Jump to content
Suexilin

Накладки в Перник? Honda Jazz L13A1

Recommended Posts

Здравейте, 

нов собственик съм на Хонда Джазз от 2005, купена на 138,000км.

Карах малко лятото, и сега ми казаха в един сервиз в Перник (оттук съм) че трябва да се сменят накладки на задните колела, и дискове и накладки на предните. 

Предните били съвсем близо до сензора, и щели да писнат скоро.

 

Без да проверява, техника каза, излизали около 70лв (TRW) накладки за предните И за задните колела. 

А ако реша да сменям само на предните - 300лв дискове и накладки, 

ако добавя надладки на задните + 100лв.

 

Според Бултрако и и интернет, накладките на задните са различни от предните, и като цена и като спецификация.

 

Сега малко се чудя, има ли хора сменяли накладки успешно в Перник, 

 

мога ли да се доверя че ще знаят какво вършат и ще поръчат правилните?

 

Моля за съвет!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

минималната дебелина, при която се сменят дисковете при теб е- задни дискови-8мм., предни 19мм. Ако не са стигнали този сервизен лимит и накладките не се обаждат, то няма смисъл да ги разбутваш, засега.

Иначе, подмяната не е сложна и във всеки сервиз би трябвало да се справят.

Погледнах цените в интернет на TRW за накладки по около 50лв. са камплект предни или задни, и дисковете по толкова, но на бройка.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Не са стигнали до критична дебелина още. Имахме идея да ги сменим преди корона-ситуацията да се влоши, за всеки случай колата да е в добра форма, затова скочих на предложението на техника да сменяме. 

Ще я откарам още някой да я погледне.

А къде мога да си купя онлайн TRW за 50? 

Гледах сега на този сайт, има и Цимерман, и какви ли още не. TRW са добре като качество/цена, така ли?
https://www.autopower.bg/накладки-honda-jazz-2-gd-1.4-d7389c1.html

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Аз смених дискове и накладки предни

TRW от Тех-ко . Повече няма да повторя с такива нокладки. Много твърдо феродо,надраха ми дисковете,наложи се да ги престъргвам на pro cut и сега с Ате е много по добре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ети о от нещо което нама да имаш проблем

В някой случай колегата има налични свържи се с него.

В момента карам  с такива накладки  и самея да твърда като минах през  TRW TEXTAR Bremdo,тези са за сега най-добри.

С тази смяна направи и смяна на спирачната течност чрез източване от всеки апарат,така спирането се подобрява в пъти.

Ако може да се  прегледат всеки апарат почисти и сменят маншончета, водачи ако е нужно ,и гресира ще е най-добре.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От този сайт си правя справка за номера, цени и марки. После с инфото в магазина на Битовия комбинат или при Митко над автогарата.

Проверих за TRW понеже ти го спомена. Иначе имам задни такива марка и са добре.

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/spirachen_disk-10132/honda/jazz/jazz-ii-gd/11671-1-4-flex?supplier[0]=833

 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Магазина на Битовия комбинат, на десния ъгъл , към уличката ли? Там от нея мога да си поръчвам?

 

Споменаха ми TRW и Delphi, но четох и лоши отзиви за Delphi.

Аз карам консервативно, така да се каже :D и не всеки ден.

Ще откарам колата да я погледне още един техник, и ако не е наложително, няма да сменявам веднага. 

 

В Бултрако малко солено излиза, и там питах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След още един преглед в сервиз, ми казаха че имам около 5000 км останали на накладките, т.е не е наложително нито накладки , нито дискове да сменям, 

колата е в добро техническо състояние и ме отпратиха по-живо по - здраво. 

Мисля да се върна пролетта някъде, според зависи.

 

Благодаря за отговорите на всички :)

Редактирано от Suexilin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно  в един  сервиз ти казват да сменяш  трябва,в втори може още 5хил км.

Ха сега де кой лъже. 

Накладките ти поне видимо не можеш ли прецени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, CARPERA said:

Интересно  в един  сервиз ти казват да сменяш  трябва,в втори може още 5хил км.

Ха сега де кой лъже. 

Накладките ти поне видимо не можеш ли прецени.

 

Аз не мога, не зная точно за какво да гледам, просто до преди няколко месеца не съм се занимавала с коли, шофиране, и прочие въобще. Така да се каже, пълен новак :) Но се уча бързо.

 

А историята си има предистория - в миналата събота Хондата ми биде карана около 1.5км на ръчна спирачка - (не от мен), с около 30км час, и след спирането и миришеше на изгоряло феродо (мирис, който вече няма да забравя). 

Аз се изплаших какво биха били последствията за колата ми, и я откарах веднага в сервиз, да се види. Гугълването ми показа разни ужаси като прецакани накладки, прецакана спирачна течност, и прочие. Задните гуми ми бяха много нагорещени, иначе колата си спираше добре. Но, все пак, да се види.

 

Първият сервиз ( който всъщност беше прегледал колата преди да я купя, и затова отидох там) свети с фенерче, демонтира една гума, цъка, и каза - "Ми да, може да се сменят накладките, също и предните ви дискове вече са образували ръбче- вижте тука - (аз мъдро кимах и се взирах)- след милиметър и нещо ще ви звънне сензора. Докарайте я в понеделник, оставете я и ще видиме. "

 

Цената ми беше дадена като - 70 за задни накладки, 70 за предни накладки, 120 за дисковете, и труд някъде към 400+ излиза.  Също, цитирам: "Е като си си купувАла Хонда ще плащаш. Ако беше Фолксваген, щеше да е по-евтино".

 

Притесняваше ме факта, че докарването на колата в понеделник не ми гарантираше взимането и в същия ден. Поисках час за друг ден, когато ще са поръчали необходимите ми накладки и дискове., и ще са по-свободни. Отговора беше - "Е не се знае колко ще сме заети тоя ден, може да не стигнеме да я направиме."

Вторник, сряда, същия отговор- ако сме заети, не става. 

Чудех се, няма ли вариант, с уговорен ден и час, все пак да са заети С МОЯТА кола, а не с някакви други възможни клиенти които явно by default са по-важни от мен.

 

Съответно питах тук. 

 

По-късно приятел препоръча друг сервиз от Перник, където вчера отидох, с уговорен час,  с колата на 'преглед на ходовата част' и специално с въпрос за накладки и дискове. 

 

Втория сервиз изглеждаше доста по-професионален, като държание, говор и външен вид (знам че това нищо не гарантира) , но когато пристигнах, знаеха коя съм (хондата за накладките) и ме приеха 5 мин след това. След прегледа ми казаха - "накладките ти за момента са добре, имаш около 5000 км на тях, дисковете също не са за спешна смяна, могат да изкарат живота на още едни накладки. Не се притеснявай, ела пролетта да ги погледнем пак. Колата ти е в добро техническо състояние. Други въпроси имаш ли?"

 

И така, сега съм склонна да вярвам на втория сервиз- на базата на професионално държание и отношение. 

Това е :)

 

 

 

Редактирано от Suexilin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виж за какво искат да ти вземат парите. Можеш да го направиш на крик пред вкъщи за около 10-15 мин. на колело

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка, но  не е излишно...

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

"Е като си си купувАла Хонда ще плащаш. Ако беше Фолксваген, щеше да е по-евтино".

 

В този сервиз вече не ходи,сметкаджии гледат максимум печалба.

Като съдя по изказванията става въпрос за колежка колега @ИцоД,едва ли иска да си ги смени сама.

Ако искаш да си сигурна потърси трето мнение,или смени само накладките.

Хубаво е да се смени цялостно и спирачната течност,не варвай на никакви замервания с разни уредчета на същата.

По описното от теб видя ли с нещо да замерват дебелината на дисковете примерно с шублер  така се разбира дали са за смяна.

Колеги от които може да купиш хубави части и да ти дадат съвет са

https://forums.hondabg.com/profile/35100-sttekata/

 и Фена

Като решиш нещо и искаш съвет пиши  в форума,ако не ти е ясно.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 minutes ago, CARPERA said:

В този сервиз вече не ходи,сметкаджии гледат максимум печалба.

Като съдя по изказванията става въпрос за колежка колега @ИцоД,едва ли иска да си ги смени сама.

Ако искаш да си сигурна потърси трето мнение,или смени само накладките.

Хубаво е да се смени цялостно и спирачната течност,не варвай на никакви замервания с разни уредчета на същата.

По описното от теб видя ли с нещо да замерват дебелината на дисковете примерно с шублер  така се разбира дали са за смяна.

Като решиш нещо и искаш съвет пиши  в форума,ако не ти е ясно.

 

 

Да, не мисля да ходя там повече.

 

Относно видеото, изгледах го с интерес, но няма как да се справя 😄😅 няма шанс, просто. Все пак ми беше много полезно, вече съвсем съм наясно какво правят накладките на дисковете.

 

Относно измерване на дебелината им, не мога да кажа, защото не стоях през цялото време до тях, говорих по телефона за минута две, и е възможно да са го направили, когато не съм била до колата. 

Във втория сервиз не са демонтирали гума, колата беше вдигната и последно я гледаха с една бяла ЛЕД светлина (фенерче) отдолу и по гумите, джантите. 

 

Ще имам предвид за спирачната течност!

 

Много благодаря за съветите! Баща ми ( за съжаление почина и не можа да ме види шофьорка) беше много добре с колите - поправяше на целия квартал, и може да се каже че не ме е страх от техника и автомобили, въпреки че тогава хич не се интересувах. Нищо, за всичко идва време. 

Следващият път като вляза в сервиз, да се надявам че е заплануван преглед а не по спешност, ще гледам какво преглеждат на накладките и дисковете. 

 

Благодаря за линковете!

Редактирано от Suexilin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Във втория сервиз не са демонтирали гума, колата беше вдигната и последно я гледаха с една бяла ЛЕД светлина (фенерче) отдолу и по гумите, джантите. 

Това ме разочарова окомера е много точна наука,на базата на това което казваш аз бих сменил поне предните накладки.

Тези на които сензора бил пред пискане.

Задните накладки, дисковете и спирачната течност отложи за лятото.

Важно е колата сега за зимата  да е подготвена,гуми,антифриз може да провериш в магазин за автоаксесоари на колко градуса е ,в разширителния съд да е между минимума и максимума,да имаш зимна течност за чистачките.Ако ще добавяш антифриз и е син е този

post-3845-0-47147400-1477264386_thumb.jpg.c46c00a48878790b159644b16940ff92.thumb.jpg.16f12a63ccdbc25904a6e140c6108064.jpgpost-3845-0-94791000-1477264370_thumb.jpg.6b18ccedb48366ee609f41c6dd7dfd3d.thumb.jpg.496e36da8fe23fca8660ad1b29b8a251.jpg

Не вярвам да се повтори  инцидента с опънатат ръчна спирачка все пак символа е светел на таблото,което значи обръщай внимание на това което свети след запалване на колата по таблото.

Маслото на двигателя марка и  какъв вискозитет е  ,масления филтър .

Свещите на колко хил км са.

Ръчна скоростна  или автомат е твоят JAZZ

Имаш ли някаква сервизна история от предния собственик.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CARPERA

Владко, дамата попита, от къде да си купи накладки, а ти къде отиде.

 

Това ми звучи като вица за оня дето отишъл да купи дамски превръзки на жена си и си тръгнал от магазина с джип, лодка, палатка, и пълно оборудване за къмпинг, и риболов.

 

Колата явно е купена преди лятото. Гледана е в сервиз. А дано се е сетила за консумативите. Ако не е, ще пита.

 

После

Преди 1 час, CARPERA написа:

окомера е много точна наука

Как мислиш се проверяват накладки и дискове при ГТП?

Във добрата стара Англия се проверяват с фенерче, без да се сваля колелото. За човек, който знае, какво и как да гледа, к'ъв е проблема, че не е използвал микрометър?!

 

Мисълта ми е

@Suexilin , и аз мисля, че онези от първият сервиз са искали да те "натоварят".

Ръбчето на предните дискове изобщо да не те притеснява. Всички дискове на всички коли правят ръбче. По-важно е повърхността на диска да е лъскава и без бразди. Накладките, ако не са стигнали до сензора, също са ОК. Още колко км можеш да минеш с тях си зависи от теб - колко често натискаш спирачката и от каква скорост започваш спирането до покой на колата. С две думи, ако не се правиш на рейсър, ще изкарат доста.

 

Задните дискове и накладки.

Тези километър и половина на ръчна са прекалено малко време. Дори и да мирише на "феродо", дори и да е гореща джантата, последствията може и да не са фатални. Все пак е желателно някой да провери. Намери си някой препоръчан, доверен Майстор и закарай колата да я види - накладки, дискове, лагери. Така през интернет няма как да познаем, какво е състоянието.

 

НЕ Е НЕОБХОДИМО майсторът да е взел диплома от университета на Хонда.

По-важно е да е майстор с главно М - да си разбира от работата и да е честен с клиентите.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Как мислиш се проверяват накладки и дискове при ГТП?

В Бг никак в Англия значи все пак ги проверяват.

От опит още с първата ми кола преди 25 години като ми кажат всичко е Ок,нещо не им вярвам(след смяна на агренаж щеше да блокира двигателя на пресечката след сервиза) за това обичам да знам какво правят по колата ми и как.

Да в много сервизи нямам вече достъп,при този който ходя знам какво прави.

Със сигурност ако не и се чете моите писания на дамата,може да ги прескочи друг който чете темата може нещо да помогна.

Вярвам че я интересуват доста неща колежката ,заедно всички може да помогнем.

Радвам се че и ти се включи ,има какво да се научи от твоя опит ,вкл и аз.

:honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, Krasi-mir said:

Еха, благодаря за съветите пак!

Колата е от 2005, CVT автоматик, купена юли от автокъща, внос от Италия. От един собственик, пенсионерка, и беше на 138 380 км.

 

Оттук мога да видя как ви се повдигнаха веждите в съмнение :D четете по-надолу.

 

Беше стояла в автокъща няколко месеца (пандемия) и акумулатора беше разреждан до дъно поне два пъти.

Първият сервиз, който споменах, препоръчан от приятел, я прегледа и окей-на за закупуване, компютърната диагностика грешки не даде.

Моторът не беше измит.

Вътре беше чиста ни ново изглеждаща- всички повърхности и тапицерия на седлаки, колани и прочие. Не изглеждаше много карана, както няколко техници и приятели споменаха.

Следващите дни те смениха 5w30 масло за двигател, някакъв тампон Макферсон, пистов ремък, и напълниха антифриз и течност за чистачки.

 

Техник, специализиращ в автоматици от София, викнат от мен, я прегледа и кара, и каза, че е много добре и не вижда в скоро време да има проблеми.

 

След зареждане на акумулатора в домашни условия веднъж, и разучаване какъв акумулатор и откъде да купя, се хванах за главата, и я откарах в Бултрако-София.

Смениха ми нов акумулатор, смениха масло на CVT автоматика по мое желание, посъветваха, че смяна на свещи е препоръчителна – съгласих се.

 

Докато бяхме там, провериха в датабазата им, за въздушните възглавници, казаха че са сменени декември 2019, и потвърдиха километража, на който я бях купила.

 

Гумите вече са сменени със Nokian Allweather всесезонни, предвид, че най-вероятно ще карам под 10 000км на година.

 

Колата я карам през ден два, не ми трябва за работа. В дъждовни дни карам дъщерята на детска, което е всъщност смешно близо.

Повечето време е на къси разстояния, но вече имам две пътувания до Кюстендил и Сапарева баня, и четири до София ( с които се гордея). Като нов шофьор, спазвам всички ограничения на скоростта, и всички знаци (които видя) :D 

 

За ръчната знам, и не я карам с ръчна, не беше карана от мен, когато това се случи.

 

Колата се държи прекрасно засега, обожавам я, харесва ми да я карам, малка е и маневрена, и мога да паркирам навсякъде, багажника е обемен, вътре седя нависоко и виждам пътя прекрасно ( за разлика от VW Polo-то където карах курса и се заклех че Поло няма да си купя в никакъв случай). Анекдот за лесното и паркиране - при първото ми посещение на мол в София в събота, и паркиране в подземен гараж, забелязах свободно място малко след входа, и разбира се веднага се мушнах и паркирах там.

След това осъзнах защо всички подминават това място....

Аз хубаво си паркирах назад, между два възголеми джипа... но шофьорската врата се отваряше на около 15 см 😅 Излизахме от другите врати.  Live and learn, дето се вика.
 

Искам да я поддържам в оптимално състояние, ако се наложи дори и в Бултрако ( както тогава реших за акумулатора и свещите).

Зимата няма да ходим на далечни разстояния, най-много до София, и се надявам накладките и спирачките да не изневерят. Карам обикновено в дясната лента, и пропускам бързащи без нерви :D

Затова реших, че идеята да сменя накладките през пролетта ми харесва.

 

20200822_112458 (1).jpg

Редактирано от Suexilin
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...