Jump to content
Evgeni Mihaylov

Проблем с перката на радиатора

Recommended Posts

Здравейте от няколко дена имам проблем перката на радиатора не се включи смених термостата и датчика който е вътре в термостата но пак не се включи а вчера парното и огледалата спряха да работят бушоните са здрави и светна лампата която светва когато е на ръчна сега свети постоянно какъв може да е проблема благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бягай на жиЧкаджия, иначе е Фърляне на бОб.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ръчната, раздвижи подплавъка в казанчето с течността за спирачките. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълни си казанчето с течност на спирачките ,това за лампата. 

Какъв термостат сложихте на колко градуса отваря. 

Датчик за перките е  на термостата и той има  температурани параметри в които работи,ако сте сложили грешния  няма да работят перките.

Системата добре ли  е напълнена с антифриз.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема имам питане относно температура на включване на охл. перка... Забелязах ,че на място и след гледане на живи данни чрез ЕЛМ , перката ми се включва на 100-101 градуса... Струва ми се множко ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството  има на какви температурни диапазони работи датчика който се намира върху тялото на термостата.

Сравни ги.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, jungles написа:

Да не отварям нова тема имам питане относно температура на включване на охл. перка... Забелязах ,че на място и след гледане на живи данни чрез ЕЛМ , перката ми се включва на 100-101 градуса... Струва ми се множко ?!

Колега и аз смятах да пускам вчера точно такова питане защото моя Акорд CL9 също по показания на ELM както и директно от скрития борд-комп. включва перките на 100-101 градуса. Интересното е че преди 3 месеца когато температурите навън бяха 15-20 градуса перките се включваха на 94-95 градуса а сега в жегите се пускат на по-висока температура, моето обяснение за точно това явление е че датчика/термошалтер на радиатора се намира най-долу и фактически е в края на "пътя" на охлаждащия се антифриз.

Споделяйки и ти обаче за стойностите на температурите малко се успокоих, ако може и други колеги да проследят и споделят как стоят нещата при тях за да имаме по- представителна "извадка" ще е още по-добре. 

И понеже това е едно от нещата които определено куцат в Хонда имам идея да преработя точно тази част в моята колица, но засега търся правилния термо-шалтер за радиатора.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Както казах намерете си ръководствата там има в какви диапазони работи датчика/термошалтер

Ето това е за моята генерация описано точно

1329347009_.thumb.png.0a95bcac4043034a465d919c4878bb23.png

Но както виждам и поправете ме ако не е така той мери чак когато е отворил термостата,та ако имате стар термостат който да отваря с забавяне и такъв който не е по спецификациите за модела тоест отваря на по висока температура,търсете там проблема си.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както насочи колегата Carpera ,порових и гледайки стойностите си мисля ,че този термошалтер не е нещо в ред , тъй като е в долната част на радиатора някои се оплакват ,че крачета на датчика корозират и от там проблеми ..... По принцип съм взел да го сменя и пробвам , обаче са два модела и не е сигурно дали съм взел правилният... Като го сменя ще споделя... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

TERMOSTAT2.thumb.png.beb40900b0d474a8b0853e9f894ffc98.pngНа тази температура трябва да отварят термостатите ви,и да  са  поне малко нови.

 

Оригинален такъв

308488261_TERMOCTAT78.thumb.jpg.136faed521795a544d99791e6b4655d4.jpg

 оригинален и заместител открийте разликите

574690235_3.thumb.jpg.096a00b5d1e36ac3acfa2d6537c86353.jpg

 

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 37 минути, CARPERA написа:

намерете си ръководствата там има в какви диапазони работи датчика/термошалтер

Това е ясно, в моето ръководство е същия диапазон като в твоето.

 

преди 37 минути, CARPERA написа:

Но както виждам и поправете ме ако не е така той мери чак когато е отворил термостата

И правилно си видял но, тук проблема не е в термостата защото той отдавна е отворил (маркучите са горещи) . 

Проблемът се корени в това че термо-шалтера е в долната част на радиатора и горещия антифриз влизайки отгоре докато стигне до долната част на радиатора се охлажда няколко градуса докато слезе през радиаторната пита. от това следва некоректната работа (или несъответстващите данни) в работата на термо-шалтера.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Термо-шалтера моят е точно върху термостата да не бъркаш за твоя

525724385_..thumb.png.0c9487a6b5fed0bad0276ec59c8767a5.png

2034357776_.thumb.png.fb1f14c56a8cc24bc88fc66c79735fb1.png

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моя е на радиатора, на долното казанче на радиатора, но то си е почти същото защото и в двата случая се следи температурата на вече охладения антифриз.

При пуснат климатик когато перките се въртят температурата не надвишава 96-97 градуса (което говори че термостата е отворен), в момента в който изключа климатика перките спират и включват чак като достигне 100-101 градуса, следва спад до около 92-93 градуса за около 20-30 сек. и отново включване на 100-101 градуса. 

Не знам как е на CRV но на Акорд-а състоянието на включване на перките е само едно - винаги двете и винаги на макс. Това не съм го виждал на съвременен автомобил от 20-25 години, и то много по-нисък клас. Убеден съм че една междинна скорост, или поне включване само на едната перка при температура да речем ... 94-95 градуса щеше да се постигне много по-плавен температурен диапазон на работа на двигателя, както и по-малко натоварване на ел инсталацията.

 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по пътя на логиката колата си включва перката на време... Ако горе на блока температурата е 101 (колкото показва на живите данни) защото тази температура я взима от първият датчик за температурата на антифриза и до термошалтера които е в ниската точка температурата ще е между 91-98 (примерно) значи всичко работи коректно ?! По принцип ще направя едно уточнение ,че говоря за Акорд  и си мисля ,че охладителната система като начин на работа е доста сходна от към параметри. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що пишете в раздела за ХРВ, като сте с К-серия мотори? Карперов и той се пъне разбрал, неразбрал. К-серията са топли мотори и така включват перките, особено градско и на място. Така, че спокойно, всичко е наред.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 48 минути, jungles написа:

говоря за Акорд 

И аз говоря за Акорд - К24А3, явно работата на перките си е в нормални граници след уточнението на колегата:

 

преди 35 минути, jijane написа:

К-серията са топли мотори и така включват перките, особено градско и на място. Така, че спокойно, всичко е наред.

това звучи успокояващо! 

 

преди 36 минути, jijane написа:

Що пишете в раздела за ХРВ, като сте с К-серия мотори?

Не ми се отваряше нова тема пък и колегата вече беше задал въпроса си в тази.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...