Evgeni Mihaylov 0 #1 Публикувано 11 Юни, 2020 Здравейте от няколко дена имам проблем перката на радиатора не се включи смених термостата и датчика който е вътре в термостата но пак не се включи а вчера парното и огледалата спряха да работят бушоните са здрави и светна лампата която светва когато е на ръчна сега свети постоянно какъв може да е проблема благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zmiata29 181 #2 Отговорено 12 Юни, 2020 Бягай на жиЧкаджия, иначе е Фърляне на бОб. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #3 Отговорено 13 Юни, 2020 За ръчната, раздвижи подплавъка в казанчето с течността за спирачките. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #4 Отговорено 29 Юни, 2020 Напълни си казанчето с течност на спирачките ,това за лампата. Какъв термостат сложихте на колко градуса отваря. Датчик за перките е на термостата и той има температурани параметри в които работи,ако сте сложили грешния няма да работят перките. Системата добре ли е напълнена с антифриз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #5 Отговорено 20 Юли, 2020 Да не отварям нова тема имам питане относно температура на включване на охл. перка... Забелязах ,че на място и след гледане на живи данни чрез ЕЛМ , перката ми се включва на 100-101 градуса... Струва ми се множко ?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #6 Отговорено 20 Юли, 2020 В ръководството има на какви температурни диапазони работи датчика който се намира върху тялото на термостата. Сравни ги. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #7 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) Преди 3 часа, jungles написа: Да не отварям нова тема имам питане относно температура на включване на охл. перка... Забелязах ,че на място и след гледане на живи данни чрез ЕЛМ , перката ми се включва на 100-101 градуса... Струва ми се множко ?! Колега и аз смятах да пускам вчера точно такова питане защото моя Акорд CL9 също по показания на ELM както и директно от скрития борд-комп. включва перките на 100-101 градуса. Интересното е че преди 3 месеца когато температурите навън бяха 15-20 градуса перките се включваха на 94-95 градуса а сега в жегите се пускат на по-висока температура, моето обяснение за точно това явление е че датчика/термошалтер на радиатора се намира най-долу и фактически е в края на "пътя" на охлаждащия се антифриз. Споделяйки и ти обаче за стойностите на температурите малко се успокоих, ако може и други колеги да проследят и споделят как стоят нещата при тях за да имаме по- представителна "извадка" ще е още по-добре. И понеже това е едно от нещата които определено куцат в Хонда имам идея да преработя точно тази част в моята колица, но засега търся правилния термо-шалтер за радиатора. Редактирано 20 Юли, 2020 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #8 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) Както казах намерете си ръководствата там има в какви диапазони работи датчика/термошалтер Ето това е за моята генерация описано точно Но както виждам и поправете ме ако не е така той мери чак когато е отворил термостата,та ако имате стар термостат който да отваря с забавяне и такъв който не е по спецификациите за модела тоест отваря на по висока температура,търсете там проблема си. Редактирано 20 Юли, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #9 Отговорено 20 Юли, 2020 Както насочи колегата Carpera ,порових и гледайки стойностите си мисля ,че този термошалтер не е нещо в ред , тъй като е в долната част на радиатора някои се оплакват ,че крачета на датчика корозират и от там проблеми ..... По принцип съм взел да го сменя и пробвам , обаче са два модела и не е сигурно дали съм взел правилният... Като го сменя ще споделя... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #10 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) На тази температура трябва да отварят термостатите ви,и да са поне малко нови. Оригинален такъв оригинален и заместител открийте разликите Редактирано 20 Юли, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #11 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) преди 37 минути, CARPERA написа: намерете си ръководствата там има в какви диапазони работи датчика/термошалтер Това е ясно, в моето ръководство е същия диапазон като в твоето. преди 37 минути, CARPERA написа: Но както виждам и поправете ме ако не е така той мери чак когато е отворил термостата И правилно си видял но, тук проблема не е в термостата защото той отдавна е отворил (маркучите са горещи) . Проблемът се корени в това че термо-шалтера е в долната част на радиатора и горещия антифриз влизайки отгоре докато стигне до долната част на радиатора се охлажда няколко градуса докато слезе през радиаторната пита. от това следва некоректната работа (или несъответстващите данни) в работата на термо-шалтера. Редактирано 20 Юли, 2020 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #12 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) Термо-шалтера моят е точно върху термостата да не бъркаш за твоя Редактирано 20 Юли, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #13 Отговорено 20 Юли, 2020 (Редактирано) Моя е на радиатора, на долното казанче на радиатора, но то си е почти същото защото и в двата случая се следи температурата на вече охладения антифриз. При пуснат климатик когато перките се въртят температурата не надвишава 96-97 градуса (което говори че термостата е отворен), в момента в който изключа климатика перките спират и включват чак като достигне 100-101 градуса, следва спад до около 92-93 градуса за около 20-30 сек. и отново включване на 100-101 градуса. Не знам как е на CRV но на Акорд-а състоянието на включване на перките е само едно - винаги двете и винаги на макс. Това не съм го виждал на съвременен автомобил от 20-25 години, и то много по-нисък клас. Убеден съм че една междинна скорост, или поне включване само на едната перка при температура да речем ... 94-95 градуса щеше да се постигне много по-плавен температурен диапазон на работа на двигателя, както и по-малко натоварване на ел инсталацията. Редактирано 20 Юли, 2020 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jungles 78 #14 Отговорено 20 Юли, 2020 Значи по пътя на логиката колата си включва перката на време... Ако горе на блока температурата е 101 (колкото показва на живите данни) защото тази температура я взима от първият датчик за температурата на антифриза и до термошалтера които е в ниската точка температурата ще е между 91-98 (примерно) значи всичко работи коректно ?! По принцип ще направя едно уточнение ,че говоря за Акорд и си мисля ,че охладителната система като начин на работа е доста сходна от към параметри. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #15 Отговорено 20 Юли, 2020 Що пишете в раздела за ХРВ, като сте с К-серия мотори? Карперов и той се пъне разбрал, неразбрал. К-серията са топли мотори и така включват перките, особено градско и на място. Така, че спокойно, всичко е наред. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 236 #16 Отговорено 20 Юли, 2020 преди 48 минути, jungles написа: говоря за Акорд И аз говоря за Акорд - К24А3, явно работата на перките си е в нормални граници след уточнението на колегата: преди 35 минути, jijane написа: К-серията са топли мотори и така включват перките, особено градско и на място. Така, че спокойно, всичко е наред. това звучи успокояващо! преди 36 минути, jijane написа: Що пишете в раздела за ХРВ, като сте с К-серия мотори? Не ми се отваряше нова тема пък и колегата вече беше задал въпроса си в тази. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове