Jump to content
Dimitoyy

205/55/16 англичанка

Recommended Posts

Здравейте имам въпрос. Карам сивик 6 ген англичанка 1.5 vtec-e 114hp която по принцип върви с 14 цола джанти.. реших да пробвам и изкарах зимата с 15 цола по-точно 185/60/15 и всичко си беше наред.Въпросът ми е ще има ли разлика ако сложа 16 цола джанти по-точно 205/55/16? Ще има ли разлика във вървенето на колата,големи ли ще са и? Ще има ли голяма разлика в разхода и така нататък?

20200105_224904-01.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам решава как да си чупи колата,защо да не може.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо трябва да се чупи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 6 часа, simo vtecman написа:

А защо трябва да се чупи?

Защото колегата CARPERA, подобно на един друг лауреат от форума (сещате се кой) трябва да се изцвъка във всяка тема, без да се обоснове до край. 

Та 16-ки,малко ще я затормозиш, малко ще вдигне разхода, възможно е при рязко спиране (ако няма АБС, да удължи спирачния път), ако сложиш джанта с неподходящо ЕТ има вероятност при навит до край волан да опре някъде, а ако е ниска отзад, гумата да трие във веждата ако е натоварена и минеш през неравност. А относно чупенето.... има малка вероятност да почне да хлопа дифа с времето (както при мен), да поразбиваш каренца и т. н.

А и да не забравяме, че с тия 16-ки ще почне да друса повече, ама пък гъзарията си е гъзария 😝😉

Редактирано от zlobar4e
  • Нагоре 3
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 hours ago, simo vtecman said:

А защо трябва да се чупи?

Защото тотално променяш натоварването по окачването,пресмятано и изчислявано толкова от Японските инженери за да сложат 14ки с определения размер гуми.

Гаранция че ще вози и като каруца,но е важна газарията да тресе та да дрънка.Няма пробрем и 17ки да се натикат,що не то не се иска ни акъл ни образование.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това с возенето като "каруца", никога не съм го разбирал. Една кола с големи джанти, вози като каруца като караш по каруцарски пътъща. Ако на човек му се налага да кара ежедневно по разбит път то той не е за лека кола. Няма какво толкова да стане ако изчисли правилно ЕТ-то на джантата и размера на гумите. Най-много да му качи малко разхода. Ако стане механичен проблем, то той ще е от това, че колата е на 25 години а не защото е с по-голяма джанта. 

Редактирано от Mkilla
  • Харесвам 2
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Mkilla написа:

Това с возенето като "каруца", никога не съм го разбирал. Една кола с големи джанти, вози като каруца като караш по каруцарски пътъща. Ако на човек му се налага да кара ежедневно по разбит път то той не е за лека кола. Няма какво толкова да стане ако изчисли правилно ЕТ-то на джантата и размера на гумите. Най-много да му качи малко разхода. Ако стане механичен проблем, то той ще е от това, че колата е на 25 години а не защото е с по-голяма джанта. 

 

Абе, аз съм с 15-ки и е като каруца, та 16-ки... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно, че ако трябва да спазва диаметърът по голям цолажи по нисък профил и от там по твърда возия. Колегата пита за точно определен размер който аз имам оригинално на Акорда и не смятам, че ще вози твърдо,друг е въпроса какъв е смисълът от всичко това. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
7 hours ago, Mkilla said:

Това с возенето като "каруца", никога не съм го разбирал. Една кола с големи джанти, вози като каруца като караш по каруцарски пътъща. Ако на човек му се налага да кара ежедневно по разбит път то той не е за лека кола. Няма какво толкова да стане ако изчисли правилно ЕТ-то на джантата и размера на гумите. Най-много да му качи малко разхода. Ако стане механичен проблем, то той ще е от това, че колата е на 25 години а не защото е с по-голяма джанта. 

С всеки цолаж трябва да намаля както каза колегата,и диаметъра на гумата, с това 55/16 ще си вози точно като каруца,гарантирам му че ще усеща всяко камъче на асфалта.

Трябва в града му да е като писта всяка улица равна,тогава съм съгласен.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз да дам моите 5 стотинки по въпроса.

Както е казал колегата по-горе, колата няма да започне да вози твърдо, НО според мен 100% ще опира, пак го е казал колегата, трябв да спазваш диаметъра.

Диаметъра на 205/55/16 е почти съшият като 195/65/15, а колегата до сега е карал с 185/60/15, което е около 3 сантиметра и е доста сериозна разлика.

Ако имаш огромно желание да подкараш сивика на 16ки, твоят размер по-скоро е 195/50/16.

 

ℹ️ Не знам дали си запознат, но първото число от размера на гумите е ширината на стъпката на гумата в мм, второто число е процентното съотношение между ширината и височината(в горния случай 50% по 195 мм, получения резултат умножаваш по 2 и събираш със 15 инча, но в милиметри за да получиш радиуса на цялата гума), а третото число, цолажа на джантата за която е предвидена гумата. От трета страна имаш и ширина, освен офсет на гумата, както и други характеристики. Не можеш да сложиш прекалено широка гума на прекалено тясна джанта или обратното. Ако се поразтърсиш в нета ще откриеш таблици, колко широка трябва да ти е джантата за определена гума.

Редактирано от monkos
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата CARPERA загатна в пост #2 нещо, но никой не му обърна внимание. А трябва!

Когато променяш офсета на джантата (а това е неминуемо при избор на по-широки гуми), тогава променяш, по веригата и геометрията, и натоварването на ходовата част! А тя не е изчислена за такова!

От тук следват всички последствия от това. От по-бързо разбиване на лагерите на главините ( от по-голямата тежест на гумите + джантите), по-бързо разбиване на шарнири, тампони и т.н. Носачите, амортисьорите, полуоските получават и те по-големи усилия от допустимите.

А също рискуваш при завои и при по-големи неравности, гумите да опират в калниците.

 

То гъзария - гъзария, но не трябва да е за сметка на конструкцията на колата!

 

... и пренебрегването на сигурността! !!!

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хубаво де, теориите са добро нещо. Ако 16-ската е по-лека от 14-ската, какво следва? По-твърдата возия с по-голямата джанта/гума е само на лош път! Ако се кара по вили и могили където няма път а чакъл, павета и разбити улици, естествено, че ще е добре да си смени направо колата е на да мисли за джанти. Но в градски условия както и магистрално каране е съвсем друго.

През 80-те години гумите са били едни като размер и сега същите тези гуми се ползват за резервни. За да остане стабилна и да минава през завоите с разумна скорост, гумата просто трябва да стане по-широка. Гумите няма да станат по-тесни, напротив, тенденцията е да са по-широки. Ако е и нов зарибен хондаджия, утре ще иска и по-голям спирачен апарат, защото от тези години, просто не спират. С тези 14 цола джанта, може да сложи спирачки от велосипед.

P.S Ако се живее в район с обилни снеговалежи е вече друго и гумата е добре да е малко по-тясна до колкото позволява автомобила но тук говорим за летни гуми или така предполагам.

 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, Mkilla написа:

Ако 16-ската е по-лека от 14-ската, какво следва?

Според мен е невъзможно!

 

преди 6 минути, Mkilla написа:

За да остане стабилна и да минава през завоите с разумна скорост, гумата просто трябва да стане по-широка.

Аз си мисля, че когато става въпрос за "гъзария" и за такива издевателства, описани в точките, в горният ми пост, думата "разумна скорост" е излишна. :D

 

Ако ще иска да е "стабилен гъзар", тогава трябва смени и окачването и някои други нещица... Плюс малко настройки на "софтуера" в главата (собствената, разбира се), и на моториката на крайниците, за да не бъде опасен за околните...! ;) :thumbs1:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една интересна табличка : 

Vehicle Make & ModelYear 

Honda Civic All1990 to 2000 4x100(14x5.5) to (17x7.5)+35mm to +45mm

Нямам идея колко тежи ОЕМ джанта на 6-та ген 14 или 15. Предполагам около 7 кила. Маркова 16-ска е 6.7 кила. Като гледам, може и на 17 да мине ако му е кеф. Дано да му е било полезно нещо от всичкото което изписахме на колегата ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...