Ивайло Димов 59 #1721 Отговорено 25 Ноември Да 🙂,но то е A3/B4 .Молибден ,волфрам ,Естери ,PAO ,AN .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1722 Отговорено 25 Ноември (Редактирано) Е, безплатен обяд - сомо в капана за мишки. Но да, аз съм с бинзинка, а преди RSP-то бях с DXG. Редактирано 25 Ноември от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1723 Отговорено 25 Ноември Преди 1 час, Ивайло Димов написа: Изобщо тва са две приципно изключващо се понятия (ниска сулфатна пепел и висок TBN ) Ще си дойдем на думата. Сега остава да разбулим мистерията, коя е магическата съставка, който кара хидрокрек масла с ТБН 6.6 и НОАК близо до 9, да издържат 20 000км.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1724 Отговорено 25 Ноември преди 18 минути, ceco_accord написа: Но да, аз съм с бинзинка, а преди RSP-то бях с DXG. Върни се на dxg-то, това rsp не е за теб. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1725 Отговорено 25 Ноември Ся пък екектрички 😂🤣😅,нердя Ямбол нерде Съамбул .Мартине къде виде някой да споменава EV ? Другия още дири корена на ряпата. Цецо ,служебните копънарки ги обслужва един местен мастер,същия е и таксита душеприказчик.Научил е бакшишите да си водят в една тетрадка ,кога ,на какъв пробег ,какво е сменял ..каква марка е сложено.Да се събира инфо кои части как се държат .Отивам веднъж при него ,он регулира клапани на 1.2 мотор ....двигателя чист ,на сълза ...няма лак,нагар .Гледам километража 350 хил почти,гледам тефтеря маслото сменяно през 15 хил .Викам на мастера "Кво наливаш ве " ..." Само Елф Evolution 5W30 " А тва е ACEA C4 low saps 🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1726 Отговорено 25 Ноември Още ли дириш корена на ряпата 🤣😅😂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_japan 75 #1727 Отговорено 25 Ноември Елф по моему не е хич лошо масло , незнам защо Рено се отказаха от него и скочиха на тоя.........................Кастрол? Димов, незнам защо и по каква причина не долюбваш А5/В5 маслата,? Но имах едно Волво дизелово, беше на 280к.км почти и за ЦЕЛИЯ си трудов стаж беше карано САМО с 0в30 А5/В5 стандарта (точно това казваха, като едва ли не задължително условие в юзър менюъла му), вкл. и като дойде при мен, като редувах ту Кастрол, ту Мобил, ту Равенол и никакви проблеми и с трите, по книжка му даваха да се сменя на 2!!!!! години или 30к.км!!!!!!!, което дойде първо, аз разбира се сменях на между 9 и 10к.км, може би и затова да съм нямал проблеми, а италианския собственик стриктно беше спазвал сервизната книжка и беше сменял на точно 30к.км за 1 година. Та никакви проблеми на тая дизелова кола с това А5/Б5,а и мисля, че над това да кажат с какво масло да се експлоатира даден двигател, като вискозитет са мислили бая инженери, вярно докато е в гаранция, после зависи от много фактори, но аз лично се придържам към менюъла, сцепвам я от каране и да чукам на дърво нямам грижи (разбира се вземам предвид какво обсъждахме на л.с.), държа да отбележа, че от Дандилов и emod също съм получавал много адекватни съвети и ЗА МЕН лично това е един от най-информативните форуми на тема масла в Бг - нищо, че нямам Хонда................ 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1728 Отговорено 25 Ноември (Редактирано) @Rakeem Защо така смяташ за RSP-то? J35A8 - на 361К / 3 катализатора / СО на ГТП 0.013 при норма 0.3 / чисти кюнци. Моторът е 295 коня, но много енергонеефективен, защото грее доста. Редактирано 25 Ноември от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1729 Отговорено 25 Ноември Именно защото имаш катализатор и гориш там някакво масло. Сега от 2-3 смени нищо няма да му стане, но то си работи с натрупване. А и dxg-то е с повече детергенти и дисперсанти(бор и магнезий), и има повече молибден, което си е плюс за икономията и износването. Реално rsp-то си е рейсингово масло и е създадено за тази цел, а не толкова за нуждите на евридейка. Dxg-то не отстъпва осезаемо по устойчивост на високи температури, тъй като си има достатъчно 4та и 5та група, така че това не трябва да ти е критерий. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1730 Отговорено 25 Ноември А5/B5 не ги долюбвам заради шизофренната комбинация full saps и fuel economy ,обосновах се защо по принцип нямат място в GDI бензинки и common rail дизел .Принципно секи кадърно проектиран ДВГ на квито и извращения да го подлагаш ще си изкара гаранцията .Кво се случва после ....автопроизводителя не му дреме ,в този консуматорски свят колите се сменят на 5-7 години .Вторичния пазар не интересен за автопроизводителя ,тай че user manual-а е важен но тря се чете между редовете понякога 🙂. Елф са мноо сериозен бренд ,и аз се учудих на развода им с Рено -Дачия . В Япония е доста харесвано масло и предлагано ,за разлика от Тотал . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1731 Отговорено 26 Ноември Преди 13 часа, Rakeem написа: Именно защото имаш катализатор и гориш там някакво масло. Сега от 2-3 смени нищо няма да му стане, но то си работи с натрупване. А и dxg-то е с повече детергенти и дисперсанти(бор и магнезий), и има повече молибден, което си е плюс за икономията и износването. Реално rsp-то си е рейсингово масло и е създадено за тази цел, а не толкова за нуждите на евридейка. Dxg-то не отстъпва осезаемо по устойчивост на високи температури, тъй като си има достатъчно 4та и 5та група, така че това не трябва да ти е критерий. Ами, гледам данните - само заради сулфатната пепел ли го казваш? Другите са по-добре, но и с DXG-то моторът не се оплакваше, ама той е всеяден. https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-rsp-racing-super-performance-sae-5w-30 https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30 Не е точно евридейка, понеже предимно спинка в гаража, макар че има синоптично кофти дни в които минава 6км (в 2-те посоки), но има и други, в които прави по хилядарка, а там се настъпва заради трафика. Не обичам пред мен да има някой през когото не виждам напред и като се наредят ТИР-ове и СУВ-чета ... 2 - 3 предавки надолу и от нормалните 100км/ч с 2000 об/мин стрелката бега на 6000+ rpm, та не искам да го мисля колко му е жега на маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1732 Отговорено 26 Ноември Заради пепелта основно и това, че споменаваш, че гориш масло(ти ще кажеш колко), но щом не те притеснява, карай си го, маслото е добро. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1733 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) За мен (и казват за този мотор) разход около 1 л на 10000 км е ОК, имайки предвид как го карам. Видими признаци за горене няма. Ето малко статистика в последователност: 1. Ravenol DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN - 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. 2. Ravenol SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и 1,2л. харч. 3. SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic - с разход 1,4л за 8966км за 15 месеца - 170 м/часа, но ДВГ-то прокапа след наливането. Може просто да е съвпадение. Моторът е чист. 4. Сега е с RAVENOL RSP SAE 5W-30 с което имам 100 мото часа / 7300 км - 97% извънградско и 0,7л разход, но пак капва на пода в гаража след прибиране от дълъг път. Редактирано 26 Ноември от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1734 Отговорено 26 Ноември 1 лт на 10 хил ....може да се счита за нормален разход ,особено ако я пържиш в лютеницата .Те новите им дават по 1л/1000км 🤣😅😅 Този теч можеш ли да го проследиш от де иде ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1735 Отговорено 26 Ноември Запознатите с модела казват че няма екзепляр който не капе. Подозренията са за "любимото" място на монтьора. Ще следя и напролет ще видя друг спец за диагноза. Разчитах RSP-то да помогне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1736 Отговорено 26 Ноември Ако течът е от семеринг няма как да очакваш да го спреш с балансирана синтетика, трябва да създадеш малко дисбаланс в посока на естерите, за да бухне поничката. Примерно добавяш Mannol Ester 9929. Тя също има доста ПАО в нея, но и естерите са доста и може да има някакъв ефект. Само я слагай към края на пролетта и я точи преди зимата, че е диестерна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1737 Отговорено 26 Ноември Да - на естерите разчитах. Ще видя как ще изкара зимата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1738 Отговорено 26 Ноември 😂🤣😅 Цецо ,моля те не слагай тоя прибалтийски боклук Mannol .Течащ семеринг се сменя ,не се лекува с масло .Естерите верно раздуват леко гумените уплътнения ,но първо твоя може да е тефлонов ,второ тая чорба само ще влоши качествата на хубавото ти масло . 500 мл струва 10-12 кинта 😂🤣😅,според теб колко диестери (щот са такива) има в него за тази цена . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1739 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) Тъкмо чета отзиви за него. И в руския Оил клуб ще погледна. Редактирано 26 Ноември от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1740 Отговорено 26 Ноември Мани го ,в тоя живот евтино и хубаво нема .Тва все едно да отидеш в ресторант със звезда Мишлен ,да си поръчаш миди Сен Жак и като ти ги сервиват да ги поръсиш с майонеза и кетчуп от тубичка😂🤣😅 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1741 Отговорено 26 Ноември Да - чета че почиства успешно ръждиви пирони, ама на мен за друго ми трябва. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1742 Отговорено 26 Ноември преди 14 минути, Ивайло Димов написа: 😂🤣😅 Цецо ,моля те не слагай тоя прибалтийски боклук Mannol .Течащ семеринг се сменя ,не се лекува с масло .Естерите верно раздуват леко гумените уплътнения ,но първо твоя може да е тефлонов ,второ тая чорба само ще влоши качествата на хубавото ти масло . 500 мл струва 10-12 кинта 😂🤣😅,според теб колко диестери (щот са такива) има в него за тази цена . Що бре, супер си е добавчица, особено в комбинация с маслата от твоя топ списък, става чорба за 30 000км. по фолксваген 508. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1743 Отговорено 26 Ноември Това си е масло, ама в бутикова разфасовка, като за присадка, Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1744 Отговорено 26 Ноември Цецо ,сложи един ръждив пирон в минерално масло и ще видиш как след време ръждата се одтеля и пада.Изначално всички минерални масла успешно се борят с корозията.Някога тенекеджите пълнеха праговете с масло ,дали изгоряло дали прясно .Когато нямаше такъв избор на специализирани вакси .Дори през онва време събота и неделя беше обичайна гледка пред блоковете да видиш некое москве ,лада ,или жигулка обърната настрани и подпряна с кол .Мажеха ги дали със смола ,дали с болкит разтворен в бензин .А някои ги мацаха с масло и караха колата по черен път ,получава се клей отдолу ,който пази от гниене на дюшемето. Производители като Mannol,Fanfaro,Pemco ...маслото в Кауфланд е по-висококачествено .Прави се от Mitan oil в град Анкум(Германия) ,които си имат свои масла Alpine . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1745 Отговорено 26 Ноември преди 9 минути, Ивайло Димов написа: Цецо ,сложи един ръждив пирон в минерално масло и ще видиш как след време ръждата се одтеля и пада. Искаш да кажеш в синтетично, пак се обърка, ама нищо, взехме да свикваме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1746 Отговорено 26 Ноември 😂🤣😅😅 Дай за Mannol ,там ти е силата .Кажи пак как GTL базата не е термостабилна .🙂 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1747 Отговорено 26 Ноември Преди 1 час, Rakeem написа: Ако течът е от семеринг няма как да очакваш да го спреш с балансирана синтетика, трябва да създадеш малко дисбаланс в посока на естерите, за да бухне поничката. Разбрах какво точно имаш в предвид с леко изместване на концентрацията, а и със сигурност няма да навреди, ама лятоска. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1748 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) Ако мое намериш от някъде 1 литър RedLine ,но пак се съмнявам ,че ще помогне .Има мотоциклетни масла с 30-40% POE но там литъра е 50-60 кинта 🥺,и може да не се получи. Редактирано 26 Ноември от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1749 Отговорено 26 Ноември преди 4 минути, Ивайло Димов написа: 😂🤣😅😅 Дай за Mannol ,там ти е силата .Кажи пак как GTL базата не е термостабилна .🙂 Понеже не си разбрал, така руснаците тестват дали маслото е синтетика, с ръждив пирон. Ама нищо, простено ти е, то човек не може да знае всичко, ама поне да не си фантазира. Крека от газ, не ми е интересен, също и крека от нефт, има достатъчно синтетики,така че не знам къде съм го коментирал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1750 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) 😂🤣😅😅😅 Хахаха ,да тестват ,некои миришат маслото,други го разтъркват между пръстите си ,трети едноръки бандити ползват за да покажат какъв износ дава.Такъв онанизъм не е фактор . Ти кът отидеш на доктор,кръвта и урината ти по вкус ,цвят и мирис ли решават кво е здравословното ти състояние.Или ходиш в лаборатория🙂 Редактирано 26 Ноември от Ивайло Димов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1751 Отговорено 26 Ноември Ти ли беше оня с добавката Polar 😂🤣? Сипваш я в DXG-то ли ,да пази от износ при "студен" старт 😅😂🤣🤣 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1752 Отговорено 26 Ноември Ама какво ми фантазираш горе, минерални масла, жигули, колове, кал, на дедо ти балканчето по нанадолнището, не се изхвърляй така, да ставаш за смях. А колкото до това какво наливам в двг-то, като си бракувам колата, ще ти подаря двигателя да покажеш на всички в колко лошо състояние и какви гадории съм му причинил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1753 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) Не ми се напъвай ,първо си некомпетентен ,второ може и с дилда да танцуваш-твоя си работа.Пишеш някви неща ,които ще прочете човек ,който не е в час и ще налее в колата си нещо от типа манол- сопол ,хадо-садо-мазо или они бози на бардал-бардак.Запази си тия боклуци в твоята глава. Редактирано 26 Ноември от Ивайло Димов Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1754 Отговорено 26 Ноември Взе нещо много да ми олекваш ментално пич, нито даваш някакви аругментирани отговори, клещиш се като ощипана девойка, като те сложат там дето ти е мястото, почваш и да обиждаш. Аре у лево и да ни се разминават пътищата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1755 Отговорено 26 Ноември Обида за грамотен човек,е въобще да ти чете полюциите.Механици и монтьори в тубички няма.Не може в един топ продукт ,в който са вложени милиони за разработване ,тестване,лицензиране да изсереш няква боза от типа Манол,Бардал,Хадо ...и секви подобни. Нито една сериозна и уважаваща се компания произвеждаща масла и специализирана химия не продава добавки за масла . Това са абсолютни глупости и пари на вятъра ,най-малкото ще влошат качеството на хубавото масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1756 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) Момчета - разбрах ви, но моля (и не само аз) - умирете се - става неприятно за четене, до степен че няма значение, кой крив / кой прав / кой седнал! Не искам да си замърсявам мотора, а още по-малко съзнанието с такъв тон и тип писаници. Редактирано 26 Ноември от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 59 #1757 Отговорено 26 Ноември Проблема е от съвсем друго естество ,чиляко не може да се примири ,че има друг/и потребители дето са повече знаещи от него и с по-голям опит.Губи почва под краката си ,първо започва с леко ехидничене ,продължава с опити за подвеждащи въпроси,с които сам се закопава.Накрая изпада в истерия .В психоанализата на тва му се вика комплекс за доказване ,опитва се ама не му достигат знания,опит,критично мислене ,причинно-следствени връзки.Има некви бегли познания но ,в голямата си част съжденията му са нелепи,нелогични,и нямат общо с реалността . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 792 #1758 Отговорено 26 Ноември Момко спри се бе, защото не се усещаш как затъваш и почваш да гледаш в огледалото в опита да засегнеш отсрещния...тия психоанализи са просто нелепи, недей. Всичко казано го има черно на бяло. Да не говорим, че до преди да се появиш ти, няколко такива теми бяха заключени, тъй като бяха твърде обемисти, не си мисли, че си светъл лъч в този форум и носиш някакво нечувано знание. А това, че скочи и на dandilov(един от най-добронамерените и културни хора в този форум) говори предостатъчно за теб. Не искам да те коментирам повече. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 495 #1759 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) Еее тъкмо ми беше станало интересно и забавно да чета около "бухналата поничка" и ръждивия пирон ама сега вече не става и за четене.... Айде стига, починете 2-3 дена Редактирано 26 Ноември от Bizzito 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6056 #1760 Отговорено 26 Ноември (Редактирано) Ти нали си от Шумен - бъди умен преди 16 минути, Ивайло Димов написа: Проблема е от съвсем друго естество ... Щом си от Шумен, бъди умен, а не нон стоп шоумен - стенд ъп комедията и тя има начало и край. Редактирано 26 Ноември от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове