dandy 23 #1 Публикувано 9 Март, 2020 Здравейте колеги, преди два дни в движение с градска скорост 50км/ч се чу шум подобен на счупване на пружина. Паркирах и погледнах задницата дали е "увиснала" на една страна и понеже видимо нямах проблем хвърлих бегъл поглед на задните пружини профилактично. Нямаше видим проблем и продължих до днес, когато открих липсата на една гайка от задната джанта с "прясно" отчупената част от шпилката...Понеже не съм свалял до момента барабаните на задните колела и нямам никаква предства тези шпилки дали имат предвидено място за демонтаж и монтаж без да се демонтира задния лагер отварям тази тема. Конретно за CR-V RD 1 98' не открих полезна информация относно предстоящият ремонт. На една от предишните ми коли имаше технологичен отвор в тавата на барабана покрит с тапа и от там се вкарваше новата шпилка при замяна. Ако има колеги извършили подобен ремонт или са запознати относно конкретният модел с барабанни спирачки отзад ще съм благодарен да сподели информацията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #2 Отговорено 9 Март, 2020 Болта е на шлици! Избива се и се набива нов. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #3 Отговорено 9 Март, 2020 Благодаря за отговора, но има ли място да се "мушне" новият болт между тавата и покрай леглото на външната черупка за лагера и да си влезе в отвора? Ако няма ще трябва да се демонтира задната главина и след това е възможно този лагер да не става за последващ монтаж.Този сценарий ще оскъпи доста ремонта, най-малкото заради самата цена на задния лагер... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
st34 99 #4 Отговорено 10 Март, 2020 Точно вчера влязох в тоя филм. Кварталния гумаджия гръм да го удари 😁! При мен е на предно дясно, да тавата пречи. За да спасим лагера изкривихме тавата (предпазната ламарина) избихме скъсания и набихме новия. Процедурата естествено в сервиз при приятел. Така и така е в бокса сега ще ходя да ревизираме спирачните апарати. И като, че ли и отляво макферсъна... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #5 Отговорено 10 Март, 2020 Аз лично отзад съм ги свалял и сменял. Ако си от София и не ти занимава ми я докарай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #6 Отговорено 10 Март, 2020 Благодаря на отзовалите се колеги. От Пловдив съм, sttekata да уточня моята е старата първа генерация на цр-в...най-вероятно има разлика с твоята. Иначе понеже се качвам в Самоков почти всеки уикенд не ми е проблем да мина към София, ако не хвръкне джантата докато карам на четири гайки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #7 Отговорено 10 Март, 2020 Защо не си я закараш при майстора който ти я работи в Пловдив ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #8 Отговорено 11 Март, 2020 Карай така. JDM-ките са с 4 болта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #9 Отговорено 11 Март, 2020 Преди 23 часа, isullivan написа: Защо не си я закараш при майстора който ти я работи в Пловдив ? Много зает в момента, иначе съм дал заявка да съм поне на втора страница в тефтера :) Преди 4 часа, kalintry написа: Карай така. JDM-ките са с 4 болта Да, ама там има малко повече симетрия да разпредели натоварванията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tonii47 8 #10 Отговорено 13 Март, 2020 Няма проблем 10г. си карам без една шпилка отпред, а от 1 година се скъса и на другата гума и сега ми липсва по една от всяка страна ,отпред и една ми се скъса скоро и отзад . Колата си върви нормално .Скоро мисля да ги пи оправям само трябва да открия майстор мераклия ,щото мойте майстори ми казаха ,че трябва да се избива лагера на главината и не им се ще да ми махат оригиналния лагер и да го сменят с нещо дето не се знае колко щ изкара . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #11 Отговорено 23 Юни, 2020 Задната шпилка е сменена, купих "Фебест" от магазин за авточасти и понеже ми се видя къса купихме и една от представителството на Хонда заедно с оригинална гайка. По време на смяната установихме, че оригиналната нова е по-дълга с около 7mm и монтирахме Фебест-а. Гайка и шпилка от Хонда по един брой 25лв. Задната се сменя без да се избива лагера....за мой късмет. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове