bokocska 9 #1 Публикувано 3 Януари, 2021 Здравейте колеги и за много години! Имам следния проблем: при навиване на волана на ляво се чува едно отчетливо топуркане/тупкане/почукване , нещо от сорта на туп-туп-туп. Подчертавам това се чува само при навиване волана на ляво, надясно го няма това тупкане. Проблема е от 2 години, но в началото се чуваше по-рядко и то само при маневра при паркиране на заден ход и при пълен ляв, но с времето тупкането взе да се чува все по често и при по лек ляв завой вече. Моите съмнения са за рейката, но какъв може да е проблема? Не са шарнири, не са външни кормилни накрайници, не са биалетки, не са и макферсоните. Давайте съвети, тези които вече са минали през тоя проблем на тя се надявам. Поздрави, живи и здрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1550 #2 Отговорено 3 Януари, 2021 Сменял ли си маслото там. Или както повечето,за коита максимата важи ако нещо работи не се бута(докато не сдаде тотално багажа). И се кара там с нещо като черна боза която е всичко друго но не и хидравлично масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 178 #3 Отговорено 3 Януари, 2021 Това са признаци на външно каре според мен в началото почва леко при пълен завой и след време започе да се чува и при лек завой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #4 Отговорено 3 Януари, 2021 През 2019г. правих профилактика на хидравличната помпа респ. нови гумени опръстени/уплътнения и ново оригинално хидравлично масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #5 Отговорено 3 Януари, 2021 преди 2 минути, nakata написа: Това са признаци на външно каре според мен в началото почва леко при пълен завой и след време започе да се чува и при лек завой. Не са симптоми за каре според мен. На завой не пука. Тупка при въртене на волана и то само наляво. Прави го и при въртене на волана на място - в такъв случай няма как да е каре. Да не говорим, че няма никакви вибрации и пукане присъщи на карето. Затова помолих да се включат тези, които вече са го играли тоя мач, защото иначе преминаваме от пусто в празно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nakata 178 #6 Отговорено 3 Януари, 2021 Почетох това ( лек ляв завой вече) .НЕ разбрах че е на место. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 132 #7 Отговорено 3 Януари, 2021 (Редактирано) Колега, а вътрешните кормилни накрайници гледали ли сте ги? Редактирано 3 Януари, 2021 от diezz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #8 Отговорено 3 Януари, 2021 преди 5 минути, diezz написа: Колега, а вътрешните кормилни накрайници гледали ли сте ги? Вътрешните не съм ги гледал скоро. Какво трябва да им видя на тях? Доколкото съм чувал на ЦРВ-то рядко се разбиват оригиналните вътрешни накрайници. А и нямам типичното хлопане от накрайник даже и по макадам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #9 Отговорено 5 Януари, 2021 Ако пука е каре, но с това туп-туп-туп "звучи" като кормилен накрайник. Имал съм разбит такъв след едно падане в канавка. Като се смени трябва да се мине на стенд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1575 #10 Отговорено 5 Януари, 2021 За макферсона нищо не казахте? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #11 Отговорено 5 Януари, 2021 (Редактирано) На 3.01.2021 г. at 17:46, bokocska написа: Не са шарнири, не са външни кормилни накрайници, не са биалетки, не са и макферсоните. То човекът още в първия пост каза, че нищо от това, което сме изброили не е. Как го разбра не знам, но явно всичко е проверено. Редактирано 5 Януари, 2021 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #12 Отговорено 5 Януари, 2021 (Редактирано) Преди 6 часа, dindin написа: Ако пука е каре, но с това туп-туп-туп "звучи" като кормилен накрайник. Имал съм разбит такъв след едно падане в канавка. Като се смени трябва да се мине на стенд. Не може да е кормилен накрайник, защото това лято ги смених с нови на CTR (взети от Fena). А тупкането го имаше и преди смяната и след смяната на накрайниците Редактирано 5 Януари, 2021 от dindin 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #13 Отговорено 5 Януари, 2021 Преди 3 часа, Krasi-mir написа: За макферсона нищо не казахте? Преди 2 месеца смених двата предни амортисьора с газови Каяба, шокови тампони Каяба и оригинални тампони на макферсона. Не са сменяни единствено лагерите, но майстора не видя проблем в тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #14 Отговорено 5 Януари, 2021 Може да продължите с гърнета, задни амортисьори, резервна гума и така нататък. Обаче според мен, възможните виновници за това тупкане са, помпата, или в краен случай рейката. Това, че си сменил два/три О пръстена и хидравличната течност, не значи че помпата ти работи нормално и дава необходимото налягане. Какво е положението в казанчето, струята каква е, течността пеняви ли се, освен тупкането други паразитни шумове чуват ли се от към помпата ? Като сменява О пръстените ,какво беше положението с пружинките под тапите ? Относно Рейката - потропва ли и някъде виждаш ли теч или омаслено? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #15 Отговорено 6 Януари, 2021 Преди 18 часа, Emicha написа: Може да продължите с гърнета, задни амортисьори, резервна гума и така нататък. Обаче според мен, възможните виновници за това тупкане са, помпата, или в краен случай рейката. Това, че си сменил два/три О пръстена и хидравличната течност, не значи че помпата ти работи нормално и дава необходимото налягане. Какво е положението в казанчето, струята каква е, течността пеняви ли се, освен тупкането други паразитни шумове чуват ли се от към помпата ? Като сменява О пръстените ,какво беше положението с пружинките под тапите ? Относно Рейката - потропва ли и някъде виждаш ли теч или омаслено? Точно тука, трябва да се крие разковничето според мен- Помпата или рейката. Само да вметна, че хидравличния маркуч е сменен с нов оригинален преди 2 години и половина. Преди време сам си сменях опръстените на хидр. помпа, но нямам никакъв спомен относно цитираните от теб пружинки под тапите. Течността не се пени/не прави пяна в казанчето, не чувам други паразитни шумове от помпата. Волана е лек и след завой се връща леко в начално положение, не тегли, не дърпа нито наляво, нито надясно. Мисля, че това тупкане се създава и чува точно по хидравличната система, но дали наистина може да е от налягането на помпата? И защо се чува само при навиване наляво? Нямам спомен дали преди рециклирането на помпата го чувах това тупкане т.е. възможно ли е при сглобяването й нещо да съм объркал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #16 Отговорено 6 Януари, 2021 (Редактирано) В тая тема от долу, #166 е описано много добре, нещата по помпата. Виж я. Какво си рециклирал (цялата ли си я разглобявал, или само си сменил малките О пръстени), защото ако е цялата може нещо да не си направил както трябва и тази тема и пост, могат да те подсетят дали не си допуснал някоя грешка, при сглобяването. В същата тема но #183 , е описано доста добре и за един проблем с рейката, та виж и него (макар че той според мен, може да е свързан повече с потропване - но може и да има връзка с тази пулсация която ти се получава). Ако следваме обаче написаното от теб, че това пулсиране (туп,туп ...), го прави само когато въртиш волана на ляво, ( разсъждавам си на глас ), логиката би била, че трябва да търсим проблема, в рейката - нещо луфтове , нещо запушено, нещо еба ли го какво е..... Знаеш ли какво, аз ако бях на твое място, преди каквото и друго да правя, бих сменил отново хидравличната течност( все пак е 1 литър и някакви 30-40 лв. няма да те бутнат). Но преди това бих свалил, почистил и измил казанчето където се сипва течността, защото колкото и да ти е странно , там има един филтър (тип решетка), който се затлачва, от което течността не може да циркулира правилно и може да прави мизерии. Хубавото обезвъздушаване после е задължително. Пробвай и пиши. Редактирано 6 Януари, 2021 от Emicha 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #17 Отговорено 7 Януари, 2021 Преди 18 часа, Emicha написа: В тая тема от долу, #166 е описано много добре, нещата по помпата. Виж я. Какво си рециклирал (цялата ли си я разглобявал, или само си сменил малките О пръстени), защото ако е цялата може нещо да не си направил както трябва и тази тема и пост, могат да те подсетят дали не си допуснал някоя грешка, при сглобяването. В същата тема но #183 , е описано доста добре и за един проблем с рейката, та виж и него (макар че той според мен, може да е свързан повече с потропване - но може и да има връзка с тази пулсация която ти се получава). Ако следваме обаче написаното от теб, че това пулсиране (туп,туп ...), го прави само когато въртиш волана на ляво, ( разсъждавам си на глас ), логиката би била, че трябва да търсим проблема, в рейката - нещо луфтове , нещо запушено, нещо еба ли го какво е..... Знаеш ли какво, аз ако бях на твое място, преди каквото и друго да правя, бих сменил отново хидравличната течност( все пак е 1 литър и някакви 30-40 лв. няма да те бутнат). Но преди това бих свалил, почистил и измил казанчето където се сипва течността, защото колкото и да ти е странно , там има един филтър (тип решетка), който се затлачва, от което течността не може да циркулира правилно и може да прави мизерии. Хубавото обезвъздушаване после е задължително. Пробвай и пиши. Ех, Емич, ех..., ти го определи по-добре и от мен - точно пулсация по хидравличната система е най- вероятно това оприличеното от мен като тупкане. Точно по тоя пост #166 рециклирах помпата (снимка по снимка, стъпка по стъпка) т.е. разглобих, почистих и напаснах всички части, както е по снимките. Смених всички опръстени без елипсовидния, защото комплекта от Али експрес дойде за бензиновата версия 2002-2004г. и този елипсата е различен от нашия за дизела (мисля, че идваше по-голям). Не мисля, че съм объркал нещо по сглобяването, ама знам ли - като не ми е пред очите в момента. Тогава свалих и казанчето с цедката и тях чистих с бензин, след което налях и нова хидравлична течност. Чел съм и пост #183 за слайдера. При слайдера имам лек луфт- усетен при натиск с ръката, но там симптомите би трябвало да са други- тропане, хлопане и тем подобни. П.п. Мой приятел с бензинова версия 2004 г. има абсолютно същата пулсация при въртене волана наляво. Наскоро през лятото му се беше спукал хидр. маркуч. Рециклираха му го и му смениха течността с оригинална, но и при него това тупкане си остана. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #18 Отговорено 19 Януари, 2021 (Редактирано) На 3.01.2021 г. at 17:46, bokocska написа: Здравейте колеги и за много години! Имам следния проблем: при навиване на волана на ляво се чува едно отчетливо топуркане/тупкане/почукване , нещо от сорта на туп-туп-туп. Подчертавам това се чува само при навиване волана на ляво, надясно го няма това тупкане. Проблема е от 2 години, но в началото се чуваше по-рядко и то само при маневра при паркиране на заден ход и при пълен ляв, но с времето тупкането взе да се чува все по често и при по лек ляв завой вече. Моите съмнения са за рейката, но какъв може да е проблема? Не са шарнири, не са външни кормилни накрайници, не са биалетки, не са и макферсоните. Давайте съвети, тези които вече са минали през тоя проблем на тя се надявам. Поздрави, живи и здрави! Токущо пуснах и аз тема, описанието ти е 1:1 като при мен. При мен са сменени и щангите и накрайниците и макферсоните, течността е сменяна два пъти за 1 година. Аз не усещам пулсации, както е описано тук. Само шум туп-туп-туп. И само отляво надясно и при едно и също положение на волана. При мен тепърва започва, доскоро го нямаше, а ти казваш, че вече две години е така. Има ли развитие при теб? Някаква нова информация? Гледам има нови рейки, не са много скъпи 500-600-900 лв, но не знам стават ли чеп за зеле. Някой слагал ли е афтърмаркет рейка на каквато и да е кола? Редактирано 19 Януари, 2021 от Bizzito Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1864 #19 Отговорено 19 Януари, 2021 Абе те рециклирани рейки вървят около тези пари, при положение че върнеш твоята, представям си тези нови за тези пари, какви са и колко ще изкарат. Иначе мой приятел си поръча рециклирана от Полша, за CR-V-1 (около 400 лв. му излезе като върна неговата) и вече почти 2 години няма проблем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bokocska 9 #20 Отговорено 25 Януари, 2021 На 19.01.2021 г. at 23:48, Bizzito написа: Токущо пуснах и аз тема, описанието ти е 1:1 като при мен. При мен са сменени и щангите и накрайниците и макферсоните, течността е сменяна два пъти за 1 година. Аз не усещам пулсации, както е описано тук. Само шум туп-туп-туп. И само отляво надясно и при едно и също положение на волана. При мен тепърва започва, доскоро го нямаше, а ти казваш, че вече две години е така. Има ли развитие при теб? Някаква нова информация? Гледам има нови рейки, не са много скъпи 500-600-900 лв, но не знам стават ли чеп за зеле. Някой слагал ли е афтърмаркет рейка на каквато и да е кола? Колега при мен няма развитие на нещата, поради простата причина, че не познавам добър майстор по хидравличната система в гр.Хасково. Ако някой познава такъв нека даде координати. Според мен проблема е в рейката - най-вероятно някоя износена втулка, но като не разбирам от това само гадая. Засега карам така, защото не е нещо фрапиращо, единствено е дразнещо при появата на тупкането (понеже не всеки път се чува). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #21 Отговорено 25 Януари, 2021 На мен ми се струва, че сега понамаля. Пак се чува, но сякаш по-слабо. Отдавам го на затоплянето. При теб има ли такива промени? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове