Jump to content
emod

FAQ-4: Двигателни масла - обсъждане, част Четвърта

Recommended Posts

Е, безплатен обяд - сомо в капана за мишки.

Но да, аз съм с бинзинка, а преди RSP-то бях с DXG.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Ивайло Димов написа:

Изобщо тва са две приципно изключващо се понятия (ниска сулфатна пепел и висок TBN )

 Ще си дойдем на думата. Сега остава да разбулим мистерията, коя е магическата съставка, който кара хидрокрек масла с ТБН 6.6 и НОАК близо до 9, да издържат 20 000км..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, ceco_accord написа:

Но да, аз съм с бинзинка, а преди RSP-то бях с DXG.

Върни се на dxg-то, това rsp не е за теб.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся пък екектрички 😂🤣😅,нердя Ямбол нерде Съамбул .Мартине къде виде някой да споменава EV ? 

Другия  още дири корена на ряпата.

 

 

Цецо ,служебните копънарки ги обслужва един местен мастер,същия е и таксита душеприказчик.Научил е бакшишите да си водят в една тетрадка ,кога ,на какъв пробег ,какво е сменял ..каква марка е сложено.Да се събира инфо кои части как се държат .Отивам веднъж при него ,он регулира клапани на 1.2 мотор ....двигателя чист ,на сълза ...няма лак,нагар .Гледам километража 350 хил почти,гледам тефтеря маслото сменяно през 15 хил .Викам на мастера "Кво наливаш ве " ..." Само Елф Evolution 5W30 " 

 

А тва е ACEA C4 low saps 🙂

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елф по моему не е хич лошо масло , незнам защо Рено се отказаха от него и скочиха на тоя.........................Кастрол?

Димов, незнам защо и по каква причина не долюбваш А5/В5 маслата,? Но имах едно Волво дизелово, беше на 280к.км почти и за ЦЕЛИЯ си трудов стаж беше карано САМО с 0в30 А5/В5 стандарта (точно това казваха, като едва ли не задължително условие в юзър менюъла му), вкл. и като дойде при мен, като редувах ту Кастрол, ту Мобил, ту Равенол и никакви проблеми и с трите, по книжка му даваха да се сменя на 2!!!!! години или 30к.км!!!!!!!, което дойде първо, аз разбира се сменях на между 9 и 10к.км, може би и затова да съм нямал проблеми, а италианския собственик стриктно беше спазвал сервизната книжка и беше сменял на точно 30к.км за 1 година. Та никакви проблеми на тая дизелова кола с това А5/Б5,а и мисля, че над това да кажат с какво масло да се експлоатира даден двигател, като вискозитет са мислили бая инженери, вярно докато е в гаранция, после зависи от много фактори, но аз лично се придържам към менюъла, сцепвам я от каране  и да чукам на дърво нямам грижи (разбира се вземам предвид какво обсъждахме на л.с.), държа да отбележа, че от Дандилов и emod също съм получавал много адекватни съвети и ЗА МЕН лично това е един от най-информативните форуми на тема масла в Бг - нищо, че нямам Хонда................

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

Защо така смяташ за RSP-то?

J35A8 - на 361К / 3 катализатора / СО на ГТП 0.013 при норма 0.3 / чисти кюнци.

Моторът е 295 коня, но много енергонеефективен, защото грее доста.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно защото имаш катализатор и гориш там някакво масло.

Сега от 2-3 смени нищо няма да му стане, но то си работи с натрупване.

А и dxg-то е с повече детергенти и дисперсанти(бор и магнезий), и има повече молибден, което си е плюс за икономията и износването.

Реално rsp-то си е рейсингово масло и е създадено за тази цел, а не толкова за нуждите на евридейка.

Dxg-то не отстъпва осезаемо по устойчивост на високи температури, тъй като си има достатъчно 4та и 5та група, така че това не трябва да ти е критерий.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А5/B5 не ги долюбвам заради шизофренната комбинация full saps и fuel economy ,обосновах се защо по принцип нямат място в GDI бензинки и common rail дизел .Принципно секи кадърно проектиран ДВГ на квито и извращения да го подлагаш ще си изкара гаранцията .Кво се случва после ....автопроизводителя не му дреме ,в този консуматорски свят колите се сменят на 5-7 години .Вторичния пазар не интересен за автопроизводителя ,тай че user manual-а е важен но тря се чете между редовете понякога  🙂.

 

Елф са мноо сериозен бренд ,и аз се учудих на развода им с Рено -Дачия .

В Япония е доста харесвано масло и предлагано ,за разлика от Тотал .

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Rakeem написа:

Именно защото имаш катализатор и гориш там някакво масло.

Сега от 2-3 смени нищо няма да му стане, но то си работи с натрупване.

А и dxg-то е с повече детергенти и дисперсанти(бор и магнезий), и има повече молибден, което си е плюс за икономията и износването.

Реално rsp-то си е рейсингово масло и е създадено за тази цел, а не толкова за нуждите на евридейка.

Dxg-то не отстъпва осезаемо по устойчивост на високи температури, тъй като си има достатъчно 4та и 5та група, така че това не трябва да ти е критерий.

Ами, гледам данните - само заради сулфатната пепел ли го казваш?

Другите са по-добре, но и с DXG-то моторът не се оплакваше, ама той е всеяден.

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-rsp-racing-super-performance-sae-5w-30

https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30

Не е точно евридейка, понеже предимно спинка в гаража, макар че има синоптично кофти дни в които минава 6км (в 2-те посоки), но има и други, в които прави по хилядарка, а там се настъпва заради трафика. Не обичам пред мен да има някой през когото не виждам напред и като се наредят ТИР-ове и СУВ-чета ... 2 - 3 предавки надолу и от нормалните 100км/ч с 2000 об/мин стрелката бега на 6000+ rpm, та не искам да го мисля колко му е жега на маслото. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заради пепелта основно и това, че споменаваш, че гориш масло(ти ще кажеш колко), но щом не те притеснява, карай си го, маслото е добро.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен (и казват за този мотор) разход около 1 л на 10000 км е ОК, имайки предвид как го карам.

Видими признаци за горене няма.

IMG_20240424_101026.thumb.jpg.7700555ea4f9a7511058ed329338eadc.jpg.7fd5d31b6ef2e633817bcd05d9d4aef9.jpgIMG_20240424_100856.thumb.jpg.4e11edfbc4b3e93034511afad74227cd.jpg.1439ad595d963549580e023ffea96f9c.jpg

Ето малко статистика в последователност:

1.  Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. 

2.  Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч.

3.   SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа, но ДВГ-то прокапа след наливането. Може просто да е съвпадение. Моторът е чист.

442017289_410171198597643_4119018546755697893_n.jpg.8ddb8b833269bb7d0343b7ec86f75fd2.thumb.jpg.a5b9a1f44f4a7f74eb9fd6da8618d4f4.jpg

4.  Сега е с RAVENOL RSP SAE 5W-30 с което имам 100 мото часа / 7300 км - 97% извънградско и 0,7л разход, но пак капва на пода в гаража след прибиране от дълъг път.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 лт на 10 хил ....може да се счита за нормален разход ,особено ако я пържиш в лютеницата .Те новите им дават по 1л/1000км 🤣😅😅

 

Този теч можеш ли да го проследиш от де иде ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запознатите с модела казват че няма екзепляр който не капе.

Подозренията са за "любимото" място на монтьора. ;)

Ще следя и напролет ще видя друг спец за диагноза.

Разчитах RSP-то да помогне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако течът е от семеринг няма как да очакваш да го спреш с балансирана синтетика, трябва да създадеш малко дисбаланс в посока на естерите, за да бухне поничката. 

Примерно добавяш Mannol Ester 9929. 

Тя също има доста ПАО в нея, но и естерите са доста и може да има някакъв ефект.

Само я слагай към края на пролетта и я точи преди зимата, че е диестерна.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - на естерите разчитах.

Ще видя как ще изкара зимата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

😂🤣😅 Цецо ,моля те не слагай тоя прибалтийски боклук Mannol .Течащ семеринг се сменя ,не се лекува с масло .Естерите верно раздуват леко гумените уплътнения ,но първо твоя може да е тефлонов ,второ тая чорба само ще влоши качествата на хубавото ти масло .

 

500 мл струва 10-12 кинта 😂🤣😅,според теб колко диестери (щот са такива) има в него за тази цена .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо чета отзиви за него.

И в руския Оил клуб ще погледна.

20200801_201742.jpg.6585c0121a075735a9a34aa7e741637e.jpg1332797821_AnalyseMannol9929EsterAdditive.jpg.cb98cabff93d02167f6c4d243779d9c8.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани го ,в тоя живот евтино и хубаво нема .Тва все едно да отидеш в ресторант със звезда Мишлен ,да си поръчаш миди Сен Жак и като ти ги сервиват да ги поръсиш с майонеза и кетчуп от тубичка😂🤣😅

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - чета че почиства успешно ръждиви пирони, ама на мен за друго ми трябва. ;)

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Ивайло Димов написа:

😂🤣😅 Цецо ,моля те не слагай тоя прибалтийски боклук Mannol .Течащ семеринг се сменя ,не се лекува с масло .Естерите верно раздуват леко гумените уплътнения ,но първо твоя може да е тефлонов ,второ тая чорба само ще влоши качествата на хубавото ти масло .

 

500 мл струва 10-12 кинта 😂🤣😅,според теб колко диестери (щот са такива) има в него за тази цена .

Що бре, супер си е добавчица, особено в комбинация с маслата от твоя топ списък, става чорба за 30 000км. по фолксваген 508. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е масло, ама в бутикова разфасовка, като за присадка, ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо ,сложи един ръждив пирон в минерално масло и ще видиш как след време ръждата се одтеля и пада.Изначално всички минерални масла успешно се борят с корозията.Някога тенекеджите пълнеха праговете с масло ,дали изгоряло дали прясно .Когато нямаше такъв избор на специализирани вакси .Дори през онва време събота и неделя беше обичайна гледка пред блоковете да видиш некое москве ,лада ,или жигулка обърната настрани и подпряна с кол .Мажеха ги дали със смола ,дали с болкит разтворен в бензин .А някои ги мацаха с масло и караха колата по черен път ,получава се клей отдолу ,който пази от гниене на дюшемето.

 

 

Производители като Mannol,Fanfaro,Pemco ...маслото в Кауфланд е по-висококачествено .Прави се от Mitan oil в град Анкум(Германия) ,които си имат свои масла Alpine .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Ивайло Димов написа:

Цецо ,сложи един ръждив пирон в минерално масло и ще видиш как след време ръждата се одтеля и пада.

Искаш да кажеш в синтетично, пак се обърка, ама нищо, взехме да свикваме :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Rakeem написа:

Ако течът е от семеринг няма как да очакваш да го спреш с балансирана синтетика, трябва да създадеш малко дисбаланс в посока на естерите, за да бухне поничката.

Разбрах какво точно имаш в предвид с леко изместване на концентрацията, а и със сигурност няма да навреди, ама лятоска. ;)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мое намериш от някъде 1 литър RedLine  ,но пак се съмнявам ,че ще помогне .Има мотоциклетни масла с 30-40% POE но там литъра е 50-60 кинта 🥺,и може да не се получи.

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Ивайло Димов написа:

😂🤣😅😅 Дай за Mannol ,там ти е силата .Кажи пак как GTL базата не е термостабилна .🙂 

Понеже не си разбрал, така руснаците тестват дали маслото е синтетика, с ръждив пирон. 

Ама нищо, простено ти е, то човек не може да знае всичко, ама поне да не си фантазира.

Крека от газ, не ми е интересен, също и крека от нефт, има достатъчно синтетики,така че не знам къде съм го коментирал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

😂🤣😅😅😅 Хахаха ,да тестват ,некои миришат маслото,други го разтъркват между пръстите си ,трети едноръки бандити ползват за да покажат какъв износ дава.Такъв онанизъм не е фактор .

  

 

Ти кът отидеш на доктор,кръвта и урината ти по вкус ,цвят и мирис ли решават кво е здравословното ти състояние.Или ходиш в лаборатория🙂

Редактирано от Ивайло Димов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ли беше оня с добавката Polar 😂🤣? Сипваш я в DXG-то ли ,да пази от износ при "студен" старт 😅😂🤣🤣

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама какво ми фантазираш горе, минерални масла, жигули, колове, кал, на дедо ти балканчето по нанадолнището, не се изхвърляй така, да ставаш за смях.

А колкото до това какво наливам в двг-то, като си бракувам колата, ще ти подаря двигателя да покажеш на всички в колко лошо състояние и какви гадории съм му причинил. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се напъвай ,първо си некомпетентен ,второ може и с дилда да танцуваш-твоя си работа.Пишеш някви неща ,които ще прочете човек ,който не е в час и ще налее в колата си нещо от типа манол- сопол ,хадо-садо-мазо или они бози на бардал-бардак.Запази си тия боклуци в твоята глава.

 

 

Редактирано от Ивайло Димов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взе нещо много да ми олекваш ментално пич, нито даваш някакви аругментирани отговори, клещиш се като ощипана девойка, като те сложат там дето ти е мястото, почваш и да обиждаш. Аре у лево и да ни се разминават пътищата.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обида за грамотен човек,е въобще да ти чете полюциите.Механици и монтьори в тубички няма.Не може в един топ продукт ,в който са вложени милиони за разработване ,тестване,лицензиране да изсереш няква боза от типа Манол,Бардал,Хадо ...и секви подобни.

Нито една сериозна и уважаваща се компания произвеждаща масла и специализирана химия не продава добавки за масла .

Това са абсолютни глупости и пари на вятъра ,най-малкото ще влошат качеството на хубавото масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета - разбрах ви, но моля (и не само аз) - умирете се - става неприятно за четене, до степен че няма значение, кой крив / кой прав / кой седнал!

Не искам да си замърсявам мотора, а още по-малко съзнанието с такъв тон и тип писаници.

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е от съвсем друго естество ,чиляко не може да се примири ,че има друг/и потребители дето са повече знаещи от него и с по-голям опит.Губи почва под краката си ,първо започва с леко ехидничене ,продължава с опити за подвеждащи въпроси,с които сам се закопава.Накрая изпада в истерия .В психоанализата на тва му се вика комплекс за доказване ,опитва се ама не му достигат знания,опит,критично мислене ,причинно-следствени връзки.Има некви бегли познания но ,в голямата си част съжденията му са нелепи,нелогични,и нямат общо с реалността .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момко спри се бе, защото не се усещаш как затъваш и почваш да гледаш в огледалото в опита да засегнеш отсрещния...тия психоанализи са просто нелепи, недей.

Всичко казано го има черно на бяло.

Да не говорим, че до преди да се появиш ти, няколко такива теми бяха заключени, тъй като бяха твърде обемисти, не си мисли, че си светъл лъч в този форум и носиш някакво нечувано знание.

А това, че скочи и на dandilov(един от най-добронамерените и културни хора в този форум) говори предостатъчно за теб.

Не искам да те коментирам повече.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее тъкмо ми беше станало интересно и забавно да чета около "бухналата поничка" и ръждивия пирон ама сега вече не става и за четене.... Айде стига, починете 2-3 дена ;)

Редактирано от Bizzito
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти нали си от Шумен - бъди умен

преди 16 минути, Ивайло Димов написа:

Проблема е от съвсем друго естество ...

Щом си от Шумен, бъди умен, а не нон стоп шоумен - стенд ъп комедията и тя има начало и край.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...