Jump to content
ogi28b

РЪКОВОДСТВО - Монтаж на LED-лампи на дългите светлини

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Ей така докато си спазвам карантината и си почивам у дома, реших да си монтирам LED-светлините на дългите, което отдавна се канех да направя. В тази тема ще ви покажа как става това на Хонда Акорд 7 (2006-2008), седан, 2.2 i-CTDi. Всъщност двигател и седан, ала-бала – нямат значение, както и годината, все са с лампи H1 там. В общи линии реших да го направя за да си начешам крастата и да видя става ли нещо от LED-светлините или не. Пожертвах едни 43 лева и избрах лампи, които са с 48 чипа, разположени на 360 градуса около надлъжната ос на лампата. Като разположение са на същото разстояние от леглото на лампата, колкото е и жичката на халогенката. Естествено, не са във фокуса на рефлектора и осветяването е с по-широк ъгъл, но светлината е толкова ярка, че това всъщност се оказва голям плюс – много по-широк ъгъл е ярко осветен.  Към края на темата ще сложа линк.

Ето какви предимства и недостатъци забелязах и заради тях всеки, който реши да опита да го направи – отговаря сам за действията си и носи отговорност при евентуални проблеми с органите на реда или на ГТП.

 

Предимства:

+         По-силна светлина

+         По-ниска консумация

+         Мигновено светване и гаснене на светлината (няма инертност)

+         Цвят, който е по-близък до дневната светлина и до цвета на фабричните ксенонови светлини

+         Може да се посочи като предимство това, че в случай на повреда, много бързо и лесно се отстраняват и на тяхно място се слага обратно оригиналната халогенна лампа (стига да е под ръка)

 

Недостатъци:

-          Леки затруднения при монтажа, заради особеностите на фара и захващането на лампите в цокъла, много е пипкаво

-          Маншонът трябва да се обърне наобратно и малкият му отвор остава отворен. Това създава риск от навлизане на прахоляк във фара. Трябва да се затвори с нещо накрая.

-          Неясно колко дълъг живот ще имат, предвид това, че се нагорещяват по време на работа

Време за работа – 1-3 часа, в зависимост от това дали ще имате готови адаптери или ще си правите самоделки. Трудност – 2 от 5. Трудност на захващането в цокъла на фара 17 от 5! (придружено с много „мамата”)

 

ВНИМАНИЕ! Ако използвате модул за дневни светлини, който контролира дългите светлини да не светят на 100 %, не можете да слагате LED-светлини, защото няма да работят коректно с такъв модул и ще се повредят. Най-малкото – ще мигат като дискотека, заради липсата на инертност.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен лампите, задължително трябва да си поръчате адаптери, подобни на тези:

 

HTB1NiFcSXXXXXb4XFXXq6xXFXXXp.jpg

 

Без тях няма как да захванете адаптера в който влиза самата лампа (той идва със самата лампа). Понеже моите адаптери, които поръчах, след два месеца чакане китаецът заяви, че са върнати при него, реших да не чакам нови два месеца и да си издялкам мои. Това е и най-връткавото нещо в цялата работа. Трябва да се изработят по 2 детайла за всяка лампа:

 

-          Едното е втулка с вътрешен диаметър 16 мм (по-точно 16.1-16.2), външен диаметър 26-28 мм и дебелина около 4.0 – 4.1 мм (точната дебелина може и да е друга, ще пиша по-надолу как да се определи за всеки конкретен адаптер към лампа). Ако си намерите метална шайба с тези размери – още по-добре

 

-          Шайба с пера, която притиска горната втулка, а пружинката на фара притиска перата към цокъла.

Като материал използвах ламинат 8 мм, който издялках. Този материал е сравнително лесен за обработка и достатъчно здрав, за да издържи на натиска на пружинката. Като ми пристигнат адаптерите след 1-2 месеца, ще ги сложа тях, това сега е временно.

 

Необходимите инструменти са:

 

1.thumb.jpg.1ef1e0186449743a5b2a41b41b557a11.jpg

 

1 – ножовка

2 – шлосерска пила

3 – шублер

4 – някаква машинка за въртене на свредлата

5 – моливче

6 – малка бор-корона Ф32 (вътрешен Ф27-28, не по-малко от 24, не повече от 28!)

7 – голяма бор-корона Ф44-50, каквото има. И повече – няма проблем, но ще дялкате повече после (вътрешен Ф не по-малко от 40 ! )

8 – малка кръгла пила за фино търкане

9 – свредел за дърво Ф16

10 – макетен нож

11 – на снимката – готовите детайли, иначе е парче материал, в случая ламинат 8 мм

 

Първо с бор-короната започвам да пробивам големия диаметър. Това важи и за втулката и за адаптера. Преди да пробия изцяло, някъде на средата спирам, след като вече е очертано.

 

2.thumb.jpg.1a9964e735ad83749be85195e59455d5.jpg

 

Сега със свредлото за дърво 16 мм правя централния отвор. Докато пробивам, малко раздвижвам свредлото, за да стане отворът малко повече от 16 мм, някъде към 16.5 е добре. Целта е след това адаптерът на лампата да минава съвсем свободно, за да е лесно после и при монтажа. Като на снимката:

 

3.thumb.jpg.acb4d0b4ba58a53e4f52fe7e31e3c26c.jpg

 

След като е готово, продължавам пак с бор-короната докато пробия големия диаметър докрай. За втулката – намалявам височината ѝ толкова, че когато е сложена на адаптера на лампата, общата височина на двете неща да е около 6.0 - 6.1  мм, не повече, както и не по-малко от 5.9 мм. Това е важно за да може после шайбата с перата да притиска втулката хубаво, което ще държи лампата стабилно на мястото ѝ. Колко точно ще е дебела втулката, зависи от дебелината на адаптера, там където ляга в цокъла. Моите са 2 мм и затова направих втулка 4.0 мм. Така двете неща са 6 мм:

 

 

4.thumb.jpg.9f8bf54baf2d8d6bf08c75c105f39230.jpg

 

За дооформяне на вътрешния отвор използвам малката пила, а за намаляване на височината от 8 до 4 мм – дялкам с макетния нож и после лекичко с шлосерската пила. Внимавайте като търкате с пилата, да търкате равномерно, за да не стане от едната страна 3.8, а от другата 4.2 примерно. Не, че е фатално, но по-добре да е равно.

 

Другият детайл, който ще се превърне в шайба с пера, към момента прилича на поничка. За да се дооформи, първо го разцепвате с ножа или го дялкате, така че да стане около 3.5 - 4 мм дебело. Останалото ще доизтъркате с пилата, след като оформите перата.

 

5_.thumb.jpg.b6c9d76fe6b6dd9c303b1d011997b52a.jpg

 

После се нахлузва на адаптера на лампата заедно с готовата вече втулка и по втулката очертавате с моливчето, правите си кръгче. Това ще ви е външният диаметър на шайбата, ако изключим перата.

 

6.thumb.jpg.751b35abf40d9a230461be712554162d.jpg

 

След това налагате оригиналния адаптер, който трябва да свалите от колата и по него очертавате перата, стърчащи настрани. Достатъчно е само правите линии, няма нужда да се прави заобленото между тях.

 

 7.thumb.jpg.40f1c88ac24ad3def80651a25f675a95.jpg 7_A.thumb.jpg.80e142cf551f437026e41c686d63c939.jpg

 

След като сте разчертали, започвате да дялкате с макетния нож, а ако имате ножовка, може с нея да си помогнете, като направите рязане по линиите на перата. Ако имате миниатюрна машинка с диск за дърво – още по-лесно. Аз нямам, затова – с ножчето.

 

Дялкате, докато стигнете до очертанията, а специално за външния диаметър – намалете го не повече от 30 мм, защото има едни неща в цокъла на фара, върху които ще опре и няма да легне правилно, ако е повече от 30.

 

Готовият детайл изглежда така:

 

8.thumb.jpg.22ce2848becbebbbdfe4c3d784af9896.jpg

 

Трябва да постигнете дебелина на 3-те елемента един в друг като са, от около 8.5 мм, но не по-малко от 8! На оригиналния адаптер с лампа H1 в него, това разстояние е 7.8 – 7.9 мм

 

1540910623_8.thumb.jpg.8f6be2dc852053fc9b84a4230a4acfa5.jpg

 

Всичко сглобено изглежда така:

 

9.thumb.jpg.b7f876dbc84196e3ab1a4f2e693e6577.jpg

 

Остава да го монтирате на колата.

 

Редактирано от ogi28b
  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При монтажа трябва да внимавате да не изпуснете нещо, защото мястото е ограничено и е много пипкаво. Използвайте някакви парцали, които да запушат дупките около фара, така че и да падне нещо – ще падне на парцала. Може да направите и друго, като мен – вземате парче тел и я промушвате в отвора на фара, така тя ще бъде като водеща и през нея може да нахлузите детайлите (Имайте предвид, че малко пречи тая тел, по-добре с парцали).

 

Първо се поставя адаптерът от лампата, като трябва да съобразите посоката му: ако си представите, че сте на шофьорското място и гледате фара откъм гърба, пресеченото трябва да е по диагонал горе вляво, ето така:

 

11.thumb.jpg.d4c0a019f85c2aa00cbec6d8933cdfb3.jpg 

 

Когато го поставите в цокъла, трябва да е в средата и трябва да усетите как пъпките влизат в съответните си ямки. При опит леко да завъртите  - не трябва да можете да го завъртите. Това наистина е много специфичен момент и ако не сте го правили дори с обикновена лампа, първо хубаво огледайте какво точно и как трябва да застане, защото ако не е точно – резултатът в осветяването после ще е плачевен. За съжаление ми беше невъзможно да го поставя, да го притискам на място и едновременно да снимам.

 

След като уцелите точната му позиция, трябва с едната ръка да придържате на място, а с другата по някакъв начин да нахлузите втулката около него. Много е лесно да се размести и трябва да внимавате. Тук е моментът да започнете да псувате по всичко, което се сетите.

 

След като нахлузите втулката, остава да нахлузите и шайбата с перата, като перата трябва да стърчат наляво и надясно, както стои и оригиналният адаптер на колата. Отгоре и отдолу ще пречи захващането на пружината.

 

След като сте монтирали всичко и придържате, за да не се размести, трябва да затворите пружината. Не мога да опиша по друг начин затварянето ѝ, освен така: отмества се леко в посока наляво (към лявата гума), така отместено – се натиска навътре и вече като е хубаво влязла, се бута надясно, където се застопорява от едно метално ръбче.

 

Ако успеете да направите всичко правилно, нещата изглеждат така:

 

12.thumb.jpg.d83130cac35e35451a5138808e028133.jpg

 

На тази снимка се вижда, че перата ако са по-големи – не пречат, стига да са изрязани по шаблона на оригиналния адаптер

 

Сега остава да сложите лампата, като с това предполагам, че ще се справите и без да обяснявам как. След като е сложена и натисната хубаво навътре (но не прекалявайте с натискането!), трябва да проверите дали все пак е сложена правилно. За целта – поглеждате фара отпред. Лампата изглежда така, сякаш е в долната половина на отвора.

 

13.thumb.jpg.c8f610e1a51b857e1cbd40a5120d4d5b.jpg

 

Самият отвор има закръглено, от там минава лампата. Сега погледнете плексигласа на фара. Ще видите миниатюрно кръгче, Ф 2-3 мм, което се намира фронтално пред лампата и представлява центъра на фара. Има такова и пред късата светлина, внимавайте да не ги объркате кое кое е.

 

14.thumb.jpg.b0c072f7f477ab5bb06ecc49fcc89056.jpg

 

Ако го използвате като мерник и погледнете през него, така че това кръгче, и кръгчето в средата на цокъла фара (през което минава лампата, жълтия полукръг на по-горната снимка) да са на една линия, трябва да виждате лампата идеално симетрично около това кръгче. Ето така:

 

15.thumb.jpg.be3d9de17ab5e98321f3b1e1d6c75e6f.jpg16.thumb.jpg.3f5f4c3b0e28023aabffae6d4486cf6b.jpg  

 

На снимките не си личи много много, но наживо се вижда идеално. Ако виждате лампата така, значи най-вероятно сте се справили с монтажа. Ако не я виждате така – нещо е криво. Ако я виждате отгоре на мерника, светлинния ви сноп ще е много близо пред колата,  ниско. Ако я виждате отдолу – ще е много високо и няма да ви осветява пътя, а небето.

 

Ако монтажът изглежда наред, може да затваряте маншона, като само трябва да го обърнете, т.е. средната му част да стърчи назад. Ето така:

 

17.thumb.jpg.4db4d80833fe3091af146e13323927c6.jpg

 

Да не забравите да прекарате и кабела през него. Свързвате кабела – има посока! Ако свържете наобратно лампата няма да светне. Свързва се черно с черно и червеното на лампата с бяло-жълто на буксата (ляв фар). Ако работи, после може да увиете малко в изолирбанд, за да е защитено.

 

18.thumb.jpg.5c76f0b57b681880b0d0bf578040d5db.jpg

 

Пробвате и ако случайно светне, може да спрете и да си отдъхнете за момент. Но най-вероятно ви остава още един фар... Успех! Да не забравите накрая и да уплътните отвора на маншона, например с някакво парче дунапренче или нещо подобно, че не е хубаво фарът да е отворен. Пълни се с прахоляк много бързо.

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам интерес, но браво за ръководството, де да имаше такова за всичко по колата... 

Ако Haynes не се бяха отказали от хартиените ръководства, щяха да те наемат за сътрудник... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега. Отново изригна. Кеф ми е да чета темите ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги, за вас го правя, дано да е от помощ за някого. Аз както винаги - питах тоя-оня, събрах оттук-оттам каквото научих, реализирах го и го документирах на едно място. 

 

Специално благодаря на:

 

Коцев, Данчо Христов и Боби Георгиев от фейсбук-групата Honda Owners Bulgaria, с чиято помощ и напътствия в почти реално време станаха нещата сравнително бързо и безпроблемно. 

 

Ред,: Нямам търпение да се стъмни и да ходя да покарам в тъмницата.

Редактирано от ogi28b
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, покарах малко... Това е шантава работа, разликата в осветяването спрямо халогенките е меко казано огромна! Започваш да се чудиш останалите на габарити ли са, с телефоните ли си светят, с Нокия-фенерче ли. Лошото сега е че късите, фабричния ксенон вече са ми тъмни. Имам едни Night Breaker Unlimited чисто нови, ще взема да ги сложа май май. 

 

Иначе направих някакъв клип, ама на него не се забелязва много добре. Наживо е много по-видимо колко са силни и колко голяма е разликата спрямо халогенката. 

 

https://youtu.be/X-HJLk8ukjw

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, ogi28b написа:

 

 

Иначе направих някакъв клип, ама на него не се забелязва много добре. Наживо е много по-видимо колко са силни и колко голяма е разликата спрямо халогенката. 

 

https://youtu.be/X-HJLk8ukjw

 

Да, силни са, но ми се струва, че за дълги светят ниско...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изследвах го и това, защото и на мен в началото така ми се струваше. А всъщност халогенките светят на съвсем същото място, само че са много по-слаби и почти не се виждат от ксенона. Тези обаче са много по-ярки от него и затова толкова си личи. Иначе като застанеш пред стена, правят огромно бяло петно право напред, равномерно нагоре и надолу. Другото, което ги прави да изглеждат толкова близко е това, че на мястото, на което бях - Булгарплода в София, отляво на пътя няма нищо, отдясно - същото. За отгоре е ясно, остава само пътят под светлината, който отразява добре и сякаш светят на 5-10 метра пред колата само. Според мен по-скоро е зрителна измама, че са много ниско. После минах и по новия участък в Дружба 1 към Гара Искър, неосветеното. Там вече има маркировка, знаци, антипаркинг-отразяващи колчета по пътя... Абе прилича си на истински път. Там като цъкнах дълги, наистина си  пролича колко са мощни и че си светят доста добре и надалеч. Сигурно и на междуградски път с дървета отстрани ще е още по-добре. В сравнение с халогенки няма никакво място за сравнение. 

 

Ето един срещу стена: https://youtu.be/1OLapgAlUhQ

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега! Адмирации за труда да го направиш а и да го обясниш. И аз отдавна исках лед ,но тази глупост с този преходник ме отказа. Ако приемаш поръчки за направата на още един комплект ме брой. 😀😀😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Honda_3355, Колега, малко връткаво изглежда, но като издялкаш първия, втория ще ти се види песен. Плюс това - аз тия глупости ги правя само защото не ми се чака да ми пристигнат поръчаните. Като дойдат - най-вероятно ще ги поменя и ще пиша. Също така - днес намерих един от китайците, който е качил много хубави снимки на адаптери, заедно със самата ЛЕД-лампа и мисля, че ще станат много точно на размер. Поръчах 2 комплекта и като пристигнат, ще пиша стават ли. Спроед мен ще станат, защото по снимките изглеждат наистина много точно. 

 

А и също е важно колко е дебелината на оригиналното адаптерче H1, което идва със самата лампа, защото според неговата дебелина се прави адаптера, за да се нагоди общата дебелина да е около 8.3 - 8.5 и също - дебелината на оригиналното адаптерче + втулката да е около 6.0 - 6.1

 

Предполагам не бързаш, така че поизчакай още месец-два и ще пиша развитието. 

 

Поръчах съм и 2 модела маншони, за да видя с кой точно ще може да се затвори фарът добре. 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

По проблема с това, че светят много близо, направих някои изследвания на пътя и пред екрана. В общи линии проблемът е в това, че чиповете са на около 3-4 мм от фокуса (там, където стои жичката на халогенната лампа). Предстои ми да разбера дали ако малко модифицирам оригиналния адаптер на лампата към цокъл H1, така че лампата да влиза малко под наклон надолу и още 1-2 мм навътре, това ще помогне за изместване на светлинния сноп нагоре и да го събере към надлъжната ос. В момента проблемът е такъв:

 

Това е един въображаем път: 

 

RoadEcologyConference2017-17.thumb.jpg.2930868690f70aab672661435e1a3d5a.jpg

 

На този път, като му светнем с късите светлини, се получава такова осветяване:

 

- оранжевото е левия фар

- синьото - десния

 

RoadEcologyConference2017-17_A_A.thumb.jpg.80e3275d4068369b0795ce3d473b7281.jpg

 

Като светнем дълги с оригиналната халогенна лампа, се получава нещо такова:

 

 

RoadEcologyConference2017-17_C.thumb.jpg.385c9ac8e9c5734ca610cd31b2ed2e0e.jpg

 

А с LED-лампата, която използвам за темата, се получава нещо такова:

 

RoadEcologyConference2017-17_B.thumb.jpg.a53c7e80b8a17f8070e45c902e7c2e7d.jpg

 

ЛЕД-лампата прави по-обширно и много по-ярко бяло петно, при което няма или ако има - то са много слабо изразени по-ярките зони. Тази равномерност създава усещането, че близо до колата е много по-силно осветено и от там на водача му се струва, че светят много близо. Просто отляво, отгоре и отдясно на надлъжната ос няма какво да отразява светлината и там се губи, докато надолу и особено на 10-15 метра пред колата - пъят отразява много добре и там изглежда много, много по-ярко, отколкото на 100 метра пред колата (където светлината пада под по-малък ъгъл)

 

Рефлекторът е така проектиран, че да концентрира огромна част от светлината от халогенната лампа около и леко над хоризонталната линия на късите, а под нея, както и високо над нея - да отива съвсем малко светлина. 

 

Заради това изглежда (и на клиповете се вижда), че ЛЕД-лампата свети прекалено близо. Може би има начин за корекция, но ще разбера в скоро време. Ако някой реши да слага - да има предвид описания "феномен", или по-скоро - дефект. Въпреки него - осветяването е в пъти по-добро.  

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега ogi28b. Мислих за това как може да се свали крушката надолу и да мине напред. Ти сигурно вече имаш план, но да дам и аз една идея. Ако намалиш задния край на оригиналния адаптер, с който си идват лампите мисля, че ще реши проблема с изнасянето им напред. А относно свалянето надолу, там е малко по брутална намесата. Ако се разпробие долния пин и на негово място се навие през самоделния ти адаптер болт с подходящ размер, тогава с навиването и развиването му ще можеш да коригираш дългите светлини във вертикала без да влияеш на късите а и тогава двата адаптера ще стоят по-стабилно заедно без да има вариант да се разглобят. Дано е разбираемо. 

IMG_20200413_214211.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да направя 2 в 1 - едновременно преместване на лампата навътре и накланянето ѝ надолу. За наклона наистина съвсеммалко трябва, защото като я побутвам лекичко, там има малко луфт между лампата и адаптерите, но като го обера малко, снопът доста се измества. А за преместването ѝ навътре ще видя срещу стена как точно се изменя снопът, като я вкарам още малко. Това ще го пробвам без адаптера. Като я вадя навън, петното се увеличава, а искам да го свия малко. Обаче дали текущото положение не е максималното му свиване и вкарване навътре ще доведе пак до увеличаване - засега не знам. За да направя нещо обаче, ще ми трябват нови адаптери, защото ако нищо не стане, ще е добре да имам все пак едни оригинални.

 

Идеята с винтчето не е лоша, но трябва да е нещо много тънко, 2-3 мм най-много, защото радиалната дебелина на втулката е около 5.5 - 6 мм и ако я пробия, може да се разпадне. Все пак е ламинат. Има и друг вариант - в долната част на адаптера, където ляга на цокъла, да се залепи нещо, например малко парченце от стара пластика (дебитна карта), те са дебели по 0.75 мм. Така долната част на адаптера ще е малко назад и това ще поведе лампата под наклон. 

 

Засега ще го пробвам така: примерно ако това е схема на лампата и в червено е самата лампа, която минава през синия адаптер, в основата ѝ има 2 силиконови пръстена, които уплътняват хлабината между лампата и основата, показани са в зелено. Всъщност единствено на тях се държи тази лампа на място. Мисля да изтъркам адаптера под ъгъл, като в долната част го намаля с 1 мм, а в горната част с 2 мм. Поне на пръв поглед като я побутвах насам натам, ми се стори, че е достатъчно 1-2 мм да има корекция в адаптера, за да има значително изместване на снопа. Само чакам китаеца да ми отговори за адаптери, защото точно такива никъде не намирам. 

 

(Долното го изкривих доста, за онагледяване)

 

Untitled.thumb.png.f8620afde1e43e527dc97646e37b7656.png

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден, като си писахме, защо не каза, щях да поръчам повече бройки. Сега пътува само 1 комплект. :( 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето този ми трябва: 

Capture.thumb.PNG.b879230f1e3816af351cdfcb89cd7d9f.PNG

 

От другите видове съм поръчал по няколко, да видя кой ще пасне най-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.04.2020 г. at 20:11, ogi28b написа:

@Honda_3355, Колега, малко връткаво изглежда, но като издялкаш първия, втория ще ти се види песен. Плюс това - аз тия глупости ги правя само защото не ми се чака да ми пристигнат поръчаните. Като дойдат - най-вероятно ще ги поменя и ще пиша. Също така - днес намерих един от китайците, който е качил много хубави снимки на адаптери, заедно със самата ЛЕД-лампа и мисля, че ще станат много точно на размер. Поръчах 2 комплекта и като пристигнат, ще пиша стават ли. Спроед мен ще станат, защото по снимките изглеждат наистина много точно. 

 

А и също е важно колко е дебелината на оригиналното адаптерче H1, което идва със самата лампа, защото според неговата дебелина се прави адаптера, за да се нагоди общата дебелина да е около 8.3 - 8.5 и също - дебелината на оригиналното адаптерче + втулката да е около 6.0 - 6.1

 

Предполагам не бързаш, така че поизчакай още месец-два и ще пиша развитието. 

 

Поръчах съм и 2 модела маншони, за да видя с кой точно ще може да се затвори фарът добре. 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

По проблема с това, че светят много близо, направих някои изследвания на пътя и пред екрана. В общи линии проблемът е в това, че чиповете са на около 3-4 мм от фокуса (там, където стои жичката на халогенната лампа). Предстои ми да разбера дали ако малко модифицирам оригиналния адаптер на лампата към цокъл H1, така че лампата да влиза малко под наклон надолу и още 1-2 мм навътре, това ще помогне за изместване на светлинния сноп нагоре и да го събере към надлъжната ос. В момента проблемът е такъв:

 

Това е един въображаем път: 

 

RoadEcologyConference2017-17.thumb.jpg.2930868690f70aab672661435e1a3d5a.jpg

 

На този път, като му светнем с късите светлини, се получава такова осветяване:

 

- оранжевото е левия фар

- синьото - десния

 

RoadEcologyConference2017-17_A_A.thumb.jpg.80e3275d4068369b0795ce3d473b7281.jpg

 

Като светнем дълги с оригиналната халогенна лампа, се получава нещо такова:

 

 

RoadEcologyConference2017-17_C.thumb.jpg.385c9ac8e9c5734ca610cd31b2ed2e0e.jpg

 

А с LED-лампата, която използвам за темата, се получава нещо такова:

 

RoadEcologyConference2017-17_B.thumb.jpg.a53c7e80b8a17f8070e45c902e7c2e7d.jpg

 

ЛЕД-лампата прави по-обширно и много по-ярко бяло петно, при което няма или ако има - то са много слабо изразени по-ярките зони. Тази равномерност създава усещането, че близо до колата е много по-силно осветено и от там на водача му се струва, че светят много близо. Просто отляво, отгоре и отдясно на надлъжната ос няма какво да отразява светлината и там се губи, докато надолу и особено на 10-15 метра пред колата - пъят отразява много добре и там изглежда много, много по-ярко, отколкото на 100 метра пред колата (където светлината пада под по-малък ъгъл)

 

Рефлекторът е така проектиран, че да концентрира огромна част от светлината от халогенната лампа около и леко над хоризонталната линия на късите, а под нея, както и високо над нея - да отива съвсем малко светлина. 

 

Заради това изглежда (и на клиповете се вижда), че ЛЕД-лампата свети прекалено близо. Може би има начин за корекция, но ще разбера в скоро време. Ако някой реши да слага - да има предвид описания "феномен", или по-скоро - дефект. Въпреки него - осветяването е в пъти по-добро.  

 

 

Ще изчакам. Между другото има един акорд служебен при нас с лед на дългите и все не остава време да го погледна как са ги монтирали. Ако не са ги пльоснали по бай ганьовски вариянт а е направено кадърно ще се включа и аз с идеи. Бави ме това че видимостта към крушката е  силно затруднена и трябва да махна бронята и поне 1 фар да видя как е направено там. Но до тогава оставям теб да се бориш с творенето и при по лесен вариянт да се включа и аз с монтажа на 1 лед-че. Че с тези халогенни крушки куца работата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи покарах малко по тъмни улици, по светли улици, по равни улици, по надупчени улици, по мокри улици, по сухи улици.... Ето клипове, като подчертавам - това, което се вижда - че свети само пред колата и са супер близо - не е точно така. Реалното е - свети близо пред колата и понеже там е много ярко, се губи картинката встрани и напред, т.е. камерата не я възпроизвежда правилно. 

 

Но в общи линии клиповете дават добра представа, особено на първия клип върху мокрото се вижда доста добре. Също - на 3:40 съм пред една сграда - там се вижда най-добре формата и размерите на петното. Сградата е на около 20-30 метра. 

 

Ето и снимка, на която се вижда разликата в цветовата температура между тези LED-лампи и ксенона. Подозирам, че ксенонът ми не е 4300К а повече. Твърде бял е в сравнение с други 4300К, които съм виждал, включително и LED-a. В зависимост от монитора, на който гледате снимката, може и да не видите разлика, но на моя монитор на лаптопа се вижда как дългата леко жълтее, а късата - леко синее. Това е само ако се гледа директно фара.

 

Accord 2006 Test drive w/ LED High Beam - Part 1

 

Accord 2006 Test drive w/ LED High Beam - Part 2

 

93695781_2604869416423900_8984253310357733376_n.thumb.jpg.1663bebf87ba4752540800e38cdd4447.jpg

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата @Knoxville направи няколко снимки за сравнение между халогенни и LED дълги светлини на Акорд 7. Ето подробности:

 

Разстояние до стената отпред - около 5-7 метра, не сме го мерили.

 

ЛЯВО: 

 

- къси с фабричен ксенон, цвят около 5 000 К (оценка на око)

- дълги - LED от темата

- колата е седан, фейслифт, 2.2 дизел, гуми 225 / 45 / 17

 

ДЯСНО:

 

- къси с фабричен ксенон, цвят 4 300 К

- дълги - халогенни H1

- колата е седан, пре-фейс, 2.4 бензин, гуми 215 / 50 / 17 (диаметър +14 мм), колата е по-ниска откъм окачване, видимо и по фаровете. 

 

1-ва снимка - двете коли само с къси светлини - изходна снимка:

 

96363880_240602667191036_2098306199446355968_n.thumb.jpg.9283a5778090e58aed336aa5e94ec2cf.jpg

 

2-ра снимка - колата отляво е с включени дълги:

 

95674463_345376443089088_3342988035359768576_n.thumb.jpg.bba89fc7281b4cf8c9b4eea9a4bed035.jpg

 

3-та снимка - колата отдясно е с включени дълги:

 

95699205_637802876799555_7001378093612924928_n.thumb.jpg.4eba9a98527a82b1ee0f497cac5c31ee.jpg

 

4-та снимка - двете коли едновременно са с включени дълги:

 

95939002_1896958087107328_6462445803469275136_n.thumb.jpg.0e474792be59cdea3735a69c69854eb7.jpg

 

 

 

ИЗВОДИ:

 

На снимка 3 доста добре се вижда колко хубаво е оформено петното на дългите светлини точно в средата, малко над линията на късите. Там е значително по-ярко, отколкото встрани. Който не може да го различи - ето същата снимка, с очертаните петна на двата фара:

 

(Извинете за рисунката на Paint!) 

 

95699205_637802876799555_7001378093612924928_n_NEW.thumb.jpg.1684f76df2a34a25fa07a4515e2c7cd6.jpg

 

На снимка 2 се вижда колко по-широко е петното от LED_светлините, а точно в средата е много леко по-тъмно (спрямо периферията!). На пътя това значи доста по-широк осветен участък, но  липсва ярко-осветеният сектор точно в средата. Това създава едно усещане у водача, че не светят както трябва, защото вместо да е осветено супер ярко в средата и по-малко в периферията - вече е обратното - периферията е леко по-силно осветена от средата. Този "феномен" се опитах да обясня в мнение 12 в тази тема.

 

На снимка 4 се вижда добре колко по-широко е петното на едните спрямо другите. Като яркост е трудно да се разбере, защото това, което виждаме на място там е различно от това, което пресъздава камерата, също зависи и от монитора, на който се гледа снимката. Просто си трябва да се види на практика, на пътя. Снимките не са достатъчни. 

 

Докато карах по изцяло тъмен път, светването на дългите буквално прави ден пред мен. Позволих си да карам със значително по-висока скорост, която с халогенни дълги обикновено не си позволявам да вдигам. По-широкият ъгъл на осветения участък води до по-добро възприемане на обстановката. 

 

Всичко това са си мои лични изводи и не искам да ги наложа на никого. Опитвам се да преразкажа безпристрастно, но не крия, че съм силно, силно изненадан от подобреното осветяване. И на магистрала, и на извънградски двулентов път - огромна разлика. Напълно сигурен съм, че като изгорят, ще сложа пак същите или по-добри, но никога повече халогенки. Халогенка ще сложа само за заместител докато си купя новите. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би било полезно и същият сет снимки, но на неосветен път - разбира се без движение (може и на полигон или плац).

Пак 2-те коли 1 до друга и "диодната" вляво от "халогенната".

Иначе тенденцията е видима. Халогена е с по-концентриран сноп / петно, но това е и въпрос на фокусна точка, която няма как да се постигне с периферното разположение на светлинните му източници, за разлика от халогена, при който източникът е един и централен. В мокро време халогенът също е по-видим - заради по-топлата си цветна температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЛЕД светлините също имат вариант за топлината на цвета си. Аз съм си поръчал 4300к и очаквам да светят много близо до цвета на ксенона ми. (Все пак съм поръчал китайски крушки, така че няма да се изненадам, ако не е точно 4300к, а на късите светлини съм с Osram Xenarc). Така че в моя случай не би трябвало да има значение дали настилката ще е мокра или суха. НО - да видим, като пристигнат.

 

 

Това, което успяхме да направим е - на магистралата застанахме един до друг и включихме едновременно дългите и гледано от моята кола, халогенните дълги се губеха в ЛЕД-ките.

 

 

Още една редакция - после, като слезна при колата, ако не забравя, ще проверя какво е записал видеорегистраторът и ако има някой хубав сравнителен кадър, ще мога да го скрийншот-на.

Редактирано от Knoxville
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Би било полезно и същият сет снимки, но на неосветен път - разбира се без движение (може и на полигон или плац)

 

...

 

В мокро време халогенът също е по-видим - заради по-топлата си цветна температура.

 

За снимане на полигон/плац ми се струва, че ще трябва снимките да направи професионалист с по-сериозна техника, а не с телефон, за да може да покаже точно разликата. На широко или на магистрала, където няма обекти встрани, няма дървета и нищо, което да отразява светлината встрани, няма да си личи разлика и ще се вижда голяма яркост близо пред колата, но тъмно петно далеч напред. Това ярко петно в близост ще подлъже обикновените камери с автоматични настройки на яркост и бяло. Няколко пъти в темата споменах, че това, което пресъздава камерата на телефона, не е това, което се вижда наистина. 

 

Към това ще добавя също, че въпреки по-студения цвят (4300К LED с/у 3000-3300 К халоген) LED-светлината все пак на мокро осветяваше много по-добре и правеше пътя много по-видим, защото абсолютната стойност на светлинния интензитет е много по-голяма при LED-a. Ако да речем с халогенката имаме 100 % интензитет и 100 % видимост заради топлия цвят, то с LED-а имаме 80 % видимост и поне 130-140 % по-голям интензитет (бих казал дори 150). Много, много по-ярко е осветен пътят. 

 

LED-а ми е 4300К, но определено има разлика в цвета спрямо ксенон 4300. За да докарат по-топъл цвят на LED-a, са добавили излъчване в червения спектър, но липсват жълто и зелено, или поне са много по-малко, отколкото при ксенон. Нощем не личи, но денем тези червени "шипове" в спектъра доста си личат, ако се гледа срещу стена. Към характерния студено-бял цвят на китайски LED-чип е добавено червено, така да се каже. 

 

 

 

 

Редактирано от ogi28b
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелчетата от Чайна изпратиха поръчаните адаптери, които съм споменал по-горе в темата. Те задължително трябва да се преправят. Ето тук една картинка на единия, преработих го като тази високата част я намалих и сега е висока около 4.5 мм от перото. Заедно с перото е 6.4-6.5.

 

Като дойдат другите ще ги измеря да пиша дали стават за директен монтаж. 

 

95729223_255519182491472_1163863092707196928_n.thumb.jpg.e66001bd812c5a858e9c8f99e92d4a5f.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера монтирах лампи на колегата @Knoxville и използвам момента да кажа - трябва много да се внимава адаптерът на лампата да легне точно в леглото и да не е на една страна, а също и след монтажа да се провери дали е в центъра по начина, описан в пост #3 от темата. 

 

Иначе използвах адаптерите от мнение #23 (предишното) и с тях, както са направени на тези размери - заспа от раз. 

 

Бях писал, че съм поръчал още един модел лампи, с повече чипове, но се оказа, че контролерът им е така направен, че всъщност лампите са по-слаби. Мощността им е около 26-27 вата, спрямо 32-33 на тези от темата. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих още 2 теста на моите и се надявам да са в помощ на някой, който се колебае, за да вземе решение дали да си сложи такива лампи или не. 

 

Първият клип е сниман на магистралата и е при скорост 140 км/ч, зададена от круз-контрола. Когато превключвам на дълги, светлината е толкова ярка, че камерата автоматично затъмнява и така не се вижда реалната сила на светлината. Този "проблем" с камерата не мога да го избегна с наличния хардуер и съжалявам, че не мога да покажа реалната картинка. Извинете за мръсното стъкло! 

 

 

Вторият клип е на извънградски път, скоростта е 90-100 км/ч където е възможно и на местата, на които не е възможно - по-ниска до такава, която съм преценил, че е безопасна за движение в случая. 

 

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Сега като спреш дългите не се ли чувстваш малко „сляп“ само на къси? :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пристигнаха другия модел адаптери, ето тези:

 

https://www.aliexpress.com/item/32899757430.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dFLMWt6

 

Пасват перфектно в дългата светлина на Акорд 7. Само преди монтажа трябва да се отстранят "мустаците" от отливката, иначе на размери са идеални и притискат точно както трябва. Говоря конкретно за лампите, които съм посочил, а не други. При други лампи може да има разлика в размерите на техния адаптер към H1 и да не пасне както трябва. Тогава по-добре да се поръчат ония високите и да се изрежат на точен размер. 

 

ВНИМАНИЕ! - не поръчвайте от тези лампи: 

 

https://www.aliexpress.com/item/4000533364487.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dFLMWt6

 

Проблемът при тях е в това, че липсват водещите пъпки на адаптера и е страшно трудно да се се монтират центрирани, ако фарът е на колата. Ако е свален - няма проблеми. 

 

Иначе самите лампи не са лоши, имам такъв комплект за тест. За друга кола с по-умен цокъл на фара са перфектни, но за цокъл на Акордския фар - не. Мощността им е около 26-27 вата. Ще кача снимка как светят, но по-късно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес пристигнаха и маншоните. Пасват перфектно. Диаметър 70 мм, ето примерен линк: 

 

https://www.aliexpress.com/item/32851345818.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dJe2180

 

За да мине захранващия кабел, си направих самоделни кабелчета, които минават през маншона, през предвидените за целта места на гърба му. Използвам женски кабелни обувки 6.3 мм от вътрешната страна на маншона и мъжки, пак същия размер, от външната страна. Може да се използва допълнително изолирабнд, за да е сигурно че няма неизолирани метални части от кабелните обувки. 

 

IMG_20200529_192018.thumb.jpg.d5dd40515de57d852c0f8305e97b9114.jpgreceived_561445761427781.thumb.jpeg.eda744c53e446fecc7cbdd9d9b4a2b6e.jpeg  

 

По този начин фарът остава запечатан и няма достъп на пресен въздух до радиатора, но и не влиза прах в него. Пробвах с още един модел модел маншони, които бях поръчал, но те съвсем не пасват. Давам само картинка, за да не вземе някой да се обърка и да ги поръча. Ето тези:

 

HTB1vVVACHGYBuNjy0Foq6AiBFXaR.jpg

 

Ако някой намери начин, по който радиаторът да остане отвън и фарът да е запечатан за да не влиза прах - ще се радвам да го сподели. Аз не успях и предпочитам фарът да е затворен, макар и така да няма добро охлаждане за лампите, отколкото да го оставя отворен и да се напълни с боклуци за нула време. 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този уикенд оборудвахме още един Акорд с LED на дългите. Този път 6000К, с лампите от линка, от който писах да не се поръчват. Тук ни помогна това, че фаровете бяха свалени и на работната маса е лесно да се направят правилно. На място според мен ще е невъзможно или супер трудно.

 

След вече известен опит с адаптерите, смело мога да заявя, че е по-добре да се вземат големите които после да се изрежат на точен размер, отколкото ниските, за които писах, че пасват точно. Високите са от по-дебел и здрав материал, заради това си заслужават търкането с ножовка и пила. 

 

Иначе ето го Акорда, 6000 К ксенон Филипс, 6000 К ЛЕД дълги. 

 

IMG_20200601_205410.thumb.jpg.26cb0fe822849f1a95bb0f9fa15f9d14.jpg

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...