Jump to content
Yakub

Съвети за удължаване живота на маховика и съединителя?

Recommended Posts

Здравейте колеги! Сложил съм чисто нов маховик на моя Хонда Акорд 2.2 İ-CDTI и както съм разбрал, тези двигатели имат навика да сдъвкват маховика и съединителя от време на време и се чудех как може да се удължи експлоатационния срок на тези два компонента? Както знаете смяната на тия части може да излезе солено. Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховик би трябвало да кара поне 120-160 х. км (нека други споделят колко), защо си го замислил още сега? Нима го имаш за консуматив след като си го сменил, или имаш намерение да караш тая кола още 250 х.км.? 

Тези два компонента ако са читави и не дърпаш ремарке/караван, би трябвало да кара много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами както маслото, рано или късно и тези компоненти трябва да се смянят . И точно както срокът между смяната на маслото зависи от как се кара колата, смяната на маховика и съединителя зависи как се използват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, ExpandWeiner написа:

Ами както маслото, рано или късно и тези компоненти трябва да се смянят . И точно както срокът между смяната на маслото зависи от как се кара колата, смяната на маховика и съединителя зависи как се използват.

Май не разбра лекият сарказъм от предният ми пост... :)

Не го сравнявай с маслото, което не сменяш по принуда, а защото е предписано през някакво километри. Маховика сменяш когато започне да чука...

Предвиждаш ли да си собственик на тая кола до следващия маховик, та го мислиш? Искам да кажа, нима се случва купувайки употребявана кола да смениш повече от един маховик?

(сори, може би аз грешно разсъждавам, защото в Англия никой не кара една кола твърде дълго, често се сменят, а тук не е така)

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами скоро не мисля да го продавам, така че си мисля за бъдещето 😛

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, ExpandWeiner написа:

Ами скоро не мисля да го продавам, така че си мисля за бъдещето 😛

Е, то е ясно, че няма да е скоро, но хайде сподели, грубо колко години/километри предвиждаш?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам горе долу 5 години, но зависи колко ще я обичам ;). Не мисля, че ще правя повече от 250км на седмица.

Редактирано от ExpandWeiner

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако  са читави части и сменени в сервиз дето знаат какво прават ще кара едни 200 х,лошото е че има ментета и неграмотни майстори и доста често се налага повторна смяна.аз карам с боксуващ над 150 х и като гледам още ще деяни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй предавки на ниски обороти, без газ и с плавно отпускане на педала на  съединителя. По плавно натискай и отпускай педала на газта.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно при шофиране в ниски обороти демпфера се прецаква по -лесно!! За другото съм съгласен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Животът на маховика и съединителя зависи основно от това как се борави с педалите, ако си умел, не е от голямо значение на какви обороти сменяш.

Рязкото отпускане на съединителя амортизира маховика, бавното отпускане амортизира притискателните дискове. 

Така че наблегни на работата с педалите, ако искаш и двата елемента да издържат по-дълго време. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 minutes ago, mx rider said:

Точно при шофиране в ниски обороти демпфера се прецаква по -лесно!! За другото съм съгласен.

Да и аз съм чувал, че постоянното каране при 1500 оборота се развалял демпфера на маховика. Нещо свързано с по-грубата работа на двигателя. Жалко, защото при по-високи обороти гори повече 😛

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо, това на колко оборота можеш да караш зависи изцяло от двигателя, има двигатели, които при 1500 разполагат с целия си въртящ момент, та надали е проблем за тях. Просто трябва да си усещаш колата и да не позволяваш неравномерна работа на двигателя и притрисане, тия неща мисля, че се учат при кормуването. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяка рязка манипулация с педалите натоварва трансмисия, мотор, тампони и естествено маховика + съединителя - както при старт, така и в спиране на скорост.

Слагаш чаша с вода в къп холдера, пълниш я почти до горе (-5мм) и караш. Разлееш ли - "олял" си се. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остана да сложа и тофу отзаде 😛

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, mx rider написа:

Точно при шофиране в ниски обороти демпфера се прецаква по -лесно!! За другото съм съгласен.

Когато давате някакви съвети, които трябва да се приемат за истина, давайте някакво физическо обяснение  "защо така"... Този, който е измислил това, как го е разбрал- карал е една и съща кола с ниски обороти 200х.км и същата, с още един маховик,още 200 хиляди с високи?

Това с грубата работа на мотора при ниски не е сериозно. По бих приел рязко тръгване, рязко ускорение натоварва демпферните пружини на маховика...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четейки последното изречение от мнениети ти,разбирам,че говорим за едно и също нещо!

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6.09.2020 г. at 21:34, ExpandWeiner написа:

Ами скоро не мисля да го продавам, така че си мисля за бъдещето 😛

След 5г ще я мислиш,ако я караш повече от 30 хил на година по-малко,кефи се докато е момента,че докато издъхне маховика други неща могат да изпищят

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...