Колега при мен няма развитие на нещата, поради простата причина, че не познавам добър майстор по хидравличната система в гр.Хасково. Ако някой познава такъв нека даде координати. Според мен проблема е в рейката - най-вероятно някоя износена втулка, но като не разбирам от това само гадая. Засега карам така, защото не е нещо фрапиращо, единствено е дразнещо при появата на тупкането (понеже не всеки път се чува).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва, че сега понамаля. Пак се чува, но сякаш по-слабо.

Отдавам го на затоплянето. При теб има ли такива промени?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...