noasie 0 #1 Публикувано 19 Февруари, 2020 Здравейте, колеги, от известно време се сблъсквам с един шум, който вече започва да не ми дава мира. Колата е CRV 3 генерация, 2.0, автомат. Може би ще го обясня малко лаишки, но не се сещам по друг начин. Когато паркирам винаги дърпам ръчната. При потегляне след това, много често в рамките на първите десетина метра, отдолу (по-скоро вляво и по-скоро отзад) се чува единично тропане ("щънк"), което на моменти си се усеща като кик направо. Не се случва всеки път, ако има някаква закономерност е може би като излизам със заход наляво/надясно. Досега го отдавах на някакво освобождаване на спирачен механизъм. По чуждите форуми четох, че може да калибриране на ABS системите. Та да си питам, макар и лаишки, някой има ли подобни наблюдения? Благодаря предварително! П.с. Ако постът не е в правилния раздел, моля админът да го премести. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
isullivan 166 #2 Отговорено 19 Февруари, 2020 Като за начало и най-лесно, провери тампони на задна стаб. щанга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #3 Отговорено 19 Февруари, 2020 Пробвай без да дърпаш ръчната дали ще го има пак... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 476 #4 Отговорено 19 Февруари, 2020 "щънк" правят и пружините и то в заход като въртиш ляв десен се усукват. Но това е по предницата, ако не са наред тампоните на макферсона. Трябва да установиш точно от къде идва. Дискове накладки как са? Ръчната е отделно от спирачния механизъм, така че първо изключи като вариант нея както казва колегата ако може да не я ползваш известно време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #5 Отговорено 19 Февруари, 2020 Калибриране ако има, го прави на точно 20км/ч. Поне при втора генерация е така. Пробвай следните неща. Като запалиш двигателя, след престой, навий на място волана и виж дали тогава няма да се обади. Покарай и след това пипни задните дискове, да видиш, дали някой не е по-топъл. Ако е по-топъл, значи спирачния механизъм е за рециклиране. Това "щрънк" при мен се получи и при дърпане на ръчната в движение и така разбрах, че имам бутало на спирачния механизъм, което задържа. Съответно и дискът беше по-топъл. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #6 Отговорено 20 Февруари, 2020 (Редактирано) Залагам на заден ляв апарат. Първо смени цялостно спирачната течност. Ако е заял от там ще излези най мръсна течнос ,направо кафява боза. Огледайте го апарата и го ревизирайте . Когато паркираш и няма наклон не е нужно да дърпаш ръчна. Аз поне вече съм забравил да я използвам ,а е хубаво да не се натоварва палеца заключващ автомата. Редактирано 20 Февруари, 2020 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #7 Отговорено 20 Февруари, 2020 Ако се окаже апаратът, ревизирай и двата. Аз ревизирах единия и след няколко дни установих, че и другия е за ремонт и айде пак по сервизи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
noasie 0 #8 Отговорено 1 Март, 2020 Благодаря за коментарите и се извинявам, че отговарям толкова късно, бях доста в движение последната седмица. Пробвах повечето ситуации, които предлагате, като закономерността, която хващам, е, че се случва след по-дълъг престой - например цяла нощ или цял ден, докато съм на работа. Не се случва винаги, но да кажем в 90% от случаите, като звукът е в задната половина. Ако тръгна и после спра на няколко места, при "вторичните" потегляния го няма. Иначе самото освобождаване на ръчната се чува винаги. Също така ми направи впечатление няколко пъти, че при първоначалното потегляне, при първите маневри за излизане, ако не подавам газ както съм на D, колата не се движи, може би не си е в оборотите още, не знам. А може и спирачният апарат да задържа. Скоро ще влизам в сервиза за смяна на масла, филтри и т.н., та ще обърна внимание на спирачната течност и ще огледаме апаратите. Може ли да уточним само, какво имате предвид под ревизиране и рециклиране на апаратите - пълно разглабяне и почистване, смазка или подмяна? Благодаря още веднъж за коментарите, ще продължа да тествам ситуациите и ще пиша при новости. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
golfy 36 #9 Отговорено 1 Март, 2020 Има си ремонтни комплекти за тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #10 Отговорено 1 Март, 2020 (Редактирано) Има ремонтни комплекти спирачен апарат,обиковенно там са доста неща. Трабва пълно разглобяване и оглед и се преценява какво. https://www.google.bg/search?q=ремонтен+комплект+спирачен+апарат+хонда&tbm=isch&ved=2ahUKEwinpPL21PnnAhXVeFAKHbtsDuUQ2-cCegQIABAA&oq=ремонтен+комплект+спирачен+апарат+хонда&gs_l=img.3...8416.10291..11248...0.0..0.105.590.4j2......0....1..gws-wiz-img.......0i30j0i8i30j0i24.LNQ1K1bqFWI&ei=b95bXuewLdXxwQK72bmoDg Има фирми които се занимават с рециклирането им ,пращаш спирачния апарат и ти го връщат като нов,така и действа той. Редактирано 1 Март, 2020 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове