Ивайло Димов 85 #1481 Отговорено 28 Октомври, 2024 Пак те питам виждал ли разглобен ДВГ ? Масления филм ,който остава по частите на двигателя дори и 1 година да е стоял без стартиране е неизтриваем .Ако ще и M8Д да е маслото . Целта е при първите обороти да няма сухо триене ,което ще доведе до моменталено износване . Та тоя Polar ми се вижда като да хапнеш купа свежа асорти салата е след това да се нагълташ с една шепа мултивитамини ,за подсилване на имунитета. На това му се казва плацебо ефект. Принципно аз съм върл противник на всякакви странични добавки към маслата и избягвам да водя спорове с хора ,които ги използват . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1482 Отговорено 28 Октомври, 2024 преди 4 минути, Ивайло Димов написа: Целта е при първите обороти да няма сухо триене ,което ще доведе до моменталено износване . Ти бъзикаш ли се с мен или трябва да се изразявам по същия начин, за да не противоречиш? Аз какво казвам? Как ще има сухо триене при наличие на стабилен маслен филм, нали това е целта, да се избегне сухото триене и тази добавка точно това прави + още 10 неща и всичко това ги виждам и усещам. А колкото до плацебо ефекта, той си е за мен и за хората, които вярват в него и жънат ползите от това, психосуматиката е за друга тема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1483 Отговорено 28 Октомври, 2024 Опитвам се да ти обясня ,че стабилен маслен филм при студен старт ще имаш дори трансформаторно масло да налееш .Та за какво ти е тоя Polar точно ,и на коя фирма е ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #1484 Отговорено 28 Октомври, 2024 2 hours ago, Rakeem said: Не мога да разбера каква ти е тезата, защото май говорим за едно също, като изключим, разбира се, смазочните качества на ПАО-то и Естерите(сега няма да тръгна да ти ровя документации, за да ти доказвам, че земята е кръгла, както и молекулярната структура на въпросните). Мен, като потребител, ме интересува минералното или синтетичното масло ще ми гарантира минимално износване на двг. Сиреч Мобил 1 есп ли да сипя или онова 'бутиковото' на Ехлайн от поста на Самурая. мдам....май пост No 1410 дава отговор на тоя въпрос Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6210 #1485 Отговорено 29 Октомври, 2024 Пичове, радвам се че обсъждате филмите на (с) васлота и ивам 1 (интересен за мен) въпрос: Има случаи в които след седмица непалене, моето J35A8 си качва нивото на маслото по щеката с 3-4мм. Това е нормално - знаете. Интересува ме защо понякога нивото след седмица не се променя и си стои колкото е мръднало за 1 нощ, около 2мм? Всички други фактори са еднакви. Прибрана след извънградско в равен гараж - всичко темперирано, масло и филтъра му са същите и т. н. Турбинката на маслената помпа ли спира на различна позиция, или има друг феномен? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1486 Отговорено 29 Октомври, 2024 Мирише ли на бензин като го разтриеш с пръсти ? Газова уредба има ли колата? 3-4 мм на щека са поне 400мл отгоре ,не е фатално в никакъв случай .Въпросът е дали е сипано повече количество или обема се е увеличил от кондезирана влага и бензинови пари. Маслото като всяка течност има различен обем при различна температура .Ниво се мери 10-15 минути след като е загасен ДВГ . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6210 #1487 Отговорено 29 Октомври, 2024 Имам газ, маслото е ОК на разтриване, не мирише на нищо друго и никога не наливам на МАХ. По средата на щеката го глася, след палене и пълен филтър. Въпросът бе при 100% еднакви други условия, защо някой път в картера се стича повече, а друг път по-малко количество? Дали е конструктивна особенност на маслените магистрали и помпата, или ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1488 Отговорено 29 Октомври, 2024 Масло се налива на max . ,ако производителя е предвидил 5 литра с филтъра защо да наливаш до 4.5 🧐.Напълно е възможно това да е конструктивна особеност на двигателя-маслото да се отича бавно ,възможно е ако се кара на къси градски разстояния да прави конденз ,възможни са и двата фактора .Остава ли несливаем остатък при смяна на маслото ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6210 #1489 Отговорено 29 Октомври, 2024 Да, разбира се - около 0,5-0,7 литра, в зависимост от времето без пробка. 4,2 мога да налея до МАХ по щеката при смяна. Толкова му дават и при "рефил". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1490 Отговорено 29 Октомври, 2024 По книга го дават 0.7 несливаем остатък ,а целия обем е 5 литра...т.е няма как да си на средата на щеката ако си налял 4.2 .Разликата между мин. и макс. е около 1 литър.Реално ако го държиш по средата имаш до към 4.5 литра. Масления привод ,в който влиза щеката метална фуния ли е,пласмасова ли е...изкривена ли е .Щото има коли така е изметнат привода че докът вадиш щеката и цялата се омазва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6210 #1491 Отговорено 29 Октомври, 2024 Наливам 3.7л и е по средата на щеката. С нея всичко е наред. Тръбата е с добро "фи", а самата щека е метална оплетка с алуминиева отливка в зоната на маркировката, а и може да се втъкне само по един и същ начин, и ива ясно фиксирана долна позиция. Както и да е. Знам че същността на въпросът е трудна и за сега не съм намерил отговор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1492 Отговорено 29 Октомври, 2024 Винаги има решение ,опитай да измериш нивото 10-15 минути след загасяне на ДВГ. Пропан-бутана е гориво,което отделя пара при изгаряне ,също така е с най- високо съдържание на сяра от останалите -бензин,нафта,метан. Когато колата се кара на къси,градски разстояния маслото не се подгрява до 100 градуса и този конденз не може да се изпари. Водата е с по-голямо относително число от масло,нафта,бензин ....утаява се на дъното на картера.За това и когато се взимат проби за анализ ,маслото тря е горещо и се изчаква да се отече част от него и се пълни . Сяра + вода = на сярна кислина ,което е смърт за всяко масло особено естерно базирано . За това и коли на пропан-бутан се карат с mid saps и се сменя по-често . Сега задача за форумците,всеки който е карал кола с АГУ и медни тръби е откривал черна,мазна дубстанция във филтъра на клапана или на течната фаза .Някой знае ли какво е ? 🙂 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1493 Отговорено 29 Октомври, 2024 Аз се чудя защо изобщо го слагат това пао мао. Не стига, че не маже ми и по-скъпо. Шмъркай си крека и това е. Пао мао... Да разведрим малко обстановката 😂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1494 Отговорено 29 Октомври, 2024 ПАО маслата не са панацея за небрежно обслужване и инжинерни грешки при създаване на ДВГ 🙂.Но помагат за по-дълъг живот на мотора в съвременния автопарк . Аз карам с микс от 4 масла и го докарах до 40% PAO ,7-8 % естери и останалото GTL . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #1495 Отговорено 29 Октомври, 2024 (Редактирано) 1 hour ago, Bizzito said: Аз се чудя защо изобщо го слагат това пао мао. Не стига, че не маже ми и по-скъпо. Шмъркай си крека и това е. Пао мао... Да разведрим малко обстановката 😂 абе удари му една Диона Супер и си ти Редактирано 29 Октомври, 2024 от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1496 Отговорено 29 Октомври, 2024 Преди 19 часа, Ивайло Димов написа: Опитвам се да ти обясня ,че стабилен маслен филм при студен старт ще имаш дори трансформаторно масло да налееш .Та за какво ти е тоя Polar точно ,и на коя фирма е ? Извини ме, но скромните ми познания не могат да приемат, че няма никакво значение състава на флуида в картера(ако приемем вискозитета за константа) при студен старт след продължителен престой и първите няколко км., докато маслото е още студено. Това за трансформаторното масло, ще го приема за лирично отклонение. Колкото до добавката, пиши Polar Plus в нета, както за всичко останало и ще си отговориш на въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1497 Отговорено 29 Октомври, 2024 Състава на флуида в картера има значение толкова доколкото при съвременния автопарк да минимизира проблемите с даунсайзинга ,еко периферията ,високофорсираните ДВГ .Има достатъчно лабораторни анализи на изцяло минерални масла 1 -ва група ,които по износ дават нива като 4 и 5 група.Въпроса опира до дълготрайността във времето и пробега ,слаборафинираните базови масла сработват много по-рано .3-4000 и вече е за смяна ,изгубило е свойствата си и не ,че не смазва карантията на ДВГ .Просто е окислено,не предпазва от корозия ,при високи температури се изпарява . За това и акцентирах ,че да се твърди ,че еди коя си база "маже" по-добре не е сериозно . От техническа гледна точка ако в два еднакви автомобила бъде сипано най-простото и най-иновативното масло -то първите 2-3 хил км анализа ще покаже еднакви стойности на износ.Разликата идва после когато се натрупат моточасовете. Синтетичните бази показват качествата си при резки температурни разлики,високи натоварвания ,пазят мотора чист ,много добра термостабилност и нисък NOACК. В Япония примерно болшинството производители предлагат масла "синтетични" микс 2 и 3-та група.Но там след гаранционния срок масово се практикува смяна на 4-5 хил км ,а маслен филтър 1 път на 2 смени на масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1498 Отговорено 29 Октомври, 2024 🤣 Fulerine polar plus на ония бозаджии от Бардал .Тва е масло не е добавка ,има 3 лабораторни анализа в oil-club....Нищо извънредно различно ,само цената е конска .Въпроса е кът сложиш 100 мл на 4-5 литра масло ,дозата ще е хомоепатична и кво толкова ще пази🧐. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1499 Отговорено 29 Октомври, 2024 (Редактирано) Аз за друго говоря, ама айде. На руснаците им е болна тема студените стартове и има доста изписано за съставките, които намаляват износването, ако ти е интересно, прочети. Иначе за останалото съм напълно съгласен, по-нагоре написах, че до 5к. спокойно може да си наливаш минералка, само дето са малко хората дето сменят масло на такъв пробег. А колкото до фюлерина, може да е боза, но от вкусните. Впрочем ето малко суха баница към бозата Влияние фуллерена C60 на граничное трение скольжения.pdf Редактирано 29 Октомври, 2024 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1500 Отговорено 29 Октомври, 2024 Руснаците имат отвратителни райони с до -45-50 градуса .В такава тежка среда металите се свиват ,за това и при тях и в Скандинавието използват предстартов подгрев .Всъщност в такива условия PAO +естери си показват силата като базови групи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1501 Отговорено 29 Октомври, 2024 преди 2 минути, Ивайло Димов написа: PAO +естери си показват силата Именно и не само. Но и тук в някои райони температурите падат до към -20, което не е никак малко, а ако добавим и едноседмичен престой, без да е пален двг, нещата загрубяват, както е в моя случай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1502 Отговорено 29 Октомври, 2024 Молибден,Титан,Волфрам ...това са така наречените антифрикционни добавки .Те са активират когато в един ДВГ настъпи гранично триене .Стоманата и всички метали имат пореста структура погледнато през микроскоп,тези елементи там попадат и влизат в действие когато по някаква причина настъпи маслен глад и се разкъса масления филм. В един работещ ДВГ това са екстремни случаи . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6210 #1503 Отговорено 29 Октомври, 2024 (Редактирано) Наистина имам чувството че тук се пише на база знания и инфо, но без да се вниква в попитаното. Както и да е. Живял съм в "далечният север". Там техниката не се гаси в зимните месеци. Горива - дал Бог. Ако се гаси е или заради належащ ремонт, или заради обслужване, или ако спи в топло хале, което е рядкост, а ако се ползва спорадично, под картера палят огън. По новата техника (на 40 и по-малко години) си има за маслото отоплителна система. А стартер се ползва за палене само в топло време - през останалите 8 месеца повечето ДВГ се палят със сгъстен въздух. Просто любопитни факти - да разредим атмосферата. Редактирано 29 Октомври, 2024 от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 326 #1504 Отговорено 30 Октомври, 2024 (Редактирано) Преди 22 часа, ceco_accord написа: 100% вярно, НО става въпрос за тежка техника, за леките автомобили са други опциите, негасенето не върви при тях... Редактирано 30 Октомври, 2024 от kvd74 Не цитирайте последно мнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6210 #1505 Отговорено 30 Октомври, 2024 Off Topic Разбира се, но там и леката им техника е "хеви метал" + доста японци внасят и карат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1506 Отговорено 30 Октомври, 2024 Естерните бази навлизат от военната авиация в гражданския автопарк малко след края на ВСВ .Това се случва в САЩ ,в Европа има спор дали Eni или Motul са първите пуснали на свободния пазар подобни продукти ...не е важно толкова.Motul винаги са били повече ориентирани към мотоциклетния спорт ,за това и ester core серията им се казва 300V (300 Victory).Триста победи на пистата с техни продукти ,има и някаква препратка към легендата за 300-те спартански войни и цар Леонид .Но е по-скоро измислица на феновете на маслата Motul. Esteri-те имат уникални свойства но и един огромен и съществен недостатък -хигроскопични са .Поемат влагата и се разпадат ,което води до много бързо окисляване на маслото.За това и в масла (извън спортните) здравословния максимум е до към 10 % .Самите Motul преди години са влагали 15-20 % но в момента са ги свели до 7-8 ,дори съм чел TDS в който е описано "срок на съхранение до 2 г от датата на производство.Стандартния срок за минерални масла е 5 години ,въпреки че има достатъчно анализи на масла стояли по 15-20 години и са в идеална кондиция. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1507 Отговорено 30 Октомври, 2024 Не са хигроскопични, как ще са хигроскопични, те да не са гъба. Естерите се образуват от реакцията на алкохол и киселини, като освен тях се отделя и вода, и за това са склонни да влизат в реакция с водата и да образуват обратно алкохол и киселини, но тази обратна реакция(наричана хидролиза) не е толкова прост и бърз процес, и за пълното й осъществяване са нужни катализатори(вода,топлина,киселина), които рядко съществуват едновременно в един двигател, така че въпросния разпад на естерите може да отнеме повече време от живота на маслото в един двигател. Освен това в маслата се ползват ПОЕ, а не диестери, които са значително по стабилни на хидролиза. Има не един и два теста на естерно базирани масла и там подобни резки спадове в ТБН-а не се забелязват, което означава, че проблеми няма. По-скоро трябва да избягваме естерни масла в нови двигатели(или двигатели след ремонт), тъй като изместват присадките (ZDDP) и пречат да образуват защитен слой, поради по-силният си поляритет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1508 Отговорено 30 Октомври, 2024 🙂 Влизат в реакция влага и се разпадат ,а вода се образува във всеки ДВГ ...неизбежно е особено при типично градски автомобили .Бензиновите изпарения в картера също могат да влязат в реакция с естерите По правило високорстерни масла се окисляват по-бързо от останалите .Видно е и по много анализи и на свежо и на оъработено масло .Дори по степента на окисление в свежи проби може долу-горе да се определи колко % естери има в състава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1509 Отговорено 30 Октомври, 2024 Не случайно в автоклиматичните системи има дехидрататор .В тях също се слага POE .Дали ще са по-малко ефективните ди-естери или полиол-естери нсличието на влага или гориво ,а и двете води до разпад на формулата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 497 #1510 Отговорено 30 Октомври, 2024 След какви моточасове или километри започва този разпад според анализите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1511 Отговорено 30 Октомври, 2024 Не се разпадат туко така, а окисляват средата по-бързо при наличие на вода, за да се разпаднат поли естери с дълга верига е нужно топлина, влага и киселина(примерно), за дълго време, което не се наблюдава често в двигателя. Просто колегата говори за хигроскопичност, а на английски думата е близка до хидролиза и за това ми се стори, че ги бърка термините. Не е чак такъв проблем, като цяло, тъй като водата бързо се изпарява като загрее двигателя, а и 'модерните' естери са по-устойчиви, отделно понасят повече антиоксиданти. Примерно зимата, маслото с естери ще има по-кратък ресурс, в сравнение със същото масло през лятото(разбирай ТБН-а и ТАН-а ще дропват малко по-бързо), но то като цяло естерите като процентно съотношение са малко от общия обем и влиянието не е голямо. Но пък лятото в горещините се случва точно обратното, то и за това естерно базираните масла са състезателни масла. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1512 Отговорено 30 Октомври, 2024 Зависи от климата ,от пробега ,(градски,извънградски) специфики на ДВГ .Много е трудно да се определи .На теория ако при всеки старт на ДВГ маслото достигне работна температура то може да са доста моточасовете.Зависи и от дюзите при бензиновите коли,дизела е доста по-щадящ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1513 Отговорено 30 Октомври, 2024 Хигроскопичността не е като да топнеш гъба у кофа с вода .Процес при ,който определени вещества привличат влага и вода от заобикалящата ги среда чрез абсорбция и адсорбция .Именно по втория начин естерите влизат в реакция с влага . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1514 Отговорено 30 Октомври, 2024 Пределно ясно ми е какво е хигроскопичност, но не знам къде ги четеш тези неща, защото за първи път чувам такова нещо. Просто естерите реагират с водата и се окисляват, така както и с кислорода, но това не означава, че я привличат или се свързват с нея, той и пръстът ти се свързва с водата като си го допнеш и гъбясва, но не я привлича. Преди време попаднах на една тема с един 'гост-лектор' американец, който цял живот се е занимавал с естери, като смазочни субстанции в автмобилната и авио индустрия и в нея отговаряше на всички въпроси около тях, но сега не мога да я намеря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1515 Отговорено 30 Октомври, 2024 преди 46 минути, Rakeem написа: Примерно зимата, маслото с естери ще има по-кратък ресурс, в сравнение със същото масло през лятото(разбирай ТБН-а и ТАН-а ще дропват малко по-бързо), Глупости пиша, ТБН-а и ПХ-то дробват, а ТАН-а расте! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1516 Отговорено 30 Октомври, 2024 Ще се опитам с прости думи 🙂,ако оставиш кухненска гъба или парче дърво в сауна то те ще поемат влагата от въздуха .Ако оставиш парче пластмаса то ще се покрие с влага но няма да я абсорбира.Естерите привличат влага намираща се в картера образувана от нормалните процеси в един ДВГ .Ако сравниш свежо масло с POE и същото но отработено ще видиш ,че % в първото е значително по-висок от второто. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1517 Отговорено 30 Октомври, 2024 (Редактирано) Човек, естерите са хидрофобни, антоним на хигроскопичност. За това ти казвам, че хигроскопичност и хидролитична стабилност са различни неща, естерите не са хигроскопични, но имат по-лоша хидролитична стабилност, тоест са склонни да реагират с вода. Редактирано 30 Октомври, 2024 от Rakeem Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1518 Отговорено 30 Октомври, 2024 Малко си чел🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 801 #1519 Отговорено 30 Октомври, 2024 Дай да прочета, любознателен съм. И да попитам, с най-добри чувства, ти наистина ли смяташ, че в двигателно масло някой би сложил хигроскопична субстанция, която да привлича и задържа влагата? Някак си парадоксално ми звучи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 85 #1520 Отговорено 30 Октомври, 2024 Oil-club.ru,Oil-club.de ,motor-talk.de.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове