Bobkata 2 #1 Posted October 7, 2020 Един глупав въпрос ако ми позволите. Какво е това триъгълното на снимката и как може от там да се излива 1 литър масло на 1000км. Какво мога да направя по въпроса? Благодаря Ви. https://drive.google.com/file/d/1-m4ZmcbXFSBxPh3nqIabog-KVH3RnvRS/view?usp=drivesdk Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1261 #2 Posted October 8, 2020 Смени му гарнитурката (уплътнението). OEM # 12812-PEL-003 https://honda-europe.epc-data.com/hr-v/1999_5mt/19409/engine/E__1000/?p=7&fromMap=1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 631 #3 Posted October 8, 2020 1литър на 1000км и продължаваш да караш. Сигурен ли си че е само от там. Този литър ти се губи като гледаш по щеката,или като спреш е локва под теб. Писъл си излива доста трябва да е омацан двигателя. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bobkata 2 #4 Posted October 8, 2020 (edited) Омацан е доста особено по скоростната кутия и назад от този капак. Измервам на 1000 км. по щека слиза на минимум и доливам литър. това един път го измерих така сега на 500км доливам половинка и не я оставям без масло. Видимо само от там тече. Вчера гледах с огледалце направо балончета надува от там За съжаление не намирам тая гарнотура в България явно ще я поръчвам от линка. Edited October 8, 2020 by Bobkata Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bobkata 2 #5 Posted October 8, 2020 П. С. няма локва само това което се оттича от кората. Като съм паркирал маслото не го пипа. Не пуши отзад. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 695 #6 Posted October 8, 2020 Май май може да не е само от теча, ами да си гори. Това, за да изтича цял литър за 1000км, трябва доста да тече. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1261 #7 Posted October 8, 2020 Ако обърнахте внимание, това е: "PACKING, OIL PASS COVER". Тоест уплътнение на капачката, на маслените пътища, ако мога така да перефразирам. От там ще тече само, когато работи маслената помпа и създаде налягане в маслената система. Точно както го е описал Bobkata. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bobkata 2 #9 Posted October 8, 2020 Преди 1 час, Pavel_Pavlov написа: Май май може да не е само от теча, ами да си гори. Това, за да изтича цял литър за 1000км, трябва доста да тече. Със сигурнпст гори малко все пак е кола от 99 г. но докато не пуши не ме притеснява толкова. Едно е да доливам 300-400 на смяна друго е 1л. на 1000 км Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bobkata 2 #10 Posted October 8, 2020 (edited) Преди 1 час, fenabg написа: имате го налично ли? Аз намерих и другата тема, след като вече знам камво е това и щях да ви пиша довечера за наличности Edited October 8, 2020 by Bobkata Quote Share this post Link to post Share on other sites
s.s.d.d. 235 #11 Posted October 8, 2020 Преди 2 часа, Bobkata написа: Със сигурнпст гори малко все пак е кола от 99 г. но докато не пуши не ме притеснява толкова. Едно е да доливам 300-400 на смяна друго е 1л. на 1000 км Това, че не пуши, не значи нищо. Вероятно гори и затова разхода е литър. Катализатора не е махнат, нали? 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bobkata 2 #12 Posted October 8, 2020 (edited) Ще е цяло чудо да не гори италианка на 20 години. Катализатора не е махнат. Edited October 8, 2020 by Pavel_Pavlov Предходно мнение не се цитира Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1261 #13 Posted October 8, 2020 Чудо, не чудо, мойта е италианка на 21 години и не гори! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bobkata 2 #14 Posted October 12, 2020 (edited) Здравейте, смених въпросното уплътнение обърсах старото масло по двигателя и покарах малко. За сега от към скоростната кутия е сухо. Има по една капка от двете страни на картера но ще го следя и ще видим. Благодаря на всички които се отзоваха. Edited October 12, 2020 by Bobkata 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
tison 1 #15 Posted December 9, 2020 Може ли оттам да има теч на антифриз под колата след като се спре загряла и капва малко надолу под картера,но не ми прилича на масло? Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 631 #16 Posted December 9, 2020 Колега задай по-точно въпроса си ,и опиши твоя проблем. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tison 1 #17 Posted December 10, 2020 При топъл двигател след спиране има леко капене на антифриз под колата, което изчезва като изстине мотора. Първоначално помислих че е масло, но като го пипна е антифриз. Мисля, че се стича от блока около колектора някъде. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 631 #18 Posted December 10, 2020 (edited) Колата има ли газ. Преди време и аз имах този проблем когато сменях термостата и регулирах клапаните. Майстора не беше стегнал една скоба,мисле беше за газовата маркуч. От блока трудно да протече антифриз,виж някое съединение,дали е мокро и не капе. Edited December 10, 2020 by CARPERA Quote Share this post Link to post Share on other sites
tison 1 #19 Posted December 10, 2020 Няма газ, скоро и аз и правих пълно обслужване- термостат, антифриз, клапани и т.н. ама ми направи впечатление, че като я взимах антифриза беше на дъното на разширителния, явно си е имало теч...пак добре че не го гори Ще оглеждаме съединения и радиатор, нз защо капе точно под картера или по кората се стича там. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tony® 36 #20 Posted December 10, 2020 Прегледай всички съединения и скоби на работещ двигател.Имаш предполагам недобре затегната скоба и като дигне налягането почва да капе.Може да е и зацепено в близост до скобата. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 631 #21 Posted December 10, 2020 54 minutes ago, tison said: Няма газ, скоро и аз и правих пълно обслужване- термостат, антифриз, клапани и т.н. ама ми направи впечатление, че като я взимах антифриза беше на дъното на разширителния, явно си е имало теч...пак добре че не го гори Ще оглеждаме съединения и радиатор, нз защо капе точно под картера или по кората се стича там. Стича се от там ,някое съединение не е затегнато както трябва.Хубаво да ги притегнеш наново. Или майстора кото ти е обслужил колата ще го направи много по-бързо. Както каза колегата като направи налягане и протича от там. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tison 1 #22 Posted December 10, 2020 Проблемът се оказа от износена алуминиевата тръбичка на която стои термостата и капе като надуе от маркуча. Майсторът каза че ще провери дали може се сменя тази тръбичка ако не с друга скоба ще се опита да затегне маркуча, който видимо е здрав. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 631 #23 Posted December 11, 2020 Износена или разядена,с какъв антифриз караш. Износване от какво .? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tison 1 #24 Posted December 11, 2020 Ами нз от какво, може да е корозирала нещо каза ми че има като дупчица на тръбичката...сега сложих зелен антифриз, май и преди това беше такъв. Майстора е сложил втора скоба като е изместил оригиналната ама гледам че където е била старата скоба и е леко протрито и оттам излиза балонче... нз дали ще стане да овия термолента нещо или ще трябва се сменя целия маркуч в един момент, а за въпросната тръбичка нямам идея как да се ремонтира Quote Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 631 #25 Posted December 11, 2020 Маркуча ли е скъсан или какво. Подменете го. Една снимка ще реши много въпроси. Оригиналния син антифриз много често се бърка. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pavel_Pavlov 695 #26 Posted December 11, 2020 Трябва да се има предвид, че Хонда имат и зелен антифриз, който обаче не произвеждат от поне десетина години, доколкото ми е ясно. Което обаче не пречи в Бултрако да го продават, тъй като преди две години точно такъв си купих от тях и налях. Но не мисля, че колегата говори за този „зелен антифриз“. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dandilov 1261 #27 Posted December 11, 2020 Има зелен антифриз, който е по спецификацията на Honda - 08CLAG010S0, без силикати и амини. Например на Ravenol: https://www.ravenol.de/en/product-range/frost-protection-and-winter-chemistry-1/ravenol-hjc-concentrate-protect-fl22/ Същата спецификация има и посоченият по-горе от CARPERA. От coxmotorparts.com - https://www.coxmotorparts.co.uk/honda-shop/genuine-honda-type-2-coolant-1-litre-pre-mixed/ На друга спецификация на Honda - OL999-9011 без амини и фосфати, но със силикати и органични добавки (ОАТ). На него пък отговаря американският антифриз ot ato24. Както и Ravenol HTC - https://www.ato24.de/en/ravenol-htc-protect-mb-325-0-concentrate.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
tison 1 #28 Posted December 12, 2020 Където са двете скоби ми е теча и още си капе като я спра, дали ще се оправи със смяна на маркуча само или трябва и на вътрешното тяло? Quote Share this post Link to post Share on other sites