diezz 130 #1 Публикувано 22 Януари, 2020 Колеги здравейте, Тази сутрин хондата не запали (колата е в подписа). Въобще не започна да върти стартера, в момента на подаване на контакт светват всички лампи заедно с имобилайзера и след малко си гаснат нормално. При завъртане на ключа нищо не цъка, няма никакви звуци, сякаш клемореда си е заминал. Махам контакта и имоти премигва няколко пъти и гасне. Проверих клемите на акумулатора да не са хлабави, не са. Акумулатора е нов, миналия месец го купувах Yuasa 48 ah. Стартера е ремонтиран миналата есен при Слави. Тук във форума съм чел за бутон някъде под жабката, но не го намерих. Ако той е активиран стартера върти ли? Колата до този момент не е давала такива ядове, снощи си я загасих нормално и тази сутрин на -6 просто реши да не завърти :). Приемам всякакви съвети, благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #2 Отговорено 22 Януари, 2020 А като завъртиш ключа, гасне ли всичко, което е останало да свети по таблото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #3 Отговорено 22 Януари, 2020 (Редактирано) Не, нито премигват, нито гаснат. Лампите, които остават след даване на контакт си светят и по нищо не личи при завъртане да избледняват или да гаснат, светят си с пълна сила. Таблото понеже е цялото осветено и то не гасне, свети с пълна сила, изглежда въобще не отива ток към стартера. Редактирано 22 Януари, 2020 от diezz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #4 Отговорено 22 Януари, 2020 Провери бушонът, който захранва релето на стартера. Ако е здрав, намери къде е самото реле и го почукай 2 - 3 пъти. Възможно е да е замръзнало и да не включва соленоида на стртера. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #5 Отговорено 22 Януари, 2020 5 minutes ago, dandilov said: Провери бушонът, който захранва релето на стартера. Ако е здрав, намери къде е самото реле и го почукай 2 - 3 пъти. Възможно е да е замръзнало и да не включва соленоида на стртера. За това не се бях сетил, директно към клемореда се насочих. Ще потърся схеми на бушоните и къде точно се намира това реленце и след като се прибера от работа ще опитам. Благодаря за съветите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #6 Отговорено 22 Януари, 2020 Все пак премери и напрежението на акумулатора, за всеки случай. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #7 Отговорено 22 Януари, 2020 И това ще направя, по време на завъртане на ключа да замеря акумулатора. Между другото ако е заминал клемореда поведението дали е същото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #8 Отговорено 22 Януари, 2020 Не колега при заминал клеморед когато врътнеш на стартер ключа гасне таблото. Това може да се случи и в движение, гасне таблото и съответно двигателя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #9 Отговорено 22 Януари, 2020 Преди 1 час, diezz написа: И това ще направя, по време на завъртане на ключа да замеря акумулатора. По скоро го замери в спокойно състояние. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #10 Отговорено 22 Януари, 2020 (Редактирано) Малко на глас ще разсъждавам, ако греша някой да ме поправи. Дръпнах диаграма за запалителната система за моя модел CRV. Това, което виждам по нея и съответно, което трябва да проверя е: - Проверка на акумулатор и замерване. - Един бушон 50А в обсега на мотора (снимката отдолу, номер 20). ОЕМ номер на бушона: 38213-SM4-003 - 30.30 лева (Бултрако) - имат го наличен. - От там веригата минава през ключа за палене и стига до реле-то на стартера, което е при бушоните вътре в купето. Релето е с 4-тири пина, като горните два, които са успоредни на пода на колата са плюс и минус. Направо ще махна релето и с мултицед ще замеря при завъртане на ключа дали ще има ток, ако са малки отворите може и с крушка да направя проверката. - Ако има ток до релето, взимам назаем реле от някой познат, преди да се хвърля да купувам. BTW моето реле не издава никакви звуци. Гледам, че в каталога излизат пет варианта за това реле (т.е. пет различни марки) със следните номера (със сигурност има и други) : 39794-S0K-A01 - OMRON - 92.86 лева (Бултрако) 39794-S04-003 - MITSUBA - 100 лева (Бултрако) 39794-S04-014 - MATSUSHITA - 54 лева (Бултрако) 39794-S1A-G01 - BOSCH - 112 лева (Бултрако) 39794-S84-A01 - TYCO - 92.86 (Бултрако) Релетата в Бултрако не са налични, но с поръчка може да доставят. - Ако с другото реле (работещо) и при наличие на ток не пали трябва да се насоча към Transmission range switch-a (или известен още като neutral safety switch). Колата е автомат и трябва да проверя къде се намира този switch, най-вероятно е някъде при скоростите. Четох, че при лош safety switch колата може да пали при N, но не и при P (parking), а може да не пали нито при P нито при N. Това не съм го тествал, ще го проверя и него, ако стигна до тази точка. Питане до по-запознатите колеги - Дали при лош neutral safety switch не трябва да се логне грешка в компютъра, за неговата неизправност? - И ако всичко по горе е наред, идва на ред стартера (въпреки, че съм го правил). Надявам се да не стигам до тази точка. Ще пиша допълнително до къде съм стигнал в момента, в който имам някаква светлина (свободното време е кът). Атачвам и схемата, като цяло това инфо може да е полезно и на други хора. Благодаря на колегите които се отзоваха, определено ме насочиха какво да гледам и търся! Редактирано 22 Януари, 2020 от diezz 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #11 Отговорено 22 Януари, 2020 Според схемата, хвърли едно око и на бушон 19. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #12 Отговорено 22 Януари, 2020 Да мерси, сега обърнах внимание, че и него трябва да проверя. Води се - (100A) Battery, power distribution. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #13 Отговорено 22 Януари, 2020 Бушона е здрав, в акумулатора заряда е 12.6. Проблемът е, че не успях да махна релето. Супер много е запекло и няма вадене, ще търся някакви специални клещи, ако не намеря ще я вкарам в сервиз и въобще няма да се занимавам. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #14 Отговорено 23 Януари, 2020 Колеги запалих хондата туко що. Релето така и не успях да го махна и не съм го и мъчил повече. Пробвах пак да запали, не стана разбира се и докато беше на контакт викам дай да включа на N и пак да пробвам и познайте "BAM", колата запали. Гася веднага включвам P, пробвам - нъцки, няма никой, пак не пали. От там бодвам N - пали без проблем. Така няколко пъти и започна и на P да пали. Ясно е, че релето е здраво, оказва се според мен и това което съм чел е, че safety automation switch-а се бъзика. Ще потърся за афтърмаркет и ако не намеря ще взема директно OEM-ски за 212 лева с 10 дена поръчка. Питането е следното: изгледах доста видеа как се сменява, не е нещо кой знае какво, но видеата бяха за Акорд пак с K-серия мотор. За CRV не мога да намеря обаче, силно се надявам да е на същото място и по този начин да се сменява. От ръководството не ми става много ясно къде точно се намира, та питането ми е дали някой го е сменявал и да сподели дали процедурата за CRV е трудоемка? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #15 Отговорено 23 Януари, 2020 За протоколо - винаги ли си натиснал спирачката при палене? Не съм пряко запознат с автоматиците, но ми се струва, че е задължително условия, за да запали 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #16 Отговорено 23 Януари, 2020 Ами не я натискам винаги при палене, но при превключване винаги при натиснат педал на спирачката иначе е невъзможно и естествено в спряло положение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #17 Отговорено 23 Януари, 2020 Карам по-новото CRV, но ръчна скоростна. Но ми направи впечатление в книжката, че автомата да запали си иска натиснат педал на спирачната, в моя случай съединителя. Не знам дали и при теб не е така просто. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #18 Отговорено 23 Януари, 2020 Ми аз да си призная при палене почти никога не съм натискал педала на спирачката, ръководство не съм чел (може би трябва да обърна внимание и на това), но до сега винаги е палила. Като съм карал коли с ръчни скорости и аз винаги съм натискал съединителя при палене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #19 Отговорено 23 Януари, 2020 Honda - автомат не съм карал, но доста други джипки и коли - автоматици съм покарал, хич да не е... До сега не съм попадал на автоматик, който да запали без натисната спирачка! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #20 Отговорено 23 Януари, 2020 Това ако е условие за по новите автоматици ок,при мен пали. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #21 Отговорено 23 Януари, 2020 То и при мен пали (ръчка), без да съм натиснал съединителя, ама новите ръчки - не! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #22 Отговорено 23 Януари, 2020 Колеги потърсих малко в интернет и не виждам да има афтърмаркет safety automation switch, сигурно има, но реших да поръчам ОЕМ. В Бултрако както съм написал е 212 кинта, доста приятно изненадан останах като видях, че от amayama идва до BG на 56 $. Направо утре от там ще поръчам, надявам се да дойде без мито (ще пиша допълнително при развитие). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #23 Отговорено 24 Януари, 2020 Като цяло и аз съм почти сигурен, че трябва да се пали с натисната спирачка. До колкото знам, не трябва ли винаги на палиш на N - неутрална, или може и на P-паркинг? При мен на Сивика, с i-shift, ако не е на N и не съм натиснал спирачката, въобще не завърта. Натиснатата спирачка гарантира, че ти със сигурност си решил да палиш колата, а не е случайно завъртане на стартера, мисля, че е направено така с цел сигурност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #24 Отговорено 26 Януари, 2020 Зависи от модела и годината и трансмисията,това дали трябва да е натисната спирачката за да запали. HONDA CRV 1Gen 147 автомат 2000г пали на Р без натисната спирачка,пали също на N без натисната спирачка ,единствано може да я натиснеш за да не тръгне колата ако е на наклон. На всички други позиций като D,R,1,2 при завъртане на ключа нища не се случва,и е логично. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #25 Отговорено 26 Януари, 2020 Даже и се вади ключът без да си сложил на паркинг. Но това е друга тема за дрънгелите... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #26 Отговорено 27 Януари, 2020 (Редактирано) On 1/26/2020 at 5:54 PM, docev said: Даже и се вади ключът без да си сложил на паркинг. Но това е друга тема за дрънгелите... Това съм го пропуснал. На N съм пробвал да го извадя, но не се връща до края ключът и не може да се извади, поне при мен де. Редактирано 27 Януари, 2020 от diezz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #27 Отговорено 27 Януари, 2020 За теб не се отнася. Споко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #28 Отговорено 31 Януари, 2020 On 1/26/2020 at 5:54 PM, docev said: Даже и се вади ключът без да си сложил на паркинг. Но това е друга тема за дрънгелите... При положение че съм върнал ключа в изходна позиция,какво значение има на коя позиция го вадя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
diezz 130 #29 Отговорено 20 Февруари, 2020 (Редактирано) Частта от amayama дойде. При първа възможност ще я сменя и ако незабравя ще нащракам малко снимки как става. За CRV 2 генерация този switch вече не се произвежда и се поръчва за следващата генерация (съвместими са). Редактирано 20 Февруари, 2020 от diezz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове