gmarinov 36 #1 Публикувано 31 Май, 2020 Здравейте, предполагам и други хора са се сблъсквали с лоша миризма при първоначално пускане на климатика. При мен е откакто имам колата, при пускане първите 10-15 секунди има миризма на тиня, след което се оправя. Филтъра на купето ми е сменен, пробвах и с фумигатор http://www.autoclimashop.com/index.php?route=product/product&product_id=1743 но ефекта беше няколко дни. Реших, че ще пробвам със спрей https://apogee99.com/index.php?main_page=product_info&cPath=25_167&products_id=6139 но майстора на климатиците ме отказа, правил почистване на Пежо и му се прецакало управлението на клапите. Споделете, някой пробвал ли е почистване с препарат през щорите или през дренажната тръба, колко време държи свежата миризма, колко количество препарат поставя. Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 31 Май, 2020 Има два вида спрей: - едните се поставят в краката, пуска се климатика да върти въздуха вътре и се натиска спрея, така, че пръска постоянно, затваря се колата докато спрея свърши. То си пише в инструкцията... Не съм го пробвал. -другите се пръскат в дюзите на вентилацията. Ползвал съм такъв, но отдавна и не помня , май беше някаква пяна, не спрей... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #3 Отговорено 31 Май, 2020 (Редактирано) Дори с най-обикновен препарат да напръскаш - ефектът е задоволителен в началото 1-2 седмици. След това обаче е важно винаги да изсъхва изпарителят, преди да изгасиш колата и да я оставиш да почива на жегата. 5 капки вода да останат - смръднята ти е в кърпа вързана, ако ще и в белина да си го киснал. Това значи 3-4-5 минути преди да изгасиш - да спреш компресора и да усилиш вентилацията, за да се изпари кондензиралата вода. Ако е в дъждовно време (влажен въздух) - дори повече. Неприятно е че в края се налага да изтърпиш малко жега, но това е, срещу природата и физиката не можеш да се бориш и да ги лъжеш. Аз много лесно разбирам кога е изсъхнало - клапите винаги са ми насочени на предно стъкло и крака. Докато работи компресорът, предното стъкло се охлажда. Като спра компресора, влагата от изпарителя се лепи на стъклото там, където е най-хладно. Запотява се в долната част, където лягат чистачките. Усилвам вентилацията и чакам докато запотеното се изчисти + още 1-2 минути. Нямам лоша миризма от 2 години, а тогава ползвах един препарат на Сонакс от общите поръчки на @Чавдар K, който е от първия тип, за който колегата @JapCar е писал - слага се в краката на пасажера и т. н. Имам още един чисто нов такъв, но според мен - цената не оправдава ефекта. Не че е кой знае колко скъп, но и обикновен от 5 лв с тръбичка за клапите върши същото, стига да е използван правилно според инструкцията. Внимавай какво ползваш, защото някой спрейове могат да повредят важни модули в колата, ако потекат върху тях. @Pavel_Pavlov може да каже повече. Успех! Ред: Едно сравнение ще ти дам - все едно да си накиснеш дрехите с топ-ултра-прах за пране, омекотител и прочее препарати, и да си мислиш, че ако следващия път ги оставиш в пералнята 2 дни след пране - няма да се вмиришат. И с климатика е така - оставиш ли го мокър - смърди. То даже и домашните са така. Поне тези от среден и висок клас имат специална програма след изключване да изсушат изпарителя за да няма миризми. Потребителите дори не разбират, че е включена такава програма и машината работи още след "изключване". Примерно на Панасоник (понеже моите са такива), тази програма е 20 минути и включва турбината за по 10 секунди през някакъв период. "Odour Cut-Off" се води. Редактирано 31 Май, 2020 от ogi28b 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #4 Отговорено 31 Май, 2020 Да допълня горното – ползвах пяна за почистване на Мотип. Пръска се в тръбата, от която венитлацията засмуква въздух, кондензира и изтича през дренажа. Или поне това пише на флакона. При мен кондензира и се разкапа върху ЕКУ-то на колата, след което трябваше да го сменям. Та операцията с диагностиката и компютъра ми излезе към 300лв и +/– два дни изгубено време. И още мирише, но малко по-слабо отпреди . Не препоръчвам никакво пръскане на такива неща във въздуховодите с оглед разположението на компютъра на Акорд 7ма ген. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 31 Май, 2020 преди 6 минути, Pavel_Pavlov написа: Не препоръчвам никакво пръскане на такива неща във въздуховодите с оглед разположението на компютъра на Акорд 7ма ген. Не съм виждал компютъра, но не е ли херметичен все пак, как прониква вътре, дори да капе в/у него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #6 Отговорено 31 Май, 2020 Тези които се поставят в краката - 2 съм пробвал - ефект седмица-две. Предложиха ми Atom Machine с препарат, предполагам, че ефекта ще е по-кратък от месец. Другата машина която ми предложиха e UV и Озонатор за профилактика на климатични системи. @JapCar на акорда ли пробва с пяната и през щорите ли пръска? @ogi28b и аз гледам повечето случай така да спирам климатика предварително, наистина намаля миризмата, но не е прекрасна. @Pavel_Pavlov чудя се дали с пяна през централния въздуховод или през жабката ще избегна мокренето на климатика. Другото което видях е през дренажната тръба https://www.ifixit.com/Guide/How+to+Clean+Evaporator+and+Freshen+Air+2003+2004+2005+2006+2007+Honda+Accord/95399 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #7 Отговорено 31 Май, 2020 (Редактирано) Ето такъв пръскам от време на време - през филтъра, на малки порции, при включена вентилация, държа натиснато по 1-2 секунди и така много пъти, и също през клапите с тръбичката, но на изключена вентилация и след това я пускам да се проветри хубаво STAC PLASTIC - SAFETY AIR, има го по масовите магазини при авто-боклуците. Редактирано 31 Май, 2020 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #8 Отговорено 31 Май, 2020 преди 10 минути, gmarinov написа: @JapCar на акорда ли пробва с пяната и през щорите ли пръска? Да, Акорда. Флакона беше с дълга тръбичка, изпръсках половината пяна май, но не помня дали във всички дюзи или само в централната, беше отдавна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #9 Отговорено 31 Май, 2020 И през централните въздуховоди, и през страничните, и в тръбата, която засмуква въздух, и през дренажната тръбичка – ако се стече конденз, той се стича по тръбите над компютъра, който е зад централната конзола. В моя случай предполагам, че пяната се е раздула повече и е избила отнякъде, след което се е стекла по външната част на тръби/пластмаси и оттам върху компа – но това са само догатки. Същественото е, че еку-то е на кофти място и е просто една метална кутия, очевидно необезопасена от наводняване. А ако се наложи да търсите ново, то трябва да е от същия модел, двигател, скоростна кутия, дори със същото оборудване. Та може и да не сте късметлии като мен да намерите лесно. ПС: друго, което съм чувал като отзиви от пръскане на пяна за почистване, е, че спичат клапи, насочващи потока въздух. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #10 Отговорено 31 Май, 2020 преди 6 минути, Pavel_Pavlov написа: Същественото е, че еку-то е на кофти място и е просто една метална кутия, очевидно необезопасена от наводняване. ПС: друго, което съм чувал като отзиви от пръскане на пяна за почистване, е, че спичат клапи, насочващи потока въздух. Е тая метална кутия нима не е херметизирана с някакви уплътнения? На мен не се налага често да правя процедурата, защото в Англия климатик не се ползва често и дълго... Май по-често го използвам зимно време за изпотяването на стъклата... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #11 Отговорено 31 Май, 2020 Ами ето я кутията – никакви уплътнения, само 4 винта. Слави от Мотобокс каза, че като го е отворил вътре е имало остатъци от пяната (това беше няколко дни след пръскането). Качвам само 1 снимка тук (поради ограничения за размера) и линк към албум с 4 снимки. Не мога да кажа със сигурност дали точно частта, която съм снимал отблизо, е проблемната – вече е трудно да се забележи, а и е малко тъмно в стаята за хубава снимка, но след смяната му всички проблеми, които се бяха появили, изчезнаха, а те бяха много – управлението на дросела, скоростната кутия, сензорите на педалите и т.н. Линк Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #12 Отговорено 1 Юни, 2020 Аз есенно време с този спрей отдолу профилактично си обслужвам миризмата от питата на климатика. Махам мотора с перката на парното и взимам втори човек, който да гледа отдолу под жабката, където е бил мотора, кога ще почне да излиза пяна от въздуховода в който духа мотора. Аз лягам под колата и от дренажния отвор започвам да пръскам с флакона, в момента, в който човекът от вътре каже че пяна се е появила във въздуховода спирам. Там под жабката до въздуховода е и компютъра, поне при мен и задължително трябва да има втори, човек който да гледа за да не изкъпя и ECU-то :). След тази манипулация миризмата изчезва, поне при мен. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #13 Отговорено 1 Юни, 2020 Ами несериозно са подходили към защитата на кутията, след като е на уязвимо място, дори и в купето... След като е сваляна вече, не може ли да се увие в найлон, все пак някаква защита... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #14 Отговорено 1 Юни, 2020 Със сигурност може да се защити допълнително. Мисля, че дори е обсъждано във форума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 11 #15 Отговорено 25 Юни On 5/31/2020 at 11:54 PM, ogi28b said: Ето такъв пръскам от време на време - през филтъра, на малки порции, при включена вентилация, държа натиснато по 1-2 секунди и така много пъти, и също през клапите с тръбичката, но на изключена вентилация и след това я пускам да се проветри хубаво STAC PLASTIC - SAFETY AIR, има го по масовите магазини при авто-боклуците. имам питане за този спрей - задължително ли се пръска в отвора, от който влиза външен въздух? На моята кола нямам достъп защото се свалят чистачки, пластмаси и моторчето. Филтъра ми е до жабката, а под него е дренажната тръба, от която се очаква да се оттече течноста Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 11 #16 Отговорено 2 Юли (Редактирано) ползвах спрея за почистване на изпарителя. Не е пяна, така че няма какво да се повреди. Има ефект, ще видим колко ще е траен Редактирано 2 Юли от electric28 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове