FALKONETTI 7 #1 Публикувано 17 Март, 2020 Здравейте колеги, от доста време не бях влизал и писал във форума... От около 7 години си карам хондичката безаварийно (като изключим периодичните светвания на DPF-a :)), но от известно време наблюдавам смущаващи проблеми в работата на колата (пиша колата защото не съм наясно с източника). в момента колата е на около 180000км по километраж, карам я от около 94000км, на около 110000км смених ангренажна верига и оттогава само консумативи-масла, филтри, течности, прахоуловители на амортисьорите - обслужването е правено само в Юбико и Бултрако. В края на август миналата година ходих за подмяна на еърбеците в Бултрако и смених всички масла, филтри, течности и пистов ремък. Казах им за проблемите и да направят оглед - отговора беше, че колата е ОК... да ама не, та за това пиша и тук толкова обстоятелствено, не знам в какъв сервиз да ходя... Ето и някои от проблемите: 1. Бучене при навиване на волана наляво или надясно - в началото го чувах когато си вкарвах колата в гаража при навиване на пълен ляв/десен. Миналата година лятото нещата се влошиха - като покарам 20-30 мин. това бучене започна да се чува и в движение и то без да навивам волана докрай. Когато колата е студена - няма бучене...сега зимата го нямаше, но като се позатопли времето взех да го чувам пак при паркиране, не съм излизал извънградско от ноември сигурно, за да видя на по-дълго каране дали се появява... 2. Странно звънтене от към двигателя-може би от към пистовия ремък, не съм много сигурен - появяваше се 10-15сек. след запалване за около 20-30 секунди и изчезва. След смяната на пистовия ремък(не са сменяли ролки защото били ОК), това звънтене продължи още известно време и то още същия ден като си тръгнах от Бултрако. Казвам звънтене - мога да го оприлича например ако поставите метална шайба върху вибрираща метална повърхност- такъв е звука. За момента не го чувам и може излишно да се притеснявам - може наистина да е някоя хлабава шайба или нещо подобно. Познат механик ми беше казъл, че много вероятно е да е от компресора на климатика, но така и не успя да го погледне - разболя се тежко... Както и да е..звънтенето за сега изчезна :), но се появи друго, след смяната на ремъка взе да се чува друго - шуп-шуп на всеки оборот на ремъка - може би ролка/ролки за смяна. Колата за последните 3-4 месеца стана по-шумна. Струва ми се че вибрациите станаха по-големи. Станал съм абсолютен слухар напоследък - прекалено много нови шумове започнах да долавям. А от няколко дена започнах да чувам и някакво претракване зад предно дясно колело - на празен ход... Някой сблъсквал ли се е с подобни симптоми? ...и още нещо - какви са симптомите за отиващи си съединител, маховик при CR-V-то Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #2 Отговорено 17 Март, 2020 По първа точка,ти си с хидравлика сменял ли си течността там. За втория мисля че точно там е проблема Quote След смяната на пистовия ремък(не са сменяли ролки защото били ОК), това звънтене продължи още известно време и то още същия ден като си тръгнах от Бултрако. От една такава ролка и сервиз който казва че е ок при мен е оптяжна климатик,щях да сменям шайби алтернатор на колянов вал,в голям филм ако не бях потърсил трето мнение. Смених сервиза свалиха я въпросната ролка,ами шуми звънти и всичко което чувах сутрин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FALKONETTI 7 #3 Отговорено 17 Март, 2020 Ако ти кажа, че не погледнах във фактурата какво са ми сменили ... много дилетантско от моя страна - утре ще я търся да видя какво са писали - казах им смяна на всички течности - антифризи, масла и т.н. - казаха че всичко проверено и сменено. Оставих почти хилядарка и си тръгнах -трябваше бързо да се прибера в Габрово... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #4 Отговорено 17 Март, 2020 (Редактирано) Да ти кажа според Бултрако тази течност на хидравликата не се сменя,тоест според тях е вечна. След като ми заявиха това и още други простотии ги отписах. Най вероятно не са я сменили. 1литър стига за смяна Редактирано 17 Март, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #5 Отговорено 17 Март, 2020 По т.2 може да пробваш да напръскаш с нещо заподозряната за шума ролка, ако шума спре - ясно е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FALKONETTI 7 #6 Отговорено 17 Март, 2020 Ако напръскам не знам дали нещо ще се промени...вече чувам някакво претракване на празен ход - като отворя капака не го чувам, обаче като клекна до дясното предно колело се чува отчетливо...на моменти се чува по-силно - като изфорсирам 2-3 пъти и отида да слушам поотихва...това според мен трябва на канал и на запален двигател да се гледа и слуша... ама като тръгна на сервиз - все едно на заколение отивам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #7 Отговорено 17 Март, 2020 Ами именно докато не пробваш няма да разбереш. Може с wd40, може дори с вода. Щом и притраква гледай ролките и някой да форсира леко чат пат. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zograffa 181 #8 Отговорено 18 Март, 2020 (Редактирано) Тракането отпред съм почти сигурен,че е демпферната шайба.На маховика ти също му е дошло времето щом се оплакваш от повишени вибрации.Звънтенето най-вероятно е ролка.Предлагам ти да сложиш по-късия ремък по новата схема,без едната паразитна ролка.Течността на хидравликата е задължително да смениш. Редактирано 18 Март, 2020 от zograffa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #9 Отговорено 18 Март, 2020 Преди 10 часа, FALKONETTI написа: на около 110000км смених ангренажна верига На 110К верига? Сигурен ли си в пробега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FALKONETTI 7 #10 Отговорено 18 Март, 2020 Кой е сигурен в пробега на кола втора употреба в България? :) Като я закупих я вкарах веднага в Юби-ко - и при огледа ми казаха, че съсстоянието й отговаря на пробега - интериор, купе, ходова част - отдолу изглеждаше като нова - всички заводски маркери си бяха на място, а видях и оригиналната фактура при закупуването и от Италия - 11000евро. Казаха ми също, че е била обслужвана в сервизи на Хонда, тъй като си имали методологии по които го правели...и си личало - имаше лек шум и предположение за ролка - но ми препоръчаха най-добре да си сменя веригата за лично спокойствие и аз се съгласих... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #11 Отговорено 18 Март, 2020 (Редактирано) преди 39 минути, FALKONETTI написа: но ми препоръчаха най-добре да си сменя веригата за лично спокойствие и аз се съгласих... Много странна препоръка от автосервиз - те нещо психолози ли са, що ли? По т. 1 от питането ти, препоръчвам да смениш на първо време маслото на хидравликата с оригинално PSF-S и ако няма ефект, да се консултираш със специалист. В помпата има един лагер, който се сменя, ако не се лъжа и може да е от него бученето. Редактирано 18 Март, 2020 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mimors 10 #12 Отговорено 18 Март, 2020 Преди 10 часа, FALKONETTI написа: но ми препоръчаха най-добре да си сменя веригата за лично спокойствие и аз се съгласих... Веригите са две. Едната е агренажната, другата на маслената помпа. Повишени вибрации се появяват и от разтегната верига на маслената помпа. В следствие на разтягането се получава разминаване на балансиращите валове на помпата, от там и вибрации. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #13 Отговорено 18 Март, 2020 (Редактирано) Преди 1 час, mimors написа: В следствие на разтягането се получава разминаване на балансиращите валове на помпата, от там и вибрации. Колега, кажи няколко думи за тези балансиращи валове, ако знаеш - как са зацепени и т.н. Редактирано 18 Март, 2020 от inspektora Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #14 Отговорено 19 Март, 2020 Колеги, доколкото знам, ролката е една. Бихте ли споделили номер или някаква информация да я погледна и аз итази ролка и евентуално да я сменя, че и аз вече една година не мога да се отърва от тракащи, стържещи, звънтящи, виещи и какви ли още не шумове Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goga 273 #15 Отговорено 19 Март, 2020 (Редактирано) Ето при акорда същия двигател каква е разликата с и без паразитната ролка: Редактирано 19 Март, 2020 от goga Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 474 #16 Отговорено 19 Март, 2020 Да, с късия ремък съм. Просто не са две ролки, а една. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове